TenZi

Skal jeg virkelig til at finde min bridezilla frem?

14 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte... :unsure:

Skal giftes med kæresten fredag d. 16 november i en kirke her i Århus. Har næsten alt klar som der nu kan være klar og jeg troede egentlig også at det med præsten var på plads... Her er min oplevelse:

I marts taler jeg med ham i telefonen, hvor vi snakker om det her med giftermålet og jeg fortæller hvilken dag vi ønsker og det kan han bestemt ikke se noget problem i, hverken dato, at det er en fredag, eller at det er ham der skal vie os. Jeg får den besked, at hvis det ikke kan lade sig gøre, vil han give besked, men hvis ikke der er noget til hinder for det, så ville han kontakte os når der var 14 dage til brylluppet -for vi skulle jo også lige mødes til en samtale og sådan.

Jaaaaaaaa :thumbsupsmileyanim: den dag var så i fredags og der var ingen opkald fra præsten. "Pyt, det kan jo være at han ikke lige har kigget så langt frem i kalenderen, jeg ringer på mandag og så er det i orden" tænkte jeg. :rolleyes:

Spørg lige om jeg blev klogere?? :angry:

Ringer til ham mandag eftermiddag, hvor han lyder lidt uforstående overfor at jeg ringer og i øvrigt lyder som om at jeg forstyrrer ham. Han spørger om det er okay at han ringer tilbage, når han er ved sin kalender, for den har han ikke lige nu... Jo selvfølgelig var det okay... Han ringede bare ikke tilbage! :td:

Dagen efter ringede jeg til ham igen og fik en tlfsvarer, som jeg indtalte en besked på. To timer senere, omkring kl 17 ringer han tilbage og fortæller mig, at det da ikke er ham der skal vie os. :blink: Det er den anden præst i samme kirke. Jeg konfronterer ham så med at vi jo havde en aftale om at det skulle han. Til det var hans svar: "Ja altså jeg ville jo også gerne vies af mig, hvis det var mig der skulle giftes, men hvorfor er det vigtigt at det lige er mig?" Det fortæller jeg ham så, at jeg har hørt godt om ham og har været til et arrangement hvor han også var og at jeg fik et godt indtryk af ham der (det indtryk er så smadret nu) :sm:

Han svarer at han ikke kan vie os, fordi han skal holde foredrag i Sønderborg, så derfor havde den anden præst fået opgaven. Her tænker jeg: Hvorfor har han ikke givet mig besked?! Han fortalte også at den anden præst i sognet, ville kontakte mig. Så ønskede han mig et godt bryllup og vi sagde farvel.

Samtalen var temmelig underlig og jeg sad så tilbage HELT PAF! :blink:

Den anden præst er der sikkert ikke noget i vejen med. MEN HVORFOR HAR HUN IKKE KONTAKTET MIG?? :unsure: Jeg har indtalt besked på hendes telefon igår OG idag og hun har IKKE ringet tilbage. Jeg har talt med kordegnen, der siger at hun har forsøgt at ringe til mig -men min telefon har IKKE ringet på noget tidspunkt hele dagen og jeg HAR haft kigget til den MANGE gange (sikret mig at lyden nu var VAR slået til og sådan), fordi jeg netop ventede det her opkald. :blush: Som prikken over i'et holder alt personalet i denne her kirke fri om fredagen, så jeg kan ikke komme kontakt med nogen før mandag og jeg skal giftes fredag og har endnu ikke haft samtale med præsten, fordi den her klovn har kludret i sin kalender og den anden ikke er til at komme i kontakt med.

Og hvorfor har denne her anden præst ikke kontaktet mig 14 dage før brylluppet? :rolleyes:

Jeg er skide træt af denne her situation og ked af det. Min mor har haft ringet til nogle præster vi kender og vi har fundet en vi som familie har kendt altid, og som vi har tillid i til (og det er VIGTIGT for mig i denne her situation) men domprovsten og kirkeministeriet sætter sig imod fordi han ikke har tilladelse til at vie nogen i folkekirken. Han har kun tilladelse til at vie nogen i hans egen kirke, som er methodistkirken.

Så nu står jeg, med en super kirke præcis sådan en jeg gerne vil giftes i - men uden præst. :rolleyes:

OG jeg HAR en fantastisk præst, han må bare ikke vie os i den 'helt rigtige' kirke. :rolleyes:

Jeg hælder mest til at tage ned på kirkekontoret og bede om min prøvevielsesattest og sige: "Det her er bare mit dårligste møde med folkekirken nogensinde og når jeg er blevet viet melder jeg mig ud. I behøver i øvrigt ikke at reservere kirken til os den 16 november, for vi flytter det hele til methodistkirken, for I er simpelt hen for tunge at danse med" og farvel og tak!

Ps: Jeg ved godt at jeg skriver en masse JEG, men det er fordi at det er mig der tager mig af kontakten med kirken, hvor min kæreste så har andre ophaver :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt lidt forstå din frustration, jeg ville også være helt vildt stresset over det, det er bestemt ikke det man har lyst til at beskæftige sig med den sidste uge inden brylluppet.

Jeg har et eller andet sted ikke noget imod at de holder samtaler den sidste uge inden brylluppet, men hvis man bare kunne få en aftale om det, så man i det mindste ikke skal bekymre sig. :td:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en omgang, men vi havde også først samtalen ugen op til vi skulle giftes.

Giv den nye præst en chance. Vi havde også bedt om en præst og hende kunne vi ikke få, og vi var begge vildt skuffet. Vi fik så til gengæld en dejlig og rolig yngre mandlig præst... og han var bare fantastisk :loveshower: Så det endte godt, og det kan det måske også for jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvorfor har denne her anden præst ikke kontaktet mig 14 dage før brylluppet? :rolleyes:

Tja, min far havde altid bryllupssamtaler i ugen op til brylluppet :)

Her kan jeg også række en finger op selvom jeg/vi ikke er præster for har det på samme måde . Det handler om at tingene nemt glider ind i hinanden hvis man ikke kan fokusere på det der ligger fremme foran sig. Ikke at man ikke kan fokusere og tænke længere frem men det gør at man kan få de sidste detaljer med. Det slutter så også her. Så skal man jo ikke tale om 14 dage. Derudover har man fået lovning på en bestemt person, hvad enten det er en præst eller noget andet, så er det mindste man kan gøre at meddele at det ikke bliver sådan. Jeg tror desværre ikke at det hjælper meget eller betyder noget særligt at troppe op på kirkekontoret. Jeg ville påpege det overfor det lokale menighedsråd, men det er en anden verden end den jeg er vant til/er en del af. Her er det ikke altid "kunden" der er i centrum.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er der nok noget om. Jeg tænker bare sådan at provsten måske er bekendt og indforstået med denne fremgangsmåde, som en del af systemet, hvorimod de folkevalgte i højere grad repræsenter brugerne og må formodes i højere grad at kunne sætte sig ind i brugernes synspunkter, men det ved du helt sikkert mere om end jeg gør. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er der nok noget om. Jeg tænker bare sådan at provsten måske er bekendt og indforstået med denne fremgangsmåde, som en del af systemet, hvorimod de folkevalgte i højere grad repræsenter brugerne og må formodes i højere grad at kunne sætte sig ind i brugernes synspunkter, men det ved du helt sikkert mere om end jeg gør. :)

Vi er helt enige i, at menighedsrådet måske er bedre til at sætte sig i brugernes sted, men de kan bare intet gøre overfor præsten :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahr men, altså!! Jeg bliver da helt sur på dine vegne!! Om det så er normalt eller ej at holde den samtale kun 14 dage før og at andre også har gjort det sådan, tænker jeg ikke er så relevant! Det er fair nok! Men som jeg ser det, så er det selve behandlingen du har fået, som er skod! Jeg kan sgu godt forstå du er sur. Han har jo sagt nogle ting han ikke har holdt. Det mindste han kunne gøre var jo at give dig besked om ændringen og så i øvrigt sørge for at den rette præst kontaktede dig, som han selv havde meddelt. Kan da ikke være rigtig at hun slet ikke er til at komme i kontakt med!

Hmm, føler med dig! Det er sgu træls! Men jeg er sikker på at I får et fantastisk bryllup, med træls præst eller ej ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyyyyha en behandling! Har I mulighed for at rykke det til methodistkirken? Jeg tænker bare, at hvis jeg stod i den situation, så gad jeg da ikke blive viet af nogen af de to præster... det skal jo være nogen du har tillid til, og det er ikke særlig tillidsvækkende af hverken den gamle eller den nye præst at ikke kontakte dig - det er trods alt lige om lidt, og selv om samtalerne ligger tæt på vielsen, er der vel en pointe i at informere om det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke læst alle svarene, men til jer der siger, at det er normalt at holde samtaler i ugen op til brylluppet - ja, det er det da, men TS skal giftes på fredag, dvs. at hun har mandag-torsdag til en samtale, og hun har jo endnu ikke fået et tidspunkt for samtalen, og kan tidligst få tidspunktet på mandag. Og selv om man skal giftes, kan man jo ikke sætte hele livet på pause. Det kan tænkes, at TS skal arbejde i dagene op til, og man er jo ikke helt fri for lidt planlægning og andre aftaler i dagene op til brylluppet, så jeg synes bestemt ikke, at det er i orden! Det er heldigvis ikke generelt for den danske folkekirke, men det er da super-træls, og ikke det, man har behov for at tænke på i ugen op til brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest vil jeg gerne sige TUSIND TAK for jeres indlæg, opbakning, støtte og jeres kontruktive ord. Det er jeg virkelig glad for og jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der synes at det her simpelt hen ikke er i orden. :td:

Og SÅ er det vidst på tide at jeg kommer med en opdatering :)

Den anden præst i sognet har nemlig ringet til mig og hun kunne fortælle at hun havde talt med domprovsten, som sagde at methodistpræsten ikke måtte vie i folkeskirken. De ord havde hun dog ikke helt taget for gode varer, så hun havde selv taget kontakt til kirkeministeriet, som kunne fortælle at det var rigtigt det domprovsten sagde. Det blev jeg jo lidt ked af at høre, men vi talte videre og hun fortalte at hun syntes at det var en super dato vi skulle giftes, det var hun nemlig selv blevet. Vi talte sammen i ca tyve minutter og der synes jeg at jeg havde fået skabt en bedre kontakt end jeg egentlig har haft med den præst der brændte mig af. Hun tilbød at vie os og jeg måtte sige til hende, at det var jeg jo nødt til at tale med min tilkommende om og vi aftalte at jeg skulle vende tilbage senest mandag. Allerede der fik jeg mere ro på.

Min kæreste kommer hjem en time senere, totalt udmattet efter at have været ude og købe bryllupstøj. Den stakkels mand havde været i 8! butikker for at finde en slipsenål han kunne lide (han HADER at købe tøj) og jeg fik helt ondt af ham. Men han vidste godt at det her skulle falde på plads hurtigst muligt, så jeg kunne få ro på, så vi satte os ned og snakkede og opvejede for og imod.

Imod at flytte vielsen talte blandt andet at ALLE ved at det er i denne her bestemte kirke det foregår og at vi sikkert ikke når at få givet alle besked og at nogen kan blive tabt i svinget. Derudover, så har jeg altid gerne villet giftes i en landsbykirke plus vi havde personale fordi kirken er booket, det ville vi selv skulle skaffe til methodistkirken.

Efter at have talt om det, blev vi enige om at give den anden præst en chance, så jeg ringede tilbage og fortalte at vi gerne ville sige ja tak til hendes tilbud om at vie os. Hun sagde endda tak fordi hun måtte. Det var jo en noget anden tilgang end den først præst havde haft må man sige. Vi lavede en aftale om at hun kommer hjem til os på tirsdag og det ser jeg faktisk frem til. Jeg føler at her er der en meget bedre kemi og en langt større respekt hinanden i mellem og det kan jeg faktisk godt lide. I plusbogen er selvfølgelig også at hun er en god ven af den præst som begravede min far for to år siden, samt at jeg kender nogle menighedsrådsmedlemmer fra en anden kirke, som siger god for hende.

Så på trods af frustration, panik, vrede, osv så tror jeg faktisk at denne her præst er meget bedre end den første,v så selv om det var et træls og temmelig uventet bump på vejen, så er det nok ikke helt så skidt alligevel :loveshower:

Med hensyn til præsten der har brændt mig af og hans måde at behandle det her på i det hele taget, så har jeg besluttet, at så let skal han ikke slippe. En præst der ikke har styr på sin kalender, der ikke engang gider give besked, når jeg har vist ham så stor tillid, det er bare ikke i orden. :sm: En god ven af min familie er menighedsrådsformand og han har sat mig ind i, hvordan man klager. Man skal skrive et brev til dovprovsten og fortælle om forløbet og så skal der direkte stå KLAGE som overskrift i brevet. Ellers betragter domprovsten det nemlig kun som en skrivelse og ikke som en klage. :rolleyes: Sikke et system altså :rolleyes:

MEN i første omgang så skal vi jo altså lige have holdt bryllup ()() og så må klagen komme bagefter :sm:

TAK fordi du læste med så langt og god lørdag :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor fantastisk!! Lyder jo som om den anden præst er ganske engageret, trods alt! Hvor dejligt for jer!

Kan godt forstå du vælger at klage over den anden præst, så kan vi da håbe på han ikke behandler andre kommende brudepar som om deres bryllup er af meget lidt betydning :wink:

Håber I får et helt igennem fantastisk bryllup på lørdag, OG det TROR jeg bestemt I gør! :a1221:

God fest!! ()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer