Lene T

Salg af brudekjole - for eller imod?

26 indlæg i dette emne

Ja nu er jeg jo lykkeligt gift og er nu havnet i det typiske dilemma - skal jeg sælge kjolen eller lade være?

Inden vi fortsætter kan jeg lige sætte et billede på af den - så er det nemmere for alle at snakke ud fra :wink:

post-45329-0-56013800-1353428494.jpg

post-45329-0-92342100-1353428762.jpgpost-45329-0-09926000-1353428778.jpgpost-45329-0-99593100-1353428790.jpg

Som min mor fornuftigt siger - hvad faen vil du så gemme den for? Sandsynligheden for, at vores datter vil giftes i den er jo nok lig 0, men på den anden side gør det også bare lidt ondt at skulle skille sig af med den :blush: Og HVIS man skulle skille sig af med den, hvad skulle man så tage for den?? Hvordan sætter man en pris på den kjole, man har været allermest lykkelig i? :blink: Og er det ikke voldsomt at gemme på en kjole, som man måske kunne tjene nogle tusinde på, bare for mindernes skyld? På den anden side, synes jeg også bare det er sådan en lunken følelse, at skulle sælge en kjole der har kostet omkring de 9000,- for et par tusinde..

Min kære mand synes ikke at jeg skal sælge den, fordi han kan mærke at jeg har det svært ved det, så det er ikke fordi jeg er presset til det - heller ikke økonomisk. Valget er altså 100% mit :)

Det er jo ikke fordi jeg vil genopleve dagen, bare fordi jeg har en kjole til at hænge i skabet - som vi ikke har meget af - skabsplads altså! På den anden side, så ville det også gøre mig glad, hvis en anden brud ville have DERES livs lykkeligste dag i denne smukke kjole :loveshower:

WHAT TO DO???!! Sell/don't sell?? Og hvor meget ville i tage for den? Det er en 2010 model fra Justin Alexander..

Hvad ville i gøre/gør i?? :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg ikke skulle bruge min igen, så ville jeg sælge den. For ja det er et stk. dyrt beklædning at have hængende, og den fylder mega meget. Og hvad skal man lige bruge den til? (medmindre man som mig har planer om at bruge den igen hehe).

Det vil nok gøre ondt at sælge den, i starten, men jeg tror det vil gå over tænker jeg..

Prisen.. tja den er jo svært. Jeg ville aldrig selv give over 30% af nyprisen for noget brugt. Men det kan der jo sagtens finde andre der vil :) Jeg tror måske du skal tænke på hvad den ville koste på udsalg, og så i hvert fald ikke sætte prisen højere end det.

Jeg håber du finder ud af det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke jeg vil sælge min.. Jeg er måske gammel romantisk og ville synes det var helt fantastisk hvis min datter kunne finde på at blive gift i min kjole.. Hvis ikke, så skal den ikke sælges fordi det er MIN kjole. Ville ikke kunne sætte en fair pris på den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv en brudekjole, men min mor har :) Mine forældre blev gift i 1965 og når mine forældre siden har flyttet, så er brudekjolen det sidste, der er blevet båret ud og det første, der er blevet båret ind. Min far har endda præsteret at bygge et skab til kjolen, så den kunne hænge i sin fulde længde :) Så selvom det er lidt besværligt at have sådan en hængende, så kan man godt, hvis man vil :)

Har min mor så brugt kjolen? Ja, min mor havde den på til deres sølvbryllup i 1990 og deres 35 års-bryllupsdag i 2000 og hun skal have den på i kisten, når vi kommer så langt.

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg ikke skulle bruge min igen, så ville jeg sælge den. For ja det er et stk. dyrt beklædning at have hængende, og den fylder mega meget. Og hvad skal man lige bruge den til? (medmindre man som mig har planer om at bruge den igen hehe).

Det vil nok gøre ondt at sælge den, i starten, men jeg tror det vil gå over tænker jeg..

Prisen.. tja den er jo svært. Jeg ville aldrig selv give over 30% af nyprisen for noget brugt. Men det kan der jo sagtens finde andre der vil :) Jeg tror måske du skal tænke på hvad den ville koste på udsalg, og så i hvert fald ikke sætte prisen højere end det.

Jeg håber du finder ud af det :)

Nu købte jeg den på udsalg og sparede 25%, så det dur ikke helt. Men det er bare svært at sætte pris på den!

Det er svært :a1221:

Har i tanker om at i skal have børn på et tidspunkt? Nogle vælger jo at få syet deres brudekjole om til dåbskjole...

Thomas har en datter på 10 år, som lige nu siger at hun gerne ville have den på, men der kan jo ske meget! Vi har en dåbskjole i vores familie, som alle mine søskende, kusiner og nevøer/niecer er blevet døbt i - syet af min mors brudekjole.. så det kan jeg heller ikke :)

Jeg tror ikke jeg vil sælge min.. Jeg er måske gammel romantisk og ville synes det var helt fantastisk hvis min datter kunne finde på at blive gift i min kjole.. Hvis ikke, så skal den ikke sælges fordi det er MIN kjole. Ville ikke kunne sætte en fair pris på den.

Nej det er jo netop prissætningen jeg synes er svær!!

Jeg har ikke selv en brudekjole, men min mor har :) Mine forældre blev gift i 1965 og når mine forældre siden har flyttet, så er brudekjolen det sidste, der er blevet båret ud og det første, der er blevet båret ind. Min far har endda præsteret at bygge et skab til kjolen, så den kunne hænge i sin fulde længde :) Så selvom det er lidt besværligt at have sådan en hængende, så kan man godt, hvis man vil :)

Har min mor så brugt kjolen? Ja, min mor havde den på til deres sølvbryllup i 1990 og deres 35 års-bryllupsdag i 2000 og hun skal have den på i kisten, når vi kommer så langt.

Se det synes jeg faktisk er en rigtig sød tanke! Ikke nødvendigvis at have den hængende, men at tage den på på bryllupsdage og blive begravet i den. Smuk tanke! :)

Alle jeres svar giver stof til eftertanke!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror helt ærligt ikke, jeg kan sælge min, når jeg når så langt. Overvejer lidt, om jeg istedet kan få mig selv til at farve den i en smuk farve, og så bruge den som gallakjole :) Forhåbentligt har jeg venner, der også skal giftes engang :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv en brudekjole, men min mor har :) Mine forældre blev gift i 1965 og når mine forældre siden har flyttet, så er brudekjolen det sidste, der er blevet båret ud og det første, der er blevet båret ind. Min far har endda præsteret at bygge et skab til kjolen, så den kunne hænge i sin fulde længde :) Så selvom det er lidt besværligt at have sådan en hængende, så kan man godt, hvis man vil :)

Har min mor så brugt kjolen? Ja, min mor havde den på til deres sølvbryllup i 1990 og deres 35 års-bryllupsdag i 2000 og hun skal have den på i kisten, når vi kommer så langt.

Se det synes jeg faktisk er en rigtig sød tanke! Ikke nødvendigvis at have den hængende, men at tage den på på bryllupsdage og blive begravet i den. Smuk tanke! :)

Vi overvejede, om den skulle syes om til konfirmationskjole til mig, men jeg er bredere over skuldrene end min mor, så det kunne ikke lade sig gøre :) Og det med, at hun skal have den på i kisten, det giver en form for ro, så véd man det og skal ikke tænke over det, når den tid kommer.

Og så det med at have den hængende: Det var det gode ved at flytte i præstegård - der VAR et skab til (præste)kjoler :thumbsupsmileyanim: At det så var min mors brudekjole, min konfirmationskjole, min svigerindes brudekjole og mine 3 festkjoler, der optog det meste af pladsen - dét er en anden side af historien :fløjt: Bare rolig, min fars tre præstekjoler fik også plads - de skulle være der, mente min far :blink::lol:

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror helt ærligt ikke, jeg kan sælge min, når jeg når så langt. Overvejer lidt, om jeg istedet kan få mig selv til at farve den i en smuk farve, og så bruge den som gallakjole :) Forhåbentligt har jeg venner, der også skal giftes engang :)

Har de samme tanker om min jeg tror heller ikke jeg vil kunne sælge den

Redigeret af Ildtiger
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer ikke til at sælge min.

Billeder kan fremkalde nok så mange minder, men det er bare ikke det samme, som rent faktisk at have beklædningen liggende/hængende.

Kjolen har jo affektionsværdi og det kan jo ikke omregnes til en kroner-øre - pris.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, ja, svært valg smukke Lene!

Jeg kunne måske også godt sælge min - men præcis, jeg synes ikke om at sælge den for nogle få tusind kroner, når den er meget mere værd, blot fordi den er brugt en enkelt gang - den fremstår jo som ny! Jeg har lidt indtryk af, at mange købere hos DBA og andre sider forlanger mindst 70% i prisnedsættelse fra ny - og nej, ikke på vilkår om jeg gør det! (Bare min mening - naturligvis :) )

Kan den ikke syes om til bare et eller andet? Farves måske? Jeg overvejer endda selv at få lavet et babytæppe ud af min kjoles slæb - men jeg er som sagt kun i overvejelses-stadiet, så jeg er nok ikke den bedste til at råde!

Èn ting ved jeg dog - er du i tvivl nu, så vent. Det ville være sådan en ærgerlig beslutning at fortryde senere.

Held og lykke med det :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes du skal gemme den i skabet nogle måneder endnu.

(Og så finder jeg ud af om jeg er gravid, eller om jeg skal købe den :) )

Kan sagtes forstå dig, d skal gøre det du har det bedst med..

Men hvis det er, så kan du jo gemme dem i skabet til du er klar... Så skal der også nok være en køber til den tid...

Sælg ikke hvis du ikke er klar...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smuk smuk kjole du har dig!

Jeg har købt min, dog ikke blevet gift i den endnu :happy:

Men jeg tror ikke at jeg ville kunne sælge kjolen bag efter. Det betyder den "bare" for meget til, og håber jo min egen datter vil have min kjole på til sit bryllup, eller måske få syet den op til en konfirmations kjole?! :rolleyes:

Men sælges, det tror jeg ikke den bliver!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min bli'r uden tvivl sat tilsalg ... Ren og skær drysseri dét ikke er sket endnu ;)

Jeg er super glad for dén, men hvad skal jeg dog bruge den til?! Hænger jo bare der og syntes det er "spild" :)

Vil hellere nyde f.eks en forlænget weekendophold med min mand for de penge vi evt. kunne hente på dén ...

Prisen tror jeg ikke man skal sætte for højt ... Men erkende dét nok forholder sig med brudekjoler, som med nye biler - Falder voldsomt i værdi, så snart de har været i brug :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er meget normalt at brugte ting er ca. 70% under nypris. Man skal jo tænke på at mange gange så koster helt nye ting mere end 50% mindre når de er på udsalg. En brugt varer er jo - brugt :) Så tror jeg bare ikke at der er ret mange som vil give en del mere for en varer som de reelt måske kan få til ikke ret mange flere penge, fra helt ny af. Gav det mening?

Men det må være så svært at sætte en pris på noget som en brudekjole. Det er jo ikke en "død" ting som sådan. Til at starte med Lene kan du jo bare få den renset (hvis den ikke allerede er det) og så lade den hænge i skabet. Det haster vel ikke mere end det jager hvis den skal sælges :) så kan du lige gå og summe over det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

som før skrevet: er du i tvivl, så vent :)

Jeg har selv købt DRØMMEKJOLEN! brugt, så jeg synes at muligheden for at en anden brud vil få en ligeså vidunderlig dag i den som den første brud havde, er en dejlig tanke :)

Hvad prisen angår, er det jo en anden snak. Hvis din kjole er køberens drømmekjole, kan du måske få 50-60 % af prisen hjem. hvis det er spørgsmål om pris, så bliver det måske en prisvenlig lilly model på lagersalget i stedet :)

ens drøm af en brudekjole er det måske noget af det sværeste at prissætte, så den bliver solgt, og så man selv føler at man får en fair pris for den :)

Det er med brudekjoler som med biler, prisen falder gevaldigt så snart den er fjernet fra forretningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt min brugt og hende jeg købte den af, var meget i tvivl om hun skule sælge. Hun sagde hun ville se om hun kunne finde den rette køber (tror hun mente en der ville forelske sig i kjolen ligesom hun havde) og derved give en anden brud en ligeså fantastisk dag som den hun havde haft (Ligesom frølen LT var inde på) Hun havde fået kjolen skræddersyet fordi hun ikke kunne finde det hun gerne ville i butikkerne - og det var sjovt nok også lige det jeg drømte om :loveshower: Tror det betød meget for hende at det på den måde også var min drømmekjole. Jeg gav 5000 for den, mener nyprisen var 13000 og det synes jeg absolut var fair. Det faldt mig på ingen måde ind at forhandle om prisen,også selvom de fleste siger at prisen på brugte ting altid er til forhandling. Men det er jo en svær ting at prissætte!

Men ellers tror jeg det med at sælge/ikke sælge kommer an på den type man er (som med så mange andre ting i livet) Jeg tror ikke selv jeg vil kunne sælge kjolen (og nu hvor den er brugt i forvejen er det meget lettere at beslutte :biggrin: ) men jeg er virkelig også en gemmer og knytter mig ofte til ting som betyder meget for mig (også derfor vi nu har over 70 flyttekasser efter at være flyttet fra en 55 kvm lejlighed - SKAL have lært det med at skille mig af med ting!) Dog ikke min brudekjole :rolleyes:

Derudover synes jeg det virker som om at mange får et helt andet forhold til deres kjole når først al bryllupsræset har lagt sig og det er blevet hverdag igen. De elsker den stadig, jo, men det virker som om den er kommet på afstand. Derfor er det sikkert også svært for os brides to be at være helt objektive - vi er jo stadig i ræset :wink: Hvis du forstår. Jeg vil helt sikkert også tilslutte mig alle andre og mene du bør vente til du er helt klar, og måske møder en der KNUSelsker kjolen som du selv har gjort :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Udover alt det der er blevet sagt, så er det som at lede efter en nål i en høstak at sælge en brugt kjole eller finde en selv at købe. Jeg er selv i gang med at lede efter en brugt kjole, og har indtil videre været ude og prøve 3 forskellige og har endnu en aftale. Man skal jo ligesom finde en "gammel" brud som ligner dig ret meget - stil og størrelse (højde, bryst, hofte osv.) og ikke bor alt for langt væk. Den ene sælger havde haft sin kjole til salg i 1½ år, og det samme kan jeg se med annoncerne på dba som blir fornyet når annoncen udløber. Jeg holder øje med dba og trendsales hver/hveranden dag, og det vælter ind med kjoler. På dba er der et sted mellem 10 og 20 nye annoncer hver dag. De fleste sætter prisen til lige under 50%, men som tiden går sætter sælgerne selv prisen ned, og jeg vil være ærlig og sige, at jeg ikke køber en kjole uden at presse den 500-1000kr længere ned. Så selvom du vælger at sætte den til salg, er det ikke sikkert den blir solgt. Du kan jo tage chancen. Er der en køber som melder sig (og rent faktisk kan passe kjolen) så er det måske det der er meningen. Er der ikke, så er det fordi du selv skal beholde kjolen :)

Jeg synes selv det har været spændende at kunne se min mors brudekjole, nu og som barn. Men jeg vil sgu ikke have den på! Jeg er min egen, og ikke en kopi af min mor :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som med alt andet er det vigtigt at lytte til sin mavefornemmelse - den skal man altid huske at følge :)

Jeg tror ikke selv jeg vil kunne sælge min kjole... jeg har kun givet 5700kr for den og tænker at det er så latterligt lidt at jeg vil kunne få for den at det vil jeg ikke... men jeg er også typen som har svært ved at skille mig af med ting... har stadig min konfirmationskjole :rolleyes:

Jeg tænker at jeg vil gemme min kjole og så håber jeg at vi inden for de næste par år flytter til et sted med bedre plads så jeg forhåbentligt få plads til en gine hvor kjolen kan komme på... jeg har altid gerne ville have en gine med en stor flot kjole på... og kan det så blive min bryllupskjole så er det jo bare perfekt :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg køber en dyr kjole bliver den uden tvivl sat til salg igen i et forsøg på at få bare lidt af pengene igen.

Hvis jeg køber den billigt/brugt så den ikke kan sælges for særlig meget skal den laves om til dåbskjole.

Kan godt forstå at der er noget nostalgi med kjolen men helt ærligt, så hænger den jo bare og fylder. Tror altså det er de færreste som overhovedet gider have den på igen til sølvbryllup osv, og det er da totalt longshot at ens børn gider bruge den til deres bryllup - de skal da have deres egen kjole-oplevelse :)

Kort sagt ville jeg sælge den hvis jeg var dig, når nu det med dåbskjolen er udelukket :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en som mener at man skal beholde kjolen. Men kan altså ikke forstå at i andre brude ( som beholder kjolen ) gemmer den væk. Har selv købt en gine og når vi er blevet gift skal ginen bære min kjole og stå fremme ( i soveværelset ). Tror at du vil fortryde hvis du sælger din drømmekjole lige meget hvad prisen er

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er en som mener at man skal beholde kjolen. Men kan altså ikke forstå at i andre brude ( som beholder kjolen ) gemmer den væk. Har selv købt en gine og når vi er blevet gift skal ginen bære min kjole og stå fremme ( i soveværelset ). Tror at du vil fortryde hvis du sælger din drømmekjole lige meget hvad prisen er

Sådan en må samle uendelig meget støv når den står fremme. Det kan ikke være ret sundt at have i soveværelset :rolleyes: Der er jo også det i det, at hvor skal den lige kunne være frit fremme? Jo mange er da så priviligeret at have pladsen som det kræver, men mange er ikke.

Vi har pladsen i soveværelset jo da, men jeg vil heller have "ro i øjnene" når jeg går i seng, og et bedre indeklima :)

Lene hvis du gemmer kjolen, så smider jeg en invite afsted til dig, når vi holder temafest: kom i dit bedste bryllupstøj :loveshower: Så er der i hvert fald en undskyldning mere for at få den på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lene hvis du gemmer kjolen, så smider jeg en invite afsted til dig, når vi holder temafest: kom i dit bedste bryllupstøj :loveshower: Så er der i hvert fald en undskyldning mere for at få den på :)

Haha det kunne fanme være fedt!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer