Frk. K

Et sidste råd om bryllupssted på Sjælland inden vi booker

23 indlæg i dette emne

Hej alle dejlige zillaer

Vi er drejet helt rundt på en tallerken og går nu i stedet for et forsamlingshus-bryllup efter hele pakken et hyggeligt/romantisk sted med mulighed for overnatning. Hvis det skal gøres fint, så må brylluppet være anledningen. Jeg synes godt nok det er lidt mange penge, men det føles bare så godt i maven. Jeg får helt sommerfugle bare af at tænke på dagen.

Vi har fået tilbud fra...

Kragerup Gods

Sørup Herregård

Skjalm Hvide

Comwell borupgård

Højstrupgård

LO/Konventum

Hotel Marienlyst

Sonnerupgård (ikke ledig)

Vi hælder selv mest til (vurderet ud fra priser)...

Sørup Herregård

Skjalm Hvide

Højstrupgård

Men er der nogle fantastiske steder vi har glemt, som ligger i cirka samme prisleje som de valgte? Har I nogle erfaringer fra de enkelte steder? De lyder jo alle rigtig søde når man snakker med dem, men de er jo også sælgere :-) En anden ting er når man er i gang med selve festen. Vi vil jo gerne der hen hvor man får mest "luksus" for pengene (selvom vi så nok skulle have valgt de lidt dyrere slotte :-)

Nårh ja, og så er der jo maden. Har I oplevet noget i forhold til maden som er værd at nævne? Vi går en del op i god mad, så det må gerne være ret godt.

Håber I kan hjælpe inden vi tager springet og bestiller "drømmebrylluppet" som vi slet ikke forventede i starten. Men når det nu skal være, så lad mig dog forkæle med et færdigt arrangement og være prinsesse for en dag.

Mvh Frk. K

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tænker 1100 pr person... Vi bliver 60-63 og jo, Sørup herregård ligger 1 t 5 min fra København (hvilket lidt er grænsen for os), men vi har bare ikke kunne finde så meget tættere på, som giver det der romantik uden at være et meget dyrt hotel, og så tror vi det bliver svært at få gæsterne til at blive og overnatte.

Men hvis nogle har noget lignende tættere på København, så hører vi gerne...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige for at komme med lidt til nogle af de steder I har tænkt over. Vi var selv ude at kigge både på Skjalm hvide og Sørup herregård.

På Sørup herregård kiggede vi på pavillionen, men der kan I selvfølgelig ikke være når I er så mange (Vi er ca 40). Vi fik at vide der ude at bookede vi 40 kuverter skulle vi minimum leje 20 værelser. Så det skal I lige have med i baghovedet. Ellers så synes vi faktisk de var rigtig søde, men endte med at vælge det fra pga. afstanden. :)

Skjalm hvide gik vi væk fra med det samme. "Slottet" kan man være 40- MAX 45 personer. Der ud over er der kun 1 toilet - hvilket er MEGET lille (Får de det ikke snart renoveret?). Det er rigtigt at de er meget søde der ude, og det er billigt. Men når festen slutter. - Mener det er kl 02. Så skal man forlade lokalet. Så skal man rende gennem hele hotellet og så kan man ellers - hvis man ønsker at fortsætte få lov til at opholde sig i et "opholdsrum" på gangen mellem værelserne. Der ud over så når man skal finde ud af hvad menuen skal være, er de meget behjælpelige, men man skal betale for den mad man smager (Kan ikke huske præcis hvor meget), og så kræver det ellers at der er et andet arrangement der har bestilt den menu. Så skal man komme den dag det arrangement afholdes og smage maden. :blink:

Højstrupgård var vi ikke ude på...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I bevæger jer godt nok geografisk meget vidt (Højstrupgaard er i Helsingør og Skjalm Hvide er i Slangerup).

Det er 3 gode steder I har kig på og jeg har spillet alle 3 steder flere gange. Skulle jeg vælge ud af de tre ville jeg nok hælde til Sørup Herregaard på grund af omgivelserne men spørge ind til sådan noget som sluttidspunkt. Noget kunne tyde på at I er fra Helsingør eller har fokuseret på det da I også har LO Skolen, Marielyst og Comwell Borupgaard på listen. Jeg ved at prisen er lidt højere men ikke hvordan det ser ud hvis man vælger et arrangement uden overnatning men Munkerupgaard i GiIleleje er i særklasse. Helenekilde også i Gilleleje og Bymose Hegn i Helsinge er også fuldt ud på højde med ovenstående.

Bevæger vi os mere ud i landet så ville det føre for vidt at nævne alle steder. Det ville også kun være baseret på mine indtryk som jo ikke rummer erfaringer med stederne fra forberedelsesfasen og også er set med "udefrakommende øjne" men bare på vores referenceliste ligger der adskillige steder som for mig at se kunne være relevante. Jeg tror jeg ville gå efter de geografiske forhold for det bliver en dag med et stramt program.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... jo, Sørup herregård ligger 1 t 5 min fra København (hvilket lidt er grænsen for os)

Ahhh, Sørup Herregård ligger kun lidt over 3 kvarters kørsel fra København :)

Så tror jeg vi er nede og snakke om overskridelse af hastighedsgrænsen og at man kommer fra ydergrænsen af København? Jeg synes altid, det tager 1½ time fra Holeby til Amager/Tårnby afkørslen. Og Holeby er lige i nærheden af Sørup Herregård.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg beregner ca. 3/4 times kørsel til RIngsted fra Nordsjælland eller lageret i Farum i en tungt læsset varevogn/bus som sjældent kommer i nærheden af de 130 km. Når du siger Holeby så siger jeg Lolland/Falster og det er jo noget helt andet. Sørup Herregaard ligger i Ringsted. :rolleyes: Men det man skal have for øje når vi taler transport er at hvis man ikke kører i sin eller en andens almindelige bil som brudepar men vælger en limousine o.l. så tager det længere tid. Dertil kommer at der ofte er vejarbejde og ventetid på motorvejen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kommer fra København NV, og ja vi spreder os meget geografisk, men der er 40 min. til helsingør og 1 time til Ringsted, så jeg tænker forskellen ikke er så slem... Men det kan da godt være man bliver træt af den længde kørsel på bryllupsdagen. Synes bare det der ligger tæt på København er vildt dyrt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... jo, Sørup herregård ligger 1 t 5 min fra København (hvilket lidt er grænsen for os)

Ahhh, Sørup Herregård ligger kun lidt over 3 kvarters kørsel fra København :)

Så tror jeg vi er nede og snakke om overskridelse af hastighedsgrænsen og at man kommer fra ydergrænsen af København? Jeg synes altid, det tager 1½ time fra Holeby til Amager/Tårnby afkørslen. Og Holeby er lige i nærheden af Sørup Herregård.

Æh, Holeby ligger på Lolland og Sørup Herrergård ved Ringsted.

Krak siger 49 minutter og jeg tror bestemt, at Krak regner med, at man overholder fartgrænserne :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... jo, Sørup herregård ligger 1 t 5 min fra København (hvilket lidt er grænsen for os)

Ahhh, Sørup Herregård ligger kun lidt over 3 kvarters kørsel fra København :)

Så tror jeg vi er nede og snakke om overskridelse af hastighedsgrænsen og at man kommer fra ydergrænsen af København? Jeg synes altid, det tager 1½ time fra Holeby til Amager/Tårnby afkørslen. Og Holeby er lige i nærheden af Sørup Herregård.

Æh, Holeby ligger på Lolland og Sørup Herrergård ved Ringsted.

Krak siger 49 minutter og jeg tror bestemt, at Krak regner med, at man overholder fartgrænserne :rolleyes:

Så har jeg taget fejl af Sørupperne :) Eller måske helt af navnet.. Min hjerne fungerer ikke helt godt i dag. Men nu giver det også meget mere mening :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Men jo så forstår jeg når du siger at det ligger langt fra København for der er godt nok langt hjem når man er på Lolland/Falster. Ikke så meget på grund af afstanden men fordi der er mange små veje.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt vores bryllup på Comwell Roskilde. Og det var så fantastisk... Vi havde gæster fra København , vestsjælland samt både nord- og sønderjylland. Så derfor var det vigtigt for os at feststedet lå centralt og med god offentlig transport. :biggrin:

Selvom stedet ser lidt hotelagtigt ud på billeder - og måske ikke så meget kro/herregårds agtigt som nogle af de andre steder du nævner, så er det altså bare et skønt hotel med fantastisk udsigt, flotte værelser. Festsalene er lækre og lyse, intet er snusket og der er en terrasse med stole og borde, hvor gæsterne kan side og trække frisk luft.

Det allerbedste (og som også var en betingelse) var at hvis der stadig var gang i festen kl 02, så ville vi have lov til at kunne forlænge festen uden sure miner fra en overtjener, og tro mig, der var ingen sure miner, da vi forlængede på selve bryllupsdagen. Og da vi var gået tilbage til vores værelse og de festen var ved at dø lidt ud, fik de friskeste partygæster lov til at drikke lidt "morgen-øl" i en afskærmet pavillon.

Min mand og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Comwell gav os de bedste rammer for vores bryllup. Alt var professionelt, gennemført og med et fantastisk personale :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt vores bryllup på Comwell Roskilde. Og det var så fantastisk... Vi havde gæster fra København , vestsjælland samt både nord- og sønderjylland. Så derfor var det vigtigt for os at feststedet lå centralt og med god offentlig transport. :biggrin:

Selvom stedet ser lidt hotelagtigt ud på billeder - og måske ikke så meget kro/herregårds agtigt som nogle af de andre steder du nævner, så er det altså bare et skønt hotel med fantastisk udsigt, flotte værelser. Festsalene er lækre og lyse, intet er snusket og der er en terrasse med stole og borde, hvor gæsterne kan side og trække frisk luft.

Det allerbedste (og som også var en betingelse) var at hvis der stadig var gang i festen kl 02, så ville vi have lov til at kunne forlænge festen uden sure miner fra en overtjener, og tro mig, der var ingen sure miner, da vi forlængede på selve bryllupsdagen. Og da vi var gået tilbage til vores værelse og de festen var ved at dø lidt ud, fik de friskeste partygæster lov til at drikke lidt "morgen-øl" i en afskærmet pavillon.

Min mand og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Comwell gav os de bedste rammer for vores bryllup. Alt var professionelt, gennemført og med et fantastisk personale :)

Hvad endte i med at betale for sådan et arrangement hvor I bare kunne fortsætte til langt ud på natten? Det er min største bekymring - alt det de kommer ekstra på når man går ud over klokken 02...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at holde festen på Comwell Sorø Storkro, danmarks største stråtækte kro, ligger smukt og de kan rumme flere størrelsr bryllup, og har også plads til overnatning til alle. Vi skal selv være ca. 60 i alt og har fået en aftale om start kl. 17.30 og en sluttid kl. 03.00, ud fra at vores gæster er glade for at feste og danse. Der er 4 retter til den menu vi har valgt, vine ad libitum, kaffe og avec, natmad kl. 02.45 og det skønneste lokale med udgang til rygeterrasse og tilstødende velkomstlokale. Dette lokale er også vores under festen, så ældre gæster og dem der gerne vil tale lidt uden støj for vores bestilte band kan trække derind. De er supersøde og meget fleksible på Sorø Storkro og vi GLÆDER os til at holde vores bryllupsfest der lørdagen efter jer ()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at holde festen på Comwell Sorø Storkro, danmarks største stråtækte kro, ligger smukt og de kan rumme flere størrelsr bryllup, og har også plads til overnatning til alle. Vi skal selv være ca. 60 i alt og har fået en aftale om start kl. 17.30 og en sluttid kl. 03.00, ud fra at vores gæster er glade for at feste og danse. Der er 4 retter til den menu vi har valgt, vine ad libitum, kaffe og avec, natmad kl. 02.45 og det skønneste lokale med udgang til rygeterrasse og tilstødende velkomstlokale. Dette lokale er også vores under festen, så ældre gæster og dem der gerne vil tale lidt uden støj for vores bestilte band kan trække derind. De er supersøde og meget fleksible på Sorø Storkro og vi GLÆDER os til at holde vores bryllupsfest der lørdagen efter jer ()()

Har I snakket pris? Hvad regner I med at skulle give pr. gæst?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gav cirka 70.000,- og det var med 58 gæster.... Kuvertprisen startede ved 1100,- og vi tilvalgte så en række ting ekstra.

Jeg var i seng 04.30, og aftalte med tjenerne at de sidste gæster kunne drikkenud... men som nævnt i ovenstående indlæg havde vi gæster der sad og drak morgenbajere under en pavillon... :) og det synes jeg er så fin service...

Håber det var en hjælp.

Redigeret af MMF
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad endte i med at betale for sådan et arrangement hvor I bare kunne fortsætte til langt ud på natten? Det er min største bekymring - alt det de kommer ekstra på når man går ud over klokken 02...

Stop en halv. Jeg har spillet på Comwell Himmelev (det hedder det) flere gange og jeg har også spillet til deres egen firmafest for personalet (de forstår at feste igennem). Det der bliver sagt står helt mål med mine egne indtryk af stedet. (generelt er standarden på Comwell hotellerne god). Men uanset hvad man kan lave af aftaler på feststederne så vil der altid være grænser for hvor længe man kan trække den når vi taler langt ud på natten og om bemandede feststeder. Er klokken over fire og er der halvdelen af selskabet tilbage vil personalet med god ret begynde at lukke festen ned. Det gør de for jeres skyld for det er de færreste der vil betale tjenerlønninger eller anden merbetaling m.v. for at et mindre antal personer kan fortsætte på et tidspunkt hvor festen reelt set er slut. Der kan man trække den mere i forsamlingshusene m.v. for der påføres folk ikke ekstraomkostninger.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder på Sophienberg Slot. Det ligger "næsten" ved siden af Rungstedgaard. Der skal vi kun betale ekstratid (efter kl 02) i den tid vi har tjenere til rådighed.

Dvs. hvis vi ikke er så mange tilbage efter natmaden er ryddet væk så kan vi få lov til at sidde så længe vi vil og snakke og hygge i lokalerne uden det koster os ekstra penge. Det kræver selvfølgelig at der er en af os selv der låser døren når de sidste går i seng :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men det er mange penge. Det er så samme kuvertpris som jeg hørte om oppe på Munkerupgaard i Gilleleje men det var også tip/top. Det skal det også være når bruden er en pige som selv tager ud og laver gourmet mad til bryllupsfester m.v. Der syntes jeg så godt man kan tillade sig at sige til gæsterne at de selv betaler et mindre beløb til overnatning for det er som sagt mange penge, men det er smag og behag (og et spørgsmål om økonomi)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer