Sign in to follow this  
Followers 0
Maria-s

Jeg er forvirret!

5 posts in this topic

JA JEG ER!

Jeg synes jeg rooooder rundt og har ikke fået lavet en klar linje for hvordan jeg gerne vil have det hele skal se ud, for at der er sammenhæng i tingene.

Vi skal giftes her til Februar 2013 og er nok noget i tidsnød efterhånden, da lokalitet for brylluppet ikke rigtig er faldet på plads :blink: Derfor er der endnu ikke sendt invitationer ud og derfor har jeg ikke endeligt "sagt ja" til noget tema.

Min kjole bliver blå. I en ciffon-silke der nærmest vel er lavet sådan som dip-dye, fra sart blå til klar blå. Det skal blandes med en brækket hvid + noget guld + klare similisten).

Mine konvolutter til indbydelser er i blåt karton. Faktisk en ret stærk blå, kind of Cobalt vil jeg sige (er lavet.... men kan de nu bruges??? ) De er en tand mere mørkeblå end den mest blå farve i kjolen.

Papiret valgt til selve indbydelsen er lys grå (men det er jeg virkelig i tvivl om??? -men det er valgt af H2B, og jeg vil så nødig at vores bryllup bliver for piget, der skal også være indput fra ham). Sku de måske hellere være cremefarvede? For lyse pastelblå, bliver det ikke for barnedåbs-agtigt??

Der skal hænge en masse origami traner over bordene i pastel farver (sammen med hvide sne fnug (enten som vat kugler eller hvide cirkler på snor)); tranerne er i farverne lys gul, lys rød, mint grøn, lys blå + blå-grønne-mønstrede

Først var jeg: Vores bryllup skulle være hvidt i hvidt, med forskellige nuancer - VINTER

Så blev jeg ret hooked på hele pastel-looket og gik i gang med at folde traner til den store guldmedalje (VINTER/ FORÅR)

Men altså er det ikke fesent at lave invitationer der slet ikke er pastelfarvede, hvis resten af temaet er?

Jeg er ved at være SÅ forvirret og SÅ STRESSET over at vi ikke har location på plads og inden indbydelser sendt ud og INGEN RØD TRÅD!

Så er der nogen der ude, der i min meget forvirrende beskrivelse, kan foreslå gode tråde jeg kan blive inspireret af?

På forhånd 1000 TAK!!!

Hilsen hende der bare er topforvirret her til aften og mangler klarsyn......

0

Annonce ♥

Hvis tranerne skal bruges så hold dig til de pastelfarver og drop det mørkeblå - jeg ville måske også droppe snefnug, da det virker som en lidt umage blanding... Så bare traner.

Nu er kuverterne jo ikke tosset vigtig, men hvis du vil have en rød tråd, så lad kjole være blå kjole og find nye kuverter i nogle af de pastelfarver der matcher temaet (paste, origami og tranerne). Kuverterne kan du jo så bare bruge til årets julekort har nok ikke kostet en bondegård og har heller ikke kostet dig så meget arbejde) :)

Du kunne selvfølgelig også bare lave flere traner og blande andre farver end kun pastel i... Det er nok det jeg ville have gjort. Altså gået efter at lade origami traner være den røde tråd og givet dem masser af farver - og så bare ladet dug, servietter, lys og "alt" andet været hvidt - så tranerne i de mange farver fik fokus

papercranesdouble1.jpgmulti-origami-wedding.jpg

paper+origami+cranes.jpg

Og så bruge tranerne i indbydelsernes design også - inkl blå kuvert

origami_cranes_wedding_blue_burnt_orange_invitation-p161061145332379624en75o_333.jpgMIN-J95-INV-001_A_PD.jpg

0

altså, vi har valgt at sige, at der ikke behøver være et decideret farvetema. Forstået på den måde, at vi gik i Panduro Hobby, valgte papir vi godt kunne lide, og satte min mor igang med invitationer.

Og så må temaet til selven festen blive, som vi synes, det skal være. Jeg ville simpelthen ikke sidde her 9 mdr før og bestemme, hvilken farve dug, jeg skal have på bordet, og hvad farve mine servietter skal være :)

Så vi har valgt farver, vi synes godt om til invitationer. Og så må vi se, om festens tema kommer til at passe med, eller om det bliver noget helt andet :) Lige nu hælder vi måske lidt til strandtema, fordi stolene i lokalet er blå (af alle farver) og det ikke vil passe så godt til creme/grøn/brun som er temaet til vores invitationer :)

0

Hvis tranerne skal bruges så hold dig til de pastelfarver og drop det mørkeblå - jeg ville måske også droppe snefnug, da det virker som en lidt umage blanding... Så bare traner.

Nu er kuverterne jo ikke tosset vigtig, men hvis du vil have en rød tråd, så lad kjole være blå kjole og find nye kuverter i nogle af de pastelfarver der matcher temaet (paste, origami og tranerne). Kuverterne kan du jo så bare bruge til årets julekort har nok ikke kostet en bondegård og har heller ikke kostet dig så meget arbejde) :)

Du kunne selvfølgelig også bare lave flere traner og blande andre farver end kun pastel i... Det er nok det jeg ville have gjort. Altså gået efter at lade origami traner være den røde tråd og givet dem masser af farver - og så bare ladet dug, servietter, lys og "alt" andet været hvidt - så tranerne i de mange farver fik fokus

papercranesdouble1.jpgmulti-origami-wedding.jpg

paper+origami+cranes.jpg

Og så bruge tranerne i indbydelsernes design også - inkl blå kuvert

origami_cranes_wedding_blue_burnt_orange_invitation-p161061145332379624en75o_333.jpgMIN-J95-INV-001_A_PD.jpg

1000 tak for dit indspark! :) Det har givet en masse at tænke over. Tænker liiidt at jeg i stedet for snefnug blander tranerne med HJERTER (har sådan et stansesæt) også i pastelfarver og så holder resten hvidt i hvidt. Det er også i forhold til tid, for det tager alligevel mere end bare et par minutter at folde en trillion-trilliard traner (eller der omkring ;) )

0

Annonce ♥

Jeg synes også at det er et super godt indspark Lena er kommet med og jeg synes det er en god ide at blande tranerne med hjerter, det skal nok blive fantastisk flot :a1221:

0