D&SHoffgaard

Hvordan ville i have det med dette?

27 posts in this topic

Hvordan ville i have det, hvis i fandt ud af (inden brylluppet) at jeres H2B havde lavet noget centralt om på selve vielsen eller til festen for at overraske jer? og overraskelsen slet ikke er jer, men tvært imod noget, som fik jer til at krumme tær og fik lyst til at kravle i et mussehul? :o

Ville i tænke: "pyt jeg må prøve at overleve det. Det er jeg også hans bryllupsdag" og han gør det jo i en god mening eller ville I bede ham om at lade være?

Jeg står nemlig i sådan i situation lige nu og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forholde mig til det!!! Jeg ved bare, at det ville gøre mig skrækslagen og synes det ville være så pinligt at skulle gennemleve det!! :(

0

Annonce ♥

Vi skal giftes på rådhuset og det er kun vores vidne som kender til brylluppet ud over os selv. Han krøb selv til korset i går og fortalte mig, at nu havde han fået det på plads, så han kunne fortælle mig hvad han havde gang i. Desværre fik han ikke rigtig den reaktion han havde regnet med og nu går vi begge to og er kede af det. Han syne,s at han havde fundet en skide god ide og føler ikke at han lave planerne om igen og har heller ikke lyst, samt at han er skuffet over at jeg ikke bakker op om det. og jeg synes det er skrækkeligt det han har planlagt og er ked af, at han ikke rådførte sig med mig, inden han lavede planerne.

Edited by D&SHoffgaard
0

Annonce ♥

I skal i hvert tilfælde ikke gå og være kede af det

nu ved jeg jo ikke hvad det er, men er det muligt for jer begge at hakke en hæl og klippe en tå, således at i justerer på det han har planlagt, så du kan holde det ud, og at han ikke bliver ked af at alt skal droppes??

0

I princippet KUNNE der måske laves et konpromis. Det der pisser mig mest af, er at han for et par uger siden kom med et forslag i samme stil, som dette, men som jeg heller ikke var helt med på og derfor lavede vi et rimeligt kompromis. Nu er han bare gået videre og bygget videre på dette kompromis og gjort det meget værre end hans første forslag. Så kunne godt i princippet, så gå med til hans første forslag istedet. Synes bare lige at vi havde fundet en god løsning.

Jeg har egentlig lovet ham at lade være med at skrive herinde, hvad det drejer sig om, men det gør det bare meget nemmere at kunne snakke dirkete ud af posen:

Vi er begge rigtig glade for jul og derfor vi skal vies på lucia dag. H2B's afdøde mormor har for nogle år siden strikket nogle nissehuer som vi bruger i december måned, stedet for en alm. hue.

Vi har begge set bamses julerejse da vi var mindre og har gået i et par år og joket med at vi skulle bytte nissehuer, når vi blev gift, ligesom nissen vil bytte huer med luna i julekalenderen. Eftesom vi nu skal giftes på luciadag, besluttede vi os for at gøre alvor ud af det.

For et par uger siden foreslog H2B, at det skulle være på selve rådhuset under selve vielsen, og lave en cermoni ud af det, men synes det blev for meget at det gode og lidt synd at det skulle "overtage" vielses ritualet, samt at jeg ikke var sikker på at ham der skal vie og ville være med på den. Vi skal senere på dagen, til odense, hvor vi har bestilt hotel overnatning. Derfor lavede vi et kompromis, som hed at vi kunne bytte huerne nede ved odense å alene, hvor vi kunne love hinanden evig troskab.

Nu har manden sku arrangeret at der komme en mand iført julemandskostume og vies os på ny. Derudover er "seancen" flyttet til odense torv (hvor alle kan glo), hvor han har ydeligere arrageret i fotograf til at tage billeder af det. Vi havde godt nok aftalt, at vi skulle have taget noget bryllupsbilleder, men det der bliver bare ALT ALT for mærkeligt for mig og det er no way, at jeg skal genvies af en julemand!!!

Ved slet ikke mine levende råd og føler at den stille og rolige dag, som vi skulle have alene nu er blæst op til et kæmpe stunt og årets juleevent i odense.. :boohoo: Hvilket slet ikke er mig og ikke det vi aftalte.

Edited by D&SHoffgaard
0

Kære du :) Det er din bryllupsdag og du skal IKkE gå igennem det der show, bare fordi der er lidt træls for din mand at skulle aflyse det igen. Sådan noget er kun sjovt, hvis man er enige om at det er sjovt!

Synes helt klart du skal snakke med ham om, at du synes det er hyggeligt at bytte nissehuer som noget internt mellem jer, men at du slet slet ikke ser det som en begivenhed der involverer hverken julemand eller publikum. Det SKAL han respektere :)

En bryllupsdag handler ikke om at overskride sine egen grænser - det kan man bruge polterabend til hvis man har lyst :)

Held og lykke med det :)

1

Annonce ♥

Kære du :) Det er din bryllupsdag og du skal IKkE gå igennem det der show, bare fordi der er lidt træls for din mand at skulle aflyse det igen. Sådan noget er kun sjovt, hvis man er enige om at det er sjovt!

Synes helt klart du skal snakke med ham om, at du synes det er hyggeligt at bytte nissehuer som noget internt mellem jer, men at du slet slet ikke ser det som en begivenhed der involverer hverken julemand eller publikum. Det SKAL han respektere :)

En bryllupsdag handler ikke om at overskride sine egen grænser - det kan man bruge polterabend til hvis man har lyst :)

Det er ikke kun fordi, at er træls at skulle aflyse det igen. Han er så stor et julemenneske, at han synes det kunne være den utimative kærlighedsklæring til at at gøre det på denne måde og at det betyder meget for ham. Hvilket er grunden til, at han er ked af det og "lidt små fornærmet" over jeg ikke ser det på samme måde. Men det er alt for grænser overskridende for mig. Men er glad for at der er nogen herinde, som synes det er rigtig at stå fast på vores tidligere plan.

0

Synes at det er langt nemmere at forholde sig til at give dig et råd nu du har fortalt hvad det handler om. Håber din kæreste er ok med at det kom her ind alligevel.

Da jeg læste hele senariet som du har skrevet, kunne jeg ikke lade være med at grine og tænke at dette virkelig vill være over the top. Men da jeg fik tænkt lidt mere over det, så synes jeg at man må give din kæreste respekt for at han prøver at lave jeres rådhus vielse til noget særliget og specielt i aldrig glemmer. Tror virkelig at det er noget han gør af kærelighed til dig, fordi i har denne nissehue ting sammen. Men uanset hvor søde og kærlige hans intentioner er så ændrer det ikke på at planen ikke er god, hvis du ikke føler dig tilpas med det der skal foregå, hvilket jeg synes han må respektere og forstå.

Jeg synes dog at det er godt at i snakker om det nu, for jeg ville da først blive ked af det, hvis han havde planlagt det hemmeligt og det bare skete. Den vielse af julemanden på torvet ville virkelige ikke være mig. Jeg tror, jeg ville have det som den video der florerede her inde på et tidspunkt, hvor parret er ude og spise, pludeslig begynder alle omkring dem at danse og synge, manden frier til pigen og så skal de giftes med det samme. Det ville bare slet ikke være mig, og jeg elsker forventningens glæde, som jo ville være taget fra mig. Men et helt andet aspekt er det med at det forefår i offentligheden, som er noget man enten er til eller slet ikke kan forestille sig at gøre.

Sikke en lang smøre. Håber du får ham til at forstå at det ikke var sådan du havde forestillet dig, jeres nissehue udveksling.

Edited by Lyng
0

Det er ikke kun fordi, at er træls at skulle aflyse det igen. Han er så stor et julemenneske, at han synes det kunne være den utimative kærlighedsklæring til at at gøre det på denne måde og at det betyder meget for ham. Hvilket er grunden til, at han er ked af det og "lidt små fornærmet" over jeg ikke ser det på samme måde. Men det er alt for grænser overskridende for mig. Men er glad for at der er nogen herinde, som synes det er rigtig at stå fast på vores tidligere plan.

Selvom det betyder meget for ham er det alligevel så stor en ting at i blive nødt til at blive enige om det. Og når det er så fjernt fra dig at gøre det på den offentlige måde, så bliver det jo aldrig en god oplevelse. Det er da skønt at han et et jule-elskende menneske, men understreger i jo allerede ved valg af dato og bytning af nissehuer, selvom det skal foregå privat.

I kan jo toppe den med en "kanetur" i Odense (hestevogn) og en rigtig julemiddag om aftenen m.m.

Du skal få ham til at forstå at det ikke handler om det med julen, men om det med at involvere andre mennesker i det :)

0

Du skal få ham til at forstå at det ikke handler om det med julen, men om det med at involvere andre mennesker i det :)

Der er vel også noget principielt i det. I har tidligere drøftet det og lavet et kompromis fordi du ikke var med på tanken. Så hellere sige fra og vise hvem der bestemmer i ægteskabet. :)

0

Annonce ♥

Det er din bryllupsdag

Det er vel ret beset også HANS bryllupsdag :wink:

Når det så er sagt, kunne det så ikke være en idé, hvis den kommende gom gerne vil inddrage "Julemanden" at gøre det på hotellet, så ikke alle mulige fremmede er der?

Edited by GoldRumble
0

Synes at det er langt nemmere at forholde sig til at give dig et råd nu du har fortalt hvad det handler om. Håber din kæreste er ok med at det kom her ind alligevel.

Da jeg læste hele senariet som du har skrevet, kunne jeg ikke lade være med at grine og tænke at dette virkelig vill være over the top. Men da jeg fik tænkt lidt mere over det, så synes jeg at man må give din kæreste respekt for at han prøver at lave jeres rådhus vielse til noget særliget og specielt i aldrig glemmer. Tror virkelig at det er noget han gør af kærelighed til dig, fordi i har denne nissehue ting sammen. Men uanset hvor søde og kærlige hans intentioner er så ændrer det ikke på at planen ikke er god, hvis du ikke føler dig tilpas med det der skal foregå, hvilket jeg synes han må respektere og forstå.

Jeg synes dog at det er godt at i snakker om det nu, for jeg ville da først blive ked af det, hvis han havde planlagt det hemmeligt og det bare skete. Den vielse af julemanden på torvet ville virkelige ikke være mig. Jeg tror, jeg ville have det som den video der florerede her inde på et tidspunkt, hvor parret er ude og spise, pludeslig begynder alle omkring dem at danse og synge, manden frier til pigen og så skal de giftes med det samme. Det ville bare slet ikke være mig, og jeg elsker forventningens glæde, som jo ville være taget fra mig. Men et helt andet aspekt er det med at det forefår i offentligheden, som er noget man enten er til eller slet ikke kan forestille sig at gøre.

Sikke en lang smøre. Håber du får ham til at forstå at det ikke var sådan du havde forestillet dig, jeres nissehue udveksling.

Jeg er også super glad for at han tgaer initiativ og er med i planlæggen og ved at han kun gør det af den bedste mening og fordi han gerne vil have at dagen skal være specielt. Men derfor kunne han godt lige have involeret mig i ideen, inden han førte den ud i livet, ligesom jeg også kommer hver gang og rådfører mig med ham, når jeg har fået en ide.

Men ja heldigvis fik vi taget den i opløbet og ikke på selve dagen og så tror jeg, at jeg var gået min vej.

0

Annonce ♥

Det er din bryllupsdag

Det er vel ret beset også HANS bryllupsdag :wink:

Når det så er sagt, kunne det så ikke være en idé, hvis den kommende gom gerne vil inddrage "Julemanden" at gøre det på hotellet, så ikke alle mulige fremmede er der?

Ja, det er også hans bryllupsdag og selvfølgelig skal dagen indholde noget for os begge. MEN når det så er sagt; så kan man sige at dette lidt er vores "andet bryllup". Vi holdte en kirkelig velsignelse for 3 måneder siden med tilhørrende fest. Vi blevet ikke juridisk viet af personlige og økonomiske årsager og det er derfor vi taget på rådhuset nu og får resten på plads, da årsagerne nu er løst.

Any way, så gik jeg dengang med til at holde en stor fest for over 70 personer, selvom jeg ikke bryder mig om at være midt punkt på denne måde og helst bare ville have holdt det til de allernærmeste. Aftalen var, at jeg så fik lov til at få en stille og rolig dag når vi skulle på rådhuset, hvor så få som muligt kendte til det og hvor vi bare nød hinanden, uden noget stor antræk.

Derfor blev jeg ret såret over at han kunne finde på dette her. Og jeg ville føle mig malplaceret i situationen igen, hvis jeg lader mig vies af en julemand, også selvom det er på et hotel værelse, for jeg finder ideen, så langt ude og latterligt.

Edited by D&SHoffgaard
0

Oh my....

Et rimeligt kompromis må vel være, at hvis den ene part synes, at hele idéen er så hæslig, at man mest har lyst til at stikke af fra det hele ja så lader man være.

Din H2B ville jo ikke synes, at det ville være krumme-tæer-agtigt og ganske forfærdelig pinligt, hvis det IKKE blev på torvet til fri skue for alle, det er bare en drøm han godt kunne tænke sig at udleve, men jeg synes virkelig, han skal respektere, at det har du ikke lyst til (hvilket jeg meget godt kan forstå). I kan jo stadig få taget billeder af en fotograf af jeres nisse-hue bytteri (måske kunne I overtale fotografen til at tage julemandskostume på??), selvom resten af Odense ikke kigger med.

Held og lykke med det hele, jeg håber, at I bliver godt gift trods alt.

:balloons:

0

Kunne i ikke rykke julemands vielsen til et mere... sådan ikke så offentligt sted??

Jeg ville knuselske ideen selv...... HVIS den ikke var til offentligt skue :) For hvor er det bare yndigt det med at bytte huer...

Under alle omstændigheder skal det i hvert tilfælde ikke være en begivenhed der får dig til at krumme tæer... så kan man ligeså godt lade være :)

Kunne i ikke snakke videre om et kompromis?? Det burde jo kunne lade sig gøre at i begge får lidt af det i ønsker :)

0

Annonce ♥

Vi har i det sidste dage prøvet at snakke os frem til en løsning. H2B har forklaret mig om de bevæge grunde han havde til at sætte alt dette i gang. Det var ganske som jeg havde forudset, fordi han ville gøre dagen speciel og og top romantisk, ligesom for 3 år siden, hvor han friede til mig på luciadag :heart: . Den dag var faktisk mere intens end vores "kirke bryllup" i sommer, og det er den stemning han ville prøve at skabe igen Derfor er vi blevet enige om, at droppe julemanden :biggrin: og istedet prøve at genskabe stemningen og nogle af de elementer, som var med i frieriet i stedet :a1221: . (I kan læse om frieriet og se billeder Her). Vi har besluttet, at vi holder fast i det nede ved åen og så vente til det er blevet mørkt. Vi vil tage lys med og genkreere lyshjertet, høre den sang ,som H2B spillede på hans mobil under frieriet og så gensige de løfter vi selv lavede til vores kirkelige velsignelse. Det føler jeg er 100 gange mere romatisk end at blive viet af en julemand og det er noget, som vi begge synes om :loveshower: .

Tak for jeres støtte herinde og foreslag til kompromisser. :thanks:

0

Godt at høre, at I fandt en god løsning :loveshower:

Jeg vil bare nævne i flæng, at jeg selv var den, der fik "gode idéer" under planlægningen - og min generte mand var knapt så begejstret. Jeg syntes, det ville være enormt praktisk og romantisk at blive viet på islands brygge, hvor vi var på vores første date og ved vores festlokale. Manden tænkte derimod på antallet af mennesker, der er på bryggen om sommeren og var nærmest rædselsslagen ved tanken. Personligt kan jeg godt rationelt forstå, at han har det anderledes, men jeg må da indrømme, at jeg har svært ved HELT at sætte mig ind i det, når jeg mere er typen, der lader mig rive med og synes, at det er sjovt. Nå, men selvom det "ødelagde" mine oprindelige planer og betød, at vi måtte starte forfra med et mere privat udgangspunkt, så gjorde jeg det selvfølgelig gerne, for det skulle være en vielse, som vi begge ville have det godt med. Da det kom til selve dagen, syntes jeg, at det var RIGELIGT, at der "kun" var 15 gæster til selve vielsen, og vi fik en skøn vielse, som vi begge er glade for. Selvfølgelig skal man finde kompromis'er, men der må også være mulighed for veto-kort i planlægningen. Jeg nedlagde fx. veto mod at droppe fotograf og DJ, og heldigvis fandt min søde mand også ud af, at det var penge, der var givet godt ud....

Edited by sommer2012
0