TrineSchmidt

Anderledes brudevals

26 posts in this topic

Hej

Min H2B og jeg har snakket om, at det kunne være vildt skægt, at lave brudevalsen anderledes... Vi er ikke så meget til alle de normale traditioner og derfor kunne det være fedt med en anderledes dans. -HAHA-

Vi har snakket om, at den skal starte ud med den alm. brudevals... men hvilken sang derefter ved vi ikke... Og heller ikke om det skal være mange stykker af forskellige sange.

Er der nogen af jer, som har oplevet det, eller selv gjort noget lign.? Var det fedt, eller hvordan?

Nogen som har nogle ideer til sange, sjove links eller andet? Kom glædeligt med dem.

0

Annonce ♥

Uha Jeg har oplevet det og været med til at lave det mange gange. For en del år siden var der mange som havde planlagt at gøre det men som fortrød i sidste øjeblik. I dag er det som at folk er lidt mere vovede og kaster sig ud i det. Jeg har også oplevet alternativ brudevals hvor gommen ikke vidste noget om det og hvor det var polterabend pigerne der gik ind og tog over. :)

Typisk starter man med brudevalsen og så laver man et knæk (hvor Dj'en selvfølgelig ser ud som at der er noget der er gået galt). Det knæk skal ikke laves meget mere end 1 minut efter brudevalsen er sat i gang for ellers vil folk typisk være meget tæt på parret. Man skal også passe på med at vælge for mange numre med mindre de matcher ind i hinanden og man har øvet sig meget.

De mest brugte i dag er nok I'm sexy and I know it og "nossa-sangen" men der er også en del som har brugt MJ numre (nok fordi de var store MJ fans) og man kan bruge hvad som helst der er rytme i. Man kan naturligvis også vælge stille numre men så mister man lidt det overraskelsesmoment der er i at brudeparret bryder ud i vild dans og at der kommer lys på gulvet. :rolleyes:

Man kan ane en alternativ brudevals her på nogle af de billeder man kan se ude til højre og det er faktisk en alternativ MJ brudevals da bruden er en af stifterne bag MJ's danske fanklub.

0

Uha Jeg har oplevet det og været med til at lave det mange gange. For en del år siden var der mange som havde planlagt at gøre det men som fortrød i sidste øjeblik. I dag er det som at folk er lidt mere vovede og kaster sig ud i det. Jeg har også oplevet alternativ brudevals hvor gommen ikke vidste noget om det og hvor det var polterabend pigerne der gik ind og tog over. :)

Typisk starter man med brudevalsen og så laver man et knæk (hvor Dj'en selvfølgelig ser ud som at der er noget der er gået galt). Det knæk skal ikke laves meget mere end 1 minut efter brudevalsen er sat i gang for ellers vil folk typisk være meget tæt på parret. Man skal også passe på med at vælge for mange numre med mindre de matcher ind i hinanden og man har øvet sig meget.

De mest brugte i dag er nok I'm sexy and I know it og "nossa-sangen" men der er også en del som har brugt MJ numre (nok fordi de var store MJ fans) og man kan bruge hvad som helst der er rytme i. Man kan naturligvis også vælge stille numre men så mister man lidt det overraskelsesmoment der er i at brudeparret bryder ud i vild dans og at der kommer lys på gulvet. :rolleyes:

Man kan ane en alternativ brudevals her på nogle af de billeder man kan se ude til højre og det er faktisk en alternativ MJ brudevals da bruden er en af stifterne bag MJ's danske fanklub.

Du skriver, at du har oplevet det, men hvordan virker det? Er folk vilde med det, eller hvordan?

Vi skal helt bestemt også have en sang eller flere, hvor der er gang i den. Sådan noget stille og roligt, er bare ikke os :)

Jeg har også selv tænkt, at den anden sang, skal komme rimeligt hurtigt, da det ville være så træls, hvis folk allerede har samlet sig omkring os, så ville det sjove jo gå af det, hvis vi ikke har plads til at gå "amok" :biggrin:

0

Annonce ♥

Vi overvejer det også - men vores veninde som er tidliger danser kommer først 16 okt - hvor vi skal øve - så nu må vi se hvad det bliver til

Ej hvor fedt, at I får hjælp til det.... jeg vil også være med :biggrin:

Kan hun ikke filme jer og så kan jeg lige få en kopi af det og så har vi også dansen på plads -HAHA-

Du skal endelig fortælle om det, når I har haft hende på besøg :wink:

0

For nogle år siden var jeg til et bryllup, hvor de havde jazz på i stedet for den "rigtige" sang. Trinene var stort set de samme, men hvis jeg husker rigtigt, var de begge ude og snurre hver for sig en gang eller to.

Deres dans virkede rigtig godt og passede perfekt til dem som mennesker

0

For nogle år siden var jeg til et bryllup, hvor de havde jazz på i stedet for den "rigtige" sang. Trinene var stort set de samme, men hvis jeg husker rigtigt, var de begge ude og snurre hver for sig en gang eller to.

Deres dans virkede rigtig godt og passede perfekt til dem som mennesker

Fedt at folk tog godt imod det. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi havde en alternativ brudevals og det var mega fedt. Vi tog virkelig måsen på vores gæster og de var helt vilde med den:-D

Først var der den alm. Brudevals også slog den over i støvledans, derefter diskofils margarine sang også tilnærme til brudevalsen:-) det var virkelig skide skægt og er så glad for at vi gjorde det:-D

0

Annonce ♥

Vi havde en alternativ brudevals og det var mega fedt. Vi tog virkelig måsen på vores gæster og de var helt vilde med den:-D

Først var der den alm. Brudevals også slog den over i støvledans, derefter diskofils margarine sang også tilnærme til brudevalsen:-) det var virkelig skide skægt og er så glad for at vi gjorde det:-D

Hvor lyder det bare godt og nogle sjove sange I har valgt :) er mere og mere sikker på, at det er det rigtige at gøre for os :)

0

Du skriver, at du har oplevet det, men hvordan virker det? Er folk vilde med det, eller hvordan?

Vi skal helt bestemt også have en sang eller flere, hvor der er gang i den. Sådan noget stille og roligt, er bare ikke os :)

Jeg har også selv tænkt, at den anden sang, skal komme rimeligt hurtigt, da det ville være så træls, hvis folk allerede har samlet sig omkring os, så ville det sjove jo gå af det, hvis vi ikke har plads til at gå "amok" :biggrin:

Ja det syntes jeg de er. Det vækker jubel. I ovenstående situation hvor det også var en overraskelse for gommen var der en mor til en gom der så ud som om hun ikke var så meget til det men det var hun åbenlyst heller ikke da gommen tog revanche og begyndte at strippe efterfølgende :rolleyes:

Personligt kunne jeg godt have en frygt for at det kunne blive lidt for kommercielt hvis det er noget man oplever tit men nu er jeg/vi DJ's jo ikke normale og det er formentlig de færreste der kommer ud til så mange bryllupsfester at det bliver forudsigeligt.

Og så er der selvfølgelig dem som vælger en anden sang i stedet for brudevalsen. Det bliver også godt modtaget men giver ikke og laves ikke med henblik på at opnå samme overraskelseseffekt.

0

Vi startede med brudevalsen og lidt efter gik vi danse amok til Elvis hvor den bagefter gik tilbage til brudevalsen. Folk snakker stadig om hvor fedt de syntes det var og når vi ser videoen nu, kan vi også bare se hvordan folk skraldgriner. :-)

0

Vi startede med brudevalsen og lidt efter gik vi danse amok til Elvis hvor den bagefter gik tilbage til brudevalsen. Folk snakker stadig om hvor fedt de syntes det var og når vi ser videoen nu, kan vi også bare se hvordan folk skraldgriner. :-)

Ej hvor godt :) bliver mere og mere sikker på, at det også er det vi skal gøre.... Men så er det jo bare om, at finde de helt rigtige numre....

0

Annonce ♥

Det kan man jo gøre helt som man selv vil. Dvs. vælge sange ud fra betydning eller ud fra en ide om at der bare skal være fart over feltet. Svenstrup og Vendelbo udgaven er så ikke at kimse af som et alternativ til originalen.

0

Annonce ♥

Vi valgte også den alternative i lørdags til vores bryllup. Det var super sjovt og som videoen også viser var vores gæster meget begejstret. Ingen af os er de store dansere men "historien" i musikken var vores vigtigste budskab. Min mands moonwalk var et særdeles stort hit :)

0

Vi valgte også den alternative i lørdags til vores bryllup. Det var super sjovt og som videoen også viser var vores gæster meget begejstret. Ingen af os er de store dansere men "historien" i musikken var vores vigtigste budskab. Min mands moonwalk var et særdeles stort hit :)

Ej hvor cool! Godt gået! :BKSTREET:

Hvordan har I fået mixet musikken sammen?

0

Ej hvor cool! Godt gået! :BKSTREET:

Hvordan har I fået mixet musikken sammen?

Tusind tak :wink:

Vi har en bekendt som har lavet lyd for linie 3, så han var behjælpelig med det. Vi valgte numrene og rækkefølgen og så brugte vi i fællesskab et par timer med at mixe det.

0

Annonce ♥

Super super cool :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til vi skal igang med at prøve lidt musik af og prøve os frem... Bliver da så skægt :cheerleader3:

0

Super super cool :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til vi skal igang med at prøve lidt musik af og prøve os frem... Bliver da så skægt :cheerleader3:

Kan jeg godt forstå du gør! Det er sjovt at finde sange og øve dansen efterfølgende. Syntes det er vigtigt at man ikke går rundt med en forestilling om at dansen skal være perfekt (med mindre man er danser), men i stedet tager det for det der er - et sjovt indslag :tunge:

0

HIHIHI vi endte med Brudevals og så GANGNAM STYLE.... hahahahaha det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sjovt

Ja min H2B er så vild med den gangnam style, så tror da vi skal have lidt klippet ind fra den sang :fløjt: :biggrin: Det vil H2B da elske, jeg kan så ikke danse det der "hest" noget, men mon ikke jeg kan lære det, haha! :biggrin: :biggrin: :biggrin:

0