LiseMM

17.08.13 - Sådan gik min KHFferie...

768 posts in this topic

Uh spændende med så stort et udvalg af kirker... og nr. 3 er da sååå flot!!! :7himmel:

Dog forstår jeg også godt at du overvejer at det skal være i den, hvor du har tilknytning... det tror jeg vil gøre præstens tale en del mere personlig..

Men ja, kirken børnene skal døbes og konfirmeres i... det er også rart at starte et sted sammen..

Synes du skal tænke over hvor meget det betyder for dig at Ørum kirke... evt. også undersøge hvor mange der er plads til..

For det vil være så synd at se tilbage og fortryde man valgte den fra (eller at man netop valgte den) ...

Vi skal vies i min barndomsby, forhåbentlig ved den præst jeg er døbt og konfirmeret ved...

- han ved endnu ikke om han har ferie eller ej den dag.. :unsure:

Men held og lykke med valget... jeg følger spændt med herfra :happy:

0

Annonce ♥

Så fik jeg forklaringen :)

Vi er ude i det samme, at vi tror vores kirke bliver for lille. Men 80-100 styks bør der da kunne være i den kirke... har du prøvet at ringe og høre dem ad, eventuelt kigge på hjemmesiden? Alle de tre kirker har jo sin charme, men jeg kan godt forstå at din mand vil starte frisk sammen. Jeg har det lidt sådan med vielsessted, at det skal være noget man har et forhold til, og ikke kun en der er pæn. Hvilket er tydelig i vores valg af Danmarks grimmeste kirke :tunge: En har du tilknytning til i forvejen, og en anden vil I få tilknytning til senere. Er det ikke fremtiden man giftes for at dele?

0

Uh spændende med så stort et udvalg af kirker... og nr. 3 er da sååå flot!!! :7himmel:

Dog forstår jeg også godt at du overvejer at det skal være i den, hvor du har tilknytning... det tror jeg vil gøre præstens tale en del mere personlig..

Men ja, kirken børnene skal døbes og konfirmeres i... det er også rart at starte et sted sammen..

Synes du skal tænke over hvor meget det betyder for dig at Ørum kirke... evt. også undersøge hvor mange der er plads til..

For det vil være så synd at se tilbage og fortryde man valgte den fra (eller at man netop valgte den) ...

Vi skal vies i min barndomsby, forhåbentlig ved den præst jeg er døbt og konfirmeret ved...

- han ved endnu ikke om han har ferie eller ej den dag.. :unsure:

Men held og lykke med valget... jeg følger spændt med herfra :happy:

Det er nemlig det, jeg vil ikke fortryde det og det betyder også meget for mig at H2B også er med på den kirke vi vælger, synes det er svært.

Edited by LiseMM
0

Så fik jeg forklaringen :)

Vi er ude i det samme, at vi tror vores kirke bliver for lille. Men 80-100 styks bør der da kunne være i den kirke... har du prøvet at ringe og høre dem ad, eventuelt kigge på hjemmesiden? Alle de tre kirker har jo sin charme, men jeg kan godt forstå at din mand vil starte frisk sammen. Jeg har det lidt sådan med vielsessted, at det skal være noget man har et forhold til, og ikke kun en der er pæn. Hvilket er tydelig i vores valg af Danmarks grimmeste kirke :tunge: En har du tilknytning til i forvejen, og en anden vil I få tilknytning til senere. Er det ikke fremtiden man giftes for at dele?

Glad for du nåede herind, det er lidt sjovt at følges med en dato søster :)

Jo, synes nemlig også det er lidt romantisk at stå i den kirke vi i fremtiden skal fejre mange gode ting sammen i :) Der står ikke noget på hjemmesiden om hvor mange der kan være, men tror ikke jeg vil undersøge det før vi er helt sikre på hvor vi vil holde det, som jeg gerne snart vil have styr på, så vi ikke er for sent ude og skal vælge det næstbedste :( He he, er da vist nød til at se nærmere på jeres kirke ;)

0

Annonce ♥

Hvilken tilknytning har du/I til Viborg Domkirke? Det plejer at være sådan, at man egt. kun kan vælge ens sognekirke og så plejer præsten i diverse barndomskirker at være flink til at sige ja til, at man bliver viet i den :)

Jeg har undersøgt det og alle der bor i Viborg kan vælge domkirken, men der er ikke den vilde tilknytning udover at det er lidt min prinsesse drøm :wink:

Edited by LiseMM
0

Altså nu er jeg jo en *sucker* for de store flotte Domkirker. Jeg skal jo selv giftes i Ribe Domkirke, men det skal selvfølgelig siges at jeg også er RIGTIG meget knyttet til den. Men derfor kan jeg bestemt godt forstå, at du gerne vil giftes i Viborg Domkirke. Det er det tætteste man kommer på en royal følelse ifm sit bryllup tror jeg :)

Vi bliver altså også max 120 i kirken, og de kan selvfølgelig langt fra fylde kirken ud, men det synes jeg slet ikke gør noget. Det er selvfølgelig smag og behag - det bliver måske mere intimt, hvis folk er pakket ind i en lille kirke. Kodeordet for mit bryllup er bare ikke *intimt*, det er nærmere *storslået* og *festligt*, hvilket jo også hænger sammen med at man inviterer 100 mennesker.

Så du skal måske finde ud af, hvordan du vil beskrive dit bryllup og finde ud af om det harmonerer bedst med stor eller lille kirke.

Hvilken lille kirke du så evt. skal vælge synes jeg er svært. Men der er det måske bedst at I begge er tilfredse, og hvis den nye kirke betyder mest for din H2B, så er det måske en fin mulighed???

0

Annonce ♥

Altså nu er jeg jo en *sucker* for de store flotte Domkirker. Jeg skal jo selv giftes i Ribe Domkirke, men det skal selvfølgelig siges at jeg også er RIGTIG meget knyttet til den. Men derfor kan jeg bestemt godt forstå, at du gerne vil giftes i Viborg Domkirke. Det er det tætteste man kommer på en royal følelse ifm sit bryllup tror jeg :)

Vi bliver altså også max 120 i kirken, og de kan selvfølgelig langt fra fylde kirken ud, men det synes jeg slet ikke gør noget. Det er selvfølgelig smag og behag - det bliver måske mere intimt, hvis folk er pakket ind i en lille kirke. Kodeordet for mit bryllup er bare ikke *intimt*, det er nærmere *storslået* og *festligt*, hvilket jo også hænger sammen med at man inviterer 100 mennesker.

Så du skal måske finde ud af, hvordan du vil beskrive dit bryllup og finde ud af om det harmonerer bedst med stor eller lille kirke.

Hvilken lille kirke du så evt. skal vælge synes jeg er svært. Men der er det måske bedst at I begge er tilfredse, og hvis den nye kirke betyder mest for din H2B, så er det måske en fin mulighed???

Du har fuldstændig ret i det hele, men vores kodeord er nok mere intimt end storslået, selvom vi skal have mange med, men ja H2B skal helt sikkert være tilfreds også, så jeg har lidt givet ham faklen, så regner med han går og tænker lidt over det, så vi snart kan få styr på den post :wink:

0

UH, så fik du endelig en planlægningstråd! :cheerleader3: Stort tillykke med tråden, datoen og kogekonen :loveshower: Du har jo været trofast læser hos mig, så jeg synes, jeg kender dig lidt, selvom du først nu får en tråd. Jeg kigger ikke så meget herind mere, men jeg håber du får en spændende og god planlægningsperiode - det er super, at det er begyndt at rykke nu (uuhhhh, jeg kender alt til at gå og vente på et frieri, når dato er sat og man er begyndt at booke diverse ting men ingen må vide noget). Jeg synes begge monogrammer er flotte, men jeg kan bedst lide det nederste.

God fornøjelse og jeg håber, at du får en fantastisk bryllupsdag, når jeres store dag kommer ()()

0

UH, så fik du endelig en planlægningstråd! :cheerleader3: Stort tillykke med tråden, datoen og kogekonen :loveshower: Du har jo været trofast læser hos mig, så jeg synes, jeg kender dig lidt, selvom du først nu får en tråd. Jeg kigger ikke så meget herind mere, men jeg håber du får en spændende og god planlægningsperiode - det er super, at det er begyndt at rykke nu (uuhhhh, jeg kender alt til at gå og vente på et frieri, når dato er sat og man er begyndt at booke diverse ting men ingen må vide noget). Jeg synes begge monogrammer er flotte, men jeg kan bedst lide det nederste.

God fornøjelse og jeg håber, at du får en fantastisk bryllupsdag, når jeres store dag kommer ()()

Mange tak, hyggeligt du lige kiggede forbi :balloons: og ja, det er jo næsten som at kende hinanden :happy:

Du ser utrolig smuk ud på dine brude billeder :a1221:

Håber da lige du kommer et smut forbi igen inden brylluppet :wink:

1

Feststed?

Vi har snakket meget frem og tilbage om hvor vi gerne vil holde festen. Den første begrænsning er at det skal være plads til omkring 100 mennesker og et ta' selv bord og gavebord. Samtidig vil vi have et sted, hvor man selv må have kogekone og drikkevare med.

Det er faktisk ret svært at finde sådan et sted i Viborg og omegn.

I Ørum forsamlighus, hvor jeg kommer fra er der et ret nyt forsamlingshus, men plads til 200, så det er en rigtig fin størrelse :) Ulempen er at det meste af min familie holder fester der, så det bliver ikke "vores" sted. H2B og jeg er dog kommet frem til at det vist er det eneste sted nært Viborg, der lever op til vores krav og ikke ligner et gammeldags forsamligshus indvendigt. :td:

Det ligger ca. 20 min. kørsel fra Viborg, så det er ikke så slemt og det koster ca. 2500 med strøm og rengøring, så vi bare skal rydde op. Vi vil dog helst have stedet fra om fredagen, så vi kan pynte op osv. dagen før, det ved vi ikke endnu hvad vil koste.

Lige lidt billeder af stedet udefra. Det er nybygget sammen med hallen, men der er gange imellem, så man hverken ser eller høre hallen og så er der det gode at toiletterne er nye og lækre :thumbsupsmileyanim: Det er de to firkantet bygninger til højre.

post-50773-0-14856700-1349371483.jpg

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jaaaaaaaaa din egen tråd!!!! Tillykke den og jeres dato søde!!! Hvor er det dejligt!!!

Så kan du rigtig komme igang ;)

Ja, det er bare så dejligt endelig at kunne gøre noget ved det jeg har tænkt over og planlagt de sidste par år :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Skønt du lige kom forbi :heart:

0

Jay! Så fik du lavet en planlægningstråd! :cheerleader3: Glæder mig til at følge dig, og hvor spændene at du nu går og venter på at h2b frier. Det skal nok blive helt perfekt. :heart:

Omkring monogrammerne, så kan jeg helt klart bedst lide det første. Er det meningen at der skal være en firkant rundt om det? Jeg synes i hvert fald helt klart at det første ser pænest ud med kanten. Jeg kan faktisk bare godt lide det.. Jeg kan godt lide den måde L'ets side er parallel med A'ets side. det indrammer monogrammet flot...

Ih, gid man kunne lave det med mit og h2b's bogstaver.. :wink:

Rammen er kun så det er nemmere for mig selv at klippe lige ;)

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at lave et monogram, synes nemlig det er sjovt og nemt, vil du gerne have med &-tegn eller uden og vil du gerne have dato på? :) Hvis du giver mig din mail kan jeg sende nogle forskellige eksempler, du kan vælge imellem :)

Det er sødt af dig, men vi har egentlig allerede et monogram. Jeg er bare vild med det du har. Jeg er desuden ikke så sikker på man kan få samme effekt med vores bogstaver - M & B. B'ets buer vender den forkerte vej til det. Men tak alligevel. :-)

0

De stole der... Det behøves jo ikke koste en million at pynte dem. Heller ikke med stolbetræk - et lagen fra IKEA koster 12kr, og kan nemt foldes så det ser godt ud. Ellers er der jo alle mulige sløjfer og bånd. Måske noget der tager opmærksomheden fra dem? Var til en fest hvor der var sat en pyntet "taskekrog" på hver damestol, så de ikke skulle have tasken på gulvet. Måske har jeres arbejde en kantine med nogen lækre stole som nogen kan hente fredag aften i en lånt kassebil...? Det er sket på mit arbejde - kom ind for at hente noget en lørdag, og der var ikke en stol tilbage. Fik lidt chok!

0

Annonce ♥

Hvilken tilknytning har du/I til Viborg Domkirke? Det plejer at være sådan, at man egt. kun kan vælge ens sognekirke og så plejer præsten i diverse barndomskirker at være flink til at sige ja til, at man bliver viet i den :)

Jeg har undersøgt det og alle der bor i Viborg kan vælge domkirken, men der er ikke den vilde tilknytning udover at det er lidt min prinsesse drøm :wink:

Ok, så er der jo ingen ko på isen :denmarkflag: :denmarkflag: :denmarkflag:

0

De stole der... Det behøves jo ikke koste en million at pynte dem. Heller ikke med stolbetræk - et lagen fra IKEA koster 12kr, og kan nemt foldes så det ser godt ud. Ellers er der jo alle mulige sløjfer og bånd. Måske noget der tager opmærksomheden fra dem? Var til en fest hvor der var sat en pyntet "taskekrog" på hver damestol, så de ikke skulle have tasken på gulvet. Måske har jeres arbejde en kantine med nogen lækre stole som nogen kan hente fredag aften i en lånt kassebil...? Det er sket på mit arbejde - kom ind for at hente noget en lørdag, og der var ikke en stol tilbage. Fik lidt chok!

Det er nogle gode ideer du kommer med, men når der kommer 100 mennesker bliver 12 kr pr. Stol til rigtig mange penge, da vores buget er meget stramt. Der er ikke kantine på mit abejde og de stole vi ellers har på arbejde er grimmere end dem i forsamlingshuset. H2B arbejder i Ikast, så det er en meget lang vej at køre frem og tilbage efter stole og så er det så stort et firma at det sikkert ikke er en mulighed, fordi de har møder osv. i weekenderne også :(

0

Jeg tror måske, jeg ville kigge efter noget billigt pynt på ebay eller droppe at pynte stolene. Det er jo kun en lille ting, og det er ellers et flot og lyst festlokale, der nok skal blive flot, når I har pyntet med hvid, grøn og guld :loveshower:

0

Det var da også på tide at du fik din egen planlægnings tråd :) . Men det har nu været dejligt at du har fulgt med rundt omkring hos os andre.

Vi har købt ringe hos Fredberg. Hvis i kommer fra Viborg, så synes jeg i skal prøve at køre der op og kigge, der er rigtig god service.

Jeres farvetema med guld og grønt er ridtig smukt, kan især godt lide, den grønne der er i de sidste inspirations billeder, du satte ind, altså der hvor det er sådan en mere dyb grøn. Jeg er nemlig ikke så meget til lime grøn.

Jeg kan bedst lide det første monogram, ja det er noget skarp kantet, men synes at L'et griber så sødt rundt om benet på A'et :heart:

0

Rigtig flot farvetema :) Tror feststedet kan blive rigtig flot når det bliver pyntet op de farver :) Hmm, tænkte faktisk ikke så meget over stolene før du skrev det. Kan også kun foreslå at kigge på ebay, for det kan hurtigt blive ret mange penge på sådan en lille ting når i bliver så mange.

0