Ditte

HJÆÆLP! SKAL man serverer en forret?

6 indlæg i dette emne

Vi er kommet i den situation at vores planlagte bryllup, nu også skal kombineres med en barnedåb. Derfor har vi ændret et par ting, logisk nok. Nu kom jeg til at tænke på, SKAL man servere en forret?

Altså jeg synes altid jeg ærgre mig over bagefter ikke at kunne spise mere af hovedretten, når jeg har spist forretten, og der er ikke rigtig noget jeg har lyst til af forret, til den nye hovedret vi har (jeg har :biggrin: ) valgt! Jeg har ikke lyst til at betale for en forret bare fordi "den skal være der" - med mindre det altså er en frygtelig ting ikke at gøre det.

Lad mig så hører jeres meninger :respekt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med begge dejlige begivenheder :-)

Jeg synes I ska gøre det lige præcis som I ønsker! Man kan sagtens springe forresten over, det lyder som noget jeg selv kunne have fundet på, hvis ikke det havde været fordi min forlovede holder meget af forret..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jo ikke noget man SKAL. Men synes det kommer an på hvordan I skal holde festen. Fordelen ved forret (ud over at det smager godt osv.) er at det forlænger middagen, hvilket giver plads til alle de taler og sange der måtte komme. Men som sagt kommer det an på typen af fest, tidspunkt mm.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde snakket om at sløjfe forretten, fordi folk kom direkte fra reception hvor de havde fået snack og kage, men der hvor vi skal holde festen mente hun at hovedretterne er i portionsstørrelser, sådan så forretten ikke bliver for meget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ingen forret, men lavede tre forskellige appetizers som stod fremme sammen med velkomstdrink.

De var: dadler med bacon, lakseruller af totillas med flødeost og små toaststykker med tunmousse.

Vi havde buffet som hovedret og havde ingen problemer med at trække middagen ud, så der var plads til alle indslagene :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fordelen ved forret (ud over at det smager godt osv.) er at det forlænger middagen, hvilket giver plads til alle de taler og sange der måtte komme. Men som sagt kommer det an på typen af fest, tidspunkt mm.

Jeg er sådan set enig men vil hellere udtrykke det med forlængelsen sådan at forret (og dessert) giver bedre mulighed for at få få fordelt indslag (og ikke mindst rygepauser) i pauserne mellem retterne. For mig som udøver giver det også bedre muligheder for at vægte og tilpasse musikken når middagen kører i 3 steps/forløb, men det er til at have med at gøre og for mig at se er det ikke et must eller en frygtelig ting ikke at servere forret. Det ses da at der holdes bryllupsfester hvor der ikke serveres en egentlig forret og det behøver heller ikke at være så formaliseret. Ved nogle buffetløsninger sættes alt, inkl. det man måske kan kalde forret, frem (som ovenfor), hvorefter folk spiser det de vil. Der vil nok være en tendens til at middagen bliver kortere hvis man ikke serverer decideret forret men det er nu ikke meget afgørende for tidsforløbet. Til mange firmafester hvor der serveres 3 retters menuer er middagen ofte overstået på 2-3 timer og omvendt har jeg været ude til fester - primært fødseldagsfester - hvor middagen har været rent tapas hele vejen igennem og hvor middagen alligevel er trukket ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer