Brumle01

manglende tilbagemeldinger...? Hvad gør I?

16 posts in this topic

Vi har SU på vores bryllupsinvitationer, hvor der står senest den 20. okt. og hér 4 dage før, er der stadig en hel del, vi ikke har hørt fra .... de har end ikke sagt tak for invitationen eller lignende?!

Er det almindeligt at folk først giver besked i sidste øjeblik? Jeg har altid opfattet det som god stil, at man giver besked hurtigst muligt, hvis man ved, om man kan deltage eller ej.

Men hvad gør vi med dem som vi ikke har hørt fra? Jeg regner naturligvis ikke med at gøre noget før su-datoen, men hvordan forholder vi os derefter? Skal vi bare gætte på at det er et officielt afbud eller kan man tillade sig at kontakte folk...?

Hvad mener I, de damer?

0

Annonce ♥

Vi manglede,at høre fra en 3. del fra gæsterne, en uge før vores SU-dato og mange af dem ringede først 2 dage før. Der var endda nogle som vi allerede havde hørt fra en gang, som lige ville sikre sig, at vi havde "hakket dem af". Så vent og se om de fleste ikke vendet tilbage til af inden lørdag og ellers ring til de restende mandag.

Bare sig, at du ringer for at høre om de kommer og evt. om de har fået indbydelsen (noglegange kan postdanmark jo slå fejl).

0

Vi manglede 6 tilbagemeldinger dagen efter SU !! Så ringede jeg lige så stille og roligt og spurgte om der var sket en fejl eller om jeg havde glemt at notere deres tilbagemelding :wink: ... så var der nok nogen der blev flove... og et enkelt par der påstod at de skal havde sendt et kort, jag lader tvivlen komme dem til gode, vil jo gerne have en god stemning på dagen :kiss:

0

Jeg synes da også du skal ringe og spørge til det - men først efter datoen er overskredet. Min erfaring er, at mange venter med at svare indtil svarfristen - selv om vi godt kan blive enige om at det er god stil at svare umiddelbart efter, at man modtager invitationen.

Jeg ville nok vente en uges tid efter svarfristen med at ringe, hvis altså ikke man skal have svar nu af hensyn til mad e.lign.

0

Annonce ♥

Er enig med de andre. Vent et par dage efter SU-datoen og så ringer du bare til folk og siger venligt, at nu da svar-fristen er overskredet skal I gerne have endeligt svar på hvilke gæster der kommer :rolleyes:

0

Mit råd er helt klart også at vente til SU datoen er passeret før du gør noget. Jeg oplevede af 3 af vores gæster netop ventede til at SU datoen kom før de gav endelig besked. Pinligt, hvis jeg havde ringet inden.

Men det føles lidt som om de trækker svaret med vilje :rolleyes: Men sådan er det jo, der er jo en mening med en SU dato både fra værternes side og gæsternes skyld.

0

Jeg er slet ikke nået dertil i min planlægning endnu (jeg har endnu ikke fået lavet indbydelserne), men jeg er enig med de andre: vent med at gøre noget til efter SU. Datoen er der af en grund - og selv om det er irriterende at vente på svar som brudepar, så tror jeg ikke I skal lægge for meget i de manglende tilbagemeldinger...

Jeg har været med som gæst til en del bryllupper efterhånden, og må desværre erkende, at jeg er rigtig dårlig til at få meldt tilbage i god tid. Det er bestemt ikke uvilje eller fordi jeg holder kalenderen åben i tilfælde af noget "bedre" dukker op (der er ikke noget bedre end bryllupper, i alle deres afskygninger :wink: ).

Det handler derimod om, at jeg (ubevidst!) kommer til at tage det som en selvfølge, at brudeparret da godt ved, at jeg gerne vil fejre deres store dag med dem... Hvis jeg ikke kunne komme eller var usikker (fx. pga arbejdsplan, der ikke gik så langt frem eller lign.), så ville jeg melde tilbage med det samme :)

0

Som den der inviterer fylder festen rigtig meget i bevistheden, det gør den ofte ikke for de inviterede før man kommer tættere på og når til "nu-skal-vi-købe-tøj-og-gaver-punktet" så giv tid, det er ikke ensbetydende med at de er ligeglade med jeres fest. :hug:

Edited by Husse
0

Annonce ♥

Vi havde SU i fredags og manglede at høre fra 50 personer!!! :blink:

Nogle af dem har vi hørt fra over weekenden og resten har jeg simpelthen i dag skrevet en sms til de sidste 31 og spurgt om de havde fået vores invitation og om vi ville se dem til brylluppet. 2 par har svaret de kommer og 3 havde slet ikke modtaget vores invitation og nogle af dem kommer ikke. Vi mangler stadig at få svar for omkring 20 pers.

JEG VAR VIRKELIG SUR!! Mener at hvis man ikke kan komme så ring dog og sig det, burde jo egentlig ikke være mit job at ringe rundt til folk der har fået invitation med s.u. dato og telefonnummer.

Så jeg ville få fat på dem der mangler d. 20.

0

Eftersom jeg kan se jeres bryllup er 10. november, så ville jeg ringe til dem dagen efter SU... I har ikke særlig lang tid at løbe på, og jeg synes bare det er pisse irriterende at folk ikke kan give besked... Bum! Du skal ikke tænke så meget over hvad DU kan tillade dig, det er trods alt dem der har fejlet i første omgang...

0

Jeg har selv stået i den situation at folk intet lader høre fra sig til fester og jeg ringer eller sms'er altså og skriver "da jeg ikke har hørt fra jer i forbindelse med vores invitation, regner jeg med at i ikke kommer".

Det får folk op af stolen, hvis de gerne vil med.

0

Vi fik rigtig mange tilbagemeldinger de sidste par dage, typisk fra folk der har sat en kalender-alarm til :)

Dagen efter SU manglede vi 3 svar, og så sendte jeg bare en sms ala 'Ser vi jer mon til vores bryllup? Det håber vi', og så kom de sidste svar lyn huritgt.

0

Annonce ♥

Tak for jeres råd, de damer :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror, vi vil ringe de manglende op "gæster" op den 21. oktober eller sende dem en sms. Jeg ved godt, at det kan virke emsigt at gøre det dagen efter vores sidste tilmeldingsfrist, men der står specifikt på invitationen: "SU: Senest den 20.oktober på ..." og så er der opgivet 2 mail-adresser, samt 2 telefonnumre. Så jeg synes det har været meget nemt for folk at melde til/fra, for hvis de ikke orker at ringe, kan de jo bare sende en sms eller en mail.

Vi har - med vilje - givet folk en lang frist for tilmelding (2-3 måneder), og sat SU meget tæt på selve bryllupsdagen (den 10. november) så af hensyn til middag, bryllupskage, bordplan osv, så kan vi simpelthen ikke trække den længere. Når jeg tænker tilbage, så ville jeg ønske at vi havde sat vores SU-dato et par uger tidligere, så vi ikke blev så presset på tiden. :o

0

Vi har SU på vores bryllupsinvitationer, hvor der står senest den 20. okt. og hér 4 dage før, er der stadig en hel del, vi ikke har hørt fra .... de har end ikke sagt tak for invitationen eller lignende?!

Er det almindeligt at folk først giver besked i sidste øjeblik? Jeg har altid opfattet det som god stil, at man giver besked hurtigst muligt, hvis man ved, om man kan deltage eller ej.

Men hvad gør vi med dem som vi ikke har hørt fra? Jeg regner naturligvis ikke med at gøre noget før su-datoen, men hvordan forholder vi os derefter? Skal vi bare gætte på at det er et officielt afbud eller kan man tillade sig at kontakte folk...?

Hvad mener I, de damer?

Jeg ville vente til mandag og så ringe rundt til dem der ikke har svaret.

Vi udsendte vores invitationer for ikke så længe siden og har su i april, vi fandt ud af i weekenden at min morbror ikke har fået en invitation, selv om vi havde sendt en afsted. Så vi har nu været nødt til at skrive rundt til folk for at høre om de har modtaget en, for tænk hvis der er flere der ikke har fået. Men heldigvis var det kun min morbror der manglede.

0

Jeg synes det er helt ok at ringe dagen efter SU, også selv om det er en 'hellig' søndag.

0

Vi hørte fra en del hér de sidste par dage... nu mangler vi kun nogle enkelte til receptionen, så jeg har sendt dem en sms, hvor der står: "Hej. Ser vi jer mon til vores bryllup den 10.november? Med venlig hilsen...."

Så må folk altså lige komme op af sofaen og få svaret :wink: ...selvom det er søndag :)

0

Annonce ♥