stephi-pigen

Hvad mangler jeg til det perfekte bryllup?

13 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

Så er der ikke længe til den store dag (5 uger og 2 dage, men hvem tæller ;o) ) - og jeg har virkelig knoklet det bedste jeg har lært, og nu er jeg efterhånden ved at være færdig med alt det kreative. Men jeg er blevet grebet af en følelse af panik, for HVAD mangler jeg?

Jeg har lavet:

  • Invitationer (er selvfølgelig sendt, og svaret er modtaget)
  • Bordkort (mangler nogle endnu), glas som indeholder Toms snebolde
  • Velkomstsang og velbekommesang
  • Snefnug pynt til det ene glas (1 pr. person, synes det virkede overdrevet hvis alle glas bliver pyntete)
  • Rullet servietter og lavet servietringe, allerede sat på
  • Menukortholdere (rammer der er pyntet)
  • Sløjfer, bundet, til velkomstdriksne
  • Snefnug "rækker" som skal hænge fra loftet
  • Pynt til midterdekorationerne: papirsnefnug i 3 farver (hvid, sølv, lyseblå), perle(plade)snefnug, perlehjerter, istapper (mangler endnu nogle)
  • Pyntet store rammer til 1: bordplan, 2: menukort, 3: små kærlighedserklæringer vi tidligere har skrevet til hinanden
  • Dekoreret gæstebogen

Mangler at lave:

  • Pynte lightere til at tænde lanterner med (1 pr. person tænker jeg, eller 1 pr. par - hvor kan jeg købe billige gennemsigtige engangslightere????)
  • Kagen!!!
  • Bloklysene (vil gerne have snefnug på dem også)

Det er jo temmelig meget jeg allerede har lavet, men er ved at gå i panik over om jeg måske glemmer noget vigtigt. Så hvad havde i ellers?

Redigeret af stephi-pigen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan prøve at give dig min liste hvis det hjælper? Nu er det jo slet ikke samme tema, men tænker at mine huskelister måske kan give dig nogle ideer?

Indtil videre udover det du allerede har nævnt har jeg:

- pynt (navn og dato) under mine sko, se evt. min planlægningstråd, link i bunden hvis du vil se :)

- Headpiece også hjemmegjort

- Kage topper

- strømpebånd

- aktivitetsbog til børnene

- servietringe med monogram (af papir)

- menu / bordnumre

- teposer til favours

Mangler stadig at lave:

- Kirkeprogram med sange og hvornår de forskellige ting sker

- Gæstebogen, siderne klar men skal printes.

- fotovæg til at underholde gæsterne mens vi er ude og blive fotograferet

- Risposer

- hjertesukkerknalder til favours

- ettiketter til pers. vandflasker til gæster

Derudover hedder min indkøbsliste:

- Stjernekaster (til vores "grand" exit)

- Heelstoppers / sleeves (så skoen ikke bliver snavset udenfor)

- kurve til risposer og sæbebobler

- Vaser til centerpieces

- sten til at putte i vaserne

- Oragansa stof til drapering på hovedbordet

- mini lyskæder til at putte bag organsastoffet på hovedbordet

- stof til skilt for de to små brudepiger (here comes the bride)

- flydelys

- Slips til forlovere

- Ting til hjemmegjort kage

- blomster

håber du kan bruge noget af det, det er lige hvad jeg har nu :happy:

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har bidt mærke i at der er flere der har lavet toiletkurve så gæsterne ikke skal tænke på deo, panodiler, en vatpind til løbet mascara osv osv.. Og når nu det er så gennemført det hele var den måske også meget rar at have med? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du mangler vist manden... Tihi... Ej jeg tror du har ret godt styr på det :-)

Hehe, ej ham har jeg heldigvis :)

Tak alle sammen. Kom gerne med flere bud :)

Redigeret af stephi-pigen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Askebægre/krukker udenfor hvis ikke det er der i forvejen. Det er der faktisk mange steder hvor det ikke er.

Overveje det med ligtherne. En lille almindelig engangslighter er ikke meget bevendt udendørs en sen aften i november måned. Der ville jeg vælge nogle andre mere solide typer (kan ikke huske hvad de hedder, stavlightere ???)

Natmad ?

Hvilken version af brudevalsen I vil danse til (hvis det ikke skal være noget helt andet).

Musikken :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal I have bordplan - altså oversigtskort? Lave noget med stolene? Og hvordan skal gæstebogen præsenteres? Synes tit jeg har set den bare ligge på gavebordet, og så glemmer folk at skrive i den.

Mht. lighere, tænker jeg som diskobil, at de almindelige måske ikke er så fantastiske udenfor i november (men som ryger må jeg jo indrømme at alt kan lade sig gøre!). Foreslår en kig på ebay, du har stadig tid til at bestille noget, fx. her. Er der virkelig brug for at alle har en - er det fordi de skal op samtidig? Og apropos lanterner, hvis det er sådan nogen som skal sendes op udenfor, har du talt med brandvæsenet? Det skal vidst rapporteres så det ikke tolkes som nødlys.

Det lyder som et smukt tema, glæder mig til at se billeder (hinthint!)!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal I have bordplan - altså oversigtskort? Lave noget med stolene? Og hvordan skal gæstebogen præsenteres? Synes tit jeg har set den bare ligge på gavebordet, og så glemmer folk at skrive i den.

Mht. lighere, tænker jeg som diskobil, at de almindelige måske ikke er så fantastiske udenfor i november (men som ryger må jeg jo indrømme at alt kan lade sig gøre!). Foreslår en kig på ebay, du har stadig tid til at bestille noget, fx. her. Er der virkelig brug for at alle har en - er det fordi de skal op samtidig? Og apropos lanterner, hvis det er sådan nogen som skal sendes op udenfor, har du talt med brandvæsenet? Det skal vidst rapporteres så det ikke tolkes som nødlys.

Det lyder som et smukt tema, glæder mig til at se billeder (hinthint!)!

Godt forslag den med brandvæsnet! Den skal man helt sikkert lige overveje hvis noget skal sendes op! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Vi havde lanterner til vores bryllup. Der stod i pakken at det IKKE var nødvendigt at kontakte hverken brandvæsen eller politi. Så det gjorde vi ikke (Festen blev godt også holdt på en golf bane, så der var ikke nogen i nærheden... )

Desuden har vi prøvet at sætte en af de tilovers blivende op efterfølgende, i september måned, og det kunne ikke lade sig gøre. Duggen er for tung til at de kan lette... Den stod fint på fliserne, men kunne ikke komme op i luften, måske også fordi der er for koldt i luften....

Bare lige noget du måske skal overveje, hvis du vil sende sådanne nogen til vejrs i november, altså at det måske ikke kan lade sig gøre...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for inputne med brandvæsnet alle sammen, det er trods alt 67 der skal sendes op på samme tid. Vi brugte dem sidste nytårsaften (bare kun 4 mennesker), som symbol på vores drømme/ønsker for det nye år. Og de lettede fint og det fungerede fint med alm. lightere.

Hvis nogle af jer har set "To på flugt" (disneys rapunzel film) så er det præcis sådan en scene, som til hendes fødselsdag jeg drømmer om.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for inputne med brandvæsnet alle sammen, det er trods alt 67 der skal sendes op på samme tid. Vi brugte dem sidste nytårsaften (bare kun 4 mennesker), som symbol på vores drømme/ønsker for det nye år. Og de lettede fint og det fungerede fint med alm. lightere.

Hvis nogle af jer har set "To på flugt" (disneys rapunzel film) så er det præcis sådan en scene, som til hendes fødselsdag jeg drømmer om.

Årh den film er så sød, skulle lige tænke en ekstra gang hvad det var for en, da jeg har set den under "Tangled".

Men ja det ser så smukt ud! Håber det bliver lige så flot ved jeres bryllup. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal I have bordplan - altså oversigtskort? Lave noget med stolene? Og hvordan skal gæstebogen præsenteres? Synes tit jeg har set den bare ligge på gavebordet, og så glemmer folk at skrive i den.

Mht. lighere, tænker jeg som diskobil, at de almindelige måske ikke er så fantastiske udenfor i november (men som ryger må jeg jo indrømme at alt kan lade sig gøre!). Foreslår en kig på ebay, du har stadig tid til at bestille noget, fx. her. Er der virkelig brug for at alle har en - er det fordi de skal op samtidig? Og apropos lanterner, hvis det er sådan nogen som skal sendes op udenfor, har du talt med brandvæsenet? Det skal vidst rapporteres så det ikke tolkes som nødlys.

Det lyder som et smukt tema, glæder mig til at se billeder (hinthint!)!

Så er der begyndt at komme billeder her: http://www.bryllupsklar.dk/forum/78361/vores-winter-wonderland-bryllup-101112.html/page__gopid__1301228#entry1301228 - der er ikke så mange endnu, men lover at det kommer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer