nullebay

Godt råd til sundere hår?

29 indlæg i dette emne

Hej zillaer

Er der nogen der har et godt råd til at få sundere hår, og der vokser lidt hurtigere?

Jeg har et fint, lyst og tyndt nordisk hår.. Jeg fælder en del og kører jeg hånden gennem håret følger der hårdt med....

Hjælp tøser!

Skal giftes om 10 måneder og vil gerne have sundt hår til den tid ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tidligere oprettet en tråd om samme emne, og undersøgt en del på nettet...

Rigtig mange anbefaler at man tager fiskeolie + b-vitamin hver dag... Dette skulle give ekstra styrke til håret, og folk siger at de kan mærke forskel... Jeg har selv været på denne kombi i nogle måneder, men har svært ved at vurdere det da min hår er ekstremt skadet... Men jeg bliver ved og håber på at det nye hår som vokser ud vil have en positiv effekt af det... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min frisør har beordret mig til at vaske hår 2 gange om ugen i stedet for hver anden dag, da det delt slider på håret, men også gør at det naturlige fedtlag i hårbunden forsvinder = hårbunden producerer for meget fedt for at kompensere= fedtet hår :(

Minimere brugen af lak, mousse, voks, føn, glattejern osv.

Brug silkedråber til de tørre spidser (VIRKER!!! bliver såååå lækre)

Skal man have farvet hår (og det skal man... høhø), så plej det med gode produkter

Og så er der den gode gamle, med at klippe håret godt tilbage. Fik en halv meter af sidste efterår, hvilket har resulteret i, at mit hår er blevet meget tykkere og det vokser vildt hurtigt :) som i 5-6 cm på under 3 mdr. Nu får det lov at få lidt mere længde til brylluppet, men så ryger det igen :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, jeg har spist dem i et stykke tid nu. Mit hår blev ikke ringere af dem, men jeg ved ikke om det lige var dem der gjorde "det" eller den ekstra pleje. Jeg starter dog på b-vitaminer nu, for de skulle også være gode for hud og negle (og hår jo) - og hukommelsen :biggrin:

Jeg tror det er vigtigt at du plejer både indefra og udefra. Altså kosttilskud, sund kost, og så gode hårprodukter og mild farve.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silkedråber?? Hvor kan man købe dem? De lyder dejlige :bunny_4:

jeg bruger silkedråber fra Biosilk. Min hår bliver super lækkert lige med lidt i spidserne når håret er fugtigt. Du kan købe dråberne på www.nicehair.dk til 79,- for 50 ml ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger Tresémé shampoo og balsam, køber det når det er på tilbud til 85 kr. en pakke med en af hver. Og så er min erfaring også ingen hårtørring, glattejern og minimum af farvning. Derudover så har jeg rigtig fint og tyndt hår og efter jeg gik væk fra at få klippet etager i mit hår, så er det blevet meget mere lækker og tykkere, plus at jeg kun behøver at blive klippet hvert halve år.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rådet.. Jeg vil straks tage det til mig. Er der noget bestemt sted du køber det shampoo?

Kh dorte

Det har både været på tilbud i Super Brugsen, Fakta og Netto, men har ikke kigget efter det i et stykke tid fordi jeg har haft så mange og de holder så lang tid :lol:

Men hvis jeg falder over det i en tilbudsavis skal jeg nok skrive det herinde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min frisør fortalte mig at noget så enkelt som sund kost og motion faktisk gør en del ved håret!

Jeg har fået mig et virkelig flot og sundt hår i takt med at jeg har skåret op for grøntsagerne, ned for de dårlige kulhydrater og fået noget motion ind i programmet, og det har altså hjulpet!

Og jeg vasker så mit hår hveranden dag, sommetider hver dag, fordi jeg træner så meget, og det gr ifølge min frisør ikke noget, jeg tror det er meeeeget forskelligt hvad de forskellige frisører anbefaler :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Udover at det selvfølgelig er en god ide med kosttilskud og plejende produkter, så kommer man langt med en god gang hovedbunds massage, da det stimulere blodtilførelsen i hovedbunden og giver dine hår rødder de bedste forhold for at optage næring. Så giv dig tid til at massere shampooen o.l. godt ind i din hovedbund når du er i bad.

Er selv igang med operation langt hår :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bliver altså lige nød til at dele mirakel kuren jeg fandt. :loveshower:

Jeg købte "

Kérastase Elixir Ultime" i lørdags og har brugt den de sidste 4 dage og mit hår er blevet så lækkert!

​Før havde jeg tørre spidser der havde tendens til at spalte og rimeligt ustyrligt hår, men på bare de få dage er det blevet blødt, kraftigt, nemt at arbejde med og spidserne er stort set blevet raske og samlede igen. Må indrømme at jeg er meget imponeret!

:cheerleader3:

Den kostede 50kr for 50ml, som er overkommeligt på de fleste budgetter

ultime_zpsd22ec2ca.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt den hos enfrisør der hedder Bøgvad, i Silkeborg.

Men de burde have den hos de fleste saloner, så vidt jeg har set.

Ellers kam man få dem på nicehair.dk til 39kr, så med portoen tænker jeg at det giver ca det samme :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bliver altså lige nød til at dele mirakel kuren jeg fandt. :loveshower:

Jeg købte "

Kérastase Elixir Ultime" i lørdags og har brugt den de sidste 4 dage og mit hår er blevet så lækkert!

​Før havde jeg tørre spidser der havde tendens til at spalte og rimeligt ustyrligt hår, men på bare de få dage er det blevet blødt, kraftigt, nemt at arbejde med og spidserne er stort set blevet raske og samlede igen. Må indrømme at jeg er meget imponeret!

:cheerleader3:

Den kostede 50kr for 50ml, som er overkommeligt på de fleste budgetter

ultime_zpsd22ec2ca.png

Så kom jeg lige til at bestille den :wink:

Man kan forresten få 100kr rabat hos Nicehair.dk til med fredag hvis man bestiller for 300 kr ved bruge koden NICE100K

(får ikke noget ud at sige det, men det kunne jo være at nogle af jer manglede noget)

Redigeret af M.Rose
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde også samme problem da jeg gerne vil have sundt og lækkert hår til mit bryllup.

Droppede helt glattejernet i lang tid, fik klippet det hår af der var skadet (spaltede spidser), god hårkur ved frisøren og nu bruger jeg moroccanoil eller silkedråber fra biosilk. Har aldrig haft så lækkert og blødt et hår som jeg har nu! Virkelig 2 fantastiske produkter!!! Kan klart anbefales :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg brugt hårkur en gang om ugen i månedsvin, spist først Silica nu B vitaminer, bruger både olie og varmebeskyttelse mm. - og det er også blevet ret langt - men jeg trænger altså til at blive klippet. Det er over 3 mdr. siden nu. Mit hår er ikke slidt, men lidt "vildt" at se på, og forunderligt nok stadig lidt tørt i spidserne. Så på trods af intensiv hårpleje, så bliv klippet :) Det giver også sundt hår.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer