Sign in to follow this  
Followers 0
Nessie

Bryllupskage

7 posts in this topic

Hej søde zillaer -

Vi skal jo giftes. Så skal der jo kage på bordet. Vi havde egentlig fået to venner til det, de meldte sig til og med frivilligt. Men nu kan jeg ikke få fat i nogen af dem, så jeg begynder at tænke andre løsninger... som ikke hedder 75kr per person, for det er der ikke penge til.

Der er plads til 1000kr i budgettet. Vi behøves intet fancy i flere lag - kagen skal bæres ud på en græsplæne (ja, også et bord under, ik?) udenfor kirken, og skal kunne holde til en nat i kirkens kølerum og til at blive båret.

Jeg kan ikke bage. Det bliver krise hver gang - det bedste jeg kan klare er en posechokoladekage, og til og med de bliver lidt ynkelige. Mine bagekyndige slægtninge bor i udlandet, og kommer dagen inden, så det bliver nok ikke lige tid til at bage - og vi har uanset ingen ovn at bage i herhjemme.

Hvad gør jeg? Nogen smarte ideer? Er ikke til cupcakes, og der skal være til 80-90 personer (lidt frugt ved siden af tænker jeg, måske nogle grissinier eller noget andet nem snack).

0

Annonce ♥

Hvis det ikke skal være en bryllupskage men "bare kage" så kunne det måske være en ide med en "kagemand" (wienerbrød dækket med marcipan) i en stor firekant (så er der ca. til 20 pers pr kage) og så kan man få sat billeder på lavet på ris-papir (mener jeg at det hedder) så den bliver personlig... eller få tegnet et brudepar... skrevet navne og dato med glasur/chokolade... en sådan kage koster her i det jyske 180-200kr :)

0

Annonce ♥

Hvis du ikke finder nogle amatør-kagebagere, så er et noget billigere alternativ at bestille en festkage hos bageren i stedet for en bryllupskage. Princippet er nogenlunde det samme, den er bare ikke i lag! Og så kan mange også vælge at få den pyntet med et billede. Og de koster ca. 35 kr pr. person.

De flester amatør-bagere tager ca. 25 kr. pr. person.

Men begge løsninger koster jo noget over de 1000 kr...

0

Det bliver nok en amatørbager ja, selv en billig kuvertpris bliver jo mange tusind kroner! :blink: Tak for tip om min-maves kageklub, den vil jeg tage med hvis jeg ikke får fat i mine to bagere... som vidst nok begge to er nyforelskede (ikke i hinanden, desværre, de ville være et perfekt par - suk) så de er lidt undskyldt.

Kunne godt tænke mig sådan noget her - bare med lidt anderledes deko + topfigur. Det burde da ikke være så svært?

dep_6453518-Birthday-marzipan-cake.jpg

0

Vi valgte en amatørkonditor, selv om jeg hellere havde lavet kagen selv... der er bare SÅ mange ting man skal i dagene op til, så det gælder om at komme af med alle de projekter man kan!

Vores kage kostede 2000,- kr til 90 mennesker, den var stacked og med marcipanovertræk!

Hvis du kender nogen som du trygt kan overlade tøjlerne til så gør det!!! ellers ville jeg vælge en amatørbager eller en af fx Føtex/bilkas kager, der er billige og super gode, så kan du jo bare selv finde/lave en sød topfigur !!!

Oprindeligt ville vi have haft en kæmpe lagkage fra min svigerindes mor, men hun blev alt for stresset over den "store" opgave så det måtte vi droppe i sidste øjeblik !!! :(

0