Victorias secret

Komplet arrangement vs. at stå for det selv

26 posts in this topic

Tvivl er jo snart en fast del i vores planlægning :lol:

Vi har fået tilbud fra Odense teaterrestaurant, og kuvertprisen kommer til at ligge på 900 godt og vel, dertil bryllupskage og det sprut der bliver behov for (vi må gerne tage vores bartender med, men så koster det 6000 i kompensation :blink: - så det gør vi ikke). Så vi er jo et pænt stykke over 1000 kr i alt.

Nu har vi snakket om at leje et lokale i stedet, og så stå for det hele selv - det der nu er i det. Stadig med et catering firma osv. Men når vi så regner kuvertprisen ud, så ligger den på 800 pr person - ganske vidst med bartederen og al den sprut der skal til (der er service, borde og stole der, men vi vil leje nogle andre stole, for de er ikke gode at sidde på dem der er der). Jeg er bare overrasket over at det stadig er så meget... Ja det er da self. en forskel på 200 pr. person, men vi står så også med hele arbejdet selv og koordinering med de forskellige parter osv.

Æhm, what to do? Er det det værd, at stå for det selv?

0

Annonce ♥

Hvis I har pengene til det, så ville jeg vælge ikke at stå for det selv... men altså - jeg tror egentlig bare I er nød til at mærke efter hvad jeres mavefornemmelse siger, for vi er jo alle forskellige. Jeg ville simpelthen få det dårligt og blive alt alt alt for stresset op til hvis vi selv skulle stå for det. Men er du en af dem der elsker at planlægge osv. så skal I da abre springe ud i det. 200 kr. pr. kuvert er jo også en sjat, alt efter hvor mange I regner med at blive :)

0

Vi inviterer 40, men der er jo altid nogen der ikke kan, syntes jeg. Jeg er ikke en gør det selv kvinde, og jeg ville sku nok også stresse over at gøre det selv. Jeg mærker og mærker efter i maven, og alligevel giver den mig ikke noget konkret svar. Jeg er nok mest til bare at sidde mig ved bordet og så er intet mit ansvar. Der er så mange faktorer der kan gå galt ved at stå for det selv, og der er kun os selv til at løse dem. Ja jeg syntes at 40.000 er meget at betale for mad og drikkevarer, virkelig. Men det er 32.000 sådan set også, og hvis jeg så skal omregne vores brugte timer til penge også, ja så bliver det jo det samme. Ih altså svært.

0

Og jeg ved ikke engang om det kan holdes på de 800 kuverten. Vi vil stadig have tallerkenservering selvom vi selv står for det, og den billigeste mad de havde på den side som jeg lige kiggede på, den lå på 375 kr./kuverten. Jeg havde regnet med 300 da vi lagde et hurtigt budget igår. Så er vi jo godt deropad.

0

Annonce ♥

Hvis i står for det selv har i større indflydelse - men også mere arbejde - dog kan man jo bede familie og venner om hjælp/uddelegere opgaver :1)

0

Det er bare ikke rart med for mange valgmuligheder! Det er jo det der gør det svært. At skulle vælge.

Vi har et budget på 50-60.000, men også en gæsteliste på lidt over 80.. Så det giver sig selv at vi gør det selv, også selvom jeg heller ikke er så meget gør-det-selv-miss-fix-a-lot. Men det kan jeg vel nå endnu :wink: Jeg mener bare at det var rart, at valget ligesom var taget og vi ikke skulle ud i alle for mange beslutninger, det er jeg virkelig dårlig til. Så jeg kan godt forstå dig.

Når det så er sagt, læser jeg det som om du mest hælder til den færdige løsning hvor I ikke skal så meget selv. Og var det ikke også det sted du var blevet glad for, altså lokalerne? jeg må sige jeg synes der er noget vildt fedt og eventyrligt over at holde sin bryllupsfest på et teater.. Men det er jo en anden snak :rolleyes:

0

Som nogle af de andre skriver, så handler det om hvordan I/du er som person. Hvis du elsker planlægning så tag den løsning med at leje et lokale, men hvis ikke så ville jeg vælge den anden løsning med restauranten. For som du selv siger kommer det jo til at gå op når I bruger alle de timer på planlægningen, som ikke er stressen værd hvis ikke du er til det . Jeg elsker selv at planlægge så jeg vil selv stå for det hele, dog vil jeg få hjælp af mine brudepiger til at koordinere det på selve aftenen så jeg ikke skal gå og stresse over det :D

0

altså vi valgte jo et hotel, hvor de stod for det hele, dog undtagen bryllupskagen. Vi endte med at give 600 kr. pr person for mad, vin,vand og øl.

Vi orkede ikke det med selv at skulle stå for det hele, og gad ikke at skulle finde nogen til at servere, og stå med risikoen for, at de meldte fra i sidste øjeblik.

Vi skulle bare sige, hvad vi ville have og så ordnede feststedet det.

0

Annonce ♥

Jo vi var blevet rigtig glade for lokalerne på teaterrestauranten, så jeg håber det kan lade sig gøre til en lidt mindre pris, og så må vi jo skære ned på noget.

Det er nemlig super svært når der er så mange valg. Vi ligger sådan midt imellem økonomisk, vi har godt og vel 80.000 men jeg ville da frygtelig gerne holde det nærmere de 60.000, men det er jo ikke fordi at vi mangler pengene som sådan, når vi kun bliver maks 40 gæster - altså det burde kunne holdes inden for de penge vi har. Og jeg stresser netop nemt, så et 100% gør det selv, det er nok ikke sagen for mig. Jeg elsker at være kreativ og planlægge ting - der er til at overskue og til en vis grænse. Jeg kører hurtigt træt i de ting jeg kaster mig over, og et bryllup kan jeg jo ikke bare pakke væk og droppe hehe.

600 for det hele, det er vildt billigt. Vi skal give 625 for maden alene.

0

Jeg ville vælge komplet arrangement, også netop fordi du siger du stresser let. Selv om man vælger komplet arrangement er der altså nok ting man kan stresse over, så hvorfor udfordre skæbnen yderligere hehe..

Jeg ville tale med OT og se om der kunne spares nogle steder. Personligt har jeg valgt at afregne vin pr flaske istedet for ad libitum, jeg sad og regnede på det og kan ikke se hvordan vi skal få drukket så meget vin som der skal til for at det kan betale sig at vælge ad libitum.

0

Den stod vi også i, men lavede det samme regnestykke som dig, og det kunne bare ikke betale sig når man lagde stressen til. Vi har et budget der hedder 60,000 for 60 gæster + reception for det hele, og det fungerer fint (så langt da!), selv i København. Nu er OT noget dyrere end vores feststed, men mon ikke man kan forhandle lidt og se hvad der sker? Må I tage jeres egen kage med fx? Vi har, efter de sidste par års stribe brylluper i vennekredsen, fravalg drinksbar og bartender, og har kun øl, vand, vin og simple mixdrinks som alle kan lave - det har været mere end rigeligt de andre steder på det tidspunkt af natten, efter en lang dag.

Er enig med andre - det lyder som om du helder til OT-løsningen. Er det fordi det er OT, eller er det fordi du så slipper for at lave det hele? Fordi hvis det er løsningen, og ikke stedet, findes der jo andet, selv om du så kommer ti at få rekord i at skifte feststed :p

Edited by Nessie
0

Syntes også det lyder som at du/I er mest til en færdig løsning ligesom der er nogle som helst vil selv. Fordelene er jo som man kan se at I ikke selv skal stå for meget. Fordelene ved den andne løsning er derimod at I ikke er afhængige af nogle, at ingen kommer og siger at festen skal slute kl. det og og det og at der er større valgmuligheder med hensyn til menu.

0

Annonce ♥

Mærk efter hvad i er til. Vi lejede et lokale og stod for det hele selv. Det havde vi det super skønt med og kunne "forme" brylluppet helt i vores ånd med alle de små detaljer som jeg gik meget op i og lave, og som mange heldigvis også lagde mærke til ;-) Men hårdt og til tider stressende arbejde, vil jeg også lige sige at det var!

0

Kunne i måske ikke finde et 3. alternativ midt i mellem .... Ja, bare for at gøre forvirringen total :biggrin::wink:

Er ret sikker på det findes mulligheder for "komplet" løsning eller i nærheden af til mindre penge ... Kan i hvertfald sagtens la´sig gøre her i jydelandet :) Også uden hø på gulvet, slidte lokaler og kikset indretning ....

0

Kunne i måske ikke finde et 3. alternativ midt i mellem .... Ja, bare for at gøre forvirringen total :biggrin::wink:

Er ret sikker på det findes mulligheder for "komplet" løsning eller i nærheden af til mindre penge ... Kan i hvertfald sagtens la´sig gøre her i jydelandet :) Også uden hø på gulvet, slidte lokaler og kikset indretning ....

Ikke som jeg kan finde i hvert fald. Det ligger godt derop ad det hele, medmindre vi lander i en kælder, på 2. sal med toiletter 4 etager nede uden elevator, eller et forsamlingshus uden for byen.

0

Vi håber på at finde en løsning med OT. Virkelig. Når han engang svarer.

Vi er helt klart til totalløsningen, det kan jeg godt se nu. Så dropper vi bare bartenderen, for det skal sku nok blive en god fest alligevel, selvom folk selv skal blande.

1000 for alle jeres svar, de er altså guld værd! :hug:

0

Annonce ♥

Den stod vi også i, men lavede det samme regnestykke som dig, og det kunne bare ikke betale sig når man lagde stressen til. Vi har et budget der hedder 60,000 for 60 gæster + reception for det hele, og det fungerer fint (så langt da!), selv i København. Nu er OT noget dyrere end vores feststed, men mon ikke man kan forhandle lidt og se hvad der sker? Må I tage jeres egen kage med fx? Vi har, efter de sidste par års stribe brylluper i vennekredsen, fravalg drinksbar og bartender, og har kun øl, vand, vin og simple mixdrinks som alle kan lave - det har været mere end rigeligt de andre steder på det tidspunkt af natten, efter en lang dag.

Er enig med andre - det lyder som om du helder til OT-løsningen. Er det fordi det er OT, eller er det fordi du så slipper for at lave det hele? Fordi hvis det er løsningen, og ikke stedet, findes der jo andet, selv om du så kommer ti at få rekord i at skifte feststed :p

Vi må gerne selv have kage med, og det håber de også vi har, for det er ikke et kompetenceområde de har. Så vi håber på at finde en konditor der kan lave det til maks 60 pr. person. Det ville være rart.

Gad vide om der findes en officiel rekord, i at skifte sted?? Den skulle jeg måske deltage i :lol:

0

Ellinge Forsamlingshus måske lidt uden for Odense. Ikke slotslignende omgivelser eller en herregaard men et ganske pænt sted, en god og stor regulær festsal og ikke mindst billigt. Jeg mener jeg hørte noget med 4-500 kr. kuverten.

0

Vi må gerne selv have kage med, og det håber de også vi har, for det er ikke et kompetenceområde de har. Så vi håber på at finde en konditor der kan lave det til maks 60 pr. person. Det ville være rart.

Gad vide om der findes en officiel rekord, i at skifte sted?? Den skulle jeg måske deltage i :lol:

Er kage et DIY projekt der kan uddelegeres måske? Når nu der ikke er så mange andre ting? Jeg kunne ikke lige finde samvittighed til verken at give 60kr per mand eller at servere noget jeg selv har lavet (så var gæsterne nok gået...) - har heldigvis to venner der gerne vil, og faktisk konkurrerer om at få lov til, at lave kagen. Så vi får ny smagsprøve hver gang vi mødes - det er luksus! :biggrin: Har du mon sådan nogen?

Og du skulle da helt klart være med i den konkurrence!

0

Vi har valgt Låsby kro, hvor vi for et total arrangement til 598,- grunden til vi vælger det sådan er at jeg med sikkerhed, ved at jeg ikke vil kunne slappe af, hvis vi selv skulle stå for hele festen og den slags, jeg ville højst sandsynligt hjælpe alt for meget til på den store dag. Og vi vil begge gerne kunne nyde dagen fuldt ud :loveshower:

0

Annonce ♥

Er kage et DIY projekt der kan uddelegeres måske? Når nu der ikke er så mange andre ting? Jeg kunne ikke lige finde samvittighed til verken at give 60kr per mand eller at servere noget jeg selv har lavet (så var gæsterne nok gået...) - har heldigvis to venner der gerne vil, og faktisk konkurrerer om at få lov til, at lave kagen. Så vi får ny smagsprøve hver gang vi mødes - det er luksus! :biggrin: Har du mon sådan nogen?

Og du skulle da helt klart være med i den konkurrence!

Hahaha jeg kender ingen der er bedre til at bage end mig selv. Og jeg faktisk ret god til det. Min mor har sagt at hun da gerne vil lave kagen. Det har jeg så sagt pænt nej til. For det første aner hun ikke hvor giga et projekt det er, og så ved jeg ikke lige hvor de skulle opbevare den indtil den bliver leveret. Plus den nok ikke vil se ud som jeg gerne vil ;) Jeg vil næsten heller have en anden form for kage, end en grim bryllupskage.

Vores venners veninde lavede også deres, og den lignede et trafikuheld hehe. Jeg er nok ikke sådan en gør det selv type, medmindre den sidder lige i skabet. Ellers vil jeg lægge for meget mærke til det, og det vil gå mig på :(

0

Altså... jeg stiller mig gerne til rådighed som prøvesmager hvis du vil øve, helt gratis! :biggrin:

Kan godt forstå du bliver skeptisk. Vores skal også serveres til gæster der sidder på en græsplæne, så den må helst ikke være for fancy - og ingen etager. Så det er jo lidt en anden boldgade.

0

Altså... jeg stiller mig gerne til rådighed som prøvesmager hvis du vil øve, helt gratis! :biggrin:

Kan godt forstå du bliver skeptisk. Vores skal også serveres til gæster der sidder på en græsplæne, så den må helst ikke være for fancy - og ingen etager. Så det er jo lidt en anden boldgade.

Vores skal helst ikke være i lag, men gerne på sådan et stativ med forskudte etager. Det er nok mere mig tror jeg. Ikke mega fancy, men den skal dog gerne være lige :) Vi så en til vores sidste bryllup, der havde frugtlåg og små chokoladefirkanter på siden. Det var altså flot.

0

Jeg er helt klart til at købe sig fra det. Ville aldrig kaste mig ud at at lave/stå for det hele selv. For os er det vigtigt at der ikke er stress og jag, så fokus kan være på det det hele handler om og ikke på om kokken nu kommer, er der drikkevarer nok osv osv...

Har en kollega som holdte sit bryllup i haven og hun tog sig til hovedet mange gange, for der var så mange ting hun skulle tænke på og stå for.

Kagen havde jeg tænkt at jeg ville lave selv, men det gider jeg ikke alligevel. Det er alt for tidskrævende og jeg er ret perfektionisktisk så ville dø hvis min kage fejlede. Så det får jeg min søde konditor veninde til og jeg kan nye en ansigtsbehandling i stedet;)

Så jeg er til det totale arrangement.

0

Jeg ville helt klart vælge total løsningen og jeg er ellers typen, der elsker at planlægge og lave ting selv, men den dag skal alt bare være perfekt uden at man skal tænke på noget selv. Vi havde en løsning, hvor vi selv medbragte kage og drikkevarer og de sørgede for alt andet. Det blev fuldstændigt fantastisk og lige nøjagtigt som vi gerne ville have.

0