dlarsen

Surpise-bryllup?

11 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

Nu har min kæreste og jeg gået og overvejet lidt, at holde et "surpise"-bryllup til vores kommende barns barnedåb, til april 2013.

Men kan ikk helt finde ud af om vi skal sige det til vores nærmeste familie, eller holde det helt hemmeligt, eller om vi skal sige det til alle i invitationerne så det ikk bliver et surprise???

Hvad tænker i af fordele og ulemper ved et "surprise-bryllup`?? Har i nogen erfaringer??? :))))

Det skal lige siges at jeg havde tænkt at min far skulle have det afvide på dagen , så han kan følge mig op- og der bliver samtidig inviteret til min kærestes 30-års fødselsdag, så de vil have gaver med til os :))))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som en rigtig sjov og fed ide. :biggrin:

Måske din far skal have det at vide et par dage før og ikke samme dag?

Overvej også om det er en dag, du gerne vil dele med en fødselsdag og en barnedåb. Det er jo mange store ting på en gang og tænker, at bryllup og barnedåb er nogle begivenheder, de fleste gerne vil huske tilbage på som noget enestående.

Med det sagt, så elsker jeg din ide om at det skal være en overraskelse :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fed ide.. meeennnn sys alligevel at halvdelen af et bryllup er glæden ved at planlægge det og snakke med mine veninder om det og alt det der!

Polterarbend og gaver og tøj og og og ... men jeg er måske nok også blevet lidt bridzilla agtig ... :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvet at være til surprise-bryllup, hvor INGEN vidste det! Og det var bare rigtig hyggeligt. De holdt det også sammen med navngivningen af deres søn og det fungerede helt fint.

Men jeg tænker nok også at du måske skal sige det til din far et par dage før, nu når du gerne vil have at fører dig op :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk idé :)

Lidt input til, hvordan det evt. kan lade sig gøre på selve dagen og noget som min Hr. Præste-Far har prøvet og det virkede og alle blev overraskede. Du kan få præsten til at sige, at jeres gæster skal blive siddende i kirken, når alle andre går ud, da der så skal være bryllup.

Det kan enten siges i slutningen af prædikenen eller lige før udgangsbønnen.

Når I (du og din forlovede) så går ud, så sørg for at tage din Far med, så han kan følge dig ind. Derefter kan din forlovede tage jeres barn med ind og give til enten Farmor/Mormor/Gudfar/Gudmor. Så tager han plads i koret og venter på, at du og din far kommer ind.

På den måde kan I holde det hemmeligt for alle og derved minimere risikoen for, at nogen kommer til at tale over sig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ideen er sød :)

Men vi har en rigtig god ven, hvis bror og svigerinde gjorde det til barnedåben som en surprise, og gæsterne blev overraskede ja, men flere var vidst rigtig kede af, at de ikke havde vidst det, fordi de så stod med tomme hænder (ISÆR forældre og sæskende). - barnet fik selvfølgelig gaver :)

Og så synes jeg personligt, at det ikke er så smagfuldt at sige: nu holder vi barnedåb og bryllup og 30 års fødselsdag osv.

Bryllup og barnedåb synes jeg er fint at holde sammen, men det andet virker lidt sådan.... nu samler vi lige en masse mennesker og smider alle store begivenheder oveni og får en masse gode gaver. Men det er jo bare mig, og vi mennesker er jo heldigvis så forskellige :)

Jeg håber at i, under alle omstændigheder, får en fortryllende dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste kom hjem fra arbejde igår og fortalte at to af hans kollegaer begge havde været til bryllup i weekenden, som surprice, den ene var en barnedåb og den anden som housewarming. Begge kollegaer + mange andre gæster havde begge steder haft det på fornemmelsen, så begge steder havde halvdelen af gæsterne haft ris med!

så som en del af jeres overvejelser må i overveje hvor meget surprice det i virkeligheden er og hvad det evt. betyder for jer. Efter min kærestes fortælling har jeg bare tænk, hvem der blev mest overrasket, gæsterne eller brudeparret!

Personligt ville jeg ikke gøre det, men hvis I ikke er til traditionelle og formelle bryllupper og på denne måde kan fejre det uden, at jeres gæster gør noget ud af det, så er det jo perfekt. Men hvis I vil have lidt opmærksomhed i den forbindelse (som jeg selv vil) så pas på at I ikke ender med at sidde med en tom fornemmelse bagefter.

Håber at I finder ud af hvad der mest er jer! og at I får en dejlig dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har oplevet det nogle gange. Typisk har det været camoufleret som rund fødselsdagsfest og barnedåb. Hvad barnedåb angår som vi taler om her så er der rigtig mange som fejrer barnedåb og bryllup som en begivenhed og der vil nok være en del der gætter det hvorved der ikke bliver så meget surprise over det alligevel. Men derfor er det alligevel oplagt at gøre det.

Vedr. selve bryllupet kan der siges meget for og imod surprise men én ting man skal overveje grundigt er netop det spørgsmål som du rejser. Om man skal orientere de allernærmeste. Det kan man bedst selv vurdere som den der kender sine nærmeste. Nogle vil blive stødt. Andre vil ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar.

Vi er blevet enige om at vi holder fast i at det er hemmeligt. For især mig går meget af bryllupspresset af, da mange har en forestilling om hvordan mit bryllup bliver- det HELT store. Så det gør jeg ikk bliver stresset eller vil leve op til forventninger eller andet. Det her er for OS og ingen andre :) JEg GLÆDER mig og nu der ikk længe til :loveshower: Jeg har besluttet at min far skal have det afvide, men først når vi når hen i april. Jeg har tænkt meget over om nogen vil blive skuffet- og de jeg kan komme i tanke om ku blive det, det er nogen jeg sagtenskan leve med bliver det.

Vi vil gerne have en del af det traditionelt,hvilket vi også sagtens kan, selvom det bliver hemligt- Vores store datter går med risposerne-eller sæbeboblerne i en kurv som brudepige. Vi sørger for at brudevalsen kommer med på en CD- og så skriver vi tler til hinanden. Jeg har også fået en sanger ud og synge en sang for min H2B :thumbsupsmileyanim: Samtidig tænker jeg at ja, der er ikk nogen der har mulighed for at forberede noget, men det behøver jo ikk forhindre folk i at slå på glaset og sige tillykke hvis det er det.

Ser i hvert fakd frem til en hyggeig og overraskende dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ideen er sød :)

Men vi har en rigtig god ven, hvis bror og svigerinde gjorde det til barnedåben som en surprise, og gæsterne blev overraskede ja, men flere var vidst rigtig kede af, at de ikke havde vidst det, fordi de så stod med tomme hænder (ISÆR forældre og sæskende). - barnet fik selvfølgelig gaver :)

Og så synes jeg personligt, at det ikke er så smagfuldt at sige: nu holder vi barnedåb og bryllup og 30 års fødselsdag osv.

Bryllup og barnedåb synes jeg er fint at holde sammen, men det andet virker lidt sådan.... nu samler vi lige en masse mennesker og smider alle store begivenheder oveni og får en masse gode gaver. Men det er jo bare mig, og vi mennesker er jo heldigvis så forskellige :)

Jeg håber at i, under alle omstændigheder, får en fortryllende dag :)

Man får da vel ikke en masse store gaver hvis man ikke har sagt det på forhånd. Så lige den kan jeg ikke helt følge dig i.

Til gengæld har jeg også været til surprisebryllup, også i forbindelse med en dåb. Faren vidste det også på forhånd, selvom der ikke var noget med at følge op. Jeg ved at især familien var kede af ikke at kunne komme med en gave og meget gerne ville have vidst det på forhånd....

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer