Menona

Så ked af det. Billederne er dårlige.

14 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen så ked af det og frustreret.

Vi har modtaget billederne fra vores fotograf, og de er dårlige. Vi har brugt en professionel fotograf, men det er arrangeret igennem en fællesven og han har gjort det sort (men ikke billigt).

Vi havde ikke specielt høje forventninger og ønskede kun stemningsbilleder og ikke opstillede brudebilleder, men de 68 billeder vi har modtaget er bare slet ikke hvad vi havde håbet på.

Jeg har et helt klart indtryk af at han har taget mange flere end de 68 billeder som vi har modtaget og bare hurtigt har udvalgt de fremsendte billeder uden at ligge meget tanke i det. Mange af billederne er hvor vi feks. har et champagneglas forean vores hoveder, hvor jeg har indtryk af at han også har taget når glasset var ved brystet osv.

Så jeg har bedt om at se de resterende billeder, så jeg kan se om der er andre billeder imellem som lever mere op til mine forventninger. Men han svare ikke, hverken på facebook beskeder, telefonopkald eller sms'er.

Han har flere gange i vores kommunikation op til dagen og efterfølgende været svær at få fat på, og når vi så høre fra ham lyver han om hvorfor han ikke har vendt tilbage tidligere. Feks. siger han at han har sendt os logind info til billedserveren, men vi har ikke modtaget mailen, og så vender han først tilbage med logind info efter 4 dage og påstår at hans mailserver har været nede - Hele tiden dårlige undskyldninger.

Jeg er simpelthen så ked af det og frustreret over at det ikke er godt og det ikke er noget der kan gøres om. :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv! :bearhug: til jer, det er bare så surt!

Har ikke rigtig nogen råd til jer, andet end kæmp videre for at få resten af billederne... Hvad med jeres fælles ven, kan han hjælpe? Der var en tråd for lidt siden om det samme, men jeg ved ikke om rådene gælder når det blev gjort sort... Men tror meget gerne du må advare resten af forummet om denne lortefotograf, hvis du har mod på at lægge navnet ud. Vil du vise os billeder?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ØVVVVVVVV sikke en katastrofe, det er bare så syndt for jer! Bryllupsbillederne er bare SÅ vigtige :(

Jeg håber du kan få fingrene i ALLE billederne og alle dem som gæsterne har taget!!

Du kan måske få en anden fotograf til at give dine ynglings billeder en tur i Photoshop, det kan redde meget! ( jeg vil gerne prøve hjælpe dig hvis det er, så send mig en PB!)

Og hvis det er HELT galt, ku I måske arrangere en TTD session med en anden fotograf! Kjolen behøver jo ikke at blive ødelagt bare fordi det hedder trash the dress :cheerleader3: det bliver tit vildt flotte billeder og en dejlig opblevelse at få al udstyret på igen! meget mere afslappet og utradtionelt

Kram Fruen (Mette)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv ja, det er bare så ærgerligt, når resultaterne ikke lever op til forventningerne.

Hvis I er interesseret i et lille plaster på såret, stiller vi meget gerne op til et fotoshoot her efterfølgende. Selvfølgelig er det slet ikke det samme, og vi kan aldrig genskabe de ægte minder fra dagen. Men vi kan helt sikker give jer nogle gode billeder og en sjov oplevelse foran kameraet :)

I kan se lidt af vores billeder på www.nordic-productions.com og på www.facebook.com/NordicProductions

Vi har faktisk lige haft et andet par, som også var kede af deres billeder fra dagen. I kan også se deres billeder på de ovenfor nævnte adresser.

I er altid velkommen til at kontakte os. Lad os få en snak om, hvad I gerne ville have haft, hvad der er muligt at skabe nu det er andet forsøg, og sammen kan vi finde en god pris, for vi synes alle fortjener smukke billeder, som de kan være stolte af og glæde sig over resten af livet :)

Mange hilsner

Martin og Louise

Nordic Productions

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Vi har aldrig ønsket opstillede brudebillder, men kun stemningsbilleder fra dagen, så det hjælper os ikke rigtig at få taget nye billeder desværre. Der er også flere af vores (få) gæster der slet ikke er billeder af, bl.a begge vores mødre.

Det er nok bare en "øv, jeg er træt af det" tråd, end jeg søger råd. :)

Men ja, vi må prøve at se om vi kan få lokket resten af billederne ud af ham, og så se om photoshop kan hjælpe lidt på det.

Det er bare så ærgeligt. :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej ej ej ej, kan godt forstå du er ked af det og skuffet - specielt når det er en prof. fotograf.

Hvis han er umulig at få fat i og ovenikøbet lyver, når det lykkes, så ville jeg hive fat i jeres fælles ven og spørge ham/hende, hvorfor vedkommende dog har anbefalet ham?! Og samtidig bede jeres ven om at hjælpe med at få kontakt i denne fotograf. Det hér er da fuldstændig urimeligt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lidt kedelig oplevelse må man sige og kedeligt er det jo også at i har aflønnet ham sort. For det gør jo at I vanskeligt kan gøre nogle krav gældende overfor ham. Der er næppe den store skriftlige korrespondance mellem jer, herunder en egentlig aftale når vi taler om sort arbejde. Jeg må indrømme at jeg umiddelbart ikke forstår hvorfor I har accepteret denne afregningsform når du samtidig oplyser at det ikke var billligt. Ét er jo at det samme havde været tilfældet hvis han ikke var dukket op som aftalt. Her ville I heller ikke kunne gøre noget krav gældende overfor ham. Noget andet er at der er indført skærpede regler så man ikke kun kan ramme dem der udfører sort arbejde.

Jeg er godt klar over at det ikke lige er den del der er mest interessant for jer og at der ikke havde været nogen ko på isen hvis billederne havde været gode og levet op til forventningerne. Men jeg syntes sådanne episoder giver lidt stof til eftertanke. Se iøvrigt den tråd som jeg netop, inspireret af dette, har oprettet vedr. de nye regler hvor man som kunde kan blive straffet med bøde ved kontant udbetaling af væsentlige beløb (> 10.000)

Men nu er det sket. Det bedste råd jeg kan give dig er at kontakte ham skriftligt via mail og ikke via Facebook og SMS. Giver han ikke lyd fra sig så skal I true ham med advokat. Fordi I måske på den måde kan få fremprovokereret en skriftlig reaktion fra ham hvorved han indirekte skriftligt erkender at have lavet jobbet og at have modtaget betaling. Derved har I noget at gå videre og noget at hænge ham op på. Det at I har fået oplyst at det er "sort" figurerer jo netop ikke på skrift og jeg vil da også gerne se den udøver som skriftligt vil hævde at det var sort. Gør han det er der endnu mere han kan hænges op på. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Set i bakspejlet ville vi også have gjort det anderledes.

Det var en sidste øjebliks beslutning at have en fotograf, så vi slog til da det virkede som en "idiot sikker" opgave. Vores forventninger var helt i bund og der var ikke rigtig tid/overskud til at finde på noget andet.

Advokat osv. gider vi slet ikke rode med. Vi krydser fingre for at vi får udleveret de resterende billeder, og hvis ikke bliver det arkiveret under "skide ærgeligt".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Advokat osv. gider vi slet ikke rode med. Vi krydser fingre for at vi får udleveret de resterende billeder, og hvis ikke bliver det arkiveret under "skide ærgeligt".

Det er jeg med på men nogle gange hjælper det bare at nævne ordet advokat. Jeg har selv en god samarbejdspartner/et advokatfirma hvor jeg bare sætter dem på cc. de få gange hvor jeg har behov for det. Det giver lidt mere vægt i ordene. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu er det sket. Det bedste råd jeg kan give dig er at kontakte ham skriftligt via mail og ikke via Facebook og SMS. Giver han ikke lyd fra sig så skal I true ham med advokat. Fordi I måske på den måde kan få fremprovokereret en skriftlig reaktion fra ham hvorved han indirekte skriftligt erkender at have lavet jobbet og at have modtaget betaling. Derved har I noget at gå videre og noget at hænge ham op på. Det at I har fået oplyst at det er "sort" figurerer jo netop ikke på skrift og jeg vil da også gerne se den udøver som skriftligt vil hævde at det var sort. Gør han det er der endnu mere han kan hænges op på. :)

Haha.... man skulle tro, du var for meget sammen med mig... du tænker i hvertf ald ligesom mig, jeg ville have givet nøjagtig samme råd.

Alle civilsager afgøres på bevisførelse, så det handler om at fremskaffe de bedst mulige beviser... og her er skriftlig erkendelse altid godt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo ikke ligefrem fordi vi løber hinanden på dørene. Der er lige en geografisk afstand der hindrer det men udover at være gode kolleger på DJ fronten har vi jo begge en profession og en dagligdag (rådgivning om hhv. jura og skat) hvor sandsynliggørelse, dokumentation og bevisførelse er centrale nøgleord.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer