Guest Frøken M

Ny-forlovet og lidt ked af det..

23 indlæg i dette emne

Kære alle zillas,

Ja, jeg er jo selvfølgelig ikke ked af at være blevet forlovet, min dejlige kæreste friede i sidste uge og det er vidunderligt! :-)

MEN jeg er lidt ked af nogle detaljer omkring det forestående bryllup, selvom vi endnu ikke har valgt dato eller om det skal være rådhus eller kirke...

Jeg ved ikke hvad jeg vil, der er en stor del af der rigtig gerne vil opleve et kirkebryllup, med alt hvad der dertil hører.

Men det jeg er sådan lidt ked af, er at min famile er meget lille! :-(

Jeg har ingen bedsteforældre og min far døde for 2 år siden. Min mor er enebarn, og min fars familie er ikke som sådan nogen jeg har kontakt med - bortset fra et par kusiner, lidt overfladisk på facebook. Jeg har en sød faster og onkel men de er i slut 70'erne.

Jeg har derfor kun min mor og mine 2 brødre på 27, udover en masse veninder med påhæng - men jeg er bare ked af, at min kærestes familie er meget større, og der ikke rigtigt vil være nogen fra min famiile til brylluppet og til at se i kirken, og min far er der ikke engang til at føre mig op...

Ville i vælge et kirkebryllup fra, på den baggrund? Ej er bare lidt trist, tror et savn bliver lidt mere tydeligt på sådan nogle mærkedage..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde heller ikke meget familie med til mit bryllup - min mor var for syg til at deltage, har ingen søskende eller bedsteforældre etc. Min hr mand har masser af søskende (6 stk). Så lige som ved jer var der uligevægt... Men det betød intet til selve festen. Så selvfølgelig skal I have det bryllup I drømmer om

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså nogle anser jo også deres venner som familie, sådan har vi det i hvertfald med nogle af vores venner. Det er den familie vi selv har valgt :)

Til vores bryllup var der også uligevægt med familierne, min mand har en større søskende flok, og hans mor har enormt mange søskende også, hvor vi ikke har kontakt med andet end en af dem. Derfor var der kun en enkelt moster, og en faster og hendes mand med på min mands side udover hans brødre og forældre og deres partner.

Jeg derimod har kun en søster, og mine forældre er stadig sammen, derimod har vi meget kontakt med min familie i form af mine onkler, kusiner/fætter og min moster. Derfor var de også alle sammen med fra min side af famiilien.

Det tænkter man ikke om på selve dagen, og så længe du har en masse af dine venner med, som du gerne vil dele jeres dag med, så synes jeg det er det i skal gøre.

Og hvad med at dine brødre fulgte dig op af kirkegulvet, hvis i vælger kirkebryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes ikke at det gør noget ;)

Ens svigerfamilie er jo også end familie :)

Og hvis du virkelig ønsker et kirkebryllup, så bør intet stoppe dig :) - jo det skulle lige være hvis din kæreste ikke ønsker det :)

Jeg håber at du/I finder ud af hvilken bryllupsdag du/I ønsker

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup kommer der 80 mennesker og det er kun min Mor, papfar, hans 2 børn og min bror + papbrors kone der kommer, som er min familie. Er venner - og kender mange af de andre, men det er alle sammen nogen jeg kender gennem H2B.

Syntes ikke du skal være ked af at han har mere familie end dig. Så et skilt i dag på nettet udenfor en vielse hvor der stod: "at this place two families become one, so choose a seat not a side!." - Måske du skulle se den lidt sådan også? I bliver gift og hans familie bliver din familie, så det er jeres familie der er mange af ikke kun hans? :hug:

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rolig jeres store dag skal nok blive god. I har vel fælles venner og som skrevet tidligere så er hans familie jo også din.

Hos os havde jeg kun min mor og min søn med.... resten ser jeg ikke så meget (læs: meget sjældent, der går årtier imellem) Vi havde den skønneste dag med alle hans venner og nogle få af mine og min lille familie.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup kommer der 80 mennesker og det er kun min Mor, papfar, hans 2 børn og min bror + papbrors kone der kommer, som er min familie. Er venner og kender mange af de andre, men det er alle sammen nogen jeg kender gennem H2B.

Syntes ikke du skal være ked af at han har mere familie end dig. Så et skilt i dag på nettet udenfor en vielse hvor der stod at this place two families become one, so choose a seat not a side!. - Måske du skulle se den lidt sådan også? I bliver gift og hans familie bliver din familie, så det er jeres familie der er mange af ikke kun hans? :hug:

Hvor er det bare smukt sagt :7himmel: Synes du kommer med mange guldkorn i øjeblikket, Namibian :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup kommer der 80 mennesker og det er kun min Mor, papfar, hans 2 børn og min bror + papbrors kone der kommer, som er min familie. Er venner og kender mange af de andre, men det er alle sammen nogen jeg kender gennem H2B.

Syntes ikke du skal være ked af at han har mere familie end dig. Så et skilt i dag på nettet udenfor en vielse hvor der stod at this place two families become one, so choose a seat not a side!. - Måske du skulle se den lidt sådan også? I bliver gift og hans familie bliver din familie, så det er jeres familie der er mange af ikke kun hans? :hug:

Hvor er det bare smukt sagt :7himmel: Synes du kommer med mange guldkorn i øjeblikket, Namibian :wink:

Tak SoExited, ved slet ikke hvor det kommer fra, men hvis det kan hjælpe andre så er det jo godt :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup kommer der 80 mennesker og det er kun min Mor, papfar, hans 2 børn og min bror + papbrors kone der kommer, som er min familie. Er venner og kender mange af de andre, men det er alle sammen nogen jeg kender gennem H2B.

Syntes ikke du skal være ked af at han har mere familie end dig. Så et skilt i dag på nettet udenfor en vielse hvor der stod at this place two families become one, so choose a seat not a side!. - Måske du skulle se den lidt sådan også? I bliver gift og hans familie bliver din familie, så det er jeres familie der er mange af ikke kun hans? :hug:

Hvor er det bare smukt sagt :7himmel: Synes du kommer med mange guldkorn i øjeblikket, Namibian :wink:

Tak SoExited, ved slet ikke hvor det kommer fra, men hvis det kan hjælpe andre så er det jo godt :D

Hørt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak piger, for alle jeres svar :hug:

Jeg kan godt se at hans familie bliver min familie, men hovedsagen er nok (nu jeg ruger over det) at min far slet ikke kan være med, og at min søde mor skal med helt "alene", hvilket jeg synes er 2 hårde tanker...

Men det er jo det samme, om det er rådhus eller kirke, så jeg tror jeg vil arbejde videre med min drøm on et smukt kirkebryllup godt opmuntret af jer!

Min H2B støtter mig i hvad end jeg beslutter.

Desuden kom jeg til at tænke på, at vores lille søn på 3, som jo så vil være lidt ældre til brylluppet, kan gå med mig op i hånden - det ville være så dejligt :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til vores bryllup kommer der 80 mennesker og det er kun min Mor, papfar, hans 2 børn og min bror + papbrors kone der kommer, som er min familie. Er venner - og kender mange af de andre, men det er alle sammen nogen jeg kender gennem H2B.

Syntes ikke du skal være ked af at han har mere familie end dig. Så et skilt i dag på nettet udenfor en vielse hvor der stod: "at this place two families become one, so choose a seat not a side!." - Måske du skulle se den lidt sådan også? I bliver gift og hans familie bliver din familie, så det er jeres familie der er mange af ikke kun hans? :hug:

Det er godt nok fint skrevet/sagt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det omvendte her, hvor jeg har en kæmpe familie og min kæreste næsten ingen. Vores løsning er at han inviterer langt flere venner end jeg gør.

Jeg kan godt se at det er trist med din far. Jeg har set herinde, at der er mange, der har et billede med af en elsket og savnet person. Fx bundet til brudebuketten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har det omvendte her, hvor jeg har en kæmpe familie og min kæreste næsten ingen. Vores løsning er at han inviterer langt flere venner end jeg gør.

Jeg kan godt se at det er trist med din far. Jeg har set herinde, at der er mange, der har et billede med af en elsket og savnet person. Fx bundet til brudebuketten.

Det var en rigtig sød idé! Altså som en medallion omkring buketten ?

Redigeret af Frøken M
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår godt du ikke synes det er sjovt - jeg har selv haft lidt af samme tanker, for hvor H2Bs side af gæstelisten nu er nede på 6 personer, efter han har cuttet 98% af hans familie, så har jeg fået det rigtig skidt med at invitere 30 gæster på min side :(

Men jeg har sagt til mig selv at min familie er mere familie for ham, end hans familie nogensinde har været eller vil blive (Meget længere forklaring i min planlægningstråd, hvis man er nysgerrig) så nu har jeg det ok med at vi holder den fest vi gerne vil holde - selvom det bliver lidt småt med gæsterne... Både generelt, men også bare fra hans side :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med forlovelsen! :-)

Jeg ved ikke hvor længe I har været sammen, men her (vi har været sammen 4 år) ser jeg min kommende mands familie som min familie! Min far skal heller ikke føre mig op - det gør min onkel. Derudover kommer min moster, mor og bror. Ellers er resten af familien fra mandens side og en masse venner :-) Hvis du vil ha et kurkebryllup skal du have det, jeres familie er hvad I gør den til! :-)

De største knus og tanker herfra!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt følge dig lidt mht til at du ikke har din far.

Min far er meget syg, og har meget svært ved at gå, så vi har rykket vores bryllup, for at han kan følge mig op.

Jeg er selv troende, og ville vælge kirkebryllup om det så kun var vores forældre der var med, og din far vil sikkert følge dig også den dag.

Min svigerfamilie er også stor, men de er allerede min familie, så sådan tænker jeg ikke.

Du skal sætte dig ned og finde ud af hvad der gør jer begge glade. Det er jer det handler om, og det er hvad I har det godt med.Vend dine tanker med manden i dit liv, han har sikkert et andet perspektiv og sammen finder i sikkert en læsning. tillykke med forlovelsen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget naturligt at man midt i en stor glæde også føler et stik af sorg, for man vil jo gerne dele denne glæde med de man har allermest kær og når det ikke er muligt, vil man blive ked af det. Jeg kan sagtens forstå dig og dine overvejelser, men det vil være ærgerligt at gå på kompromis med dine ønsker at grunde du i bund og grund ikke har indflydelse på.

Som mange andre skriver rigtig klogt, så handler familie ikke bare om blod, men om kærlighed. Så din svigerfamilie er også din familie ligesom jeres venner vil være der på dagen og gøre alt for at det bliver ligesom I gerne vil have det.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke og håber I må få en fantastisk dag, selvom der utvivlsomt også på dagen vil være et savn.

Jeg glæder mig til at følge din planlægning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår bare så godt hvad du mener. Jeg har også selv kun 5 familiemedlemmer i alt der kommer med, og er meget trist over at hverken forældre og bedsteforældre er der.

Hvor er det bare et fint citat! Jeg har talt med min kæreste om at forloveren kan hjælpe med at vores gæster placerer sig mere fleksibelt end den traditionelle opdeling, og det har jeg ro i maven over.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åååhh .. forstår dig alt for godt.

Til vores bryllup har jeg kun min mor og min bror (min far døde for 6 år siden - og har ikke mere familie). Min kommende mand har en forholdsvis stor familie - så de er selvfølgelig inviterede. Men jeg lader det ikke slå mig ud. Vi skal have vores livs fest og alle vores venner - hvor jeg anser mange af dem ligeså tætte som familie, vil være med til at gøre dagen fantastisk ...

Det sværeste for mig, er at min far ikke kan give mig bort .... men min mor gør det bare i stedet.

Så selvfølgelig skal I have jeres drømmebryllup og nyde de mange mennesker der vil fejre Jer - om det er familie eller venner!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære du

Man har sin familie og så har man sin selvvalgte familie. Og sidstnævnte er særdeles vigtig. Det er de venner man har gennem mange år og som deltager i alt på lige fod med ens familie og som man aldrig vil undvære. Det kan både være ens svigerfamilie, kolleger, veninder osv...

I skal da have det bryllup I drømmer om, sammen med de mennesker I har lyst til at have omkring jer. Det er noget med at mærke efter - hvem vil man dele denne dag med - hvem vil jeg ikke undvære en sådan dag. :heart:

:loveboard: kh dorte - også uden far og med lille bitte familie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

P.S en af mine meget tætte veninder skulle giftes en gang - hendes forældre var døde og brylluppet var lille og intimt og blev holdt ved Vesterhavet - vildt hyggeligt. De valgte at følges ad op af kirkegulvet de to sammen. Det føltes rigtigt for hende.

PP.S min egen far er også død. Både min bror og min meget gode ven (fra kategorien selvvalgt familie) har tilbudt at følge mig op af gulvet. Og her må man mærke efter. Hvad føles rigtigt. Hvem skal følge mig. Hvad vil være rart for mig. Jeg har fundet min løsning men det tog lidt tid...

For alt i verden er det jeres dag og I skal ikke passe ind i nogen ramme. I skal have det godt. I skal ikke leve op til noget. I skal bare nyde, at det er jer der er hovedpersonerne. Løsningen er der. Det er bare vigtigt, at I tager jer tid og ikke lader jer styre af, hvad jeres omgivelser mener og synes.... VIGTIGT

:loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer