kristineB

m&h efterårsbryllup 6. okt. 2012 - beretningen er slut:)

65 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Noget af det, jeg har set allerest frem til var at høre klokkerne kime, og ih, hvor de kimede.

Da vi sted ud af bilen, blev vi mødt af svoger og vores fotograf, som fangede dette yndige billede:

post-42447-0-65811000-1351361549.jpg

Vi gik ind i våbenhuset og fik rettet de sidste folder og fik lagt slæbet pænt. Mine livliner (søster og sviger) listede ind på plads, og så fortalte kirketjeneren, at der ville blive ringet 9(?) bedeslag hvor vi kunne få pulsen ned, og så ville dørene gå op.

Nu var jeg ved at være nervøs - vile jeg falde i kjolen eller de høje hæle? Ville indgangsmusikken virke hel forkert? Ville kirken være helt tom?... Man man nå at tænke rigtig meget på de 9 bedeslag - men jeg er glad for, at de var der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så gik dørene op, og vi gik hen mod den, og i det samme begyndte musikken at spille.

Jeg havde skrevet meget med vores organist om indgangsmelodien, for jeg er ikke så god til orgelmusik. Altså, jeg synes, det lyder rigtig smukt, men det er bare så trist, så da jeg havde hørt hende spille klaver til nogle konfirmationer i foråret, havde jeg lokket hende til at spille en af mine yndlingssange (first time) på klaver til indgangsmusik - Det fungerede bare rigtig godt, og jeg kunne mærke tårerne presse. på Kirken var fyldt til sidste række, så jeg var på samme tid helt overvældet.

Nogle dejlige zillaer havde advaret mig om, at man glemmer alt om turen op af gulvet, så jeg var fast på at tage det stille og roligt og huske det hele, og selvom det vist gik liiiiige lidt stærkt, så kan jeg huske langt det meste. Så da det første jeg fik øje på, var mine medzillaer, forsvandt tårerne, og jeg huskede lige at få buketten ned i rigtig højde (noget som vi har diskuteret meget:)) Jeg fik kigget vidt og bredt til højre og venstre, og det var først næsten til sidst, at jeg turde kigge op på min h2b - (jeg var meget nervøs for, om han nu kunne lide mit vintage look). Han så bare så flot ud - og noget berørt af hele situationen, og han og hans forlover tog imod os, da vi kom op af trappen. For (vist nok) først gang i vores 13-årige forhold gav han mig et kindkys, og vi fik sat os på vores rigtige pladser.

post-42447-0-92331100-1351362128.jpg

post-42447-0-08257800-1351362155.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi fik sat os, blev jeg frst nervøs - vi havde ikke en skid styr på, hvad vi egentlig skulle - men h2b beroligede mig ved at hviske, at jeg så smuk ud, og at han elskede både kjole og hår - nu manglede vi bare at sige ja til hinanden, og så ville intet mere kunne gå galt - i hvert fald ikke noget af det, som betyder noget.

post-42447-0-48306000-1351362448.jpg

post-42447-0-31778100-1351362431.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke helt huske rækkefølgen på de ting, som skete i kirken, men præsten lagde ud med at sige lidt, og så samg vi "spænd over os dit himmelsegl", som bare er så smuk.

Så snakkede han lidt mere (vist et tilbagevendende tema for denne vielse, men mere derom om lidt:))

Efter det gjorde kirketjeneren tegn til, at vi skulle rejse os, for nu skulle præsten holde sin tale. Men Da vi stod foran ham sagde han pludselig "nej nej, i må gerne sidde ned lidt endnu", og det gjorde vi så - akkompagneret af et godt grin nede fra "menigheden", for de havde jo ikke set kirketjeneren gøre tegn til os:) Men Tak gud ske lov for, at vi gerne måtte sætte os, for nu begyndte præsten sin tale, og da først han havde talt sig varm, kunne han ikke stoppe igen. Han fortalte om nogle grænlændere på en højskole (som han i øvrigt godt kunne anbefale), han talte om livet sammen og bla bla bla - I starten var det meget interessant, men talen kørte vist helt af sporet, for da jeg begyndte at sidde og småkede mig, vendte jeg hovedet ud mod alle gæsterne, og de så ud til at kede sig endnu mere.

Nå, men det fik også en ende, og så sang vi "I blev skabt som mand og kvinde", og jeg er glad for, at kirken havde stillet kirkesangere til rådighed, for min familie er garvede sangere - dermed ikke ment, at vi syngergodt, men vi synger højt! Og jeg frygtede nogle gange, at man kun kunne høre mig - og med grådkvalt stemme og en nervøs rysten har det altså ikke været for sarte ører:)

Nå, men så fik vi lov til at rejse os, og præsten spurgte om vi ville elske og ære hinanden, og vi fik begge lov til at sige ja, og øjeblikket var bare helt perfekt. Jeg havde lidt problemer med at få tvunget hans ring på,men min gled lige på, og så var det tid til knæfald og derefter ægteskabets første kys. Og når nu man tænker på, at vi ikke havde kysset hinanden i to uger pga sygdom, og fordi vi ikke ville smitte hinanden, så skulle der tages revance - som der måske kan ses på billedet:)

post-42447-0-83855600-1351363230.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik lov at sætte os igen, nu som mand og kone, og nu kunne jeg rigtig slappe af, og få set alle de mennesker, som var kommet for at dele vores store dag.

Vi sang "det er så yndigt at følges ad", som bare er så smuk. Bettesøs fik lige et formanende blik, da hun så lidt rødøjet ud, og manden min hviskede, at han synes, at kjolen var smuk, men at jeg var endnu smukkere - heldigvis:)

Efter sangen kunne vi rejse os og gøre klar til at gå ud af kirken. Mikael havde lidt småtravlt - han havde slet ikke tænkt på, at man skulle tage det langsomt ud af kirken, sagde han:)

post-42447-0-71683400-1351363656.jpg

Måske kan man se, at jeg hiver ham lidt tilbage, fordi han nærmeste løber ned af gulvet:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til udgangsmusik havde vi den helt traditionelle, som jeg simpelthen ikke kan huske navnet på nu (?), og vi nåede ned i bunden af kirken, hvor gangen så drejer skarpt mod højre. Og lige da vi drejer om hjørnet og kan kigge ud af døren, kan vi bare se en masse røde flag - hmm??

Da vi kommer tættere på udgangen, kan jeg se "mine børn" (Fra de to 6. klasser som jeg underviser), som står med deres lektiebøger i espallier - og pirates deckcrew (aalborg pirates´ fanklub) står med pirates og aabflag (Mikael spiller hobbyhockey i aab) - vi var bare så overraskede over at se dem allesammen, at vi vst begge to fældede en tåre:)

post-42447-0-76265200-1351363952.jpg

post-42447-0-77819700-1351363969.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

efter at have hilst på alle gæsterne - der var kommet så mange, bla. nogle af mine kolleger, mikaels gamle kolleger, venner og bekendte - gik vi ind i kirken og fik taget nogle enkelte billeder

post-42447-0-18045900-1351364384.jpg

post-42447-0-83862400-1351364395.jpg

Og da vi kom ud næste gang, var alle gæsterne blevet udstyret med risposer, og vi fik ris nok til at få risengrød de næste mange mange år:)

post-42447-0-06070900-1351364470.jpgpost-42447-0-65753600-1351364482.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik snakket lidt med gæsterne, og opfordrede dem allesammen til at komme med i fælleshuset, hvor vi (forhåbentlig) havde kage og boblevand parat.

Da gæsterne kørte, gik vi op på en høj som lå i forbindelse med kirken. Der fik vi taget et par billeder, men uden mine heelstoppers (som lå i bilen), og et par meget ugalante mænd, som ikke hjalp de hæjhælede op af bakken, var det noget af en udfordring at komme derop.

Men vi havde det sjovt med at få taget et par billeder, inden vi gik ned i bilen og vendte næsen mod receptionsstedet.

post-42447-0-42781400-1351364718.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min far legede chauffør, og vi blev kørt ned til receptionen, som blev holdt lige i nærheden. Da vi kom derned stod alle folk udenfor - vi havde ellers sagt, at de bare skulle gå ind. Jeg var meget spændt på, hvordan det ville se ud indenfor. Jeg havde ikke set det siden eftermiddagen før, og jeg havde jo lavet en kæmpe liste til mine to serveringspiger, som jeg var meget spændt på, om de kunne klare.

Men vi fik ikke helt lov til at gå ind endnu - for Pirates deckcrew havde ammunition med i form af konfettirør, som de skød af, da vi steg ud af bilen.

post-42447-0-21445000-1351365267.jpg

Jeg fik lige min frisør til at rette lidt på frisuren - en luksus at have hende med som gæst, men hun fik da også lov til at slappe af og nyde kagen - og så gik vi ind for at inspicere lokalet. Det så bare rigtig godt ud. Slikbuffetten stod parat, og bageren (haals i gistrup) havde lavet den smukkeste kage, som heldigvis også smagte himmelsk( lyse ogmørke bunde med baileymousse og hindbær med marcipanovertræk). Kagen var absolut ikke mit valg - jeg havde helt andre forestillinger om min bryllupskage, men jeg havde bestemt så meget andet, at (dengang)h2b havde fået lov til at vælge. Vi fik skåret kagen (læg mærke til, at min hånd naturligvis er øverst. Jeg havde ikke fortalt Mikael om traditionen, så jeg måtte vente et stykke tid, før han tog fat i kniven), og fodret hinanden, og skyllet efter med et velfortjent glas boblevand, og så kunne vi ellers gå rundt og snakke med gæsterne.

post-42447-0-61651900-1351365875.jpg

Redigeret af kristineB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lidt flere billeder af kagespisningen:)

post-42447-0-88254900-1351365920.jpg

post-42447-0-93904900-1351365953.jpg

Vi havde forresten valgt, at vi ikke ville gemme noget kage til første bryllupsdag. Vi er rodehoveder, som aldrig har plads i fryseren, og vi ville hellere, at alle kunne få kage, og utroligt nok blev alt spist, undtagen et lille bitte stykke (som vi spiste dagen efter)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

slikbuffetten var også et stort hit.

Jeg havde været meget i tvivl om, om der overhovedet ville blive spist noget, når nu der også var kage, men mange gæster tog en lille pose, og fyldte den med slik, så de havde til resten af dagen/aftenen. Vi fik meget ros for de orange poser, som jeg havde embosset med vores monogram.

post-42447-0-63160800-1351366314.jpg

Vi havde desuden købt sodavand og cider i massevis.

Jeg var stadig bange for at få det dårligt, så jeg tog det stille og roligt, men kage og boblevand skulle jeg have - og så havde jeg været så spændt på at smage rekorderlig med stikkelsbær - mmm! og jeg havde det heldigvis stadig fint.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fabulous... Vidste du i øvrigt at jeg er forhenværende ishockeyspiller?

Ha ha hvor skægt - du ligner ellers ikke lige den typiske hockeyspiller (men altså, de fleste hockeyspillere ser man jo også kun i fuldt udstyr, og da ligner de jo allesammen hinanden:))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Receptionen forløb stille og roligt. Min søster og svoger havde forberedt en æske fyldt med små hjerter, som gæsterne kunne skrive ægteskabelige råd på - Gæsterne fik flittigt skrevet, og nu står æsken i vores stue og venter på vores 1. bryllupsdag, hvor vi må åbne den og læse alle de gode råd:)

omkring kl 16.00 var vi klar til at skulle ud og tage billeder, men vi blev af en eller anden grund ved med at blive forsinkede - og det gik først op for os hvorfor, da en eller anden gut kom ind i lokalet - han skulle være vores chauffør. Vi fulgte efter ham ud af lokalet, og udenfor stod en gammel ford mustang, som vi skulle fragtes rundt til vores locationbilleder i. Vi har lidt en fortid med mustanger, for da vi var i usa sidste år, blev vi vildt forelskede i "vores" bil, som var en mustag 2012, og vi har siden da altid talt om, at vi bare skulle ha´ præcis sådan en bil.

post-42447-0-21234300-1351425119.jpg

Da vi steg ind i bilen, havde jeg slet ikke lagt mærke til, at næsten alle gæsterne stod udenfor, men det kan jeg da se efterfølgende på billederne:)

Det var dejligt at komme ind og slappe af og nyde bare at være os to - jeg skældte Mikael ud for at tygge tyggegummi, men han mente at han havde fuldstændig styr på det - selvom vi kan se på mange billeder, at han sidder og tygger - tsk tsk mænd altså:)

Første stop på vores "locationsrute" var golfparken i Aalborg. Jeg har ikke gået så meget op i billederne. Jeg vidste bare, at jeg ikke gad de der officielle kedelige billeder, hvor man poserer for kameraet. Dem har vi så alligevel fået nogle af, og ikke så mange impulsive billeder, men da kan jeg altså varmt anbefale at have en "ekstra fotograf" med, for vores svoger havde slæbt sit kamera med, og han tog billeder "behind the scenes", og det er der altså kommet vildt mange sjove billeder ud af.

på første location skulle min bedre halvdel naturligvis lære at lave bootytooch, så vi kunne se labre ud på billederne

post-42447-0-50591500-1351425563.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

men som man kan se, fungerede det ikke heeelt godt, og vi droppede hurtigt den ide igen:)

post-42447-0-05938600-1351425719.jpg

MIkel fik også lov til at sidde bag rattet, og det kom der også nogle fine billeder ud af (her dog et behind-the-scenes billede, hvor man kan se det fine tæppe, som naturligvis matcher farvetemaet:))

post-42447-0-16623900-1351425759.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter det, gik vi ind i skoven - jeg elsker efterårsfarver og efteråret generelt, så det ville jeg gerne have skulle afspejle billederne. Desværre var der ikke de smukke efterårsfarver, som jeg drømte om, men man kan da lade lidt som om:)

post-42447-0-50065300-1351425884.jpg

På dette tidspunkt var jeg virkelig begyndt at få ondt i fusserne. Jeg havde jo ligget syg i ugen op til, så jeg havde bare slet ikke fået mine sko til, sådan som det var planen - og jeg har ellers mange gange siddet her på BK og rystet på hovedet over zillaer, som ikke fik gået deres sko til inden den store dag.

post-42447-0-88528100-1351426088.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer