Majstot

Invitation til reception?

9 posts in this topic

Hej alle i skønne Zilla´er

Som overskriften lyder så vil jeg høre om i sender invitationer ud kun til kirken og reception og så andre invitationer til dem som skal være med hele dagen?

H2B og har talt lidt om at dele vores gæster op i dem vi gerne vil se hele dagen og dem som vi gerne vil se men ikke helt synes vi har råd til at invitere med hele dagen så de kun skal med i kirken og til reception... kan man det?

Hvis ja, hvad skriver i så i invitationen?

På forhånd tak for hjælpen :)

0

Annonce ♥

Det er et godt spørgsmål!

Vi regner med kun at lave invitationer til dem, der skal med hele dagen.

TIl dem, der bliver inviteret til kirke og reception vil vi bare fortælle det via mundtlig overlevering og samtidig oprette en begivenhed på Facebook.

Da det jo er en reception vil vi ikke decideret lave invitationer. Vi håber også at gæsterne dermed ikke føler sig presset til at komme. Det er jo kun for dem, der har tid og lyst til at kigge forbi.

Hvis I vælger at sende invitationer til kirke og reception er det lidt mere formelt og forpligtende. Så hvis I ønsker at de alle skal sætte tid af til at komme og klæde sig pænt på, så kan I sende dem en invitation. Ellers vil jeg mene at mundtlig overlevering, facebook eller en e-mail vil være fint.

Det var så min mening men er spændt på at se hvad andre siger :)

0

Vi sender invitation til reception ud til nogle stykker (20-30 stk) som vi håber vil komme og hilse på og få noget kage. Det er personer som ikke regner med at blive inviteret til bryllup men som vi gerne vil fortælle, at vi da gerne vil se dem fx gamle naboer, skole kammerater, venner af familien/forældre.

Man skriver vel noget ala

"... vil det glæde os at se jer til vielse kl...."

"og efterfølgende til reception kl.??-?? hvor bryllupkagen vil blive skåret for."

eller "efterfølgende vil vi byde på et lille glas og en bid mad på (adresse) kl.??-?? "

Derudover er der en masse som vi bare siger det til, og de som bare møder op i kirken bliver også inviteret med videre. Men der er altså nogle stykker som får en særlig invitation :)

Edited by akrotøsen
0

Jeg sidder og er ved at prøve at sætte en invitation sammen kun til kirken og reception, men kommer helt i tvivl om man kan tillade sig at sætte kontakt oplysningerne til gavekordinatorenynes på? Synes måske det virker sådan lidt "nåh ja I bliver ikke inviteret med til hele dagen men vi forventer da en gave"-agtig :unsure:

Vi har besluttet os for at lave invitationer kun til reception for at vide hvor mange der kommer - mest af hensyn til maden... vil være super træls at beregne for lidt fordi man ikke har nogenlunde styr på hvor mange der kommer :)

0

Annonce ♥

Dem der vil give jer en gave, vil højst sandsynligt bede om en ønskeseddel og deri kan man skrive gavekoordinatoren. Det er sådan vi har gjort det, fordi jeg hverken bryder mig om at der er ønskeseddel i invitationen eller at der står et nummer til en gavekoordinator, netop fordi ingen skal være tvunget til at give os gaver. Og jeg mener faktisk alle har bedt om en ønskeseddel, som de så har fået på mail.

0

Vi har også valgt at lave 2 invitationer....

En til dem, der skal følge os hele dagen og en til dem, vi specielt gerne ønsker at se til vores reception, men som alligevel måtte vælges fra til festen - og så kan det godt være, der kommer et par mundtlige invitationer også ;)

Vi har i alle invitationer udbedt os en tilbagemelding - så vi har et ca. Antal aht. Mad og drikke

0

Jeg synes at det er rigtig fint at invitere de der i netværket er lidt længere ude i periferien til vielse og reception :) Evt. med en lille note om, at I virkelig gerne vil se dem, men at i af evt. økonomiske årsager ikke har råd. Personligt ville jeg blive glad for en sådan indbydelse, komme pænt til vielse og reception - selvfølgelig også med en lille gave :)

Dog synes jeg ikke at man i en sådan indbydelse kan vedlægge ønsker/gavekoordinator :)

For mig virker det sådan lidt: I skal ikke med hele dagen, men vi vil egentlig gerne have en gave, så derfor denne indbydelse.

(I know... det kan virke lidt drastisk, men sådan tænker jeg umiddelbart)

hvis i laver en bryllupsblog/hjemmeside med oplysninger om dagen og sådan, kunne i jo smide ønskesedlen derind :) så kan folk selv opsøge den, hvis i skriver adressen på indbydelsen :) - og måske lave ønsker der økonomisk er mere passende for gæster til en reception. :)

0

Annonce ♥