Casper+Annemette

Hvordan friede du ? (kvinde)

12 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Ja som I sikkert kan læse ud fra overskriften er jeg en af de kvinder der har valgt at fri til min mand - utraditionelt jeg ved det, men hvad pokker nu skal det være :wink:

Jewg vil nedenunder skrive hvordan jeg har tænkt mig at gøre, men vil meget gerne have jeres mening, ide eller erfaring i forhold til at det er kvinden der frier.

Jeg går lidt rundt med tanken om at jeg vil fri til min kæreste en dag han kommer hjem fra job og de 2 store børn er hjemme på weekend ved deres far.

Jeg vil lave en slags skattejagt til ham i huset, hvor han skal finde bogstaverne i ordet: VIL DU GIFTE DIG MED MIG, og så ligge dem på bordet i den rækkefølge han finder dem i :biggrin:

Nu er det så at jeg ikke rigtig mener man kan give en mand en ring, når man frier til ham (hvertfald ikke min kæreste) og derfor vil jeg i stedet få lavet en nøglering med et billede af vores fælles søn (hans den første) og bagpå få skrevet teksten: made by love/made of love (hvad hedder det?). På den måde vil han få et billede af sin søn og samtidig altid have denne nøglering på sig, så han kan mindes at det var dengang jeg friede til ham :)

Hvad synes I ?

Venlig hilsen fra en forhåbentlig kommende brud :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder rigtig godt :-) Super fin idé med nøgleringen :-D

Jeg friede også til min hubby, nytårsaften 2010/2011 midt i festfyrværkeriet og champagnen ude på altanen. Jeg havde købt et sæt ringe, sådan at vi begge kunne få en ring på, og han sagde jo heldigvis ja ;-) Det var ikke sådan vildt romantisk eller noget, men ret mindeværdigt alligevel.

Held og lykke med det, glæder mig til at høre hvad du finder ud af :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt jeg ikke er den eneste der har valgt at fri til kæresten :rolleyes:

Jeg vil også rigtig gerne have ring på indtil vielsen, men har det også sådan at jeg gerne vil have han skal være med til at vælge dem - Derudover så vil jeg måske hellere bruge penge på en billigere forlovelsesring og så købe en dyrere vielsesring, som er den man jo beholder/går mest med :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GO FOR IT..

Jeg friede også min kommende mand. Jeg gjorde på den måde er at frie ham den 24 feb 2012 :) hvor jeg skrev "vil du gifte dig med mig" på min mave. (vi aftalte dagen før at han skulle tage et billede af mit kejsersnit efter et år - for at sammeligne arret fra den første dag og 1 år efter) han hoppede på det og var vild med ideen. så lå vi i sengen så tog jeg blusen af. VUPTI. Heldigvis sagde han ja :) så fejrede vi med bajer :-D ..... ingen ring....

jeg synes at du skal gøre hvad du føler dig bedst. PØJ PØJ PØJ

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdte en lille tale (den skulle have været længere, men der gik nogle ting galt under forberedelserne) til hans 30års fødselsdag og friede i slutningen af talen. Og fik mit JA :biggrin: ! Du kan se en video i min planlægnings-tråd.

Jeg siger GO FOR IT! Lyder som en fed plan :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Husk lige at tænk på om det vil betyde noget for din kommende mand at fri eller ej :)

Det er noget der betyder meget for nogle mænd. Bla. min egen - og jeg ved hvor ked af det han ville blive hvis jeg friet til ham.

Hvis du har en fornemmelse af at han meget gerne vil fri, så kunne i da i stedet snakke om bryllup og blive enige. Man behøver ikke et frieri før planerne kan gå i gang. Vi besluttede os for at blive gift for knap et år siden, og kirke, lokaler osv er allerede på plads. Tøjet er købt, og det er officielt at vi skal giftes.

Men jeg har stadig et frieri til gode. Jeg ved at min kommende mand vil fri til mig, og det er noget der betyder meget for ham.

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke lige hvad han ville fortrække, da han har spøgt lidt med at vi kun bliver gift hvis jeg frier til ham :fløjt:

På den anden side spurgte jeg ind til et hold venner , hvor hun friede og spurgte ham hvordan hun egetnlig gjorde, hvortil han svarede: Vil du fri til mig da, mens han grinede lidt :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg friede også til min h2b den 24. feb, 2012. Jeg havde købt en rose til ham og skrevet et kort hvor "budskabet" også stod i, hvis mit mod forsvandt

:blush: men hans svar var at det ikke var den rigtige måde... :td: Vi skulle have gæster til spisning, så jeg gik lidt øv ud i køkkent. Sagde til kæresten at det kunne da godt være at han skulle gøre noget ved den rose ellers kunne det godt være der kom en kommentar fra min søster...

Han kom så ud i køkkent og gav mit kort & rose retur... Så måtte jeg jo fortælle ham at den gik ikke, så måtte han finde en anden dag og fri på - han skulle da ikke bare genbruge :wink:

Så jeg har et frieri tilgode, men er i fuld gang med at planlægge bryllup til den 18. maj 2013 - kirken er bestilt - festlokale booket - brudekjole købt :biggrin:

Jeg er både ked af og glad for jeg friede... Glad fordi vi jo er igang med planlægningen, men også øv over at jeg ikke får det overraskelses øjeblik. Så jeg synes du skal følge din mavefornemmelse God fornøjelse :)

Redigeret af miel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer