Ildtiger

Skal jeg holde tale ?

13 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det kommer jo helt an på , hvad du selv føler.

Jeg holder tale - og starter med at takke mine forældre, familie og svigerfamile og dernæst takker jeg min søde mand for at være min og for hvordan han får mig til at føle :) Men jeg er også en ævler og elsker at tale ... så det er meget naturligt for mig at skulle holde tale :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer jo helt an på , hvad du selv føler.

Jeg holder tale - og starter med at takke mine forældre, familie og svigerfamile og dernæst takker jeg min søde mand for at være min og for hvordan han får mig til at føle :) Men jeg er også en ævler og elsker at tale ... så det er meget naturligt for mig at skulle holde tale :)

Jeg har det hele på samme måde... jeg vil også starte med at takke dem omkring os og så til sidst fortælle min mand hvad han betyder for mig

men hvis ikke man har det godt med at skulle holde tale så er det måske bedre at lade være - omvendt så er det måske også meget sundt at presse sig selv lidt :blink: og så synes jeg personligt at det er vigtigt at huske på at på sådan en dag er det okay at komme til at tude lidt selvom man holder tale for der vil højst sandsynligt komme mange følelser frem :)

Og en god ide vil være at skrive talen nede (måske gerne i god tid) og så øve sig på den... gør det meget nemmere på dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal holde tale, hvis du har lyst til det, og hvis du har noget på hjerte :) Det sidste har man vel altid i relation til sin kommende ægtefælle, men du skal gøre dig nogle overvejelser om, hvorvidt det er noget du har lyst til/brug for/ønske om at dele med jeres gæster.

Hvis du kan svare ja til alle tre ting, så er det dit startsted :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holdt tale og havde en sangerinde til at synge en sang fra mig til min mand. Hvad man holder tale om er jo meget individuelt - men hvis du er tom for idéer, så tag udgangspunkt i et smuk kærlighedsdigt... så finder du nok lidt inspiration undervejs.

Husk at en tale behøver ikke være lang eller svær.... det vigtigste er at den kommer fra hjertet.... og så er ordene næsten ubetydelige :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke nødvendigvis. Nogle gange holder bruden tale, andre gange laver hun noget andet og nogle gør slet ingenting. Der er også brude som først tager stilling hen ad aftenen hvor toastmasteren først ud på aftenen finder ud af om hun vil gøre det eller ej. Det ses da også af og til at der er en gom der ikke holder tale men det er godt nok sjældent. Længe leve ligestillingen. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal gøre hvad du føler for, men nu til dags er det vist meget normalt at bruden gør ''et eller andet''.

Evt. kan du tjekke min hjemmeside, hvis du ønsker en helt anderledes tale, som du i stedet for læser op som en historie :loveshower:

Uanset hvad du finde på bliver det helt sikkert godt modtaget :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes selv den er svær. Jeg vil rigtig gerne takke familien og H2B, men jeg har aldrig været en god taler. Har altid skælvet i stemmen, sved og hjertebanken, puha :)

Nemlig sved og hjertebanken jeg kan virkelig ikke lide det men kunne være man skulle holde en lille en og sige tak til svigermor og far for at have fået manden eller noget det er bare så svært

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer