Sign in to follow this  
Followers 0
Pleazure

Om at købe en kjole via nettet...

8 posts in this topic

Hej piger,

Jeg føler faktisk at jeg spørger lidt dumt, men jeg ved jo ikke bedre... :blush:

Jeg er en størrelse 36 og lidt "heldigt" bygget, hvis man kan sige det sådan. Altså, min krop er en rimelig "standard" størrelse 36, så min kjole vil sandsynligvis ikke kræve nogen større tilretning.

Jeg overvejer derfor at slå til, hvis jeg finder min drømmekjole under outlet et eller andet sted :) Der er selvfølgelig chance for en ret god besparelse, hvis jeg falder over den rigtige kjole. Men er det en dårlig ide? Erfaringer søges! Hvis man køber en kjole via nettet, hvor går man så hen hvis kjolen evt. skal tilrettes? I den butik, man har købt den, eller? Bliver kjoler egentlig altid tilrettet?

Jeg kan frygte at jeg ikke selv kan se hvilke tilretninger der ville være godt - og jeg vil ikke ane hvilket skørt er skal under og hvilket slør der vil passe til og.....

Please, help :wink:

0

Annonce ♥

Jeg købte min kjole via nettet (faktisk i Kina). Fik den kortet lidt ved en lokal skrædder.

Det er ikke et problem at finde skørt, slør og tilbehør selv. Der er masser af inspiration og hjælp at hente herinde...

0

Jeg købte også en kjole over nettet og var så heldig at den passede mig uden tilretning (den havde også snørreryg så det hjælper altid) :)

Min kom hele vejen fra Tjekkiet, så det var ikke lige til at prøve den inden. :)

Som Lena siger, så er det bare at tage den med hen til en lokal systue, så skal de nok hjælpe dig med rette den til som den skal sidde. Det har de masser af erfaring med.

Hvis du er helt på herrens mark med ekstra udstyr som underskørt og slør, så er det jo ikke forbudt at tage ind i en brudekjole forretning og spørge til råds. De forhandler jo ofte sko og skørter m.m. så eventuelt kan du tage et billede med af kjolen og spørge derinde hvad de vil foreslå af assecories. :)

Og der er ingen dumme spørgsmål på BryllupsKlar :wink:

0

Du kan prøve at kigge lidt i denne her tråd fx:

Der er både lidt om de gode og dårlige erfaringer, der har været med køb af kjole fra Kina fx. Altså det er lidt som et lotteri ift. diverse hjemmesider. Du kan være heldig og du kan være det modsatte. Grundreglen må dog være, at er det MEGET billigt for en kjole og næsten for godt til at være sandt, så er det det også :) Kjoler til 6-800 kr derude er bare noget knald .... færdig slut, hehe. Du skal måske op og bruge en smule flere penge og spgm er så, om man er villig til at gamble :)

Ift at købe skørt, slør osv .... det kan NEMT købes på nettet .... rigtig mange køber på eBay ( http://stores.ebay.com/ANGELS-BRIDAL-SHOP ) og slør kan også købes til meget meget billige penge på eBay også .... det er et mekka der for de ting :) hehe.

Ift tilretning .... det er normalt ikke butikkerne selv, der tilretter kjolen. De fleste brudekjole butikker har aftale med en skrædder el lign, som man så bruger. Fx i Kbh, der bruger de fleste kjolebutikker Frederiksberg Skrædderi (et lidt dyrt sted). Her i Odense, hvis man handler hos Lilly, så har de også en skrædder tilknyttet osv :) Om din kjole skal tilrettes el ej, kommer helt an på, hvordan den sidder på din krop. Selvom man er en "heldig" str. 36, så er det slet ikke garanti for, at kjolen ikke skal tilrettes :) Der må du simpelthen prøve den først, da alle kjole modeller sidder forskelligt på ens krop. En gylden regel er dog nok, at har kjolen snørrer i ryggen, så skal kjolen måske tilrettes mindre ift. lynlås og knapper, da det kan justeres via de snører i ryggen :) Den skal dog som oftes altid ligges op i længden :)

0

Annonce ♥

Tak for jeres svar alle sammen.

Jeg overvejer køb på nettet fordi de somme tider sælger ud af tidligere års modeller til en meget billig penge. Og eftersom der er næsten 2 år til brylluppet kunne jeg kigge stille og rolig, og måske være heldig at finde drømmekjolen til en rigtig god pris. Hvis de lykkes, er der jo pludselig penge til en ansigtsbehandling, dyrere sko (jeg elsker sko :)), eller til at få fjernet min tatoo :blink:

Og jeg er altså ligeglad med om modellen er et eller flere år gammel - bare den er min drømmekjole!

Så - jeg tror måske at jeg tager ud et enkelt sted eller to og prøver kjoler indenfor de næste måneder, bare for at være HELT sikker på at det ER den stil, jeg vil have. Og så leder jeg efter det gode bud på nettet :)

Forresten - så har i ret i, at også selv om kjolen skulle passe perfekt, så skal den sandsynligvis lægges op. Jeg er ikke sååå høj igen :rolleyes:

0

Hvis der er tale om at købe fra en almindelig dansk butik, bare å udsalg over nettet (Lucca eller Lilly fx.), kan man godt være rigtig heldig! Jeg har selv lige købt en kjole fra Lucca til 500kr - meget god kvalitet, og passede rigtig godt (er også en heldig 36), undtaget i længden. At det så var den forkerte kjole jeg fik tilsendt er en anden historie, for havde jeg ku li stilen ville den have været perfekt.

Hvis det er en af de kendte, ville jeg se om jeg kunne komme til at prøve samme kjole inden jeg bestilte. Held og lykke!

0

Nessie, det er netop danske butikker jeg har i tankerne. Og jeg håber på jeg har is nok i maven til at tage ud og prøve kjoler, finde drømmekjolen - og så håbe på den kommer på udsalg senere! Det er selvfølgelig med risiko for at den bliver solgt i mellemtiden og dermed aldrig kommer på udsalg. Men man har vel lov at håbe... Og med næsten 2 år til brylluppet, så burde der da være en chance :loveshower:

Har for øvrigt godt set dit indlæg om kjolekøb - hvordan endte det, returnerede du kjolen? Jeg har også kigget under deres outlet, og er vild med en kjole i denne stil:

Audrey2-p.jpg

Den koster dog ikke 500 kr, men 4900, og så mange penge tør jeg ikke give før en prøvning. Men jeg holder øje rundt omkring - måske er jeg så heldig at finde et rigtigt godt tilbud som dig (hvis de så altså lige vil sende den kjole man har bestilt! :a1221: )

0

Den er også vildt smuk den kjole! Den er også ret speciel, så måske er det en af dem man godt kan forvente at findes på udsalg? Jeg ved ikke hvordan sådan nogen ting fungerer.

Når nu det er to år til, hvorfor så ikke bare tage til de udsalg der er? Jeg skal ud til House of Brides i Tåstrup, de har 50%, Marie D'ete siger hun at nogle kjoler til nedsat pris, Lilly har altid nogen rester... Nu ved jeg ikke hvor i landet du er, men der er jo mulighed både på Lillys lagerudalg i Vejle og Luccas outlet i Ålborg hvis du er derover. Hvad er dit budget?

Kan godt forstå du ikke vil give de penge uden at prøve - jeg gjorde det også kun fordi det var penge jeg havde råd til at tabe. Har lagt den på dba nu, krydser fingre, og vurderer at returnere den hvis jeg ikke får den solgt hurtigt.

0

Annonce ♥