Sign in to follow this  
Followers 0
SaschaH

Erfaringer med bryllupsrejse til USA

12 posts in this topic

Vil gerne høre fra Jer skønne mennesker som har erfaring med bryllupsrejser (eller blot rundrejse) til USA.

Vi vil gerne være afsted i 3 uger, så vi rigtig kan nå at se og opleve en masse :)

Men for ikke at skulle flyve alt for meget rundt, vil vi nok godt holde os til vest-kysten..

Alle inputs modtages med kyshånd :)

- også gerne praktiske ting, såsom at bestille flybilletter, billeje og gode hoteller til en go pris.

Tak :)

0

Annonce ♥

jeg har været i USA af tre omgange (Gisp, en masse penge jeg har lagt der ;) ) Og min umiddelbare erfaring er, at Expedia har gode priser - og de kan klare fly+hotel+billeje (det sidste har ejg aldrig brugt) som pakkeløsning :)

Hvor har du været henne, og hvor lang tid?

0

jeg har aldrig lavet rundrejse, da jeg altid har været derovre i forbindelse med Star Wars messe (ahem, nørd, ahem)

Har været i LA i 2½ uge, og to gange i Florida - 3 uger og 2 uger, så rundrejse er ikke noget jeg ved suuuuupermeget om - jeg har bare været rigtig glad for expedia, og de er nemme at få fat i pr telefon, synes jeg også.

Vi fik fly og hotel i 2 uger for 2 personer til 16000 alt i alt denne gang. Og det synes jeg egentlig er en god pris :)

0

Annonce ♥

Jeg har været i USA en enkelt gang, var ikke så meget rundrejse og boede hos noget familie i Washington området. Men jeg kan anbefale jer at se Washington, de har et nationalmuseum, som er rigtig stort og med mange forskellige udstillinger, så der er lidt for enhver smag.

Hvis i skal på rundtur i Det Hvide Hus, så skal i forudbestille billetter, mindst et halvt år i forvejen.

Jeg kan også anbefale at besøge en amish-by. Det er virkelig en oplevelse, at se, fordi de lever så anderledes end os.

Og, hvis i aldrig har været i USA, så besøg en af deres storcentre :biggrin:

0

På 3 uger kan du nå en fantastisk rundtur på vestkysten: San Fransisco - Yosemite national park - Las Vegas - Grand Canyon - LA :cheerleader3:

FDM travel laver nogle rigtig gode rejser hvis man gerne vil rundt og opleve. Sammen med en rejseplanlægger sammensætter man en tur/ eller man vælger et af deres forslag. Så kører man selv rundt i bil efter en personlig rejseguide bog som er sammensat til netop jeres tur. Hoteller har de så booket til jer hjemmefra, så I bare skal tjekke ind. Og det er ikke dyrt.

Se link her

Man kan kombinere deres forslag eller sammensætte sin egen rute :)

Edited by akrotøsen
0

På 3 uger kan du nå en fantastisk rundtur på vestkysten: San Fransisco - Yosemite national park - Las Vegas - Grand Canyon - LA :cheerleader3:

FDM travel laver nogle rigtig gode rejser hvis man gerne vil rundt og opleve. Sammen med en rejseplanlægger sammensætter man en tur/ eller man vælger et af deres forslag. Så kører man selv rundt i bil efter en personlig rejseguide bog som er sammensat til netop jeres tur. Hoteller har de så booket til jer hjemmefra, så I bare skal tjekke ind. Og det er ikke dyrt.

Se link her

Tak for jeres tips og tricks :)

Hvornår bestilte I biletter?

Vi overvejer et mini cruise fra Miami til Key west og bahamas de sidste tre dage.

0

Se link her

Tak for jeres tips og tricks :)

Hvornår bestilte I biletter?

Vi overvejer et mini cruise fra Miami til Key west og bahamas de sidste tre dage.

Jeg har ikke selv været med dem. Jeg har backpacket i USA for nogle år siden, men mine forældre bruger altid FDM travel og har haft gode ture - det er jo ren planlægningshjælp, der er ingen guide der hiver dig op og morgenen og siger at nu skal du spise osv :td:

Jo bedre tid man er i, jo billigere kan man være heldig at få det til, men det er ikke super vigtigt.

0

Annonce ♥

uh det lyder super med en vestkyst tur! :D

Vi var på en 3 ugers rundtur (ikke bryllupsrejse) med start og slut i LA sidste januar - det var super fedt!

Vi købte billet gennem Kilroy.

Vi boede i LA på "Coral Sands Motel" som var billigt og rigtig fint hvis man er på budget. Der er plads til bilen, tæt på mange ting og lige ved et metro stop.

Manden i receptionen var simpelthen noget af det sødeste! Han fortalte os hvilke ture vi kunne tage på og rådede os til at købe en GPS i "Best Buy" som kan returneres inden for en måned selvom den har været brugt (hvis bare man har passet godt på den). Så er der ingen udgifter til GPS :)

Vi havde ikke planlagt alt for meget af turen men kom bl.a. forbi San Diego, Las vegas, Route 66, Grand Canyon, Death Valley, Mesa Verde, San Francisco, Solvang mm. Vi boede for det meste på "Motel 6" som er billige. vi kunne finde nærmeste motel/hotel på GPS'en :D

Hvis du er interesseret kan jeg komme med en mere detaljeret beskrivelse og nogle tips til ting der er at se og gøre på vestkysten, så bare send mig en PM :)

0

Jeg har været i USA en del gange, da jeg ikke kan holde mig fra favoritdestinationen New York City ret længe. Jeg har både været derovre, hvor vi bare har besøgt en by men har også været på rundrejse og har nu besøgt New York City, Philadelphia, Washington, LA, Las Vegas, San Francisco, Death Valley og Grand Canyon.

Første gang vi skulle derover fik vi tilbud fra 3 forskellige rejseselskaber men fandt ud, at vi kunne gøre det for omkring det halve, hvis vi selv gjorde planlægningsarbejdet. Jeg har ofte brugt Expedia til at få et overblik over mulighederne og har også en enkelt gang booket gennem FDM, da de den ene gang havde et ret godt tilbud på et hotel, men ellers har synes jeg som regel Expedias priser er bedre.

Flybilletterne plejer vi at bestille 3-4 måneder før afrejse og holder egentlig bare øje med, hvornår flyselskaberne begynder at reklamere med udsalg for den periode, hvor vi vil afsted. Det varierer meget, hvornår vi bestiller hotel, men som regel finder vi et hotel til en pris, vi synes er god omkring 4 måneder før, men holder derefter øje med, om der skulle komme nogle gode tilbud.

0

Annonce ♥