Pleazure

Overvejer alligevel en Kina-kjole!?!?!

10 indlæg i dette emne

Jeg har efterhånden kigget en del rundt på nettet for at få inspiration til min brudekjole. I min søgen er jeg selvfølgelig også kommet forbi nogle "kina-sider", og har også kigget med på disse sider - jeg er godt klar over at mange af siderne bruger mærkekjoler, og det man får er en kopi heraf, men det var jo komplet ligegyldigt så længe jeg blot kiggede for at blive inspireret...

Vi er ikke specielt økonomisk trængte, men selvfølgelig heller ikke millionærer. Vi har valgt at bruge mange penge på fx vielsesringene, for dem skal vi bære hver eneste dag resten af vores dage :) Min brudekjole, derimod, skal jeg kun bruge en eneste dag. Jeg vil som alle brude gerne være smuk på min bryllupsdag - men omvendt, så vil jeg altså ikke bruge 15.000 eller mere på en "engangsforestilling". Jeg synes det er helt i orden andre tænker anderledes, men... sådan har jeg det bare.

At finde et total brudelook (altså kjole, sko, slør, brudebuket osv) for under 5000, ser lige nu vanskeligt ud - hvis altså kjolen skal være i den stil, jeg gerne vil have. Jeg overvejer derfor, om jeg alligevel skal begive mig ud i at bestille en kina-kjole. Jeg har fundet en, som i hvert fald på billedet er lige mig :) Den koster godt og vel 1.500 inden den er hjemme, Ud fra prisen kan jeg håbe, at kvaliteten ikke er "billig", idet man kan finde væsentlige billigere brudekjoler i Kina. Omvendt er prisen så tilpas lav, at jeg/vi økonomisk sagtens ville kunne klare det, hvis den var en total fiasko. Og prisen er så lav, at hvis man er heldig og kjolen er som man havde drømt om, er der penge "fri" til noget andet.

Jeg ser det lidt som et lotteri - og jeg kan godt tillade mig at spille, fordi jeg har råd til at tabe... Hmm - skal jeg mon satse, eller skal jeg køre sikkert?

Jeg kigger på noget i denne stil:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en gallakjole fra det firma som billederne er fra. Stoffet er fint og syningen er flot, men der er jo sandellig forskel på en kjole i stof og en kjole i blonder og tyl.... for det er der måske sparet på..... og måske skal du også forbi en syerske for at få rettet kjolen til.

Hvis jeg var dig, så ville jeg forbi de steder hvor de holder udsalg og lagersalg. Der kan du være heldig at få en kjole til rigtig billige penge.

God jagt.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en gallakjole fra det firma som billederne er fra. Stoffet er fint og syningen er flot, men der er jo sandellig forskel på en kjole i stof og en kjole i blonder og tyl.... for det er der måske sparet på..... og måske skal du også forbi en syerske for at få rettet kjolen til.

Hvis jeg var dig, så ville jeg forbi de steder hvor de holder udsalg og lagersalg. Der kan du være heldig at få en kjole til rigtig billige penge.

God jagt.

Undskyld at jeg lige blander mig i denne tråd, men jeg har også kraftigt overvejet at købe fra lige nøjagtig den hjemmeside disse kjoler er fra..

Derfor tillader jeg mig lige at spørge dig om du evt. har et billede af kjolen du har fået hjem sat op mod kjolen på modellen som du ville ulejlige dig med at sende til mig i en pb?? :blush:

(Forstår godt hvis det er for meget forlangt)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gør det, så er det en god idé, som du allerede har reflekteret over, at sørge for, at kjolen ikke kommer fra det billigste sted, det gjorde jeg og det var et kiks...

Ydermere, specifikér så mange detaljer som muligt, spørg ind til extra priser på det rette slags stof, sørg for at stoffet er angivet og undersøg om det er det slags stof kjolen skal komme i... Selv de flotteste kinakjoler ligner aldrig den oprindelige kjole, som den er en kopi af... Når det så er sagt, så er 1500 kr jo ikke meget og heller ikke selvom den tages i tolden, bliver det dyrt... :)

Held og lykke, hvis du vover dig ud i det... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer,

tak for gode input :)

Jeg har besluttet mig for, at jeg først og fremmest skal ud i butikkerne og prøve nogle forskellige kjoler. Så tror jeg, at jeg har et bedre bud på om de kjoler på billedet er den stil, jeg går efter. Det er jeg ret sikker på - men har alligevel hørt en del herinde, som kom hjem med noget helt andet end det de havde forestillet sig.

Hvis jeg beslutter mig for at satse - så tjekker jeg først diverse brudesites for at finde ud af om andre har fået kjoler hjem de var tilfredse med. Og så skal jeg i bestillingen spørge ind til stoffet og specificere fra ende til anden hvad jeg forventer at få...

Man får sådan lyst til bare at trykke på bestil-knappen, for de kjoler på billederne ER virkelig flotte. Men altså, 1500 kr er trods alt også en sjat hvis det er noget skrammel, der dukker op. Så jeg venter pænt til jeg har prøvet "ægte" kjoler, og hvis jeg stadig har mod på det, reseacher jeg firmaets kvalitet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer