Webmor

Fotograf, hvor længe, pris osv.

25 indlæg i dette emne

Hej alle Zillas :ilovebryllupsklar:

Ville lige høre jeres andres tanker omkring fotograf?

Hvad har I af planer?

Hvor længe vil i have fotograf på "kun" under vielsen og efter, eller hele dagen, eller "kun" bryllups serie billederne?

Eller, eller? Fortæl fortæl!

Tænker her på en professional fotograf :happy:

Og hvad er jeres budget til fotograf.?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prioriteret fotograf højt. Sammen med ringene er billederne jo de enste håndgribelige minder om dagen.

Først ville vi kun have ham halvdags, altså fra før kirke, til vi skal til bords, men min kæreste skiftede mening. Så vi har booket vores fra kl. 13-02.

Det koster 10.000.

Den anden fotograf vi har booket følger mig fra morgenstunden af og til vi går til bords vil jeg tro. Ham giver vi ikke sådan så meget for, da min kæreste kender ham. Jeg tror bare vi betaler hans benzin. Så får vi råbillederne og redigerer dem selv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er nemlig mest til at der skal være fotograf på helt fra morgenstunden, eller fra jeg begynder at gøre mig klar, med sminke, hår osv. :happy: og så til når brudevalsen er danset.

Jeg mener også fotograf posten er vigtig, og man skal som sagt passe på med "bare/kun" nøjes med vennernes små kameraer, og iphones mv. for som sagt kan dagen jo ikke laves om, og ergo heller ikke billederne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er vores fotograf, fra vielse til hun falder i søvn en gang hen ad natten (!) inkluderet i prisen for vielsen, men hvis ikke ville vi nok kun have haft fotograf til vielse og locationbilleder - hvis vi kunne finde en god/billig en. Det er de billeder, jeg går op i at skal være professionelle, resten må gerne være en anden kvalitet. Minderne er der jo alligevel, selv om kompositionen af billederne måske er ringere. Vi har en del fotointeresserede i familien, så hvis vi ikke havde fotograf ville de få opgaven hele vejen.

Til min forberedelse ville jeg uanset valgt at give min søster et almindelig lommekamera - der skal ingen fremmed fotograf op i mit ansigt når jeg sidder og har nerver på! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig smukke billeder!

Vil da også gerne have situationsbilleder - de behøves bare ikke være i millionkvalitet... især ikke når det ville betyde at skære i gæstelisten eller have endnu et menneske (der er i forvejen planlagt 4-5 styks) i vores lille bitte lejlighed den morgen!

Jeg har selv været "morgenfotograf" for en veninde, og det blev nogen helt fine billeder selv om jeg kan nul og nix om foto, så kan min søster nok også klare det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er 2 meget smukke billeder. Jeg syntes der findes mange fotografer som leverer et produkt som jeg slet ikke ville være tilfreds med. Se det er da pænt sagt :fløjt: Jeg vil gerne have god kvalitet hele vejen igennem, og det kræver godt udstyr, og en lang redigeringsproces.

Jeg ved ikke helt hvad udstyr min kærestes kammerat har, men ellers får han bare vores. Men jeg har set flere af hans billeder og de er super gode. Men jeg glæder mig til at få råfilerne. Dem er der jo ingen (seriøse) fotografer der udleverer, men det er aftalen med ham her.

Så håber jeg bare ikke at det ender med at vores egne bliver bedre end fotografens :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Billederne har jeg fundet her http://www.fotografens.dk/

Jeg har fundet en fotograf der vil komme fra morgen til aften, + makker, det vil sige 2 fotografer fra morgen/formiddag til efter midnat, med kørsel og moms osv. for under 10.000 kr ! Det er fandme billigt! :biggrin::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får min kollega til at tage dem. Han tager rigtig gode billeder og har udstyret som en professionel. Mener os billederne er vigtige. Han kommer fra jeg gør mig klar til vi slutter. Han vil kun have en katon smøger for det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også stor fotofan, er jo selv fotograf, men vi valgte "kun" at have proff. fotograf under vielsen og på location bagefter, resten af dagen har vi selv bedt andre gæster om at fotografere!

Vi får ALLE billederne digitalt (ca 500) og ca. 30 redigerede samt 10 på tryk! så kan jeg selv redigere/manipulere dem jeg bedst kan lide!

Vi giver kun 4500,- kr

Jeg har ikke set billederne endnu men de kommer her en af dagene, og jeg GLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆDER mig bare SÅ meget til at se dem!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har hyret to til hele dagen, der følger hhv mig og h2b:) synes man får nogle fantastiske stemningsbilleder fra når man gør sig klar, så helt sikkert noget der blev lagt vægt på:) derudover får vi alle billederne færdigredigeret på en dvd:) det skal vi give 500kr for, så vi er heldige:) tilgengæld må de bruge billederne som reklame for deres firma:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har booket Jesper Albrechtsen. Som kommer til mine forberedelser og så til og med brudevalsen.

vi skal give 6500 i alt.

Sascha din møgunge... Hehehe Så det var JER der havde kontaktet ham hehe!! For vi havde forhåndsbooket ham til den 3. Men vi var ikke helt klar på at booke da han sagde et andet par havde meldt sig på banen :)

Redigeret af Mamasan
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har booket Jesper Albrechtsen. Som kommer til mine forberedelser og så til og med brudevalsen.

vi skal give 6500 i alt.

Sascha din møgunge... Hehehe Så det var JER der havde kontaktet ham hehe!! For vi havde forhåndsbooket ham til den 3. Men vi var ikke helt klar på at booke da han sagde et andet par havde meldt sig på banen :)

Ej nej nej - hvad er oddsene for det?? :) Men ja, det var det os. Syntes snart vores planlægning skal koordineres. Hehe

Har I fundet en anden fotograf?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er vores fotograf, fra vielse til hun falder i søvn en gang hen ad natten (!) inkluderet i prisen for vielsen, men hvis ikke ville vi nok kun have haft fotograf til vielse og locationbilleder - hvis vi kunne finde en god/billig en. Det er de billeder, jeg går op i at skal være professionelle, resten må gerne være en anden kvalitet. Minderne er der jo alligevel, selv om kompositionen af billederne måske er ringere. Vi har en del fotointeresserede i familien, så hvis vi ikke havde fotograf ville de få opgaven hele vejen.

Til min forberedelse ville jeg uanset valgt at give min søster et almindelig lommekamera - der skal ingen fremmed fotograf op i mit ansigt når jeg sidder og har nerver på! :lol:

Hvad skal I give for det, og hvor kan man fange dem?

Billederne har jeg fundet her http://www.fotografens.dk/

Jeg har fundet en fotograf der vil komme fra morgen til aften, + makker, det vil sige 2 fotografer fra morgen/formiddag til efter midnat, med kørsel og moms osv. for under 10.000 kr ! Det er fandme billigt! :biggrin::thumbsupsmileyanim:

Har du et link?

Vi har hyret to til hele dagen, der følger hhv mig og h2b:) synes man får nogle fantastiske stemningsbilleder fra når man gør sig klar, så helt sikkert noget der blev lagt vægt på :) derudover får vi alle billederne færdigredigeret på en dvd:) det skal vi give 500kr for, så vi er heldige:) tilgengæld må de bruge billederne som reklame for deres firma:)

Hvordan er deres priser? Har du et link?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prioriteret fotograf højt. Sammen med ringene er billederne jo de enste håndgribelige minder om dagen.

Først ville vi kun have ham halvdags, altså fra før kirke, til vi skal til bords, men min kæreste skiftede mening. Så vi har booket vores fra kl. 13-02.

Det koster 10.000.

Den anden fotograf vi har booket følger mig fra morgenstunden af og til vi går til bords vil jeg tro. Ham giver vi ikke sådan så meget for, da min kæreste kender ham. Jeg tror bare vi betaler hans benzin. Så får vi råbillederne og redigerer dem selv.

Hvem har i valgt som fotograf? for synes da det lyder rimelig okay med 10,000 for en hel dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Billederne har jeg fundet her http://www.fotografens.dk/

Jeg har fundet en fotograf der vil komme fra morgen til aften, + makker, det vil sige 2 fotografer fra morgen/formiddag til efter midnat, med kørsel og moms osv. for under 10.000 kr ! Det er fandme billigt! :biggrin::thumbsupsmileyanim:

Hvordan søren har du fundet det ? må man spørge hvem det er ? evt. en hjemmeside? :) det var da et fantastisk fund!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har prioriteret fotograf højt. Sammen med ringene er billederne jo de enste håndgribelige minder om dagen.

Først ville vi kun have ham halvdags, altså fra før kirke, til vi skal til bords, men min kæreste skiftede mening. Så vi har booket vores fra kl. 13-02.

Det koster 10.000.

Den anden fotograf vi har booket følger mig fra morgenstunden af og til vi går til bords vil jeg tro. Ham giver vi ikke sådan så meget for, da min kæreste kender ham. Jeg tror bare vi betaler hans benzin. Så får vi råbillederne og redigerer dem selv.

Hvem har i valgt som fotograf? for synes da det lyder rimelig okay med 10,000 for en hel dag.

Jeg syntes også det er en rigtig fin pris. Han lægger mange timer i redigeringen også. Han hedder Frank Lohmann. Vi har været til møde med ham også, hvor vi så 100 andre billeder end dem han har på sin side, så vi ved at han er så dygtig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har prioriteret fotograf højt. Sammen med ringene er billederne jo de enste håndgribelige minder om dagen.

Først ville vi kun have ham halvdags, altså fra før kirke, til vi skal til bords, men min kæreste skiftede mening. Så vi har booket vores fra kl. 13-02.

Det koster 10.000.

Den anden fotograf vi har booket følger mig fra morgenstunden af og til vi går til bords vil jeg tro. Ham giver vi ikke sådan så meget for, da min kæreste kender ham. Jeg tror bare vi betaler hans benzin. Så får vi råbillederne og redigerer dem selv.

Hvem har i valgt som fotograf? for synes da det lyder rimelig okay med 10,000 for en hel dag.

Jeg syntes også det er en rigtig fin pris. Han lægger mange timer i redigeringen også. Han hedder Frank Lohmann. Vi har været til møde med ham også, hvor vi så 100 andre billeder end dem han har på sin side, så vi ved at han er så dygtig.

Tusind tak for svar - jeg har allerede sendt ham en mail :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer