Mamasan

W&D 03.08.13- Begyndende beretning

502 posts in this topic

Planlægningstråd for Wilhelmina og Dennis -Vielse i Botanisk have, fest på Christianshavn.

Dennis' og min historie går way back. Helt tilbage til midt 90'erne hvor Dennis startede i min 7. klasse. Vi havde ikke så mange flotte fyre at vælge imellem, så Dennis blev hjerteligt budt velkommen af tøserne, selvom han ikke decideret var lækker. Han var bare noget andet. Og forøvrigt overhovedet slet ikke interesseret i noget der havde med piger (Han var lidt langsom på det punkt :biggrin: ) Jeg var ulykkelig forelsket :heart:
Efter 9. klasse forsøgte vi at holde kontakten, men med det spændende gymnasieliv forsvandt den lidt efter lidt. Der går en masse år hvor vi ikke snakker, møder ham enkelte gange i byen, men det bliver ikke til mere end snak, da vi begge er i forhold. December 2010 fortæller min veninde fra dengang (som også var vild med Dennis) at hun var blevet venner med ham på FB, og at de havde snakket lidt sammen. Jeg bliver lidt jaoux og tænker: "Så fik hun ham squ alligevel til sidst." :blush: Men næ nej, Dennis finder mig på FB og vi begynder at skrive sammen, og sms'e sammen og mødes en dag til kaffe. :a1221: Jeg var ikke til at pille ned igen. Ugen efter besøger Dennis mig i jylland, og ja.. resten er vidst history. :loveshower:

Vi er så småt kommet igang med selve planlægningen:

Kjolen er KØBT! -Mig i kjolen her

STD kommer til at se sådan ud. Vi er igang. Se også her.

Festen bliver her (tror vi -vi mangler lige at få tilbuddet) Billede her

Kageinspiration

Sko overvejelser

monogrammer

Plan A VS. Plan B

Farvetema overvejelser

Gaver til: H2B

Tekst til vielsen

Kagetest

Milepæl, 8 mdr. + status

Miss Lena hairpiece

Hår inspiration Mere hår

Milepæl, 7 mdr., siden sidst billeder af Hairpiece

Fotograf og topfigurer

Sko-tvivl

Note to self

Billedespam

Gommens forberedelse

Brudepigekjole 1

Smykker

Beretning

Frieriet

H2B er i søværnet, og kan til tider godt være på havet eller på vagt, eller bare væk hjemmefra. Vi har derfor oprettet en fælles kalender på hver vores telefon, som vi også kan gå ind på via computeren. En dag i august opdager jeg ved et tilfælde, at vores weekend den 15.-16. september er booket og at vi skal "koge ris og kartofler" (Intern joke her i huset). Jeg spørger H2B hvad det skal betyde og får besked på at det ikke er meningen jeg skal kigge så langt frem i kalenderen og, at jeg bare skal sørge for ikke at lave planer de dage. :o
Den efterfølgende tid prikker jeg noget til ham :pokey: fordi jeg er så åndssvag nysgerrig, og det piner mig at vide vi skal noget så længe i fremtiden. Han siger intet, udover at drille mig

Hvad mon vi skal? Har du gættet hvor vi skal hen? Hvor mon det er?

:td:

KLIP! Til fredag den 14. september: H2B har taget fri fra arb. (fordi han kunne) og begynder at sende sms og mms med halve billeder af hvad han har været ude og købe og forberede til dagen efter. (Han havde forøvrigt været ude lørdag den 8. september fordi han skulle købe "en lille gave" til mig.)
Fredag aften spørger han så om jeg vil vide hvad jeg skal pakke, og giver mig så besked på at pakke badetøj, aftenkjole og dertilhørende sko. Hvorefter han selv flyver op af trappen for selv at rode mine aftenkjoler igennem, og finder en skøn kjole jeg købte i Sydamerika, men ikke har haft lejlighed til at have på
Lørdag morgen, vi står op, gør os klar og kører. Jeg aner ikke hvor vi skal hen, men da vi nærmer os Øresundsbroen, har jeg en lille mistanke. Vi drejer af mod Ystad, og jeg er nu næsten ikke i tvivl. :cheerleader3:HURRAH! Han kørte ind ved Ystad Saltsjöbad -vores YNDLINGS spa hotel!

Vi kunne ikke tjekke ind før en time efter, så heldigvis havde H2B sørget for bagel til hver, et picnic tæppe, og et lille glas vin. Og så sad vi på molen og nød livet sammen.

Vi tjekker ind på et skøønt værelse med havudsigt, hopper i badetøjet, og sumper rundt hele eftermiddagen i boblebadet, og i poolen. Der er bestilt bord til klokken 21, og vi går i good tid op for at gøre os klar. Mens jeg var i bad fandt H2B chokolade og champagne frem (SURPRISE)!
Jeg er for engangs skyld klar 30 min før :toot: og H2B har åbnet altandørene og beder mig sætte mig hen ved sengen sammen med ham, og nyde det sidste champagne. Vi hygger os, indtil H2B siger, "hov, gad vide hvad jeg var inde og købe i lørdags? Vil du have din gave nu? Så skal du holde dig for øjnene!" Som sagt, så gjort, da jeg får lov til at åbne øjnene igen, sidder H2B på knæ foran mig og spørger om jeg vil gøre ham den ære at blive hans hustru og være sammen for evigt og altid. :a1221: (Efter en flaske Möet var jeg nem at overtale til det meste, så jeg sagde selvfølgelig JA!)
Resten af aftenen var vi berusede af kærlighed til hinanden (og den flaske vin vi delte under middagen), og alt det fantastiske der ventede os, sammen i fremtiden :loveshower:
Det blev lidt langt, men håber I har orket at læse med, hele vejen... More to follow :7himmel:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Edited by Mamasan
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Ih, et skønt frieri :) og sikke en smuk kjole :)

Er på mobilen, så kan ikke se om I har valgt dato??

God fornøjelse med planlægningen :)

Tak tak :biggrin: Ja, jeg er i lidt god tid med kjolen, vi skal giftes den 3.08.13

Heldigvis er jeg ikke typen der svinger i vægt, så der burde ikke være problemer på den kant, om ikke andet så skal den alligevel ind forbi en skrædder og lægges op.

0

Annonce ♥

Hihi, skal jeres invitationer ligge i balloner? :lol: det lyder som en sjov ide...

JA! Vi har fyldt balloner med konfetti (MASSER) lidt glimmer og hjerter, og så kommer der nogle små STD i. Ideen er så at man skal sprænge ballonen for at få STD'en ud, og når man gør det flyver der konfetti og glimmerhjerter ud til alle sider. Det er testet, og fungerer SUPER godt. hahaha

0

Annonce ♥

Jeg har i al hast helt glemt at smide vores kageinspiration ind. H2B og jeg planlægger at lave kagen selv. Det bliver et omstændigt projekt, men vi kan godt finde lidt ud af det med kager.

208502657718699778_LJ8KUnCh_c.jpg

En bund bliver denne

heart_tasty_fill.jpg

Og sådan en, ved ikke lige med farverne endnu

160863017911564410_HP1gpYRu_b.jpg

Og hvertfald én af bundene skal se sådan her ud..

460352393129868905_lxRgUN6B_c.jpg

Edit: Billede 2 og 3 er nye

Edited by Mamasan
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak, glæder mig helt vildt til vi skal lave en tester. Og satser bestemt på vi selv kan lave det, for ellers bliver det nok riiiimelig dyrt :fløjt:

Velkommen til :balloons:

Rigtig flot kjole du har købt . :). Minder lidt om min egen.

Tak, er helt vild med den. De her dage går det og kribler i mine fingre, og jeg forsøger at finde en dårlig undskyldning for at tage ind og prøve den hahaha :lol:

0

Tak, glæder mig helt vildt til vi skal lave en tester. Og satser bestemt på vi selv kan lave det, for ellers bliver det nok riiiimelig dyrt :fløjt:

Tak, er helt vild med den. De her dage går det og kribler i mine fingre, og jeg forsøger at finde en dårlig undskyldning for at tage ind og prøve den hahaha :lol:

-HAHA- -HAHA- -HAHA- sådan skal det være. Det er jo gode tegn. Tegn på, det er den rigtige.

0

-HAHA- -HAHA- -HAHA- sådan skal det være. Det er jo gode tegn. Tegn på, det er den rigtige.

Hehe lige præcis. Tror det er meget godt den hænger i butikken, og ikke herhjemme, jeg ville jo springe i den hver gang jeg var alene hjemme :fløjt:

0

Billeder til STD er taget, og er plottet ind i Illustrator, er printet og mangler nu at blive klippet til, rullet, bundet og stoppet i balloner sammen med alt det konfetti og glimmer der allerede ligger i. Det lilla bånd er til at binde om de sammenrullede billeder.

post-58573-0-37677800-1351521308.jpg

Edited by Mamasan
0

Vi var til fest, i de lokaler vi snakker om til festen, i lørdags, og jeg snu ræv havde da kameraet klar til at tage en masse billeder af stedet. Men tror I fuldebøtten huskede at tage flere billeder end ét? NEJ! Men jeg tror man får en rimelig god idé, om hvilken stil det er. Der er spisesal, bibliotek (får vi helt bestemt brug for :griner:- ), to dagligstuer til f.eks. kaffe efter maden og en dansesal. Så vi kommer ikke til at mangle plads. Vi mangler dog stadig at hun får sendt et tilbud :huh:

post-58573-0-93333000-1351521843.jpg

Edited by Mamasan
1