Sign in to follow this  
Followers 0
Pleazure

Bryllup udskudt igen - piv :-(

6 posts in this topic

Hey girls,

Har lige brug for at komme med et piv :angry:

Vi har siden vores forlovelse snakket om, hvornår brylluppet skulle stå. Vi har gang i mange ting privat - kort fortalt har vi købt vores drømmegård, som vi er i gang med at renovere. Den har den skønneste beliggenhed, og det er uden tvivl der, vil vi blive gamle :thumbsupsmileyanim:

Mens renoveringen står på, bor vi i vores gamle hus 40 km derfra. Renoveringen er ganske omfattende, og koster knaster. Vi står derfor overfor to dyre investeringer: hus og bryllup.

Vi har helt fra start af været enige om, at vi gerne vil holde brylluppet på gården. Det er ligesom vores sted, der er plads til så mange gæster, osv. Kort sagt, så kunne vi slet ikke forstille os at holde festen andetsteds. Rækkefølgen er derfor nødt til at være hus først, og derefter bryllup.

Renoveringen går forholdvis langsomt, fordi vi er nødt til at betale en del af det af vores lønindtægter. Vi har selvfølgelig lånt til en del af det, men den anden del har vi selv valgt at betale hen ad vejen når vi har råd. Selvfølgelig har vi valgt det sådan for ikke at stå med en stor gæld, og vi har begge en ok lønindtægt nu, så vi har sagtens luft til at bruge nogle af vore løbende indtægter til husrenovering.

Vi har indtil nu ment, at et bryllup i sensommeren 2014 er realistisk - og jeg er startet med planlægningen heraf. Synes der er VILDT lang tid til sensommer 2014, næsten 2 år - på den anden side har jeg også nydt, at jeg kunne planlægge stille og roligt og når jeg har tid, for husrenovering kræver selvfølgelig også en del energi fra vores side...

Nå, men... helt klassisk så sker der jo det, at husrenoveringen bliver dyrere, end vi havde forventet. Det prisoverslag, vi har fået på el og vvs ryster os en del - vi synes vi havde sat det relativt højt i budgettet, men overslagenene er altså betydeligt højere - vi taler om mere end 200.000 :(

Efter at have drøftet det frem og tilbage i aftes er vi blevet enige om følgende: (faktisk var vi helt fra start enige, men blev af en eller anden grund ved med at snakke om det, som om vi håbede der var en smutvej et sted):

Vi bygger drømmehuset også selv om det bliver dyrere, så må det bare tage lidt længere tid. Og dermed - så hedder det nok bryllup i 2015 i stedet :boohoo: :boohoo: :boohoo:

Åhr, jeg synes 3 er URIMELIG lang tid :boohoo: Piv :(

Jeg er slet ikke i tvivl om at det er det rigtige for os, men... øv, hvorfor kan man ikke bare få i pose og sæk, hi hi?

Nå, havde bare brug for at komme af med et par tanker - jeg holder mig nok stadig aktiv herinde fordi jeg ikke kan lade være, og så kommer der vel nogle 2015 brude til om et par år...

0

Annonce ♥

ØV! Hvor er det træls for jer at det kommer til at blive dyrere end I havde regnet med. Men på den anden side får I en SUPER location til jeres bryllup og som I selv siger, er det bedre at bruge de penge I har end at skulle ud og låne en masse. MEN ØV!

0

:bearhug: :bearhug: :bearhug:
0

Altså altså...... Hvor lyder det skønt at I kan få både drømmehuset og drømmebrylluppet - selvom de lige nu er længere tid til end forventet....

du må vende det til at se det helt fede i at du har masser af tid til planlægningen - du kan nå at få de fedeste idéer inden det går løs :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hvor er i søde :loveflag: Lige sådanne opmuntrende ord jeg havde brug for!

I har selvfølgelig ret, og det ved jeg jo også godt selv - vi ender jo med at få det helt som vi gerne vil have det, og det er selvfølgelig det, der skal holde humøret oppe :wink: Det er bare svært at vente SÅ længe på noget godt :huh: Hi, jeg må få verdens mest planlagte bryllup med al den tid jeg har :wink: Og by the way, så har jeg verdens skønneste og bedste mand allerede nu - selv om han endnu ikke er min på et stykke fint papir, så ER han min :heart: :heart: :heart:

0

Kære Pleazure,

Jeg kan godt sætte mig ind i, at du er utålmodig efter at gå op af kirkegulvet med din elskede.

Selv har jeg planlagt min mands og min velsignelse siden 2008, og vi skal først velsignes i januar 2015 i forbindelse med vores kobberbryllup :fløjt: Jeg ser sådan på det, at vi har masser af tid til at planlægge den perfekte dag, akkurat som du og din tilkommende nu har ekstra tid til at planlægge BRYLLUPPET for jer og jeres gæster.

Tænk på, at I har et vidunderligt sted, hvor I kan holde jeres fest, og så er det endda jeres eget, det kan man da kalde en win - win situation.

Held og lykke med renoveringen og brylluppet, som jeg glæder mig til følge planlægningen af - og efterfølgende læse en fantastisk beretning med MANGE billeder :lol:

0