kristineB

m&h efterårsbryllup 6. okt. 2012 - beretningen er slut:)

65 indlæg i dette emne

Nu er den nye computer endelig ankommet, vi er ved at have fået en masse billeder fra gæsterne (venter stadig i spænding på fotografens billeder) og jeg har tilpas mange bryllups-blues til, at jeg kan begynde på min beretning.

Jeg vil selv gemme beretningen sammen med alt det andet bryllupshejs, så det kan tænkes, at der kommer irrelevant info, som egentlig bare er tænkt som en reminder til mig selv, men bare ignorer det:)

Jeg hader selv at holde styr på, hvilke beretninger jeg nu er færdig med at læse, og hvilke der endnu ikke er færdigskrevet, så hvis du har det som jeg: Så skal jeg nok lige skrive i emnefeltet, hvornår min beretning er færdig:)

Edit: Selvom jeg kun liiiige er gået i gang, så må jeg nok hellere lige advare: Jeg mar masser af billeder (!) og skal nok fylde beretningen med billeder, men til gengæld har jeg også meeeeget at fortælle, så der kommer sikkert også meget tekst - håber I alligevel kan komme igennem det:)

Edit igen igen: Så er jeg færdig med beretningen for nu - jeg håber stadig, at jeg får mulighed for at tilføje flere billeder, og mon ikke jeg kommer i tanke om detaljer, som jeg har glemt i første omgang.

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ugen op til brylluppet

Lige fra vi startede planlægningen af vores bryllup, har jeg faktisk næsten glædet mig mest til alt det, der skulle ske op til. Alt det DIY, som jeg skulle lave (eller dvs. sætte andre til at lave) og alle smukkeseringsforberedelserne og selvfølgelig oppyntning af lokaler osv. Så ca tre uger før brylluppet havde jeg tanket køleskbet op med masser af avocado og grapefrugt og havde lagt et stramt løbeprogram (eller i hvert fald at skulle gennemføre mit normale løbeprogram:)) og havde indkøbt diverse cremer og ting og sager. Det gik godt i to uger. h2b var syg i én uge, så der gik masser af tid med at passe og pleje ham, men vi fik hygget os med slikposer (altså, dem vi skulle lave til brylluppet) og menukort og andre småting.

Jeg gik rigtig længe og ventede på de sommerfugle, som alle går og snakker om - stress over om man nu når det hele, og nervøsitet og spænding - men intet af det dukkede op. Jeg følte mig aldrig stresset, nok især fordi jeg vidste, at jeg har et godt bagland, som ville hjælpe mig, hvis jeg nu skulle gå i stå, eller pludselig ikke ville kunne nå det hele, og sommerfuglene... har haft masser af sommerfugle i maven over med-zillaernes bryllupper i løbet af foråret og sommeren, og har nok været (næsten) ligeså nervøs som dem, men selvom jeg glædede mig rigtig meget til den store dag, var der ingen sommerfugle eller bobler i maven.

Lørdagen inden brylluppet var vi ude og spise med søster og svoger, og det var som om min appetit bare forsvandt, og i løbet af aftenen/natten fik jeg det rigtig dårligt. Ak og ve, jeg lå syg hele ugen op til brylluppet - nogle dage havde jeg det ok, men jeg kunne intet spise, uden at få rigtig rigtig ondt - andre dage lå jeg bare på sofaen.

Jeg glemte alt om mine avocadoer og grapefrugter, og løbeprogrammet blev også pænt lagt i skuffen. Jeg overlevede på yoghurt og mariekiks (og chips - shh) hele ugen, og alt det der skønhedshejs var bare helt glemt.

Heldigvis havde jeg det bedre torsdag: Store indkøbsdag. h2b var ude og godkende pynt på kagen, og var ude og aflevere kødet til slagteren, og jeg tog med hele den pukkelryggede i bilka, for at få opstøvet clementiner til slikbuffetten og diverse andre småting. Det var tortur at være i bilka - de hvde nemlig forbrugermesse - AKA: Masser af smagsprøver! Og jeg turde kun smage halvdelen af frygt for at få det dårligt:(

Om aftenen fik vi pakket de sidste ting, og jeg slappede af, for at være klar til oppyntning osv. dagen efter.

Fredag

Fredag morgen var jeg ikke helt på toppen, men vi havde et travlt skema foran os: Vi skulle hæve penge til alle de mennesker, vi skulle afregne med, men da vi stod i blæsende regnvejr foran hæveautomaten virkede ingen af vores 4 dankort - argh! Vi måtte derfor bruge vores fantasi: Hæve nogle penge i butikker, og få familiemedlemmer til at hjælpe os med resten.

Vi fik hentet nøglen til receptionslokalet (fælleshuset på skallerupvej) og vi mødtes oppe ved mine forældre for at læse biler med drikkevarer. Imens vi lod de stærke mænd om det, tog min søster og jeg ud i festlokalet (diamonddanceclubs lokaler) for at få nøgle dertil. De har nogle rigtig fine forhold - næsten for fine, for vi turde da nærmest ikke røre ved glassene eller maskineriet derude. Ejeren var noget speciel - tvang os til at inspicere alle glassene, fordi de skulle jo se ligeså pæne ud, når vi afleverede dem igen. Tsk tsk.

Så kom de runde borde, som vi havde lejet. vi fik sat dem op, fik gjort plads til DJ og begyndte at dække bordene. Jeg fik lidt frokost, og derefter fik jeg det bare dårligt:( Jeg fik min søster til at køre mig på apoteket, og den rare apotekerdame havde et eller andet vidundermiddel, som jeg bare skulle tage. Jeg tog det med hjem, og fik lov til at hvile en times tid derhjemme. På det tidspunkt kunne jeg ikke forestille mig at skulle gå op af kirkegulvet næste dag. Jeg lå bare ude på badeværelsesgulvet (mmm varme i gulvet, ikke fordi jeg har en fetisch for hårde klinkegulve:)) og håbede, at jeg i det mindste kunne være frisk til ceremonien, og så måtte folk feste resten af dagen uden mig. Efter en times tid begyndte mirakelmidlet at virke. Jeg kunne stå oprejst og jeg kunne spise uden at føle det som om jeg var ved at dø. Hurra!

:) Jeg ringede efter søs, som kom og hentede mig, og nu skulle jeg bare i gang med at pynte og hygge.

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fredag fortsat

Vi kørte op i receptionslokalet, hvor vi endelig skulle til at stille "min"slikbuffet an. Folk havde godt nok været lidt skeptiske over min slikbuffet, men jeg glædede mig helt vildt til at se den som en helhed.

Vi fik sat skåle på plads, fik hældt slik i og fik drengene til at sætte pom pommer i loftet (hvor er jeg glad for, at vi tog en hyggeaften med søster og svoger og fik lavet de s**** pom pommer, for de vr lige et perfekt touch til lokalet)

post-42447-0-19464400-1350550961.jpg

post-42447-0-98262600-1350550975.jpg

post-42447-0-20506300-1350634649.jpg

(prøv at kigge ud af vinduet - da kan man bare se, hvor vådt og trist vejret var om fredagen)

Vi fik sat de sidste borde frem, og så var der sat sidste touch på receptionslokalet. Vi gad ikke en masse fancy pynt, for med slikbuffet og bryllupskage, skulle det nok blive fint.

Bagefter tog vi tilbage til festlokalet for at få pyntet det sidste op. Vi havde jo valgt runde borde, så vi havde også en meget utraditionel bordplan. Vi sad sammen med forlover, brudepige, toastmater og vedhæng, og så havde vi lavet et forældrebord, bedsteforældrebord og nogle mix-borde. Det fungerede rigtig fint til 40 personer, og tror måske kun, at der var en enkelt eller tre, som var utilfredse med deres pladser.

Bordpynten bestod bare af runde fade med vand og flydelys og masser af geoginer, som min mutter har passet og plejet i haven gennem hele sommeren.

Endelig var vi færdige, og vi kørte op til mine forældre for at få noget foder. min mormor og to familiemedlemmer fra sjælland var der også, så vi fik min totalt livret - smørrebrød! + min anden livret: Pizza. Jeg var bange for at få det dårligt igen, så jeg spiste kun lidt, men hold op, hvor var det godt at få almindelig mad igen:)

ved 19-tiden måtte vi sige farvel til mændene: De skulle ud og se hockey. Tsk tsk! Vi havde advaret dem om, at der måske ikke blev tid til det, men man kan bare ikke stoppe to passionerede pirates-fans, så de måtte afsted. Det passede fint, for så kunne min søster og jeg tage hjem til mig og slappe af (vi var godt nok trætte på det tidspunkt). Timingen var perfekt, for kl. 20.00 kom to afsnit af "say yes to the dress", som vi så, mens vi sad og smukkeserede vores negle. Efter det havde jeg været så forudseende, at jeg (i maj måned!) optog et par afsnit af "say yes to the dress", specielt for at kunne se dem aftenen inden brylluppet så dem fik vi også lige set, inden vi fik smidt kattene ud af stuen, hvor søs og min kjole skulle overnatte, og fik gjort klar til at gå i seng.

post-42447-0-41465400-1350551490.jpg

Jeg tror, jeg var i seng ved 22-tiden, og jeg havde ingen problemer med at falde i søvn. Jeg vågnede kun en enkelt gang i løbet af natten for at konstatere : YAY! Jeg har det stadigvæk godt, og selvom vækkeuret var sat til kl. 8.00, vågnede jeg noget tid før, og jeg lå og tjekkede diverse vejrudsigter på telefonen. Det skl ikke være nogen hemmelighed, at der i dagene op til brylluppet havde været virkelig dårligt vejr. Altså, regnen stod ned i stænger og vinden havde væltet halvdelen af mine blomster i haven, så vi havde været nooooget nervøse. Men altså, både dmi.dk og tv2.dk/vejret lovede tørvejr for lørdag d. 6. oktober, så man kunne jo have lov til at håbe...

Redigeret af kristineB
2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lørdag morgen

Det er umuligt at sove længe i vores hus, for vi har to vilddyr, som er vant til at få mad kvart i syv om morgenen, og hvis det bliver meget senere end det, går en regulær hylekoncert igang, så jeg overgav mig og stod op. sendte lige et par tanker til min søs, som havde ligget i stuen hele natten og sikkert også var blevet vækket af hylekoncerten - Det viste sig så, at kattene havde holdt hende vågen det halve af natten, fordi de hvde kradset på døren til stuen - som jo normalt er deres domæne. Hun havde vist også været vågen noget længere end jeg:)

Jeg havde jo taget et ordentligt smukkeseringsbad aftenen i forvejen, fordi min frisør havde bedt om, at jeg ikke kom med helt nyvasket hår, så det blev bare lige til en hurtig skyller, og så var jeg klar til kamp - Der var stadig ingen nervøsitet at spore, og jeg havde det heldigvis stadig godt, og fik også spist masser af morgenmad. kl 9. kom friøren. Jeg kender hende heldigvis privt, og selvom jeg ikke hvde haft en prøveopsætning, havde vi vist begge de samme visioner om, hvordan håret skulle sidde, så jeg følte, at jeg var i trygge hænder. Jeg kan godt lide vintage-stilen, så min frisure skulle helt sikkert afspejle noget i den retning. Jeg havde vist hende en masse inspirationsbilleder bl.a.

post-42447-0-06321900-1350569291.jpg

Som jeg havde til min søsters bryllup sidste sommer ( Det er selvfølgelig mig til venstre og min søster er hende med sløret:))

og jeg havde bestilt et hairpiece hos miss lena:

post-42447-0-30149900-1350569363.jpg

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihhh hvor ser det dog dejligt lovende ud. Kæmpe stort tillykke med brylluppet, dejligt at du vil dele din dag så detaljeret med os andre....

Ja det ligger vist desværre ikke til mig at fatte mig i korthed :blush:

Redigeret af kristineB
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lørdag morgen fortsat

Imens jeg sad og blev pyntet, fik jeg en sms fra h2b. Kampen var gået godt dagen før, pirates havde naturligvis vundet, og de var kommet i seng kl halv to (snork). h2b skulle sove nede ved vores svoger, og planen var så, at alle gutterne skulle komme derned til morgenmad og klargøring (AKA slipsebinding:))

Jeg fik rullet håret op og ned og rundt og nogle gange var jeg godt nok ved at være lidt nervøs for, hvordan jeg ville ende med at se ud:

post-42447-0-47571400-1350633999.jpg

(bemærk TLC som kørte med kageprogrammer hele morgenen:))

kl. halv ti kom mine forældre med brudebuketten, som var lavet lige som jeg havde ønsket den - mit eneste krav var, at den skulle laves med "hjemmelavede" blomster, og jeg ville ikke give en bondegård for den. Den var meget smukkere, end jeg kunne have forestillet mig.

post-42447-0-59314700-1350634095.jpg

(bemærk hvor yndigt håret sidder på dette billed:))

Min far var vist ved at være lidt nervøs: Havde fået to gammel dansk til morgenmad. Mine sommerfugle var stadig ikke-eksisterende, selvom jeg blev lidt spændt ved at kigge rundt på alle tingene, som jeg havde jagtet i flere hundrede år (eller i hvert fald i ét år).

post-42447-0-28079900-1350634218.jpg

Skoene er købt på elegantsteps.co.uk, og det kan virkelig varmt anbefales. Super service og super hurtig levering (og billige sko:)) Skoene er specialfarvet, hvilket er en service hjemmesiden har. Dog var skoene en smule for store (satsede lidt, da jeg valgte størrelsen.) så jeg har to såler i den ene sko og tre i den anden - det fungerede dog fint. De der gennemsigtige såler kan varmt anbefales.

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lørdag formiddag

nå, håret var ved at være færdigt, og jeg var bare fuldt ud tilfreds - lignede næsten en vintage moviestar:) Når jeg ser på dette billede, kan jeg stdig ikke helt greje, at det er mit ansigt, der gemmer sig på den anden side af frisuren.

post-42447-0-87923700-1350634981.jpg

Imens bettesøs kom i frisørstolen havde jeg tid til at tage lidt mere at spise og begynde at finde make up osv. frem.

Da var klokken nok ved at være ca 11.30, så vi var i god tid. Frisøren havde også god tid, så hun tilbød at lægge min make up. Jeg har egentlig hele tiden haft planlagt, at jeg ville gøre det selv, men mine forsøg har bare været lidt... kedelige... jeg er ikke så god til det der med make up:( Så efter at have overvejet og genovervejet og spurgt søs til råds (var meget skeptisk, ville ikke ligne en totalt fremmed overfor h2b), sagde jeg "ja, mange tak", og hun begyndte at svinge børsterne. Hun var tossego, og gjorde mig smukkere, end jeg troede var muligt, uden at jeg kom til at se "uvirkelig" ud.

post-42447-0-52540000-1350634914.jpg

Det var på tide at sige farvel til Kit (vores frisør), og hvad skulle vi nu finde på? Klokken var kun tolv, så der var riiiiigelig tid til at slappe af og lave ingenting. Vi så lidt QI i tv og fik lidt frokost, og lur mig, om vi ikke også fik set lidt simpsons - alt sammen dejligt afslappende, og i hvert fald ikke sommerfuglefremkaldende. Men ti sidst blev søs utålmodig - nu skulle vi altså i gang med de skide kjoler! Jeg gav mig, og vi begyndte at putte hende i hendes kjole. Den var med snørreryg, så det tog et godt stykke tid.

Bagefter måtte jeg komme i kjolen. Men jeg skulle liiiiiige ha´ håndcreme på, og jeg skulle liiiiige sidde ned 5 minutter og liiiii... indtil jeg ikke kunne udskyde det længere. Jeg kom i kjolen, imens vi prøvede at holde vilddyrene væk fra blonderne (ikke helt nemt, tro mig. Især ikke, når de er vant til altid at få opmærksomhed)

Jge havde tabt mig lidt i løbet af de sidste to uger - ikke pga bryllupskuller, men bare fordi jeg ikke havde kunnet spise noget. Heldigvis sad kjolen dog fint (bortset fra den elastik, som jo normalt skal holde kjolen på plads - den var for stor:()Knapperne blev også fint knappet, og jeg var klar til afgang. Dog var der lige et par løse ender, som skulle klippes af inden.

post-42447-0-21996300-1350635380.jpg

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Imens - et helt andet sted - lørdag morgen

h2b havde overlevet natten på sofaen, og var klar til at hygge med alle gutterne, som skulle komme forbi til morgenmad. De blev dog vækket før tid af forloveren, som vist kom liiiiidt for tidligt, men så var da da også oppe og klar til at komme i gang. De havde været lidt spændt på, om det der med at binde slips nu skulle komme til at gå godt nok, men heldigvis var der et par stykker, som ikke var i jakkesæt for første gang.

Jeg havde sagt til h2b og toastmaster, at det var meeeeget vigtigt, at de huskede at få delt kirkehæfter ud! Nu havde jeg brugt så lang tid på dem, og nu skulle de også bare bruges, basta! Jeg stressede over, om de nu nåede til kirken i tide, og om de huskede kirkehæfterne, men drengene hvde heldigvis styr på det hele, og endda overskud til at lave lidt sjov med det hele - tsk tsk.

post-42447-0-24446200-1350635670.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det ved at være nu...

Klokken var nu over et, og vielsen skulle jo begynde kl. 13.30, så det var ved at være tid.

Nu begyndte de første nerver at melde sig, men det var got nok begrænset. Min far kom i den flot pyntede Ford

post-42447-0-18936600-1350636930.jpg

Og jeg kæmpede mig i skoene, og fik den fine fake-fur, som min mor havde omdekoreret lidt på (den hvde fået orange foer, og matchede perfekt farven på skoene).

Jeg tjekkede, at jeg havde alt. Havde "noget lånt" fra bettesøs - tasken som hun brugte til deres bryllup, og den matchede også bare kjolen perfekt. Den havde også lige plads til det vigtige - læbepomade, snotpapir og læbestift. Og jeg havde alle de hundrede ting, som stod på min liste, som skulle i søsters kæmpe taske (ekstra sko, ekstra-ekstra sko, make-up, vidunderpillerne fra apoteket, vand, heelstoppers, creme og.. og... og... ) Og jeg vovede pelsen og kiggede ud: fin blå himmel med et par enkelte lammeskyer, friskt efterårsvejr, uden at være aaaalt for koldt. Lige som jeg havde håbet og drømt om, men som jeg aldrig havde troet ville ske:)

Vi satte os ud i bilen (gik faktisk fint på trods af den store kjole), og kiggede på uret. Vi bor ca 3 minutter fra kirken, og jeg ville absolut ikke komme for tidligt! (Jeg kommer ellers altid for tidligt, men præsten havde jo tidligere sagt "bruden skal komme for sent", og jeg turde kun makke ret) Vi sneglede os op mod kirken, og folk kiggede efter den fint pyntede bil. Endelig kunne jeg høre kirkeklokkerne og se indkørslen til kirken og WHOHOOOO! Mine sommerfugle dukkede op, de havde godt nok ligget i dvale længe.

Der var overvældende mange biler på parkeringspladsen, og jeg blev helt rørt, da søs gjorde opmærksom på tyllet på alle bilerne. Det var simpelthen drengene, som (måske nok med lidt inspiration og hjælp -host host) havde været ude og sætte tyl på alle bilerne, det så SÅ godt ud! Vi kørte langsomt op af den lange indkørsel, og da vi kom op til kirken stod fotografen og ventede på os sammen med toastmaster (som tilfældigvis er søsters mand). Min far havde fået lov til at køre helt op til døren, men jeg måtte lige stoppe ham lidt inden, for jeg ville lige ud og have lidt frisk luft og få nerverne i ro, inden vi skulle derind og stå og blive nervøse.

Som en lille sidebemærkning kan jeg fortælle, at de gamle også sørgede for den absolut smukke kirkepynt. orange tagetes og brudeslør. Tagetes naturligvis fra haven (endnu en favoritblomst, fordi man bare kan sætte den i haven, og så kommer de af sig selv:)) men mors brudeslør var for længst gået til, så hun måtte ud og betale sig fra dem. Skandale! :biggrin:

post-42447-0-08816500-1350636886.jpg

Og nu vil jeg lige vente på fotografens billeder - de skulle forhåbentlig være her i løbet af weekenden, for han sagde indenfor en uges tid, og det er der jo gået nu:)

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er bare en super, super flot frisure - hvor er jeg stolt at det er en af mine hårsmykker der pryder den. Elsker hvordan pandehåret sidder

Tusind tak Lena - når jeg får fotografens billeder, skal jeg nok finde et godt et, du kan bruge på facebook - jeg venter (meget) utålmodigt på at høre fra ham:))

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

YES! Jeg elsker din frisure, det er PRÆCIS sådan jeg har forestillet mig at mit skal sidde, hvis det er ok med dig, så vil jeg ikke afvise at jeg måske hapser et billede eller to af håret, viser det til en frisør og siger, "det der, i mit hår.. den 3. august 2013. TAK"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er nærmest ikke-eksisterende herinde mere, sådan noget hus-ejer tager lidt tid :wink: men jeg er NØDT til at følge med i din beretning.. :)

Lyder lovende indtil videre og dit hår og kjole er SÅ smukt... :) Jeg kigger ind igen og læser med når du er nået lidt videre...

Forsinket tillykke med jeres store dag :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mange tak for jeres kommentarer indtil videre - og j i stjæler selvfølgelig bare billeder til inspiration:)

Jeg sidder spændt og venter på at kunne fortsætte min beretning, men vores fotograf ligger lige på hospitalet i disse dage, så jeg venter endnu spændt på billederne (ih, hader selv, når man skal vente hundrede år på fortsættelse, men mon ikke billederne kommer snart:))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har helt sikkert ikke glemt min beretning, men måtte vente noget længere på fotografens billeder, fordi han kom på hospitalet. Men vi har fået dem nu, og jeg har lige siddet i timevis og formindsket billeder til dne store guldmedalje, så jeg kan gå videre med beretningen i morgen, når jeg alligevel er græsenke:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer