Mrs D

åh øv altså ! Lokalet er for lille !

4 indlæg i dette emne

Hej piger.

Sagen er den, at vi har lejet et super skøn forsamlingshus - helt nyrenoveret og jeg elsker den store sal..

Men men efter vi har været ude og kigge på det - er salen stadig lige så skøn - MEN kaffesalen eller den lille sal hvor jeg havde planlagt vi skulle drikke kaffe inde, er bare ALT for lille.. :(

Da vi skal giftes her til november, går jeg ud fra at vejret ikke er til at folk står ude og drikker kaffe.

H2B mener så at vi bare kan åbne for den store sal og så må folk gå rundt der, men det fungerer bare ikke i mit hoved.. :(

Hvad ville i gøre ?

Er helt lost.

Hilsen Malene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme situation, men det er meningen. Vi regner med at kaffen bliver serveret på et ta'-selv-bord i den store sal, hvor de der vil snakke og ikke være ved musikken, kan trække ind i kaffestuen hvor der er plads til 45 gæster. Vi bliver mellem 70 og 80 gæster. Vi har 10 børn under 18 med og cirka 20 venner på vores egen alder, så vi regner med at det er forældre- og bedsteforældre generationen der trækker ind til kaffen.

Det er også her der vil blive rykket rundt på bordene så der kommer et dansegulv frem. Det fungerede super godt ved vores venners bryllup her i sommers. Her var vi 90 gæster og der var plads til cirka 40 i kaffestuen. Det var super fedt.

Nogle mener at der er ved kaffen, mange gæster bliver delt lidt op og at det er synd, men rent praksis fungerer det super fint. Der har de jo også siddet ved de samme gennem middagen, så for mange passer det rigtig fint at de bliver delt op, og de kan snakke med nogle af dem de endnu ikke har fået snakket med.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu står det mig ikke helt klart om det er kaffe om eftermiddagen eller efter middagen du tænker på men det er ekstremt sjældent at man ser et helt selskab sidde ned og drikker kaffe på samme tid, lige bortset fra skæring af bryllupskage hvor mange iøvrigt står op. Men ellers vil der typisk være nogle som opholder sig udenfor da der jo ikke må ryges indendørs og andre cirkulerer lidt rundt på gangarealer m.v.

At der efter middagen er kaffe i et rum og musik/dans i et andet rum er altid en udfordring set med en udøvers øjne. Forrige weekend nede på Frederiksminde oplevede jeg faktisk at personalet efter aftale med brudeparret ganske enkelt lukkede kaffestuen (som ligger i et repos over festsalen) helt af og fik folk nede i selve festsalen. Respekt for det. Som udøver må man udover at spillle det rigtige musik spille i et niveau som gør at folk kan være i lokalet uden at føle sig generet. Der kan så være enkelte som ikke kan få det højt nok og siger man så bare at det nok skal komme senere.

Iøvrigt ser jeg det lidt som en fejlantagelse og en generalisering at de ældre, herunder bedsteforældrene, generelt planter sig i "kaffestuen". Det er bestemt ikke hvad jeg oplever når jeg er ude. Det er som regel de ældre der sammen med pigerne er mest aktive på dansegulvet fra start hvorimod de lidt yngre mandlige gæster ofte lige skal have lidt indenbords inden de giver den gas og ofte er det derfor også det man bygger musikken op ud fra.

En bryllupsfest er meget andet end musik og dans og nok kan der være enkelte som bliver hængende i kaffestuen men udover at der som regel altid er nogle enkelte som danser mere eller mindre hele tiden så veksler de fleste mellem musik/dans og socialt samvær og derfor er det sjældent man ser en decideret todeling af selskabet i hhv. kaffestue og på dansegulvet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer