Majstot

Frabede sig polterabend?

10 indlæg i dette emne

Hej alle i kloge tøser :)

Som overskriften lyder så vil jeg høre jer om I synes at vi kan tillade os at frabede os polterabend? Eller er det for uforskammet?

Hverken H2B eller jeg ønsker os at skulle ud på polterabend... det er bare ikke os at skulle udsættes for alt muligt plat og pinligt :unsure: vi er begge rigtig meget kontrolmennesker (specielt jeg) så får det rigtig dårlig ved tanken om polterabend... vi har prøvet at sige det til familie og venner, men der virker som om at der er nogen i familien som ikke helt har forstået at vi faktisk mener det seriøst

Vi vil gerne med ud og bowle en aften sammen med familie og venner når vi nærmer os brylluppet, men vi har ikke lyst til at skulle kastes ud i alt muligt som bare ikke er os. Og nu kan sådan en polterabend også være en halv (hel) dyr affære og vi ønsker heller at vores familie og venner bruger pengene på at leje hotelværelse til brylluppet så de kan være med til at feste hele natten... det meste af vores familie og venner er nede fra det østjyske så synes ikke de skal køre hjem om natten, men i stedet for bare overnatte på hotel så der kan blive festet igennem :)

Er det okay at melde ud til familie og venner at vi heller ser at de bruger pengene på hotel og nyder vores bryllupsdag sammen med os i stedet for at bruge penge på en dyr polterabend som vi ikke har lyst til? eller er vi bare uforskammet og burde nyde hvad de nu end finder på?

Er der andre her som frabeder sig polterabend eller som gør klart over for venner og familie hvad I i hvert fald IKKE ønsker jer?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle i kloge tøser :)

Som overskriften lyder så vil jeg høre jer om I synes at vi kan tillade os at frabede os polterabend? Eller er det for uforskammet?

Hverken H2B eller jeg ønsker os at skulle ud på polterabend... det er bare ikke os at skulle udsættes for alt muligt plat og pinligt :unsure: vi er begge rigtig meget kontrolmennesker (specielt jeg) så får det rigtig dårlig ved tanken om polterabend... vi har prøvet at sige det til familie og venner, men der virker som om at der er nogen i familien som ikke helt har forstået at vi faktisk mener det seriøst

Vi vil gerne med ud og bowle en aften sammen med familie og venner når vi nærmer os brylluppet, men vi har ikke lyst til at skulle kastes ud i alt muligt som bare ikke er os. Og nu kan sådan en polterabend også være en halv (hel) dyr affære og vi ønsker heller at vores familie og venner bruger pengene på at leje hotelværelse til brylluppet så de kan være med til at feste hele natten... det meste af vores familie og venner er nede fra det østjyske så synes ikke de skal køre hjem om natten, men i stedet for bare overnatte på hotel så der kan blive festet igennem :)

Er det okay at melde ud til familie og venner at vi heller ser at de bruger pengene på hotel og nyder vores bryllupsdag sammen med os i stedet for at bruge penge på en dyr polterabend som vi ikke har lyst til? eller er vi bare uforskammet og burde nyde hvad de nu end finder på?

Er der andre her som frabeder sig polterabend eller som gør klart over for venner og familie hvad I i hvert fald IKKE ønsker jer?

Jeg sagde bare til mine veninder og min søster hvad jeg på ingen måder synes er sjovt og underholdende og hvad jeg synes ville være dejligt på sådan en dag. Det samme gjorde min mand. Vi synes ikke de traditionelle aktiviteter siger os noget. Det havde alle respekt for.

Så jo, det synes jeg helt klar man godt kan tillade sig.. faktisk bryder jeg mig ikke om det med om man kan tillade sig det fordi det er en selv det handler om og fordi ens veninder arrangere et polterabend betyder det ikke at man bare skal hoppe med på noget man egentlig ikke har lyst til at være med til. Det er jo for brudens og gommens skyld der holdes polterabend og ikke fordi de skal udstilles og deltage i noget de ganske enkelt ikke har lyst til.

Og viser det sig at I alligevel bliver hevet ud i noget i ikke har lyst til eller ikke synes er sjovt.. så synes jeg det er helt i orden at melde fra og sige at det der.. det vil jeg simpelthen ikke og at det havde I givet udtryk for tidligere. Jeg synes det er respektsløst overfor brudeparret hvis dem omkring en arrangere et polterabend ( eller indslag under festen ) der absolut ikke er noget brudeparret synes om.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes sagtens at du kan sige fra over for det du ikke vil. Om det så angår hele polterabend-traditionen eller om du bare vil lave noget mere roligt.

Personligt er jeg så stædig, at jeg ville skride midt i det hele, hvis det overskred mine grænser. Så jeg synes godt du kan tillade dig, at sætte grænser

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med lidt opbakning :)

Bliver helt i tvivl fordi nogen i familien (H2B´s søster og svorger) har sagt at vi kommer ikke til at bestemme om vi vil have polterabend eller ej... men nu ved de nok heller ikke hvor sur jeg kan blive og jeg ville nemlig også bare skride hvis de rammer mig på en dårlig dag og sender mig ud i noget jeg overhovedet ikke har lyst til... og så synes jeg bare det er bedre at melde klart ud fra start af at vi faktisk ikke har lyst når nu H2B heller ikke har lyst til at blive sendt ud i alt muligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan helt klart frabede dig det - det skal jo være til glæde for parret, så det burde de kunne respektere.

Hvis ikke... hvad med selv at invitere til "polterabend"? Per mail eller som en ekstra seddel i udvalgtes invitationer - så skriver du bare

"Som I alle ved, ønsker vi ingen af os et traditionelt polterabend - men I skal jo ikke snydes for en hyggelig aften så (dato) har vi lejet X baner på (bowlingstedets navn) og håber I vil komme og se om I kan slå os. Vi giver en burger og en øl bagefter."

Eller noget i den dur. Så burde beskeden ligesom ryge ind.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er meget enig!

Det er helt klart noget du bør melde ud til gæsterne, venner og familie og som de herefter bør respektere.

Hvis du er i tvivl om bestemte personer, som måske kunne finde på at arrangere noget alligevel, så ville jeg råde dig til at alliere dig med en rigtig god veninde (eller familie eller anden) som du stoler på. Denne/disse person(er) vil kunne rapportere til dig hvis der skulle være noget under opsejling og de kan være med til at få de andre overbevist om DINE ØNSKER :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stemmer i kor med de andre.

Dog vil jeg mene at en pa, burde holdes i brudeparrets ånd. Vores venner og familie, holdte en pa for lige var os! Og vi havde altså en del "krav". Jeg er også meget kontrollerende men kunne alligevel nyde min dag fuld ud og ville ikke undvære den. Så det jeg mener er, at i måske kunne var at finde de personer som i har størst tiltro til, fortælle dem hvad i har af ønsker og absolut ikke ønsker. En pa behøver ikke at være vild druk og hor med livsfarlige aktiviteter. Hvis du forstår??

Min mand havde ikke lyst til at få en PA, men han så ændrede mening og snakkede m sine to kammerater, som skulle planlægge hans pa. Fortalte dem at han ønskede sig en hyggelig, stille og rolig men sjov pa. Og det fik han.

Jeg ønskede en fælles fest om aftenen i et selskabslokale. Og min veninde fik det til at lyde Som om at det var røv og nøgler, og at det skulle jeg overhovedet ikke bestemme. Jeg blev så ked af det og havde overhovedet ikke lyst til at komme på pa. Heldigvis kom min søster og veninde til at tale over sig og jeg fik hvad jeg ønskede, så jeg kunne glæde mig til min pa.

Havde et krav, og det var at jeg ville vide hvem der passede vores børn. Og det fik jeg ogsk. Dato behøvede jeg ikke, for måtte slippe lidt af min kontrol. Men ønskede jeg dette havde jeg også fået det at vide.

Håber du, ud fra mit rodet indlæg, kan se hvor jeg vil hen;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg frabad mig også polterabend, men min mand ville gerne have en, at hans familie og venner så aldrig fik arrangeret noget, er så en anden sag.

Jeg måtte sige det et par gange, og især min søster havde svært ved at fatte at jeg ikke ønskede en polterabend, men jeg gav udtryk for at jeg gerne ville ud og spise en god middag med et par nære venner og det var sådan det blev.

Jeg er glad for den dag idag at jeg på forhånd meldte fra og ikke blev udsat for et eller andet som bare slet ikke er mig.

Min pointe er - ja selvfølgelig kan du/i sige fra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer