Ildtiger

I tvivl om min tvilling overhovdet skal være brudepige

12 indlæg i dette emne

Hej :balloons:

Jeg er virkelig begyndt at overveje hvem jeg skal have som brudepige efter min tvilling heller vil se på hus end tage med mig ud og se brudekjole (bevares et hus er da også en stor ting)

Men hun har vist det i et mdr. at vi skulle ud og se på brudekjole i morgen....også er det lige den dag hun også skal se på hus.....så jeg tager min mor med i stedet for.....................da jeg gad ikke have en tidsplan til at hænge over mig

Så nu ved jeg ikke om jeg helt skal afskrive hende som brudepige også kun have min lillesøster og en veninde til det.

Og det skal sige at det ikke er første gang hun brænder mig af men det er mere nogle mindre ting så som en biograf tur

Kan i evt. hjælpe lille mig ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Jeg forstår dig godt. Jeg er selv tvilling og min tvillingesøster skal ikke være brudepige. Har i stedet valgt en god veninde til at hjælpe mig på dagen. Min søster har flere gange det sidste år meldt både til og fra på brylluppet.. Er flere årsager, men hendes primærer undskyldning har været at hun bliver hurtigt træt, hun ikke kan klarer for mange mennesker på en gang (Vi blir´ kun 35), de ikke kunne få nogen til at passe hundene og så havde de ikke råd.. Nu er det så endt med at det kun er hende der kommer uden hendes kæreste. Men der er jo også stadigvæk 6 uger til, så der kan ske meget endnu..

Men har ikke på noget tidspunkt været i tvivl om at hun ikke skulle være min brudepige..Ville da ønske det modsatte, men vi er simpelthen for forskellige og hun har bare skuffet mig rigtig mange gange,.. Men overvej det grundigt.. Synes det var en stor beslutning for mig, ikke at vælge min tvillingesøster..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et... du må prøve at huske på at det er din store dag... og for din tvilling betyder huset meget, formodentlig mere end at se på kjole med dig.. Ikke at hun negligerer dine behov, men hun har bare andre også.. Jeg mener ikke at den handling alene ville være så slem at jeg ville afskrive.. Men siden du reagerer så hårdt, så prøv at snak med hende om at du blev ked og at du måske har mange følelser - og giv hende plads til at være sig selv nærmest også.. Så finder I nok ud af en løsning som I bliver glade for begge to.. og mest af alt snakket ud omkring jeres forventninger begge to.. Men jeg kender fra mig selv i bryllupsplanlægningen at følelserne kan være uden på, mere end rimeligt og normalt.. Kram - og få dig en god snak med din søster... .Håber at det bliver godt. Det kan sagtens være at løsningen bliver at hun ikke skal være din brudepige, men prøv at tage snakken så det sker i god stemning

Redigeret af Røde
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfan har hun det med at skulle være brudepige? Du kan snakke med hende om det, høre om hun overhovedet har lyst til det. Har hun fra starten vidst hvad du forventede af hende som brudepige? Jeg har på fornemmelsen at man i DK ikke gør sig store overvejelser når man skal være brudepige og bare ser en fantastisk mulighed for at være på forreste række, med bruden.

Tænker du skal tage en snak med hende, fortæl hende du overvejer at tage hende væk som brudepige, og fortæl hende hvorfor, og hvad du egentlig havde forventet af hende..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som kommende brud, synes jeg at man ofte har tendens til at reagere lidt mere voldsomt på småting omkring brylluppet end man måske ville have gjort ellers :)

Men jeg kan godt forstå at du bliver ked af det, for det lyder lidt som om at det betød meget for dig at få hende med - og samtidig, så kan jeg godt forstå at din søster tager ud at se på hus :) For DET betyde meget for hende. Som en anden skrev, så er brylluppet din og din kærestes store dag, men det betyder jo ikke nødvendigvis, at andre ser det som "årets vigtigste begivenhed" :) Og trods mange tilbyder hjælp og spørger lidt ind til brylluppet, så tror jeg ikke at særlig mange skænker planlægningen af en fest de vilde tanker... ikke af en ond mening, men fordi det jo ikke er deres store dag.. .de kommer med glæde til festen og fejrer parret...

Og så tænker jeg, at det er fornuftigt at forventningsafklare med hinanden. Det er jo ikke sikkert at hun ved hvad du forventer af hende.

Den danske udgave af en brudepige er jo ikke nær så meget på som eksempelvis i usa (fordom i know - men efter at have set de der bridezillaprogrammer, så kan jeg godt forstå at nogle af de stakkels brudepiger springer fra :) )

Få en god snak med din søster, så du ikke træffer en beslutning, som du risikerer at fortryde... jeg håber du finder en god løsning

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

som kommende brud, synes jeg at man ofte har tendens til at reagere lidt mere voldsomt på småting omkring brylluppet end man måske ville have gjort ellers :)

Men jeg kan godt forstå at du bliver ked af det, for det lyder lidt som om at det betød meget for dig at få hende med - og samtidig, så kan jeg godt forstå at din søster tager ud at se på hus :) For DET betyde meget for hende. Som en anden skrev, så er brylluppet din og din kærestes store dag, men det betyder jo ikke nødvendigvis, at andre ser det som "årets vigtigste begivenhed" :) Og trods mange tilbyder hjælp og spørger lidt ind til brylluppet, så tror jeg ikke at særlig mange skænker planlægningen af en fest de vilde tanker... ikke af en ond mening, men fordi det jo ikke er deres store dag.. .de kommer med glæde til festen og fejrer parret...

Og så tænker jeg, at det er fornuftigt at forventningsafklare med hinanden. Det er jo ikke sikkert at hun ved hvad du forventer af hende.

Den danske udgave af en brudepige er jo ikke nær så meget på som eksempelvis i usa (fordom i know - men efter at have set de der bridezillaprogrammer, så kan jeg godt forstå at nogle af de stakkels brudepiger springer fra :) )

Få en god snak med din søster, så du ikke træffer en beslutning, som du risikerer at fortryde... jeg håber du finder en god løsning

Den tilslutter jeg mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at man skal huske at verden omkring ikke går i stå bare fordi man er kommende brud:)

Og ja må altså indrømme og jeg syntes at et evt hus kig/køb er vigtigere end at kigge på kjole. Forstå mig ret, kjole e rogså MEGET vigtig, men hvis det er et drømme hus så skal man sku hurtig ud af klappen hvis man vil have fingrene i det og så kan man jo "bare" prøve kjoler en anden dag:) Og kan se at der er 1 år til at du skal giftes så der er jo GOD tid til at finde en ny dag.

Men altså jeg kan sagtens forstå dig og dine tanker, men tror bare virkelig at man skal huske at det hele ikke handler om en... Har selv stået i situationen med min bedste veninde som skal være brudepige. Hun skulle pludselig til et selvvalgt møde med arbejdet. Fortalte hende at jeg var meget skuffet og at hun selvfølgelig gerne måtte tage til det møde. Men droppede mødet og tog med mig på kjolekiggeri, for hun kunne godt se at hun havde klokket noget i det.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

som flere andre siger, så tror jeg også, at man skal huske på, at for andre er jeres bryllup måske en stor begivenhed, men ikke den største.

Om hun skal være din brudepige eller ej, kommer an på hvordan hun har det med den rolle, og om du har lyst til at hun skal være en del af planlægningen (efter min mening)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

som kommende brud, synes jeg at man ofte har tendens til at reagere lidt mere voldsomt på småting omkring brylluppet end man måske ville have gjort ellers :)

Men jeg kan godt forstå at du bliver ked af det, for det lyder lidt som om at det betød meget for dig at få hende med - og samtidig, så kan jeg godt forstå at din søster tager ud at se på hus :) For DET betyde meget for hende. Som en anden skrev, så er brylluppet din og din kærestes store dag, men det betyder jo ikke nødvendigvis, at andre ser det som "årets vigtigste begivenhed" :) Og trods mange tilbyder hjælp og spørger lidt ind til brylluppet, så tror jeg ikke at særlig mange skænker planlægningen af en fest de vilde tanker... ikke af en ond mening, men fordi det jo ikke er deres store dag.. .de kommer med glæde til festen og fejrer parret...

Og så tænker jeg, at det er fornuftigt at forventningsafklare med hinanden. Det er jo ikke sikkert at hun ved hvad du forventer af hende.

Den danske udgave af en brudepige er jo ikke nær så meget på som eksempelvis i usa (fordom i know - men efter at have set de der bridezillaprogrammer, så kan jeg godt forstå at nogle af de stakkels brudepiger springer fra :) )

Få en god snak med din søster, så du ikke træffer en beslutning, som du risikerer at fortryde... jeg håber du finder en god løsning

Den tilslutter jeg mig

Ditto :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

som kommende brud, synes jeg at man ofte har tendens til at reagere lidt mere voldsomt på småting omkring brylluppet end man måske ville have gjort ellers :)

Men jeg kan godt forstå at du bliver ked af det, for det lyder lidt som om at det betød meget for dig at få hende med - og samtidig, så kan jeg godt forstå at din søster tager ud at se på hus :) For DET betyde meget for hende. Som en anden skrev, så er brylluppet din og din kærestes store dag, men det betyder jo ikke nødvendigvis, at andre ser det som "årets vigtigste begivenhed" :) Og trods mange tilbyder hjælp og spørger lidt ind til brylluppet, så tror jeg ikke at særlig mange skænker planlægningen af en fest de vilde tanker... ikke af en ond mening, men fordi det jo ikke er deres store dag.. .de kommer med glæde til festen og fejrer parret...

Og så tænker jeg, at det er fornuftigt at forventningsafklare med hinanden. Det er jo ikke sikkert at hun ved hvad du forventer af hende.

Den danske udgave af en brudepige er jo ikke nær så meget på som eksempelvis i usa (fordom i know - men efter at have set de der bridezillaprogrammer, så kan jeg godt forstå at nogle af de stakkels brudepiger springer fra :) )

Få en god snak med din søster, så du ikke træffer en beslutning, som du risikerer at fortryde... jeg håber du finder en god løsning

Den tilslutter jeg mig

Redigeret af Majse71
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig i at det er en meget stor ting at kigge på hus og nok også meget vigtigere for hende end at kigge på kjole. Men jeg ville virkelig ikke gå glip af den store oplevelse, det er, at kigge på kjoler med nogle af mine søstre, især ikke hvis det betyder så meget for dem. På mig lyder det som om, at det ikke kun handler om kjoleafvisningen, men at hun svigter dig når du føler at du har brug for hende og at hun så har gjort det gentagende gange med "mindre" vigtige ting og at det med kjolen fik bægret til at flyde over. Jeg synes at du skal tale med hende og fortælle hvor glad du er for at hun skal ud og kigge på hus, men hvor ked af det du bliver når hun aflyser gang på gang og at det altså betyder meget for dig at have hende med. Jeg tror ihvertfald at du skal tale med hende før du afskriver hende helt fra brudepigetjansen, for når du først har gjort det, kan du ikke tage det tilbage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer