Webmor

Kan "alt" lade sig gøre med kjolen?

16 indlæg i dette emne

Hej alle sammen Jeg tænker lidt på det her med kjolen :biggrin:

Stor ting for mig!

Jeg tænker nu også på at spare penge på kjolen, og finde drømmekjolen på tilbud (eller billig online) ..

Tænker at hvis man nu finder kjolen men man fx. gerne vil have snørreryg, istedet for lynlås, knapper eller lign, kan det så laves uden problemer?

Og hvad med hvis den nu har en "kedelig" barm, der er helt glat fx. men man gerne vil have lidt blonder eller perler på, kan man så få det? Altså tænker på, om man kan få rettet "alt" man gerne vil på sin brudekjole?

Så man kan få den 110% perfekt? Nogle med erfaringer de vil dele? :)

Redigeret af Webmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet kan alt jo lade sig gøre. MEN... med mindre du kender en der kan gøre det for dig, så bliver det på ingen måde billigere for dig. Tilretninger af den slags du der omtaler er ikke billige, så måske du bare skulle finde KJOLEN, og så betale prisen. Evt. kan du jo forsøge at finde den brugt

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej jeg ved godt, det nok ikke bliver billigt, at få tilretningerne ordnet! :biggrin:

Men tænkte nu hvis man fandt den næsten perfekte kjole, og man gerne vil have "korset" / "bindebånd" istedet for lynlås, og det er det eneste der gør at kjolen bare er perfekt, tænkte jeg det godt kunne betale sig.

Jeg har endnu ikke fundet kjolen, men jeg har også 11 mdr til mit bryllup endnu.

Det var bare et spørgsmål om det kunne lade sig gøre ved de fleste kjoler.

Kender desværre ikke nogen umiddelbart jeg kunne få til det, så hvis jeg finder en kjole der skal rettes på, må jeg jo betale prisen :blush::wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det kommer jo an på hvad det er for en kjole du finder dig :) men tror da helt sikkert nok den rigtige skal være derude til dig. Men det er rigtig dyrt med tilretninger... jeg skulle have min lagt op og det ville koste omkring 1000 kr hos skrædderen... heldigvis fandt jeg sko som lige havde højden og slap. Men 1000 kr, og det bare for at få den lagt op, det var jo ikke som sådan ændringer ved kjolen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 kr for at lægge den op, lyder også lidt vildt!

Jeg håber ikke min kjole skal lægges op, jeg er selv 173 høj, men vil gerne have lidt hæl på, ca. 7 cm for H2B er 183 så skal ikke op over hans højde.

Men nu skal jeg først finde kjolen, og så må jeg tage den der fra :biggrin: Måske er der slet ikke noget der skal rettes, eller "ordnes" .. Men tror desværre lige på det punkt, at jeg er ret krævende og kræsen! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, altså hvis man ser på hvor lang tid det vil tage at lægge den op, så synes jeg egentlig ikke det var så voldsomt at give 1000 kr. Man skal jo regne i timeløn. Har nogenlunde samme højde som dig, og H2B passer også med din, så mine sko skulle heller ikke være voldsomt høje.

Håber du finder KJOLEN - har du overvejet at få den syet efter dine ønsker? Hvis du da ved inde i hovedet hvordan den skal se ud?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det komme rigtig meget an på detaljerne, hvis der er rynk, perler, blonder osv. på kjolen er det sværere at ændre + der skal lægges nyt stof ind under der hvor der bliver åbnet i ryggen til binderyg i stedet for lynlås. :)

Det er et kæmpe stort arbejde at lave et om, og det er et meget tidskrævende arbejde, så ved en skrædder der gerne vil lønnes for alle timerne der er blevet brugt + det ekstra kommer nok let af med en 2-3000 for det :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Amhvas

Nej det er selvfølgelig rigtig, hvis man omregner det til en timeløn så er det ikke så slemt :wink: Men det er jo stadig en post i budgetten der kan skride..

Nej har ikke overvejet at få den syet efter mine ønsker, eller jo lidt..

men tror ikke rigtig jeg vil kunne forkalre hvad jeg vil have :blush:

Og tak, håber også selv jeg finder kjolen! Det skal nok lykkedes, har jo 11 (+) måneder endnu! :biggrin:

Redigeret af Webmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det komme rigtig meget an på detaljerne, hvis der er rynk, perler, blonder osv. på kjolen er det sværere at ændre + der skal lægges nyt stof ind under der hvor der bliver åbnet i ryggen til binderyg i stedet for lynlås. :)

Det er et kæmpe stort arbejde at lave et om, og det er et meget tidskrævende arbejde, så ved en skrædder der gerne vil lønnes for alle timerne der er blevet brugt + det ekstra kommer nok let af med en 2-3000 for det :wink:

Altså jeg er ikke meget til lynlås (tror jeg) har ikke prøvet kjoler endnu, så ved ikke hvad jeg er til, og ikke er til ...

Men syntes binderyg er langt mere charmerende, når man ser dem på kvinderne! :blush: Så det er nok min drøm at få det på min kjole...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det komme rigtig meget an på detaljerne, hvis der er rynk, perler, blonder osv. på kjolen er det sværere at ændre + der skal lægges nyt stof ind under der hvor der bliver åbnet i ryggen til binderyg i stedet for lynlås. :)

Det er et kæmpe stort arbejde at lave et om, og det er et meget tidskrævende arbejde, så ved en skrædder der gerne vil lønnes for alle timerne der er blevet brugt + det ekstra kommer nok let af med en 2-3000 for det :wink:

Altså jeg er ikke meget til lynlås (tror jeg) har ikke prøvet kjoler endnu, så ved ikke hvad jeg er til, og ikke er til ...

Men syntes binderyg er langt mere charmerende, når man ser dem på kvinderne! :blush: Så det er nok min drøm at få det på min kjole...

Jeg vil anbefale dig så at finde en kjole med binderyg, i stedet for at ændre en lynlås til binderyg :)

Binderyg kan være så meget mere charmerende! Og det er en smart ting, da den kan snøres ind så den passer og derfor ofte ikke kræver noget tilretning :thumbsupsmileyanim:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
namibianbride

Og hvad så hvis kjolen ikke har binderyg, men ellers bare er perfekt?! :biggrin:

Så "bliver jeg måske nød" til at få det rettet, men det vil tiden vise jo :wink:

Det kan jeg godt se! Det er heller ikke umuligt at få det rettet :) men hvis du går efter at spare lidt på kjolen, så løber det hurtigt op hvis der skal rettes meget :D

Ellers spørg da Marie d'ete om en tilbud på hvad hun skal have for at lave noget ligesom drømmekjolen med binderyg? Det kommer nok til at koste det samme i enden :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, men grunden til jeg oprettede indlæget var, fordi at jeg om ikke så længe skal ud og se/prøve kjoler. og tænker jo på at hvis jeg nu finder kjolen der bare er perfekt på alle andre punkter, men fx. mangler bindebånd i ryggen, eller andet. OM det så kunne rettes, hvis det nu var :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ja, men grunden til jeg oprettede indlæget var, fordi at jeg om ikke så længe skal ud og se/prøve kjoler. og tænker jo på at hvis jeg nu finder kjolen der bare er perfekt på alle andre punkter, men fx. mangler bindebånd i ryggen, eller andet. OM det så kunne rettes, hvis det nu var :biggrin:

Åh Webmor, det er jo så svært at sige! Elsker bindebånd i ryggen, så kan sagtens følge dig :)

Hvad hvis du siger i butikken at du gerne vil have bindebånd, så du forelsket dig i en med bindebånd, Hehe :p

Jeg har lynlås i min kjole, og jeg er altså glad for det, for syntes det passer meget bedre til kjolen, så måske du oplever det samme! At kjolen bare er perfekt og lynlåsen er en del af det, så måske syntes du slet ikke det skal ændres når du får kjolen på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

flere tilretnininger = dyrere skrædder.... min egen kjole er med en masse blonder som skal flyttes når der tilrettes, og det koster... Men hvis du nu finder en kjole der skal have mange tilretninger, så er det spørgsmålet om det i sådan et tilfælde ikke ville være bedre at gå til en skrædder (behøver ikke at være dem med store navne) og finde frem til din kjole. Men det er jo ikke sikkert at der skal ændres så meget.. Jeg kunne ikke forestille mig at der er så stor prisforskel på at tilrette og sy en kjole ind til den rette størrelse kontra at sy en binderyg ind.. Der skal sprættes op de samme steder.. Min egen kjole har været lagt ind 1 gang nu, og det endte med at blive en smule for meget på hofterne og ved det øverste af maven... Så den skal lidt ud igen.. Hvis det er med binderyg skal syningen af kjolen ikke ramme inden for den samme cm. præcision..

Men det er dyrt - tænk når du ligger en kjole op kan der godt være mange lag, min har 6 lag! og det yderste er med kantblonder der skal flyttes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for jeres svar :)

Jeg håber også "bare" jeg finder drømme-kjolen som der ikke skal ændres noget på :happy: Men tror desværre jeg er lidt krævende hvad angår min kjole! Men måske forelsket jeg mig bare i "den første den bedste" ... Og så er det da den jeg skal have, hvis den bare føles perfekt! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer