Ildtiger

Gave til gæsterne....... er det noget man gør ?

16 posts in this topic

Annonce ♥

Det er vel begge dele :wink: Det stammer fra USA men er noget flere og flere er begyndt at gøre herhjemme. Vi bruger også favours til vores gæster. Syntes at det er en super hyggelig ting. Desuden tænker jeg ikke så meget over "hvad man bør gøre", jeg gør det som jeg kan lide og som passer til vores ønsker :biggrin:

0

Det er vel begge dele :wink: Det stammer fra USA men er noget flere og flere er begyndt at gøre herhjemme. Vi bruger også favours til vores gæster. Syntes at det er en super hyggelig ting. Desuden tænker jeg ikke så meget over "hvad man bør gøre", jeg gør det som jeg kan lide og som passer til vores ønsker :biggrin:

Tænke også mere på om gæsterne blev fornærmet over at de ikke fik en lille ting syntes bare ikke vi har plads i budgettet til det

0

Nej det tror jeg bestemt ikke at de gør! Og helt ærligt hvem forventer at få en gave ved et bryllup?! Så hvis i ikke skal have favours så er det sådan det er og det må de gæster som ville blive fornærmet bare leve med;)

0

Annonce ♥

Det skal du ikke tænke på! Ser flere der giver favours, men så er det fordi de selv har lyst til det. Kan ikke forestille mig at nogen skulle blive fornærmet over det.

Personligt ville jeg måske blive lidt småfornærmet hvis parret havde brugt millioner af kroner på sig selv til festen, men havde nedprioriteret gæsterne generelt, herunder givet rigtig dårlige, ikke-gennemtænkte favours. Især hvis man samtidig kræver enorme gaver/nyt gallaantræk/osv. Så hellere lade være med favours.

0

"Tak Tak så holder vi os bare fra det........ de for en dejlig middag og alt det øl, vin og vand de kan drikke og kage det må sku være nok"

Tænker pt. på det samme - favours gave eller ej...

Og jeg må medgive, at jeg hverken føler for det eller økokonomisk mener, at der er plads til det. Vil også helere bruge pengene på god mad, øl, vin og vand mm.

0

Havde aldrig hørt om favours, toiletkurve mm. før BK. og har aldrig som gæst ved bryllupper uden, følt mig snydt eller savnet andet "ekstra gejl" :-)

Syntes man selv dét er lækkert og godt kan li at "ordne" i mindre detaljer, så er dét jo oplagt ... Men i vores tilfælde, familie og omgangskreds ville dét ha været en joke :-)

Så som i alt andet i planlægningen af et bryllup, så gør vi jo alle som vi syntes passer til vores egen fest ... Held og lykke med det!

0

Annonce ♥

Havde aldrig hørt om favours, toiletkurve mm. før BK. og har aldrig som gæst ved bryllupper uden, følt mig snydt eller savnet andet "ekstra gejl" :-)

Syntes man selv dét er lækkert og godt kan li at "ordne" i mindre detaljer, så er dét jo oplagt ... Men i vores tilfælde, familie og omgangskreds ville dét ha været en joke :-)

Så som i alt andet i planlægningen af et bryllup, så gør vi jo alle som vi syntes passer til vores egen fest ... Held og lykke med det!

nej har nemlig heller aldrig hørt om det før jeg kom herind og kigge men vores gæster for ikke en gave

0

Vi gør det heller ikke... synes tanken er sød men det bliver bare hurtigt for dyrt :unsure:

Til gengæld regner jeg med at lave en toiletkurv fordi jeg egentlig synes det er en rigtig god ide og der alligevel kommer ting i som man sagtens selv kan bruge bagefter :)

0

Jeg tror aldrig jeg har fået favours til nogle af de bryllupper jeg har været til, og vi lavede dem heller ikke. Hvis man giver noget helt særligt og personligt, f.eks. et lille glas honning hvis man har bier i baghaven (top of my head..!), synes jeg det ville være hyggeligt. Men en pose/æske med tyggegummi, panodiler og tandstikkere synes jeg bare er fjollet.

0

Annonce ♥

Jeg tror aldrig jeg har fået favours til nogle af de bryllupper jeg har været til, og vi lavede dem heller ikke. Hvis man giver noget helt særligt og personligt, f.eks. et lille glas honning hvis man har bier i baghaven (top of my head..!), synes jeg det ville være hyggeligt. Men en pose/æske med tyggegummi, panodiler og tandstikkere synes jeg bare er fjollet.

Enig! :thumbsupsmileyanim: I hvert fald vil begge vores familier synes det var underligt med sådanne gaver. Og så er jeg nok sådan lidt "enten/eller" typen - enten en ordentlig gave eller ingenting!

Hvis vi var sådan nogle, som selv bryggede øl, honning, lavede smykker, syltede bær efter tip-tip-oldemors opskrift eller lignende, kunne en sådan lille gave være fint! Men æhh, det eneste jeg laver selv, er at skrælle gulerødderne fra supermarkedet, såeh... Ingen gaver herfra. Til gengæld får gæsterne lækker vin, mad mv :smiley-eatdrink026:

0

Her har vi (læs jeg :a1221: )også valgt det fra... Nok ikke helt af de samme grunde (nok mere af en enorm banlig grund) som andre, men vi har valgt det fra, og hvis nogen af gæsterne bliver fornærmede eller synes at det er underligt så er det deres problem... De får en hel dag med alt hvad de kan spise og drikke, og hvis vi skal snakke budget, så er det klart det dyreste i budgettet og det må de leve med...

Hold da op jeg kom til at lyde egoistisk der, men det er jeg altså ikke... Faktisk er det første gang at jeg tænker SÅ meget på mig selv... Hvis man ikke skal tænke på sig selv til sit bryllup hvornår skal man så :a1221:

0

Vi havde ikke favours.. Vi overvejede det men valgte det så fra. Vi gav dog, dem tæt på os der havde lagt et stort arbejde i at få festen og planlægningen til at være super fantastisk, en gave i form af en kurv med delikatesser i. Alle valgt personligt til den enkelte.

Vi tænkte ikke på det der med at gæsterne skal være taknemmelige for at de får mad og drikke... eller på at gæsterne bruger mange penge på at deltage i et bryllup i form af transport, tøj osv. Jeg mener man deltager i et bryllup fordi man gerne vil fejre brudeparrets kærlighed, og ikke for at få en gave.

Hvis vi havde valgt favours havde vi lavet små æsker med hjemmelavet økologisk karamel, fairtrade chokolade og lidt the og kaffe....

0

Annonce ♥