LiseMM

17.08.13 - Sådan gik min KHFferie...

768 posts in this topic

Velkommen til min helt egen planlægningstråd :cheerleader3:

Uhh, så har jeg endelig besluttet at gå igang med planlægningen (jeg har vist nok været igang de sidste 2 år :blush:), da vi nu har fundet vores dato :7himmel: men det hele er stadigvæk uofficielt, da der ikke har været noget frieri endnu og har derfor lovet H2B at folk omkring os ikke får noget at vide, før han har friet. Han gik med til at beslutte en dato, da jeg begyndte at stresse over planlægningen af de store ting, for jeg kunne lige se at vi stod et halvt år før og ikke kunne få stedet, maden, kirken osv. Så jeg venter spændt på mit frieri :loveshower:

Jeg hedder Lise, er 24 år og er blev pædagog i februar, jeg er heldigvis blevet fastansat :thumbsupsmileyanim:

H2B hedder Allan er 25 år og uddannet it-mand og har også arbejde :) I april flyttede vi i hus, som vi har renoveret indvendig. Hvilket var et stort projekt da ingen af os kunne noget, da vi gik igang. Heldigvis har vi begge nogle meget dygtige forældre der sammen med venner og anden familie har være en uundværlig hjælp, så nu ser huset ud som vi ønskede os. Vi mangler stadigvæk køkkenet, som vi regner med at skulle igang med snart :lol:

Vi mødte hinanden på Crazy Daisys dansegulv, hvor H2Bs dansepartner ville score min dansepartner, så vi endte begge alene på dansegulvet og kiggede på hinanden, heldigvis tog H2B initiativ og snakkede med mig :kiss: Vi har været sammen siden :a1221: Det er nu 4 år og næsten 10 mdr. siden og vi har boet sammen i over 4 år.

Jeg har længe kigget med herinde og blevet SÅ inspireret af alle de skønne bridezillas herinde og er derfor nu meget spændt på og glad for at kunne starte min egen tråd :cheerleader3:

Huskeliste

6-12 mdr. før

Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet: 17.08.13.

Reserver kirken: Kl. 14.30.

Lav et bryllupsbudget: Ca. 70.000.

Lav en foreløbig gæsteliste: Ordnet.

Reserver festlokale: Vi har forsamlingshuset fredag, lørdag og søndag.

Book fotografen: Vi har valgt www.kellerfoto.dk

Transportmiddel til dagen: Bliver vist vores egen lille Aygo.

Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret: Der er styr på sløret, paraply, et par sko købt mangler danseskoene og mangler stadigvæk smykker og undertøj.

Book musik til festen: Det blev så også mig der stod for det :wink:/>

3-6 mdr. før

Indhent og udfyld en ægteskabserklæring: H2B står for dette

Brudekjolen bestilles Lise: Er købt, glæder mig nu til at have tabt det jeg vil og komme til tilretning i juni

Købe vielsesringene: Vi bestilte hos Egeart og venter nu i spænding

Skriv en ønskeliste: Vi ønsker kun penge da vi skal på en dyr bryllupsrejse

Skriv en endelig gæsteliste: Er gjort

Design invitationer, bordkort, menukort og takkekort: Invitationer og bordkort er der styr på, menukort bliver først om et par måneder og takkekort bliver når vi er hjemme fra bryllupsrejse og bliver et billede af os

Send invitationerne ud: Er gjort

Vælg 2 vidner: Er ikke engang tænkt over endnu

Vælg en toastmaster: Lige nu håber vi på H2Bs fætter

Fastsæt bryllupsmenuen: Der er aftalt tid med kogekone til d. 29 juni, hvor vi aftaler alt

Bestil bryllupskagen: H2Bs forældres veninde står for kagen og hendes mand står for stativet, smagen er ikke helt på plads endnu

Sko, dansesko, slør, smykker, taske: Der er styr på slør og meget snart sko, resten er i overvejelses processen

Bestille brudebuket: Dette står H2B for

Edited by Martin
0

Annonce ♥

Skøn dato! Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup og din egen planlægningstråd! Dejligt med en at følges med til det sidste!

Flotte monogrammer. Jeg er mest til nr 2 fordi der er mere svung i og ikke så kantet som det første. Men det er jo en smagssag(o;

0

velkommen til, det er altid fedt med ens egen tråd hvor man kan skrive aaaalle ens tanker ned :wink:

Jeg synes nr. 1 er pænest, det ser lidt utraditionelt ud - det kan jeg godt lide :)

0

Annonce ♥

Skøn dato! Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup og din egen planlægningstråd! Dejligt med en at følges med til det sidste!

Flotte monogrammer. Jeg er mest til nr 2 fordi der er mere svung i og ikke så kantet som det første. Men det er jo en smagssag(o;

Mange tak og ja, dejlig dato :wink: Ja, sjovt vi kan følges ad :happy:

0

Annonce ♥

Så tog jeg lige et kig her på din tråd også.. hihi... Rigtig flotte monogram! :cheerleader3:

Designmæssigt kan jeg bedst lide nr. 1, da den ikke ses så tit...

men hvis man er traditionel anlagt er nr. 2 god.. så ja, det er en smagssag :smiley-eatdrink026:

Edited by crazy-chich
0

Mange tak allesammen, det i siger om begge to er præcis det vi også tænker :happy:

Måske prøver jeg lige at lave et eksempel af vores invitation, så er det måske nemmere at se hvad der passer bedst ind :)

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen herinde der har erfaringer med at købe vielsesringe fra fredberg.dk?

0

Annonce ♥

Jay! Så fik du lavet en planlægningstråd! :cheerleader3: Glæder mig til at følge dig, og hvor spændene at du nu går og venter på at h2b frier. Det skal nok blive helt perfekt. :heart:

Omkring monogrammerne, så kan jeg helt klart bedst lide det første. Er det meningen at der skal være en firkant rundt om det? Jeg synes i hvert fald helt klart at det første ser pænest ud med kanten. Jeg kan faktisk bare godt lide det.. Jeg kan godt lide den måde L'ets side er parallel med A'ets side. det indrammer monogrammet flot...

Ih, gid man kunne lave det med mit og h2b's bogstaver.. :wink:

0

Jay! Så fik du lavet en planlægningstråd! :cheerleader3: Glæder mig til at følge dig, og hvor spændene at du nu går og venter på at h2b frier. Det skal nok blive helt perfekt. :heart:

Omkring monogrammerne, så kan jeg helt klart bedst lide det første. Er det meningen at der skal være en firkant rundt om det? Jeg synes i hvert fald helt klart at det første ser pænest ud med kanten. Jeg kan faktisk bare godt lide det.. Jeg kan godt lide den måde L'ets side er parallel med A'ets side. det indrammer monogrammet flot...

Ih, gid man kunne lave det med mit og h2b's bogstaver.. :wink:

Rammen er kun så det er nemmere for mig selv at klippe lige ;)

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at lave et monogram, synes nemlig det er sjovt og nemt, vil du gerne have med &-tegn eller uden og vil du gerne have dato på? :) Hvis du giver mig din mail kan jeg sende nogle forskellige eksempler, du kan vælge imellem :)

0

Annonce ♥

Rammen er kun for at gøre det nemmere for mig at klippe lige ;)

Jeg vil meget gerne lave nogle monogrammer for jer, hvis du vil have det? Jeg synes nemlig det er sjovt at lege med :)

Vil du gerne have &-tegn med eller uden og vil du gerne have dato på?

Hvis du givder mig din mail adresse kan jeg sende nogle forskellige eksempler og du kan selv vælge om det skal være i word-ark eller billede format :D

0

Jubii... Nu er der styr på kogekonen :cheerleader3: :cheerleader3:

I min familie har vi til alle store fester brugt den samme kogekone, fordi hun er vildt dygtigt, der er altid rigeligt med mad, hvilket ellers kan være en udfordring, fordi min familie spiser virkelig meget, man får resterne med hjem og så er hun billig.

H2B og jeg har derfor altid været enige om, at det bare var hende det skulle være og vi var faktisk villige til at rykke datoen, for at få hende.

Min veninde og H2Bs bedste ven kom os dog i forkøbet og besluttede en dato før os, 7.9.13, som begrænser os lidt, for vi vil helst ikke ligge for tæt på deres dato, vi vil ikke så meget ind i skolernes ferie og jeg vil ikke ind i efteråret.

Derfor betyder det bare meget at hun kan og der nu er styr på den første store post MADEN!!! :lol:

Edited by LiseMM
0

Farvetema :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Vi har også valgt farvetema, som er: Hvid, Grøn, og Guld.

Vi har valgt disse farver, fordi vores ringe skal være guld, min yndlingsfarve er grøn og H2B er glad for det ikke er "tøset" :wink: og hvis for kjolen og for at der ikke bliver alt for meget farve, vi vil gerne have pyntningen lidt afdæmpet og nemt. :blush:

Jeg synes faktisk det er rigtig svært at finde gode inspirations billeder med det her farvetema, så kom gerne med billeder :wink:

Jeg har dog lidt jeg synes i skal se, jeg kunne finde flest kager der viser farverne sammen

post-50773-0-81323100-1349188999.jpg

post-50773-0-38305600-1349189012.jpg

post-50773-0-69230300-1349189029.jpg

post-50773-0-90006500-1349189054.jpg

0

Annonce ♥

Kirke???

Jeg er lige kommet hjem fra et dejligt forældre arrangement vi har haft i den SFO jeg arbejder i :thumbsupsmileyanim: Jeg er bare så glad for mit arbejde og føler mig så heldig over at have fundet et fuldtidsarbejde, hvor jeg også er fastansat :heart: Hvilket jo er virkelig svært indenfor dette erhverv, så jeg er virkelig heldig, for det er også kun 3 km fra hvor vi bor :biggrin:

Nå men vi har snakket meget kirke de sidste dage, fordi vi sådan er i tvivl om hvad vi skal vælge, vi har 3 valgmuligheder, den første er i Ørum kirke, som er min barndoms kirke og jeg kender præsten rigtig godt og synes hun er fantastisk, samtidig bliver det nok i den by vi lejer feststedet, som jo gør det hele meget nemt for gæsterne og hele min mors familie bor i den by.

post-50773-0-56020800-1349288804.jpg

0

Denne er H2B dog ikke så vild med, da han ingen tilknytning har til kirken. Han synes hellere vi skal finde en kirke, som vi kan starte på en frisk sammen i. Derfor er Søndermarkskirken i Viborg kommet på tale, den ligger meget tæt på vores hus og bliver derfor højest sandsynligt kirker hvor vores kommende børn skal døbes og konfirmeres i, som jo også giver den betydning :loveboard: Denne kirke er Viborgs mest utraditionelle kirke, som er rund indvendig også. Vi har endnu ikke selv set den, men snakker om snart at tage ind og se hvordan den ser ud indvendig. Jeg synes ikke den er så romantisk udefra :td:

post-50773-0-83605400-1349289227.jpg

0

Og så er der den 3., som lidt er prisesse drømmen, hvis jeg ikke kan blive gift i Ørum, som er Viborg domkirke. Den er jo utrolig smuk både udvendig og indvendig, men tænker at det er et meget langt gulv at gå op ad og man skal jo have vildt mange mennesker til at fylde kirken ud, men smuk er den :a1221:

post-50773-0-32599200-1349289429.jpg

post-50773-0-47872500-1349289443.jpg

1