Ninna_pigen

Nogle der har erfaring med Jukeboks?

25 indlæg i dette emne

Hej kære zilla'er

Vi kan ikke helt blive enige om hvilken musik vi skal have på vores store dag..

Vi havde talt om et duo-band, men vi synes umiddelbart de fleste er det dyre. Manden er ikke til en der sidder og spiller lidt stille musik (evt. blot under maden)

Så nu overvejer vi at leje en jukeboks.

Er der nogle af jer der overvejer det samme? Nogen med gode/dårlige erfaringer som gæst eller brudepar?

Håber på jeres hjælp, for vi (læs jeg) er godt nok i tvivl, og manden er ved at være liiiidt træt af vi ikke bare kan tage en beslutning.. Han foreslog endda vi ku slå (sten/saks/papir) om det .. :o)

Ninna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kære zilla'er

Vi kan ikke helt blive enige om hvilken musik vi skal have på vores store dag..

Vi havde talt om et duo-band, men vi synes umiddelbart de fleste er det dyre. Manden er ikke til en der sidder og spiller lidt stille musik (evt. blot under maden)

Så nu overvejer vi at leje en jukeboks.

Er der nogle af jer der overvejer det samme? Nogen med gode/dårlige erfaringer som gæst eller brudepar?

Håber på jeres hjælp, for vi (læs jeg) er godt nok i tvivl, og manden er ved at være liiiidt træt af vi ikke bare kan tage en beslutning.. Han foreslog endda vi ku slå (sten/saks/papir) om det .. :o)

Ninna

Hejsa

Vi var selv til bryllup her i sommer hvor de havde jukeboks og det var fint, den hed en funkydiva, tror de gav omkring 2500,- for dette

Mvh

Sikora

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej kære zilla'er

Vi kan ikke helt blive enige om hvilken musik vi skal have på vores store dag..

Vi havde talt om et duo-band, men vi synes umiddelbart de fleste er det dyre. Manden er ikke til en der sidder og spiller lidt stille musik (evt. blot under maden)

Så nu overvejer vi at leje en jukeboks.

Er der nogle af jer der overvejer det samme? Nogen med gode/dårlige erfaringer som gæst eller brudepar?

Håber på jeres hjælp, for vi (læs jeg) er godt nok i tvivl, og manden er ved at være liiiidt træt af vi ikke bare kan tage en beslutning.. Han foreslog endda vi ku slå (sten/saks/papir) om det .. :o/>)

Ninna

Hejsa

Vi var selv til bryllup her i sommer hvor de havde jukeboks og det var fint, den hed en funkydiva, tror de gav omkring 2500,- for dette

Mvh

Sikora

Det stemmer meget godt med de priser jeg også har fundet..

Hvordan under gik det under maden? Jeg tænker ved sange, taler etc.?

Og hvad med brudevalsen?

Undskyld de mange spørgsmål...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej kære zilla'er

Vi kan ikke helt blive enige om hvilken musik vi skal have på vores store dag..

Vi havde talt om et duo-band, men vi synes umiddelbart de fleste er det dyre. Manden er ikke til en der sidder og spiller lidt stille musik (evt. blot under maden)

Så nu overvejer vi at leje en jukeboks.

Er der nogle af jer der overvejer det samme? Nogen med gode/dårlige erfaringer som gæst eller brudepar?

Håber på jeres hjælp, for vi (læs jeg) er godt nok i tvivl, og manden er ved at være liiiidt træt af vi ikke bare kan tage en beslutning.. Han foreslog endda vi ku slå (sten/saks/papir) om det .. :o/>)

Ninna

Hejsa

Vi var selv til bryllup her i sommer hvor de havde jukeboks og det var fint, den hed en funkydiva, tror de gav omkring 2500,- for dette

Mvh

Sikora

Det stemmer meget godt med de priser jeg også har fundet..

Hvordan under gik det under maden? Jeg tænker ved sange, taler etc.?

Og hvad med brudevalsen?

Undskyld de mange spørgsmål...

Det er helt i orden :)

Jeg tror deres toastmaster styrede det, men er ikke 100% sikker. Jeg ved desværre ikke med hensyn til brudevalsen, da der kom et band ved 23-tiden, men mon ikke man kunne få toastmasteren til at finde ud af dette, når brudevalsen nærmer sig :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I de fleste jukebokse ligger brudevalsen ... Men spørg ved udlejeren :)

Vi havde jukeboks ved vores bryllup og det fungerede super - også under maden, hvor min nevø sørgende for "playliste", samt tænd/sluk ved taler og indslag.

Dog ville jeg ha ønsket der også var noget mere "nyere" musik i dén, men var vores egen fejl .. skulle vi ha efterspurgt ved udlejningen, for så bli'r der sørget for det :)

Var så nok også mest mig der savnede det mest ... De lidt ældre og derfor tit også meget kendte numre fik folk til at gå amok på dansegulvet ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I min familie er vi stor fan af jukebokse :tunge:

Jeg synes det fungerer enormt godt. Der er noget for enhver smag og hvis man er OBS på at sige der også skal være noget af det nyere musik på er det helt perfekt. Vi skal selvfølgelig selv have jukeboks til brylluppet. Jeg ved endnu ikke om brudevalsen er på den vi lejer - men ellers må jeg bare have fat i en cd og en gettoblaster :wink: Jeg kan ikke udtale mig om pris da min far har nogle super forbindelser i form af sit arbejde og vi kan derfor låne den gratis :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for jeres svar.. Hvor dejligt at høre at der er en masse med gode erfaringer:-)

Jeg tror det bliver til vi leger en jukeboks, og husker at sige at der gerne må være lidt nyere musik på også ... :-)

Kan man pre "installere" en playliste eller skal man vælge nyt nr. efter hver sang?

Er der meget forskel på de forskellige slags bokse der er?

Ninna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En jukeboks kan være en fin løsning for mange men kan aldrig gøre det ud for en prof. bryllupsdj (eller et band) fordi maskinen ikke har situationsfornemmelse og ikke kan fornemme stemningen i selskabet. Der har det meget at sige hvilke muligheder man har for at låse allerede ønskede musiknumre og ikke mindst hvordan selskabet bruger jukeboksen. Risikoen er jo at det er få der styrer musikvalget og hvis de vælger meget ensporet risikerer man at tabe resten af selskabet på gulvet.

Uanset hvor mange festsange en jukeboks så indeholder så kan den ikke styre skålepauser, den kan ikke justere hastigheden så tempoet matcher selskabets naturlige tempo (det er et faktum at mange festsange leverandører indspiller sangene for hurtigt) En anden forskellen er kvaliteten i det lyd og lysudstyr der bruges men der er også en prisforskel og som sagt kan det være en fin løsning for mange.

Vi får løbende flere henvendelser fra kunder som tidligere har brugt en jukeboks hvilket ikke var sagen men det er mest firmakunder. Det er jo gudskelov de færreste der bliver gift mere end én gang i deres liv og som regel er folk heller ikke så "løsslupne" til bryllupsfesterne som man ser det ved visse firmafester :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg har mange erfaringer med jukeboks.. er trods alt lige rundet 40 og har været til en del fester - både egne og andres hvor vi har danset til jukeboks. Må indrømme at jeg er alt for tit blevet skuffet. Jeg ville aldrig vælge det til mit bryllup.

Jeg synes altid der mangler nogle yndlingsnumre... måske ikke lige mit yndlingsnummer men så nogen andres, folk stimler sammen om boksen og vælger numrene og kan efter diverse genstande ikke helt holde styr på hvad der er valgt og hvornår. Det bliver altid lidt utjekket hvilken rækkefølge numrene kommer i osv. For at cleare rækkefølgen kan det også være lidt besværligt osv...

Ej - jeg er færdige m jukebokse selvom det er er SKØN udsmykning.

Kh dorte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg har mange erfaringer med jukeboks.. er trods alt lige rundet 40 og har været til en del fester - både egne og andres hvor vi har danset til jukeboks. Må indrømme at jeg er alt for tit blevet skuffet. Jeg ville aldrig vælge det til mit bryllup.

Jeg synes altid der mangler nogle yndlingsnumre... måske ikke lige mit yndlingsnummer men så nogen andres, folk stimler sammen om boksen og vælger numrene og kan efter diverse genstande ikke helt holde styr på hvad der er valgt og hvornår. Det bliver altid lidt utjekket hvilken rækkefølge numrene kommer i osv. For at cleare rækkefølgen kan det også være lidt besværligt osv...

Ej - jeg er færdige m jukebokse selvom det er er SKØN udsmykning.

Kh dorte

Tak for mening Dorte, det er præcis erfaringer som dine jeg var/er lidt bekymret for..

Jeg synes faktisk det er en rigtig svær beslutning.

Leje et band til X antal tusinde - og ikke vide om man bliver tilfreds eller har i vente

Leje en jukeboks - vide hvad man har til en forholdsvis billig penge, men ikke vide om det går i hat og briller

Eller noget helt 3.:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også haft mange tanker... Vendt og drejet mange gange..... :huh:

Nu om dage med TDC play, spotify, itunes osv kan man altså en helt masse.... og for ingen penge....

Det er brandsvært - fordi en DJ kan være rigtig god, men kan også skyde forbi... Jeg har en del i venskabskredsen der føler sig som de helt perfekte DJ's når musikken spiller (sårn er jeg vist også lidt selv..) og det er jo heller ikke fedt at ens gæster styrer musikken.

DET SKAL BARE KØRE GODT.

Løsningen findes.... bare vent! :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg har mange erfaringer med jukeboks.. er trods alt lige rundet 40 og har været til en del fester - både egne og andres hvor vi har danset til jukeboks. Må indrømme at jeg er alt for tit blevet skuffet. Jeg ville aldrig vælge det til mit bryllup.

Jeg synes altid der mangler nogle yndlingsnumre... måske ikke lige mit yndlingsnummer men så nogen andres, folk stimler sammen om boksen og vælger numrene og kan efter diverse genstande ikke helt holde styr på hvad der er valgt og hvornår. Det bliver altid lidt utjekket hvilken rækkefølge numrene kommer i osv. For at cleare rækkefølgen kan det også være lidt besværligt osv...

Ej - jeg er færdige m jukebokse selvom det er er SKØN udsmykning.

Kh dorte

Tak for mening Dorte, det er præcis erfaringer som dine jeg var/er lidt bekymret for..

Jeg synes faktisk det er en rigtig svær beslutning.

Leje et band til X antal tusinde - og ikke vide om man bliver tilfreds eller har i vente

Leje en jukeboks - vide hvad man har til en forholdsvis billig penge, men ikke vide om det går i hat og briller

Eller noget helt 3.:-)

Det er jo også ét midt imellem, f.eks Diskobil (Dj.s der "lever" af at ta ud at spille) ... Syntes bestemt også dét er et godt alternativ ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ville aldrig vælge en jukeboks til vores bryllup... Synes det bliver for upersonligt at skulle synge sangene uden musik til, samt har erfaring med at når folk får lidt for meget at drikke så bliver der bare tastet en masse ligegyldige numre ind... Ved godt der er en clear knap på disse bokse...

Driver et fest sted og her er det oftest os der er nød til at styre jukeboksen, da der oftest under middagen ikke bliver tastet numre ind, toastmasteren har fået en tår over tørsten og jukeboksen falder i glemmebogen...

Ved at der findes mange billige musikere hernede på sydsjælland som er dygtige... Så gælder bare om at lede og spørg da gerne efter demo matriale ved evt. bookning...

Vi har valgt en musikker fra københavn til vores bryllup, vi skal give 5000 kr for 8 timer og kan selv bestemme og han efter maden skal gå hen i diskotek, men under maden er det dinnermusik han selv spiller... Fantastisk dygtig er han...

Ved ikke om du kan bruge det til noget men det er min erfaring og meneing...

Håber i finder jeres løsning...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo også ét midt imellem, f.eks Diskobil (Dj.s der "lever" af at ta ud at spille) ... Syntes bestemt også dét er et godt alternativ ;)

Jo tak. :) Jeg lever så ikke af at tage ud at spille. Er nok den eneste DJ i dette land som ikke får løn for at spille. :) Forklaringen er at Diskobil som ejes af overbossen derhjemme ikke udbetaler vederlag til mig men til de øvrige DJ's. Disse 2 ting gør så at overbossen kan få noget der kan ligne en løn og som kan supplere vores hovedindtægt som ligger i min rådgivningsvirksomhed. Jeg ville nok også mangle noget intellekt og nogle udfordringer hvis jeg ikke lavede andet end at spille musik.

Løsningen med pianist under middagen og en Dj efterfølgende er en glimrende løsning og vi laver også disse løsninger som vi kalder pakkeløsninger men. 90% af vores bryllupskunder vælger det vi kalder den rene Diskobil løsning med DJ hele vejen igennem. Dels er der en prismæssig side af sagen (da vi har 2 mand på med pakkeløsningen) men mange tager også dette valg fordi de godt vil have den mere afvekslende musik under middagen som DJ'en kan lave hvor der også er en rød tråd i forløbet hen over middagen. Det kan en pianist ikke på samme måde. Det vil altid være mere afgrænset stilmæssigt og repertoiremæssigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo også ét midt imellem, f.eks Diskobil (Dj.s der "lever" af at ta ud at spille) ... Syntes bestemt også dét er et godt alternativ ;)

Jo tak. :)/> Jeg lever så ikke af at tage ud at spille. Er nok den eneste DJ i dette land som ikke får løn for at spille. :)/> Forklaringen er at Diskobil som ejes af overbossen derhjemme ikke udbetaler vederlag til mig men til de øvrige DJ's. Disse 2 ting gør så at overbossen kan få noget der kan ligne en løn og som kan supplere vores hovedindtægt som ligger i min rådgivningsvirksomhed. Jeg ville nok også mangle noget intellekt og nogle udfordringer hvis jeg ikke lavede andet end at spille musik.

Løsningen med pianist under middagen og en Dj efterfølgende er en glimrende løsning og vi laver også disse løsninger som vi kalder pakkeløsninger men. 90% af vores bryllupskunder vælger det vi kalder den rene Diskobil løsning med DJ hele vejen igennem. Dels er der en prismæssig side af sagen (da vi har 2 mand på med pakkeløsningen) men mange tager også dette valg fordi de godt vil have den mere afvekslende musik under middagen som DJ'en kan lave hvor der også er en rød tråd i forløbet hen over middagen. Det kan en pianist ikke på samme måde. Det vil altid være mere afgrænset stilmæssigt og repertoiremæssigt.

Åh, var lige fesen over hovedet på mig :)

Burde da ha vidst der stod en kvinde bag .... ;)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror det afhænger af hvad man ønsker, og hvordan man vil have sin fest skal være..

Vi ville aldrig selv vælge jukeboks, synes det er for upersonligt, og lidt "klodset" svært at forklare synes jeg..

Vi har fravalgt et live band da vi mener det bliver for dyrt, og de vil tage for meget plads i salen vi skal være i.

H2B kender en god DJ og ham har vi hyret, en DJ er et rigtig godt alternativ til et band, de fleste DJ´s har jo situations fornemmelse, og kan hurtigt bedømme ud fra gæsternes alder osv. hvad de gerne vil hører, og danse til mv.

Men det er så bare min mening :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja band er frygtelig dyre.. og det er jo klart nok - kæmpe arbejde de lægger i det. Og man risikerer også at der kommer sådan lidt antiklimaks-stemning når de stopper med at spille, hvis de har været rigtig gode.

Eeeeh - havde man bare ham der den rige onkel fra Amerika... :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Syntes bestemt ikke en jukeboks er upersonlig :)

Kommer mere an på selskabet ;)

Når det så er sagt er jeg enige i, at det også handler om hvilken fest der holdes ... Og hvor stort et selskab. Ikke mindst!

Vi var under 30 til vores bryllup, så vi syntes f.eks både band og professionel Dj. var et totalt overkill ... Så vores valg blev mere taget ud fra "størrelsen" end på anledningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv før spillet til fester med helt ned til 14 deltagere og plejer normalt at sige at det ikke er størrelsen der gør det :rolleyes: Der kan være mere gang i et selskab på 20 end et selskab på 200. Men jeg forstår godt dem der siger at det er overkill til så små selskaber.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bliver indtilvidere, omkring de 65-70 mennesker, så jeg syntes det er passende med en DJ :biggrin:

Jeg mener det er lidt "overkill" til små og mindre selvskaber, vi kunne også sagtens snige os op på 100 og 150 mennesker til vores bryllup men det ønsker vi ikke.

En jukeboks, er fin til mindre selbskaber synes jeg. Men ikke til de større, bare min personlige mening :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Om en jukeboks er et hit eller ej, afhænger meget af mentalitet...

Det, der er vigtigt at forstå, er at en jukebox er en gør-det-selv-løsning med de fordele og ulemper, det nu har. De to umiddelbare fordele er prisen og at den kun fylder lidt... men det skal man så veje op imod:

- Ingen situationsfornemmelse. En jukebox skifter gerne rask væk fra sjælere til heavy - og tilbage igen. Der er intet flow i musikken, numre afspilles slavisk i den ønskede rækkefølge. Ønsker en gæst 10 John Mogensen-numre i rap, jamen så kommer de i rap (selvfølgelig kan man rende og clear'e listen, men hvor længe gider man det?)

- Ingen betjening. Man skal gøre det hele selv. De fleste kan godt blande god musik til en time eller to, men når nyhedens interesse forsvinder, hvem fortsætter så med at styre boksen? Erfaring viser, at efter et par timer har de fleste tabt interessen... derfra er det så en lille håndfuld mennesker, der styrer resten af festen.

- Ingen underholdningsværdi. Det er en maskine, som står i et hjørne og spiller.

- Medfølgende lydanlæg er ofte af ret middelmådig kvalitet.

Jeg er ikke særlig begejstret for jukeboxe, fordi det er et produkt som ofte oversælges med argumenter a la "du ville skulle hyre flere hundrede bands for at få lige så god musik", "med denne løsning har du ikke længere brug for en DJ, for du er selv DJen" osv...

Man kan selvfølgelig sige at "det skal jeg jo sige, når jeg er DJ". Jeg betragter imidlertid ikke jukeboxen som en konkurrent, nærmere som et supplerende produkt indenfor musikvalg.

En jukebox bør sammenlignes med egne computer/ipad-løsninger, for det er reelt disse løsninger, der kan sammenlignes. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er super med så mange gode tilbagemeldinger.

Vi var egentlig blevet enige om at og havde fundet et lille band. Men da det er i højsæsonen vi skal giftes kommer de min. 3 ud og spiller - og det har vi ikke plads til. Så nu er vi lidt tilbage hvor vi startede, udover vi mest hælder til et lille band - men intet kan finde :(

For det ikke skal være løgn, er stedet vi havde fundet heller ikke længere end mulighed. Så vi er gået til at have det meste på plads, til nu kun at vide at brylluppet skal stå den 22. juni.... ØV...

Godt nytår til jer alle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

...udover vi mest hælder til et lille band - men intet kan finde :(

Hvis selv 3 personer i et band fylder for meget, så står valget vel reelt mellem duoer, solomusikere og eventuelt DJ's? Hvis det er, så kommer vi jo gerne... vi har musik som et kæmpe band, men fylder mindre end et lille band :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer