Living

Hvordan er I nået frem til budgettes størrelse?

28 indlæg i dette emne

Jeg synes virkeligt det er svært at finde ud af hvor mange penge jeg har lyst til at vi skal bruge. På den ene side har jeg lyst til at gå all in og sige skidt pyt med prisen, på den anden side vil jeg faktisk helst ikke bruge ret mange penge på det.

Hvordan er I nået frem til størrelsen på jeres budget og har I lyst til at dele hvad I er nået frem til med mig? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ude og tjekket priser på alt, sat alle poster til realistiske priser og lagt lidt ekstra i. Budgettet hedder 71.000 kr. men vi kan uden problemer fjerne de første 10.000 hvis vi får problemer.

Derudover går vi også altid efter det billigste vi kan få uden at gå på kompromis med kvaliteten, fordi vi har tiden til at lede efter det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

well, vi regnede ud, at med en hurtig opsparing så kunne vi rejse 30.000, og så får vi 30.000 af svigerforældrerne. Så budgettet var 60.000. Det kan vi godt glemme :fløjt:

4 mands band, heldagsfotograf og et godt sted koster kassen bigtime! Så vi røg op på 80.000. Så 87.000 - og nu med 9 ekstra på gæstelisten, så er vi pt. på 93.000 :huh:

- og det nægter jeg bare at bruge! Vi bliver 40 i alt.

87.000 kan jeg leve med, så det stiler vi efter. Vi har så lige sat 3000 mere af om måneden til opsparingen, så det skulle nogenlunde kunne gå, samtidig med at alt ekstraindtjening her og der ryger til opsparingen.

For de penge kunne vi få nyt køkken, væggen ned og nyt gulv. Men bliver mit bryllup fantastisk af det? Nej det gør det ikke. Ønsker jeg at gå på kompromis: orgel Erling, forsamlingshus, dårlig fotograf, sørgelige ringe, Lilly kjole osv? Nej det gør jeg ikke. Det er så mange penge! Men er det det der skal til for at vi får det der er i vores ånd, så bruger vi det :) - og så heller ikke flere!! :)

Redigeret af Victorias secret
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi startede med at finde ud af hvad i ville :) min kæreste var til slot og prinsesse og alle i verden :), og jeg var til rådhus og stille og roligt :)

kompromiset blev kirkebryllup og havefest med de mennesker vi helt ville se = nogen og 50 personer

Og så har vi en masse gode kontakter, så vi har sparet en del penge på den konto. - oveni at vi har købt hus, er ved at renovere det, har ønsker om nye vinduer, dræn og ny belægning indenfor 5 år :)

Og så vil jeg ikke smide 10.000+ efter en kjole osv.

så 30.000 kr incl. alt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede et (u)realistisk budget på 50.000kr... Så begyndte jeg at finde ud af hvad det var jeg egentlig drømte om - og efter en snak med min meget forstående - dengang - kæreste, hævede vi budgettet til 85.000kr...

Hen af vejen synes jeg dog der var visse ting jeg ikke ville gå på kompromis med - og mit motto blev "har man sagt A må man også sige B"..

Den endelige regning lød på 125.000kr...

Mange penge - ja... Og da vi 6mdr efter brylluppet stod med drømmehuset i sigte nåede jeg et kort sekund og tænke "fuuuuck - de 125.000kr havde været MEGET rare at have til udbetalingen" - men den tanke fik min kære mand hurtig pillet ned, vi fik drømmebrylluppet, og har ikke fortrudt de penge vi brugte - og huset fik vi råd til alligevel.. :)

Man må gøre op med sig selv - hvilken type bryllup vil man holde, hvor vil man gå på kompromis - VIL man gå på kompromis - hvor mange penge kan ens økonomi bære at bruge, vil man sidde med gæld efter brylluppet, vil man hæve hele opsparingen osv osv osv...

Og noget jeg synes der er vigtigt - lav et realistisk budget.. Lad være med at sæt 200kr af til blomster fordi du kender nogen der måske kan et eller andet - find ud af hvad din drømmebuket koster og så sæt det beløb af.. Hvis du så senere hen finder ud af det ikke længere er din drømmebuket, eller naboen har lyserøde roser i baghaven du må få gratis, din svigermor kan binde eller ET eller andet - jamen så revurder budgettet... :) Og det samme med alt det andet - sæt de priser det rent faktisk koster.. Og husk en buffer - der sker ALTID noget der koster penge i løbet af sådan en planlægning... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kunne sagtens have holdt et dyrt bryllup set udfra vores økonomi. Men da vi begge er ret glade for den frihed/sikkerhed en solid opsparing giver, valgt vi et billigt bryllup (30000). Vi fik meget for pengene og tror ikke folk kunne mærke forskel på det og et dyrere et af slagsen. Faktisk var der mange luksus løsninger, men der var også ting der var skåret væk og steder hvor vi måtte gå efter næstbedste løsning - men sådan er det jo med alting.

Vi holdt os super stramt til budgettet, under planlægningen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Faktisk var der mange luksus løsninger, men der var også ting der var skåret væk og steder hvor vi måtte gå efter næstbedste løsning - men sådan er det jo med alting..

Hvor har du ret - uanset hvor mange eller hvor få milliarder man har til rådighed vil man jo prioritere... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu du spørg, ved jeg faktisk ikke -s-

Jo, vi startede med at find eud af, hvilket land det skulle holdes i. Blev enige om, at Danmark var det bedste, fordi det er "midt imellem" alle vores gæster, vi bor her og de fleste af vores mindre økonomisk stærke gæster (eg. studerende) også bor her. Derefter researchede vi (les: jeg) hvor meget de ville koste med gør-det-selv-løsningen. Det kunne vi holde indenfor 50,000. Da vi så havde set os trætte på forsamlingshuse, og fandt ud af hvor dyre de var og hvor kort vej der var i pris til de billigste fuldpakkeløsninger, satte vi budgettet op til 60,000kr.

Vi har opsparing som gør, at vi sagtens kunne have brugt mere, men blev enige om, at vi simpelthen ikke ville spendere voldsomt meget mere på en enkelt dag. Det hjælper at vi ikke har behov for band/DJ, professionel fotograf og får hjælp til mange af de andre ting. En ting er hvad der kunne være fedt og drømmeagtig, men vi blev nødt til at prioritere - de rigtige mennesker, god mad og god stemning. Da svigermor, vores bedstemødre og min far tilbød sig at bidrage med over halvdelen af budgettet, ændrede det ikke på hvor meget vi gerne ville bruge på det, bare på hvor nøjagtige vi ville være med beløbet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi begyndte at planlægge bryllup blev vi enige om at vi ville gå all in -med måde. Forstået på den måde at vi ville bruge de penge vi syntes var rimelige, istedet for at spare en masse penge, som vi bagefter vi fortryde vi sparede. Vi kunne hurtigt se at vi ville nærme os de 100.000 kr. men blev enige om, at hvis det var det vores drømmebryllup ville koste, so be it. Vi har lavet et foreløbigt budget, og er lynhurtigt kommet op på 118.000 kr. og der er stadig nogle poster som der ikke er sat nogle tal på, så vi kommer nok op over 120.000 kr., og sikkert også mere. Selvom vi gerne gør det hele så billigt som vi synes vi vil tillade os.

Til gengæld skal vi ikke ud og låne pengene, ellers ville vores budget også se helt anderledes ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke sådan et loft på. Min mand er meget mere sparsommelig end jeg er. Han ville gerne holde festen for 20.000 og kan simpelthen ikke forstå, at det ikke kan lde sig gøre... For ca 70 gæster :blink: Ved da ikke hvilken planet han kommer fra. Jo hvis vi tog dem på mcD, kunne det nok holde.

Vi har pengene sparet op.. Egentlig har vi nok til 5 bryllupper, men har da også andre drømme, som de også skal bruges på (+ 3 børn). Jeg siger vi kommer til at bruge 70.000, men vi kommer nok lidt over.. tænker vi måske lander på ca 85.000. Det siger BKs budgethjælper. Jeg ved vi får lidt af svigerne, men om det er en 50´er, eller 10.000 aner jeg ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi snakkede først om hvad vi gerne ville have, dernæst på hvor mange vi ville invitere, og så kikkede vi lidt rundt på forskellige bryllupsbudgetter på nettet, og derefter blev vi enige om at sætte et budget der hedder 50.000 kr (47 gæster), men vi er forberedt på at det godt kan løbe lidt højere op end det...

Men vi har så også været enorm heldige, at vi har en masse folk som vi har kunne "trække" på :) Bryllupskagen laver min mor, fotografen betaler min far, frisør og makeup klare en veninde, Tjernere klare en klassekammerat, og bryllupskørsel klare min kærestes onkel. Derefter har vi så valgt at sige at det der er vigtigst for os er ikke hvad tingene koster, men at VI synes og føler at det er de RIGTIGE ting... fks. Kjolen; Om den koster 1500, eller 10.000 er ikke vigtigt, det vigtigste er at det er BRUDEKJOLEN :) Det samme med ringene, vi havde sat 5000 af til dem, men fandt dem som det SKULLE være til 3100...

Vi har så også valgt nogle ting fra, fks bryllupsrejse (den ønsker vi os i stedet eller tager den senere), Morgengaver, Musik (ikke helt sikkert, måske lejer vi en jukebox), så har vi valgt at holde det i en festsal i stedet for i et forsamlingshus. Alle tingene er nogle som vi har snakket om, og som vi begge er enige i at det ikke er NØDVENDIGE ting :)

Lige PT ser det ud til at vores budget på 50.000 kr vil holde, men meget kan ændre sig endnu hehe :)

Mange bryllupshilsner fra Calera (som allerede er i panik trods der stadig er 8 måneder til) :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kunne sagtens have holdt et dyrt bryllup set udfra vores økonomi. Men da vi begge er ret glade for den frihed/sikkerhed en solid opsparing giver, valgt vi et billigt bryllup (30000). Vi fik meget for pengene og tror ikke folk kunne mærke forskel på det og et dyrere et af slagsen. Faktisk var der mange luksus løsninger, men der var også ting der var skåret væk og steder hvor vi måtte gå efter næstbedste løsning - men sådan er det jo med alting.

Vi holdt os super stramt til budgettet, under planlægningen.

Bliver lidt nysgerrig nu... for hvor mange mennesker holde i bryllup for kun 30.000? Jeg synes vildt hurtigt det løber op :blink:

Vores budget er på lige knap 70.000kr for ca 45 gæster plus det løse til recpetion... måske er noget af det højt sat men det ved vi jo ikke før det hele er overstået og regnskabet bliver gjort op :blink:

Men er vildt nysgerrig over hvad man kan finde på af billigere løsninger som stadig ikke gør at man føler at der er sparet på en hel masse :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne sagtens have holdt et dyrt bryllup set udfra vores økonomi. Men da vi begge er ret glade for den frihed/sikkerhed en solid opsparing giver, valgt vi et billigt bryllup (30000). Vi fik meget for pengene og tror ikke folk kunne mærke forskel på det og et dyrere et af slagsen. Faktisk var der mange luksus løsninger, men der var også ting der var skåret væk og steder hvor vi måtte gå efter næstbedste løsning - men sådan er det jo med alting.

Vi holdt os super stramt til budgettet, under planlægningen.

Bliver lidt nysgerrig nu... for hvor mange mennesker holde i bryllup for kun 30.000? Jeg synes vildt hurtigt det løber op :blink:

Vores budget er på lige knap 70.000kr for ca 45 gæster plus det løse til recpetion... måske er noget af det højt sat men det ved vi jo ikke før det hele er overstået og regnskabet bliver gjort op :blink:

Men er vildt nysgerrig over hvad man kan finde på af billigere løsninger som stadig ikke gør at man føler at der er sparet på en hel masse :)

Samme tænker jeg. Jeg ved slet ikke hvordan vi skulle kunne gøre det for mindre? Vi har ikke noget ekstraordinært, men kun den "skrabede model" vil jeg sige. Jo med lækre ting, men alligevel.. Mad, musik og fotograf koster os 63.000 kr. :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi satte os simpelthen ned og fandt ud af hvad vi ville og hvor vi ville gå på kompromis.. Vi tænkte alle mulige løsninger igennem, lige fra en reception for ALLE! og så kun fest for aller aller nærsmeste! til vi tager på rådhuset kun med familien, en flaske champagne og så stykker vi af 3 uger til usa... vi tænkte alle senarier igennem, mærkede efter helt ind i hjertet og fandt ud hvad der var det eneste rigtige for os..

Herefter lavede vi 2 budgetter, en kompromisløs og en så skrabet som muligt (udfra den fest type vi nåede frem til)

og så lavede vi mærke efter tricket igen :) hvad var vigtigt for os!

Fx var det ikke vigtigt for mig at få en ny kjole og få professionel sat hår og make up... så budgettet lød "færdig brud" 5000kr . jeg endte på lige godt 4500, ved at købe brugt kjole, billige sko og undertøj... fik en veninde til at ordne hår, make up og negle på både mig, min mor og søster.

vi prioriterede tilgengæld lokaler og mad meget højt! så her var vi ikke villige til at gå på kompromis..

Vi var så heldige at have en veninde af familien , som er en fantastisk fotograf! så der behøvede vi ikke finde kompromis, om vi så havde haft råd til en anden fotograf, ville vi ikke have valgt andre end hende!

Jeg ønskede højere end noget andet at min mor skulle binde min brudebuket! jeg var dog fast besluttet på hvilke blomster jeg ville have. så brugte 1000kr. og bestilte blomster ved en blomsterforetning, og så fik min mor dem til at ligne en million.

vi nægtede at bruge en formue på bryllupskage fra en bager, så vi fik igen en ven af familien til at hjælpe os.

Musik, havde vi i første omgang nedpririoteret, og sagt det kun var hvis der blev råd.. det viste sig dog at ved at søge priser ved semi-bekendte, fik vi råd til live musik under både vielse, reception og middag og så havde vi blot en afspiler på om aften - hvilket var perfekt for os.

Så mit aller aller bedste råd er simpelthen - giv jer tid til at mærke efter!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

her er vi begge enige om, at vi ikke vil bruge 100.000 på et bryllup, men på samme tid, må det gerne ligne et bryllup til en million. så vi er blevet enige om, at vi laver så meget som muligt selv, og med de kreative mennesker vi har omkring os, har vi lige nu et budget på 60.000 som vi endda ikke har brugt endnu.

- jeg har bestemt at min kjole ikke skal koste en million, for jeg får den kun på en gang, og der er supermange flotte kjoler til billige penge.

- musik har vi valgt en dj og ikke et band, da musik for min kæreste er overflødigt - han hader at danse.

- kagen laver vi selv, da jeg syntes det er megahyggeligt at nusse med kager, og har en veninde som kan hjælpe. på den måde bliver det også mere personligt.

- lokalet er en gammel herregård, som bliver lejet ud som et forsamlingshus. dvs. mad fra et andet sted, og drikkevarer fra tyskland. dette holder også prisen nede, og vi får præcis den mad vi gerne vil.

- invitationerne har vi lavet selv, og dem der har set dem, har spurgt om hvor vi har købt dem, så er rigtig tilfreds.

alt i alt ser det ud til at vi kan holde et komplet bryllup, uden nogen mangler til omkring 60.000 for 55 mennesker. og jeg vil på ingen måde kalde vores bryllup for en skrabet model.... :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm, vi lagde ikke et decideret budget fra starten, men havde en helt klar mening om at vi ville holde budgettet "nede" - i relativ forstand, men samtidig havde vi ret hurtigt en klar idé om hvilken slags bryllup/fest vi ville holde, og dermed kunne vi undersøge hvad de forskellige ting ville komme til at koste.

Hurtigt stod det klart hvad selve festen ville koste i det lokale forsamlingshus; ca. 40 kuverter á 500 kr = 20.000

Vi blev også et hurtigt klar over at ringe nok ville koste ca. 10.000 (for dem vi gerne ville have :wink: )

Det var jo så de første 30.000 - og så ville der jo komme "resten" oveni; kjole + diverse tilbehør, blomster, musik, fotograf, kage, frisør + alt det "løse"...

Jeg havde allerede fra starten bestemt mig for at jeg max. ville bruge 5.500 på selve kjolen (+ tilretning) og gik ret målrettet efter forhandlere der kunne opfylde dette, og det var faktisk ikke det store problem, jeg fandt min drømmekjole til 5.200 :) Og iøvrigt havde vi helt klart en idé om at vi ville prøve at vælge "økonomiske" løsninger og ikke bare blindt svinge dankortet, og det kan virkelig godt betale sig at være lidt obs på priser :)

Jeg havde nok en (lidt urealistisk :wink: ) forestilling om at vi kunne holde hele budgettet på ca. 45.000, hvorimod min mand var mere realistisk og mente at vi min. ville komme op på 50.000... Vi har ikke regnet det helt præcist ud, men vi er HELT sikkert landet på 50+ :fløjt:

Der er jo så en del ting jeg har indkøbt til "brylluppet" hvor jeg bevidst har købt udfra at det skulle kunne "bruges bagefter" (sko, makeup mm.) - så det er jo lige spørgsmålet om det skal regnes 100% med!? :biggrin:

Vi er helt klart landet på max-beløbet af hvad vi begge er villige til at bruge på en fest (bryllup) men vi fortryder intet og havde en helt igennem fantastisk dag sammen med alle vores kære, og alle vores ønsker til dagen blev opfyldt!

Vi havde i forvejen en opsparingskonto og det var klart fra starten at den løbende opsparing vi foretager sagtens ville kunne dække brylluppet, så vi har ikke sparet "ekstra" op i forbindelse med brylluppet. Dog har vi løbende betalt nogen ting til brylluppet udenom opsparingskontoen og vi har heller ikke tømt vores opsparing helt, så på den måde er vi sluppet "nådigt igennem" økonomisk set :)

Redigeret af Luciabruden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er vi begge enige om, at vi ikke vil bruge 100.000 på et bryllup, men på samme tid, må det gerne ligne et bryllup til en million. så vi er blevet enige om, at vi laver så meget som muligt selv, og med de kreative mennesker vi har omkring os, har vi lige nu et budget på 60.000 som vi endda ikke har brugt endnu.

- jeg har bestemt at min kjole ikke skal koste en million, for jeg får den kun på en gang, og der er supermange flotte kjoler til billige penge.

- musik har vi valgt en dj og ikke et band, da musik for min kæreste er overflødigt - han hader at danse.

- kagen laver vi selv, da jeg syntes det er megahyggeligt at nusse med kager, og har en veninde som kan hjælpe. på den måde bliver det også mere personligt.

- lokalet er en gammel herregård, som bliver lejet ud som et forsamlingshus. dvs. mad fra et andet sted, og drikkevarer fra tyskland. dette holder også prisen nede, og vi får præcis den mad vi gerne vil.

- invitationerne har vi lavet selv, og dem der har set dem, har spurgt om hvor vi har købt dem, så er rigtig tilfreds.

alt i alt ser det ud til at vi kan holde et komplet bryllup, uden nogen mangler til omkring 60.000 for 55 mennesker. og jeg vil på ingen måde kalde vores bryllup for en skrabet model.... :-)

Det lyder absolut heller ikke "skrabet" ! :) Og det lyder som om I har samme holdning til det som os! Og jeg er slet ikke i tvivl om at I kan få et bryllup der ligner en "million" - faktisk så synes både vi og vores gæster at vores bryllup var virkelig flot - og måske næsten overdådigt :biggrin:

Og jeg følte mig virkelig som en hel million i min smukke "billige" kjole. Vi havde ex. også lavet kagen selv, og der er virkelig penge at spare hvis man kan og vil lave noget selv!

Og så er der den meget vigtige læresætning man altid skal huske: klasse er noget man har, dét kan man ikke købe sig til!

Så der er altså ikke nødvendigvis et spørgsmål om hvor mange penge man bruger på sit bryllup, om det kommer til at udstråle klasse og stil eller ej, det kan det sagtens gøre med et "mindre" budget! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil lige nævne, at vores høje budget kommer af, at vi begge har store familier, så selvom der kun er inviteret forældre, søskende og deres børn, samt udvalgte nærmeste venner, kommer vi op på 65-70 spisende. Og de lokaler vi rigtig gerne vil have tager ca. 1000 kr. alt inkl. per kuvert. Så det trækker en del op i budgettet. Så vi forsøger at spare andre steder, så vi forhåbentlig kan spare andre steder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget er stadig meget løst fordi vi (nærmest) ikke er kommet igang endnu. Men det vigtigste for os er at det er VORES bryllup og derfor skal det gøres på en måde som VI kan føle os hjemme i. Dvs. at vi tager det vi vil have uden at kigge for meget på prisen på de ting, der betyder noget for os. Sparekniven kan så komme ind på de områder, som vi ikke rigtig går op i. Fx går jeg ikke så meget op i brudebuket (skal jeg overhovedet have en?), jeg forestiller mig ikke nogen vild bryllupsrejse (evt. et sommerhus på Fanø eller noget?) og der er sikkert masser af flere områder, hvor der kan spares lidt.

Men vi gider bare ikke bekymre os om at vi skal spare på vores eget bryllup og når det kommer til location, mad og tøj vil vi bare ikke gå på kompromis! Og vi er altså slet ikke typerne for gør-det-selv. Det besvær vil vi hellere betale os fra ;) Dog er vi begge enige om, at vi ikke vil låne penge at holde bryllup for. Det hele skal betales via opsparing, hvilket der da også er rigeligt plads til ;) Vores foreløbige forventninger lige nu er, at vi havner omkring 150.000 for et bryllup med 60-70 gæster.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes virkeligt det er svært at finde ud af hvor mange penge jeg har lyst til at vi skal bruge. På den ene side har jeg lyst til at gå all in og sige skidt pyt med prisen, på den anden side vil jeg faktisk helst ikke bruge ret mange penge på det.

Hvordan er I nået frem til størrelsen på jeres budget og har I lyst til at dele hvad I er nået frem til med mig? :)

Kan sagtens dele vores ca budget - men først vil jeg sige til dig at jeg tror du skal mærke efter inde i dig selv... Det siger MEGET mere!

Et ekspempel.. Min søster og jeg er hvidt forskellige der feks... Hun vil SLET ikke i nærheden af de 100 kg! Hun vil hellere spare og bruge pengene på huskøb osv... Hvorimod jeg er mere den type der siger: Bryllup er (FORHÅBENTLIGT) kun en gang i livet!! Hus køb og andre vigtige ting er ikke det samme for mig.. selvom det os er store ting. Men ja.. et bryllup får du bare ikke igen.

Så derfor.. ligger vores budget nok li omkring de 100.000. Men det skal os siges vi har stor familie og der endda bliver skåret ved kusiner/fætre og børn. Da vi hellere vil se nogle vennepar vi ses med end familie vi aldrig ses med. Plus så var stedet det vigtigste for os - vi vidste BEGGE at det ikke skulle være et ældgammelt forsamlings hus eller et sted hvor man skal ud og skaffe mad og personale selv. Det ansvar gider vi ikke denne dag - det kan vi gøre til andre dage som runde føsdage eller lign.. Men lige netop denne dag har vi valgt at ligge ALT ansvar hos andre - og det må vi jo så os betale os fra :) 1000 kr kuverten ca (børn mindre) men det er også inkl ALT! Også drikkevarer ad libitum... Og det er vigtigt for os også... at man ikk skal side og tænke på hvor meget folk nu drikker.

Ligeledes er fotograf virkelig os vigtig for os denne dag - billederne er de minder man har og ku gemme for denne vigtige dag udover ens minder i hovedet... så de HAR BARE AT VÆRE PERFEKTE :lol:

Så ja... kjole til max 10.000 og skræddersyet jakkesæt til manden. tøj til brudepiger, 2 voksne og 2 små, samt 2 brudesvende.. slips til opfører og forlover... blomster osv.. bryllupskørsel, underholdning til gæster samt live band.. hjemmelavet kage, invitationer og favor bokse (dog ikke for at spare men pga det personlige) ... fotograf.. og det perfekte sted, samt en lille bryllupsrejse... det løber op i 100 kg for os ca.

Men det ku ikke være mindre, vi har skåret overflødige ting fra der godt ku undværes.

Men ja MÆRK EFTER og så tror jeg ikk du er i tvivl.. Selvom det er mange penge :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at når man først har affundet sig med at det koster, så er det ikke så mange penge mere. Jeg var i starten ikke vildt glad over at bruge 90.000 på et bryllup til 40. Men altså, nu er det bare et tal. Og når man så også betaler lidt her og der, ja så mærker man slet ikke der ryger 90.000 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kunne sagtens have holdt et dyrt bryllup set udfra vores økonomi. Men da vi begge er ret glade for den frihed/sikkerhed en solid opsparing giver, valgt vi et billigt bryllup (30000). Vi fik meget for pengene og tror ikke folk kunne mærke forskel på det og et dyrere et af slagsen. Faktisk var der mange luksus løsninger, men der var også ting der var skåret væk og steder hvor vi måtte gå efter næstbedste løsning - men sådan er det jo med alting.

Vi holdt os super stramt til budgettet, under planlægningen.

Bliver lidt nysgerrig nu... for hvor mange mennesker holde i bryllup for kun 30.000? Jeg synes vildt hurtigt det løber op :blink:

Vores budget er på lige knap 70.000kr for ca 45 gæster plus det løse til recpetion... måske er noget af det højt sat men det ved vi jo ikke før det hele er overstået og regnskabet bliver gjort op :blink:

Men er vildt nysgerrig over hvad man kan finde på af billigere løsninger som stadig ikke gør at man føler at der er sparet på en hel masse :)

Samme tænker jeg. Jeg ved slet ikke hvordan vi skulle kunne gøre det for mindre? Vi har ikke noget ekstraordinært, men kun den "skrabede model" vil jeg sige. Jo med lækre ting, men alligevel.. Mad, musik og fotograf koster os 63.000 kr. :blink:

Vores budget hed også 30.000 kr. og det holdt på kroner og øre :-)

Vi var i alt 29 gæster og holdte ikke i vores øjne nogen skrabet udgave af et bryllup ... Dog skal nævnes vi ikke havde udgifter til reception ( blev viet sidst på dagen ) og til fotograf - uden over en gave, som tak for hjælpen :-) Var heldige med en kollega der er semi prof.

Begge de poster ville jo ha tynget budgettet

Vi er jo alle (og heldigvis for dét) forskellige ... Handler i bund og grund om forventninger og om hvad man syntes er rimeligt at bruge på denne dag - og så handle ud fra dét ....

Held og lykke med det ♥

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et budget på ca.40.000 til 60 pers.

Det skal siges at jeg bor på Island, og der får man lidt mere for sine penge end i dk på visse ting, såsom mad.

Blomster er hamrende dyre heroppe, så det har jeg valgt fra til middagen. I stedet her jeg købt nogle vild flotte høje lysestager formet som blomster, på udsalg.

Invitationer lavede vi selv, og jeg tog dem med til dk da jeg var hjemme i sommers. Dér sparede vi ca.600kr bare i frimærker, og så blev de afleveret personligt :)..

Kirken får vi gratis da det er en lille, og meget gammel landkirke der sjældent bliver brugt :).

Brylluppet skal holdes i et nyrestaureret dansk pakhus som koster ca.2000,- incl hjælp til pyntning, og rengøring står de for.

Maden får vi fra et af de bedste steder i byen. Ingen kompromis hér prisen er incl. alt service,leje af borde og stole + 1 kok som skærer kød for.

Vin er meget dyrt heroppe, så det køber vi når vi er i dk, og gæsterne tager forskellige vine med fra dk (som vi jo selvfølgelig betaler for).

Kjolen fik jeg af min mor. Pynt til kjolen/hår/sko betalte jeg selv.

Der selvfølgelig nogle flere ting, men det hele er regnet sammen, og indtil nu er vores budget kommet op på 32.000 dkkr med alt. Og vi føler ikke vi er gået på kompromis, det blir nøjagtig som vi vil have det. Og det ville heller ikke være ok synes jeg, at 31 pers brugte så mange penge på at komme herop, og så var det skrabet. Der skal ikke mangle noget!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kunne sagtens have holdt et rigtig dyrt bryllup. Men vi glade for vores sikkerhed en opsparing giver samt vi er i gang med adoption, hvor vi også skal lægge en del penge med tiden, Vi har derfor valgt et medium bryllup (max 60.000) og vi har pengene til det. Vi spare der hvor vi kan, som fx. ved min kjole - har godt nok fået en drøm af en kjole alligevel + vi holder festen i forsamlingshus.

Vi er dog IKKE gået på kompromis med musikken (12800 - 15000 alt efter 7 eller 8 timer), idet vi synes den er vigtig. Her kunne vi dog sagtens ha' sparet.

Redigeret af Os♥2
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer