Sign in to follow this  
Followers 0
Triquetra

Vores bryllup ikke jeres bryllup!

6 posts in this topic

Vi skal giftes og det bliver den 20 december, kl 15. En helt alm torsdag...

Vi har ingen penge men vil gerne invitere til reception bagefter for de gæster der kommer...

Har i tankerne at byde på snacks og bryllupskage og drikke,,,

Nu vil jeg bare lige høre hvad I syntes om det... Alle input er velkommet,, vi regner så med ca 60 gæster hvis de så kan få fri fra arbejdet...

0

Annonce ♥

Så længe at I selv er glade for jeres løsning er det jo fint :)

Jeg tror dog ikke at man kan holde en reception gratis. Men tænker man sig om må der være penge at spare. En hel del hvis I har gode venner der gerne vil hjælpe til.

Fx. nogen der måske har et sted I kan holde receptionen - eller næstbedst kender et billigt sted at holde den?

- Mennesker der gerne vil give en hånd med maden til receptionen. Der er gået mode I at lave fancy kager selv; så det kan være at I kender nogen der kan lave jer en helt anstændig bryllupskage.

- Bruge pynt venner og familie kan låne jer.

Held og lykke med det

1

Jeg synes det lyder rigtig fint :-) Hvis I gerne vil spise sammen med nogle af gæsterne, efter eftermiddagsreception, kan man også sagtens lave et sammenskudsgilde, eller tage ud at spise, bestille pizzaer, bowling og buffet, alt muligt. I december er der ekstra mange muligheder, hvis man gerne vil ud at fejre lidt :-)

Jeg kan godt lide ideen om en afdæmpet reception efter vielsen. Håber I finder ud af det helt rigtige for jer :-) Det behøver ikke at koste noget at fejre bryllup. :-)

1

Jeg gentager lige BK-mantraet, som du også selv skriver: det er jeres bryllup, gør som I vil! Det kan sagtens lade sig gøre at lave reception til ikke så mange penge, men et par-tre tusind ville jeg nok sætte af, med mindre I har venner/forældre der bidrager med noget. Har I et lokale, eller kan I være hjemme? Lave mad selv? Købe drikkelse i Tyskland?

Jeg ville gerne kommet og skålt med jer :) Når man inviterer til reception torsdag eftermiddag er forventningene vel heller ikke et brag af en fest med fuld opdækning, så med mindre I har pernitne tanter der holder på traditioner, tror jeg det vil gå helt fint! Har en veninde der blev gift på Rådhuset i frokostpausen, hun tog sin mand, en kage og to flasker Asti med tilbage på arbejde, det var også rigtig fedt at få være med til.

1

Annonce ♥

Vi skal giftes og det bliver den 20 december, kl 15. En helt alm torsdag...

Vi har ingen penge men vil gerne invitere til reception bagefter for de gæster der kommer...

Har i tankerne at byde på snacks og bryllupskage og drikke,,,

Nu vil jeg bare lige høre hvad I syntes om det... Alle input er velkommet,, vi regner så med ca 60 gæster hvis de så kan få fri fra arbejdet...

Synes det lyder fantastisk hyggeligt!

jeg ville et eller andet sted ønske at jeg/vi havde nosser til at nøjes med så uformelt bryllup....

ikke at jeg ikke vil det bryllup vi er ved at planligge - men det her ræs - ku jeg godt være for uden :blush:

1