Guest munkfinsen

Brudepiger/bestman

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hos os har vi valgt følgende:

Da min forlovede havde friet ringede jeg til min bedste veninde og spurgte om hun ville være min maid of honor, og det ville hun rigtig gerne....

Det betyder at hun har været med til alle de vigtige beslutninger som JEG har taget... F. eks kjole, smykker, taler + hun har hjulpet med invitationer og så har hun ringet rundt ang middag og lokaler. Det er også hende der kommer og sover hos mig natten før brylluppet + er sammen med mig om formiddagen. MEN vi har så også valgt brudepiger, hvilket er vores 2 døtre på hhv 8 og 12 år, og vores søstre på hhv. 14 og 15 år.. De skal gå ind før mig (hvis præsten tillader det) i kirken, ud over det skal de ikke noget.

Så har min forlovede valgt sin bedste ven som forlover, og han kommer så med ud og købe tøj osv + det er ham som kommer til at holde ringene...

Det er jo helt op til jer selv hvor mange I vil have af de forskellige, og hvilken rolle de skal spille i brylluppet :D

Min mor har så også været med indenover NÆSTEN alle beslutningerne, og min svigermor kommer og hjælper med invitationer, menukort bordkort osv, men for mig har det ikke rigtigt været et valg, mere en selvfølgelighed at de skulle have en plads også :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal gå ind før mig (hvis præsten tillader det) i kirken,

Det plejer ikke at være noget, som præsten bestemmer :happy:

Læste i en anden tråd herinde om nogle der havde fået at vide af deres præst at deres brudepiger/brudesvende IKKE måtte gå ind før dem, men skulle gå ind efter dem :unsure: Så jeg er blevet lidt nervøs for at "vores" præst vil sige det samme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror bare ikk jeg forstår hvad man bruger de forkellige til

Forloveren er den eneste med en officiel rolle, da han står ved alteren sammen med gommen. Brudepiger behøver man ikke have, det er jo i princippet "bare" en veninde opgave :) At holde øje med kjolens slæb, at håret sidder, have lidt nød-kit i sin taske og lignende. Ellers er de til pynt og hygge og hvad man ellers selv vælger at lægge i det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De skal gå ind før mig (hvis præsten tillader det) i kirken,

Det plejer ikke at være noget, som præsten bestemmer :happy:

Læste i en anden tråd herinde om nogle der havde fået at vide af deres præst at deres brudepiger/brudesvende IKKE måtte gå ind før dem, men skulle gå ind efter dem :unsure: Så jeg er blevet lidt nervøs for at "vores" præst vil sige det samme.

Præsten kan jo ikke bestemme, hvordan I lige kommer til at gå ind af døren, vel? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal gå ind før mig (hvis præsten tillader det) i kirken,

Det plejer ikke at være noget, som præsten bestemmer :happy:

Læste i en anden tråd herinde om nogle der havde fået at vide af deres præst at deres brudepiger/brudesvende IKKE måtte gå ind før dem, men skulle gå ind efter dem :unsure: Så jeg er blevet lidt nervøs for at "vores" præst vil sige det samme.

Præsten kan jo ikke bestemme, hvordan I lige kommer til at gå ind af døren, vel? :)

Hehe, det kan du selvfølgelig have ret i, det har jeg slet ikke tænkt på :a1221::biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer