Knuzzet

mængde hjælp til reception

8 indlæg i dette emne

Hej

Håber lige i, igen kan hjælpe mig lidt med noget mænge.

Vi har snakket om, at lave mini sandwich til receptionen, intet er fastlagt men vi ville lige undersøge hvad det kostede at få bestilt ude vs at lave dem selv. og så kom det store spørgsmål, hvor mange skal man beregne pr. næse?

Det er jo efter vielsen så ved en 14:30 tiden ankommer folk nok, kl 16:00 kommer vi og skære kage for og kl 18-18:30 vil der være tre rettes menu. Ud over sandwich regner vi også med at servere lidt chokolade og småkager - evt lidt frugt.

Så hvor mange ville i regne med, pr næse? =)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil foreslå at lave 3 forskellige slags sandwich og så beregne en af hver til hver gæst - altså fx 40 af hver slags til 40 gæster. Det nemmeste er at lave det med hjemmelavet hønsesalat, skinkesalat og den slags. Det er nemt at lave selv og sandwichene bliver kun mere lækre af at stå en dag i køleskabet. Så er der ingen slatne salatblade og agurkeskiver, hvis I laver dem dagen før :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm... den er svær. Jeg ved ikke hvor små dine mini sandwich er, men jeg ville beregne hvad der svarer til 2-3 stk toastbrød pr. prs. altså 2-3 trekants sandwicher.

Regner med de skal være en halv trekant sandwich størrelse. Men var også sådan noget i den stil, jeg tænkte på af mængder, men er bare altid bange for, at der ikke er nok. =)

Enig - Så er der umiddelbart rigeligt. En "fræk" løsning afhængig af hvor I skal holde en evt. fest kunne være at lave rigeligt - "vi slutter hvor vi startede" - og servere resten til natmad. :rolleyes:

Vi skal holde det hele i samme forsamlingshus, så det var jo faktisk en rigtig god ide. Jeg bryder mig alligevel ikke om alt det suppe natmad stas. =) Så skal jeg bare lige overbevise H2B om det er en god ide, og det var straks værer. :P

Jeg vil foreslå at lave 3 forskellige slags sandwich og så beregne en af hver til hver gæst - altså fx 40 af hver slags til 40 gæster. Det nemmeste er at lave det med hjemmelavet hønsesalat, skinkesalat og den slags. Det er nemt at lave selv og sandwichene bliver kun mere lækre af at stå en dag i køleskabet. Så er der ingen slatne salatblade og agurkeskiver, hvis I laver dem dagen før :)

Havde også regnet med sådan nogle salater, for de skal nemlig laves dagen før. Ellers får jeg vist stress. :) og din mængde er jo på størrelse med det andet forslået. =) Så det er jo super med nogen råd i samme retning. =)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke sige hvad I skal gøre, men jeg kan da fortælle hvad vi har valgt :)

Vi har tre slags fyld, og har beregnet 3-4 sandwiches pr. næse - og lidt dyppegrønt - vi har så hverken kage, chokolade eller småkager :)

Vi går ud fra, at der måske er mange der har valgt en sen morgenmad (fordi de måske har sovet længe for at kunne holde hele dagen)

og derfor ikke har fået frokost :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer