Backkat85

T & K 7-9-13 Beretning part 4, 5 og 6 + nye billeder part 2!

806 indlæg i dette emne

Så prøver jeg lige at lave min egen bryllupsplanlægning :)

Havde egentlig tænkt at det blev ikke lige mig der lavede sådan en, da jeg ikke er så teknisk (så dårlig er jeg heller ikke, men..) og at jeg egentlig ikke troede at det var mig.. Men som mange skriver herinde, så bliver man lige så stille afhængigt af forummet, og det er sgu ganske sandt - det tog ikke så lang tid :)

Men efter at have læst en del af andres planlægning, fik jeg alligevel lysten til selv at prøve alligevel - det kommer til at gå lige så stille - og kommer sikkert til at spørge til det tekniske hen af vejen osv.! :)

Men her er den så ;)

Vores bryllup:

Vores historie: :)/>/>/>/>

Dato: 7-9-13

Budget: Vi ligger på ca 50-60.000 efterhånden :)/>/>/>/>/

Kirke: Sankt Nicolai Kirke, Kolding

Fest-stedet: Mejeriet i Sdr. Bjert

Brudekjolen: Er købt, skal ligges op 3-4 uger før :)/>/>/>

Brudebuketten: Jeg ved lige hvordan den skal se ud, så den skal bare bestilles til den tid :)/>/>/>

Mine sko: Er købt, og jeg eeelsker dem! :)//

Ringene: De er hverken købt eller bestilt, men vi skal have lavet dem hos Ege Art og har selv ønsker/ideer

Mine smykker: Er købt :)

Redigeret af Backkat85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først lidt om os :)

Jeg er 27 år og arbejder som pædagog i en børnehave i Taulov - et arbejde som jeg elsker :)

Min kæreste er 26 år og arbejder på en fabrik i Kolding. Han arbejder om natten, så jeg sover alene hver nat :blink:

Vi har været kærester siden den 22 oktober 2006, så på mandag har vi 6 års dag :loveboard:

Vi bor i Kolding i vores elskede byhus som vi har renoveret hen af vejen, det købte vi i juni 2008, så her har vi boet i 4 år - det er skønt! :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Backkat85
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, men lidt om vores kærestehistorie :)

For kæresten har bryllup altid været noget der intet betød, det var bare et stykke papir (og bla bla bla).. For mig har det altid betydet meget, ikke selve dagen eller festen, men selve det at man siger ja til hinanden og via den symbolske ring, viser omverdenen at man viser man hører sammen! Så det har vi altid snakket meget frem og tilbage om, og regnede med at det engang skulle blive en tur på rådhuset, måske i hemmelighed, og en middag eller noget måske med vores forældre (i hvert fald med mine, betyder meget for mig at de skal være med).

Men efterhånden som vi har været sammen i flere og flere år, blev snakken mere alvorlig :huh:

Så da vi i maj i år sad i bilen på vej til Aalborg for at besøge et vennepar, faldt snakken på de berømte p-piller. Vi havde en helt fastlagt dato for hvornår de skulle smides (er ikke lige foreløbig, men datoen lader jeg forblive hemmelig, da det kun er mig og ham der kender den, og sådan skal det forblive :)). Den dato havde han rykket en gang og lovet mig at de ikke skulle rykkes igen.. Men snakken faldt jo netop på dette, fordi han ville have rykket dem igen :td: Det var udelukkende af økonomiske årsager, det var ikke lang tid det drejede sig om, men pointen var at han havde lovet det ikke skete igen! :lol:

Vi kunne sagtens klare os, og kan vi også hvis det pludselig sker nu, men for ham betyder den økonomiske sikkerhed utrolig meget, og han vil gerne have det sådan, at når vi får en baby så har vi råd til alt til den, samtidig med at vi har råd til "at leve livet" og skeje ud" :lol: Og det er også helt fint at han er så økonomisk anlagt, helt sikkert!

Men han sagde jo så at han meget gerne ville give mig de her regnskaber på skrift, så jeg kunne se dem og kunne forstå hvorfor det var vigtigt for ham! - Og det var en hel ganske rolig og glad snak - vi skændes ikke så tit :kiss:

Jeg sagde så til ham at han kunne bare give mig det regnskab på et stykke papir når vi kom hjem, men hvis der ikke var et bryllup indregnet, så kunne han godt glemme det! :lol: Ja, jeg er jo en kvinde, så kunne jo lige så godt udnytte situationen, for han vidste godt, at jeg var ked af at skulle rykke den igen!

Så han sagde helt stille og rolig, som han nu engang er.. Okay, men hvorfor et bryllup vil du så have? Jeg fortalte ham at jeg var skide lige glad, jeg ville bare gerne giftes med ham, fordi det var ham jeg ville have og som han vidste betød det meget for mig! Så vi kunne tage på rådhuset og derefter til en pølsevogn, ikke det der betød noget for mig :loveboard:

Han tænkte lidt og sagde; okay men hvis jeg skal giftes, så vil jeg altså have en "stor" fest! Så sagde jeg at det var helt i orden, men hvis han ville have en fest, så ville jeg have en kirke pga min far! Min far sagde til mig da jeg var 15 år at det blev det største i hans liv når han skulle følge mig op af kirkegulvet, så jeg havde jo allerede måtte skuffe ham med at sådan blev det altså ikke, fordi det ikke var hverken mit eller hans behov at komme i en kirke når vi engang ud i fremtiden skulle giftes.

Han accepterede og vi blev enige om at så skulle vi sgu giftes og var rigtig glade - og snakkede bryllup resten af turen til Aalborg! Han kom frem til (økonomisk :wink:) at det kunne lade sig gøre i sommeren 2014, så det ville vi arbejde udfra :)

Så langt så godt, så havde vi jo masser af tid til at tænke over hvad vi ville, og ville selvfølgelig på daværende tidspunkt ikke offentliggøre det endnu :)

Redigeret af Backkat85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, men vi kom så frem til at vi ville offentliggøre det i forbindelse med vores 6 års (på mandag).

Vi var så på sommerferie i Egypten her i september (havde bestile ringe, så de var klar når vi kom hjem), der snakkede vi meget om bryllup og han fik sig regnet frem til at det faktisk kunne lade sig gøre i sensommeren 2013 i stedet for sommeren 2014!

Så jeg var selvfølgelig rigtig glad (var vi begge), for selvom det som sagt aldrig har betydet meget for mig med fest osv., så gør det det jo lige pludselig når jeg selv står i det alligevel, og bruger meget tid på at søge, få ideer osv :)

Så vi kom frem til at det skulle være den berømte dato 7-9-13, for mig kunne det simpelthen ikke være andet, da vi har haft et meget turbulent 2012 :(, så jeg synes virkelig den dato lå lige til højrebenet, når nu det kunne blive 2013 i stedet for 14, så det blev det :loveboard:

Redigeret af Backkat85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kom så hjem fra ferie og ringene lagde i skuffen klar til i morgen (vores 6 års dag).

Om fredagen efter vi var kommet hjem fra en helt fantastisk og varm ferie (den 28 september) hyggede vi os så med god mad, som vi gør ret tit.. Og selvom vi jo var enige om at vi skulle giftes og havde aftalt at forlove os, valgte han så den aften at falde på knæ med ringene i hånden - så det var rigtig sødt! :loveboard: Så et frieri blev det til alligevel, havde jeg nu ikke lige regnet med - så det var dejligt! :)

Og H2B, som i hvert fald ikke skulle have en ring fordi han ikke kunne holde ud at gå med sådan en, blev overtalt til at få en alligevel, og så kunne han jo se hvordan det gik.. Han går nu efter kun en lille måned, med sin ring hele tiden - endda på arbejde og sover med den - Det er så sødt! :loveboard: Som han selv siger; jamen jeg føler helt jeg mangler noget når jeg ikke har den på! Hehe, skørt, men sødt!! :loveshower:

Redigeret af Backkat85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, men nu til den egentlige planlægningstråd :wink:

Skulle lige fortælle lidt, og så kunne jeg jo ikke stoppe igen, hehe :lol:

Vi skal som sagt giftes den 7 september 2013, i Sankt Nicolai Kirke i Kolding midtby. En super flot kirke, ville gerne giftes i en hvid (bare en forestilling jeg har), men er den ikke - men super flot er den!

post-62448-0-28377400-1350853067.jpg

post-62448-0-14492400-1350853092.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har snakket meget frem og tilbage om vi selv skulle holde det i et forsamligshus eller lignende eller holde det ude, hvor vi ingenting skulle stå for - på et hotel eller lignende! Vi var ude at se på begge dele, men kom frem til at vi fik mest af det vi ville og kunne få flere gæster med til samme penge, hvis vi selv stod for det.

Så vi holder det i en festsal i noget der hedder Mejeriet i en lille by der hedder Sdr. Bjert ca. 9 km. udenfor Kolding!

Et rigtig fint sted, vi glæder os til at holde vores bryllup der! :)

post-62448-0-02338800-1350853389.jpg

post-62448-0-20965500-1350853402.jpg

post-62448-0-90605200-1350853458.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare skønt alt sammen! Stort tillykke med det hele og rigtig god fornøjelse med planlægningen :)

Mange tak skal du have (og i lige måde) Og tak fordi du tog dig tid til at kigge forbi :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, men hvad vi har styr på indtil videre! :)

Kirken: Sankt Nicolai i Kolding - vi skal giftes kl. 14.30

Festen: Vi holder reception og middag i Mejeriet i Sdr. Bjert (et feststed, hvor der er plads til op til 90 mennesker). Vi har lejet det fra fredag morgen til mandag morgen, så vi har god til til både forberedelse og oprydning. Vi skal give 4600 kr. - inkl. rengøring.

Mad: Jeg har en tidligere kollega/veninde (fra jeg har arbejdet i et køkken) som gør det I at lave mad til selskaber også, hun skal lave maden, og sørger også for at finde personale til servering!

Gæster: Den endelig gæsteliste er ikke på plads, men vi ligger mellem 40-50 mennesker. Mange af dem er faste, men nogen ved vi ikke helt, men det kommer

Budget: Vi har ikke noget bestemt budget, vi har altid begge to vidst at vi var typerne der ikke gad bruge 100.000 og opefter på et bryllup. Vi er fra starten gået ud fra hvad vi gerne ville have og hvad det ville komme til at koste for os. Vi ligger nu på et budget på omkring de 50.000 kr!

Bryllupskage: Min bedste venindes mor skal lave den - hun er super dygtig - så tror den bliver fantastisk! Vi skal give 2000 kr. for den!

Bryllupskørsel: Min bedste venindes far har en veteranbil som han skal køre os i. Vi skal give 1800 for det!

Ringe: Vi har fundet nogle på Egearts hjemmeside, som vi begge to er ret hooked på. De koster 5300 for et par!

Kjole: Jeg har rigtig mange kjoler jeg godt kan lide - men aner ikke hvordan jeg selv vil se ud i sådan et skrud, da jeg ikke er en kjolepige, så det kan jeg først vurdere når jeg får prøvet en på. Men udfra billeder er jeg sjovt nok til det meget pigede, strut og tyl - men hvem ved ;) Vi får se når jeg får prøvet på :wink: Jeg har et budget på ca. 8000 kr. til kjole, sko, smykker og diverse.

Musik: Har ikke været en stor prioritering for os og vi havde ikke sat meget af til dette, havde tæmkt på en jukebox. Men vi ville egentlig gerne have noget vi ikke selv skulle styre og kunne godt tænke os at der var lidt melodi til evt. sange - men det betyder ikke meget for os at vi vil bruge 8-12.000 på et band. Så vi ligger pt. på en snarlig beslutning om en DJ, det er ikke bestilt endnu. Men vi kan få en til 5000 kr. for 18-02. Jeg tror det bliver det, men nu må vi se - tror det er en god løsning for os.

Tema/farver: Vi er meget sort/hvide mennesker, folk kalder vores hjem meget stilrent. Så vi holder det i sort/hvidt og så lidt rødt i form af nogle hjerter, da det jo er et bryllup :)

Brudebuket: Jeg er helt vild med callaer og røde roser, så det bliver en combi af disse to. Har set mange eksempler på disse :)

Overnatning: Vi har betilt brudesuite på Sdr. Bjert Kro, i nærheden af fest-stedet. Denne skal vi give 1050 kr. for!

Hår og makeup: Min bedste veninde er frisørelev og skal stå for begge dele.

Fotograf: Har en veninde/bekendt som tager en del billeder med godt kamera, dog ikke professionelt overhovedet, men hun er dygtig! Hun har sagt ja til at tage billeder af os!

Invitationer: Er i gang med selv at prøve at skabe. Er dog slet ikke kreativ, men synes de standart man kan købe er for kedelige og de super flotte man kan få lavet er alt for dyre, men jeg er også i nærheden af noget der ligner noget nu :wink:

Senere vil jeg lave lidt billedspam med alle mine ideer i de forskellige kategorier ;)

Hmm. har jeg mon glemt noget?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, velkommen til!! [indsæt selv glad, hoppende smiley her]

Hold da op, I har styr på meget allerede! Glæder mig til at følge dig :-)

Af hjertet tak ;)

Ja, det gik faktisk også op for mig at vi har styr på en del :D Har ellers læst flere beretninger og tænkt, Hmm jeg har da ikke styr på en skid i forholdvis ;)

Og glæder mig oså til at dølge dig:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Velkommen til...

Mange tak! Har fundet meget inspiration i din planlægning og beretning - du er jo dronningen når det gælder der aller bedste til budget-pris! ;) Og eelsker jeg tyl og dit hårpynt!! :D

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weee.... :cheerleader3: Glæder mig til at følge dig :wink:

Jamen i lige måde wee ;) Og super fedt vi skal giftes samme dag ;)

Vi må holde et Kolding møde eller noget I den dur ;)

Absolut! Og tror måske vi har set hinanden før i forbindelse med studie? Men den kan vi tage over en PM :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Weee.... :cheerleader3: Glæder mig til at følge dig :wink:

Jamen i lige måde wee ;) Og super fedt vi skal giftes samme dag ;)

Vi må holde et Kolding møde eller noget I den dur ;)

Absolut! Og tror måske vi har set hinanden før i forbindelse med studie? Men den kan vi tage over en PM :fløjt:

Hmm nå for Søren?? Er de slet ikke nysgerrig nu ;) Skynd dig lige at send mig en PM!!

Ihh jamen mange tak da!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev det tid til en opdatering..

Som jeg har skrevet flere steder, også her, var der lige en enkel ting vi ikke havde styr på - og ikke pririterede særlig højt - nemlig musikken :fløjt: Vi har fra starten ikke sat særlig meget af til det, fordi vi slet ikke havde tænkt på hvad vi egentlig ville. Først have de tænkt at et anlæg eller måske enddog en jukebox ville være rigeligt - men jo mere vi fik tænkt (nok især mig :wink: ) og jo mere vi fik snakken det igennem var det også vigtigt for os at der kunne være musik til eventuelle sange og så at brudevalsen kunne spilles, selvom vi godt nok ikke er store fans af at vi skal danse den, men ja, vi har begge to den holdning, at det hører jo til.. Men det har vi snakket frem og tilbage om. Og kommet frem til at det ikke betyder så meget for os at vi vil bruge 8000 og opefter på et band, det har ikke så stor betydning for os. Så vi har valgt en DJ - og har booket en fra flashligt gruppen, hvor vi får musik fra 18-02 for 5000 kr., og det er vi ganske tilfredse med. De medbringer også de ofte valgte festsange og så selvfølgelig brudevalsen. Så tror det er et godt valg for os! Vi har det godt med at en styrer musikken og alle mulige ikke skal i nærheden af det - og så er det også også et hit for os, at man gerne må ønske musik! :biggrin:

Så endnu et :thumbsupsmileyanim: , mere der er på plads - det er skønt! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så til gæstelisten..

Hmm, sådan en kan altså give flere grå hår end man lige troede..

Gæstelisten har fra starten ikke haft samme betydning for os, da et bryllup for mig er en privat ting og derfor er det i mit hovede kun folk der har en relation af betydning til os og som vi ses med, der hører til på en sådan gæsteliste. Derfor var det naturligt for mig at mine mange onkler, tanter og kusiner på min fars side ikke hørte til på gæstelisten, fordi vi ser dem en gang om året, af pligt om man så må sige. Det var også naturligt for H2B, men i hans hovede hørte hele hans familie med, fordi den ikke er så stor. Det kunne jeg til dels også godt forstå, men han har en fætter på sjælland som han aldrig ser, medmindre vi er hos hans mormor - de har ikke engang hinandens telefonnumre! Tror jeg har set den fætter maks 6 gange på 6 år. Og vi var egentlig også nået frem til at det var naturligt han og hans kæreste ikke skulle med. Men da vi så var ovre ved H2Bs onkel som vi ser meget (og som er far til den fætter) og fandt ud af at vi åbenbart skal med til deres barns barnedåb, var det også helt naturligt for H2B at de skal med til vores bryllup! Det stod slet ikke til diskussion.. Hmm, det forstår jeg ikke rigtig logikken i, men sådan er det - og det er selvfølgelig noget han vælger. Jeg blev rigtig ked af det - fordi jeg lige pludselig følte at det er for andres skyld vi holder bryllup og ikke for vores egen.. Men, nå, nok om det.. De skal i hvert fald med - den vinder jeg ikke.. Men det er også fint nok..

Problemet er så bare (som jeg har tænkt meget over) at når vi pludselig tager alt hans familie med, og ikke vælger nogle fra af (for mig) naturlige årsager, har jeg svært ved at retfærdiggøre at jeg har valgt noget af min familie fra, ved ikke om I forstår det, men det er sådan jeg har det..

Så nu er vi lidt i den, skal vi tage dem alle med og så holde fest for ca 65 mennesker? - Vi har pladsen til det på feststedet, og budgettet er heller intet problem. Jeg ved bare ikke om det er sådan en fest jeg ønsker, for det er aldrig sådan noget stort noget der har skullet være mit bryllup.. Hmm, så det er svært..

Eller skal vi holde os til den oprindelige plan, bare plus hans fætter og kæreste og ligge på ca 45? I mit hovede kan jeg godt forsvare at de ikke skal med, da jeg ikke har det nære forhold til dem - men jeg skal også bare kunne leve med min beslutning bagefter..

Hmm.. Hjælp :tunge:

Redigeret af Backkat85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, nu til lidt billedspam.. Vil jo gerne dele hvad jeg tænker og synes om :rolleyes:

Jeg har lige fra jeg er begyndt at kigge, været rigtig vild med ideen med callaer i en brudebuket, både kun dem, men også sammen med røde roser, men har ikke helt kunnet bestemme mig, men der er jo også lang tid til :)

Men så er jeg begyndt at kigge på buketter med røde roser, da jeg elsker dem, og forelskede mig så i en buket, en jeg faktisk har set herinde i en debat.. Og så viste jeg H2B den for at høre.. Havde vist ham dem med callaer, og dem synes han så fine ud.. Men da han så så denne her, sagde han så med det samme, ja den er godt nok flot.. Så tror sgu den skal se sådan ud.. Bare med hvidt eller sort bånd i stedet, da de farver indgår i vores tema sammen med rødt, da det ikke skal blive alt for rødt da roserne jo er røde :wink:

post-62448-0-44032500-1352319985.jpg

Redigeret af Backkat85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ovenstående er helt klart min favorit lige nu, og især også fordi H2B virkede så imponeret over den :loveshower:

Udover det lige nogle inspirationsbilleder af hvad jeg ellers er helt vild med :)

post-62448-0-65181900-1352320111.jpg

post-62448-0-04991800-1352320127.jpg

post-62448-0-15539600-1352320147.jpg

post-62448-0-24037700-1352320204.jpg

post-62448-0-38588400-1352320220.jpg

post-62448-0-97359400-1352320234.jpg

post-62448-0-44160100-1352320329.jpg

post-62448-0-54355400-1352320365.jpg

post-62448-0-74469900-1352320425.jpg

post-62448-0-26977600-1352320470.jpg

Redigeret af Backkat85
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til bordkort er jeg (vi) lige nu mest til denne, med et hjerte i, hvor navnet står på! Synes den er rigtig sød, og manden kan også bedst lide den af alle dem jeg har vist ham :)

post-62448-0-85708800-1352320792.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ringe..

Vi er ret sikre på at vores ringe skal laves af Egeart, da han virker til at være super billig, og da der er rigtig mange af dem der er vores stil - anderledes og ikke så traditionelle..

Vi har et helt bestemt sæt vi begge er meget forelskede i, som vi nok kontakter ham angående.. Lidt skal der måske gøres for at gøre dem helt vores, men det må vi se :)

post-62448-0-73276500-1352321163.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer