Ildtiger

Termin den 1 aug. ville i rykke bryllup ? måske til maj 2013

31 indlæg i dette emne

Hej :biggrin:

Jeg står i den lykkelige situation at jeg igen er gravid :loveshower: (Igen fordi det er 3 gange og ingen børn endnu) og det ser ud til at det går den rigtige vej nu hvert fald med stigning i HCGen og har en termin ca. den 1 august hvis den bliver også ved jeg at man ca. tager 12-15 kg på ved en graviditit..

Jeg er tynd pige normal størrelse 36 og kjolen er str 38.

Så mit lille dilemma er om jeg skal rykke det bryllup der er planlagt til den 14 September eller om jeg skal satse på at jeg godt kan nå at tabe mig de ekstra kilo og ellers er min kjole stadig et nr for stort...

Ville i turde satse og holde på datoen eller rykke det evt 14 dage

Knus

Redigeret af Ildtiger
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville rykke det. Men nok lidt længere end 14 dage.

Tænker at et bryllup med et lille spædbarn er hårdt, så måske forår 2014 er mere praktisk? Så er du ogsp sikker på at have smidt baby kilo - især hvis du over tiden..

Og tillykke. Så må vi krydse alt for at den lille spire bliver hvor den skal :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ville rykke det. Ikke så meget pga kjolen men det spædbarn er ret så krævende. Ville ikke kunne nyde den store dag med en baby hængene i patten eller på armen:)

Derudover at er det jo svært at sige om kjolen ville passe. Jeg er normalt en slank pige, men efter begge mine graviditeter gik der altså lang tid for mine fedt depoter forsvandt. Men igen det er jo forskelligt.

Men hey stort tillykke men graviditeten, den lille baby er jo trods alt meget mere værd en et bryllup som i realiteten kan afholdes når som helst:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ricikerer selv at være i den sitiation. Vores dag er d. 24 august, og bliver ikke ændret.

Jeg ved at jeg har gode venner og familie omkring mig. Så skal det nok gå....

Har jo også familie omkring mig og hvis den bliver så er det første barnebarn på hver side så der skal nok blive slåsset om hvem der evt skal give flaske ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest: TILLYKKE! :loveshower:

Jeg tror det kommer an på hvilken fest i planlægger. Er det fin fest på slot med 150 gæster, hestevogn og 14 dage til Hawaii bagefter, ville jeg rykke det. Planlægger i i stedet en hyggelig fest med den nærmeste familie, kan det godt lade sig gøre med et spædbarn på armen. Nogle vælger jo også at slå dåb og bryllup sammen.

Hvis det var mig (men det er det jo ikke! :wink: ), ville jeg helt klart rykke det. Nogle får nemme børn, andre gør ikke. Du risikerer fx, at du ikke har fået ordentlig nattesøvn i adskillige uger inden brylluppet, at baby gylper på dig og kjolen lige inden du skal til kirken. At du ikke har tabt dig nok i forhold til dine egne forventninger. At dit hår, tøj og make-up sidder ad h til, fordi baby kan mærke at du er anspændt og derfor vil være hos dig HELE tiden, og så havde du ikke tiden til at blive fin. Osv osv. At have en baby ER ret krævende. Men omvendt kan det også være, at det går som smurt! At baby sover under hele vielsen og i øvrigt nyder at farmor og mormor og moster og.... gider at vugge frem og tilbage heeele tiden. At du er slank 2 uger efter fødslen, og i øvrigt stråler om kap med solen fordi du både er nybagt mor og nygift :thumbsupsmileyanim:

Jeg har 3 børn, og har ammet dem alle.. Jeg synes klart, at de første 3-4 måneder er de hårdeste. Baby vil kun have sin moar, og der er ikke rigtig nogen rytme mht. søvn, spisetider mv. Det er meget lettere når de er fx 5 mdr og derefter. Især hvis man ammer, er barnet rigtig meget mor-afhængig. Derfor ville jeg rykke brylluppet, hvis jeg stod i jeres situation.

I kan også overveje at fremrykke brylluppet, og blive gift fx i juni? Slanke gravide kvinder er SÅ smukke :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg har ingen personlige baby-erfaringer (endnu ;)), men hvis du meget gerne vil holde brylluppet næste år, så ville jeg da også rykke det frem, altså så I bliver gift FØR baby kommer til verden. Jeg synes også der er noget helt specielt over en højgravid brud :7himmel:

Selvfølgelig er der risici og ulemper ved at være gravid, man kan kun forestille mig at det er meget "værre" at have et kolikbarn end en stor mave på sin bryllupsdag.

Jeg synes nok det er lidt optimistisk at holde bryllup med en 1-2 mdrs baby, men okay, det kommer selvfølgelig an på hvordan I holder det og hvilke forventninger du selv har til dagen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke!!!

Jeg ville rykke det til tidligere på sommeren så I er gift når baby kommer (juridisk smart, smuk gravid brud, intet spædbarn, mere søvn). Men det giver et problem med kjolen. Er den købt og betalt, kan den byttes? Nogle kjoler kan godt tilpasses en mave..

Og en anden ting: Hvis nu det værste sker og baby ikke kommer (Gud forbyde det), så er der stadig en ting at glæde sig til og planlægge, og så er den store dag ikke så langt væk som hvis I rykkede det til forår '14....

Redigeret af akrotøsen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke!!!

Jeg ville rykke det til tidligere på sommeren så I er gift når baby kommer (juridisk smart, smuk gravid brud, intet spædbarn, mere søvn). Men det giver et problem med kjolen. Er den købt og betalt, kan den byttes? Nogle kjoler kan godt tilpasses en mave..

Og en anden ting: Hvis nu det værste sker og baby ikke kommer (Gud forbyde det), så er der stadig en ting at glæde sig til og planlægge, og så er den store dag ikke så langt væk som hvis I rykkede det til forår '14....

Kjolen er købt og betalt den kunne byttes inden for 3 mdr men ved ikke om de ville være villige til at gøre en undtagelse hvis det var det skal rykkes til tidligere på året

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi flyttede vores bryllup så jeg er midt i graviditeten når vi bliver gift. Det gjorde vi fordi jeg gerne ville giftes uden at skulle risikerer at jeg brugte det meste af dagen på at tænke på den lille. Jo man kan godt få en barnepige, men fra folk med børn ved jeg at det ikke er til at få tankerne fra dem, mens de er helt små...

held og lykke med det, jeg håber den bliver denne gang!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i det sidste. Det at få et barn er et større højdepunkt i ens liv og samtidig en omvæltning, hvor du meget nemt slet ikke vil have samme forhold til brylluppet som noget enestående hvis det sker lige efter du har født.

Alternativet til at fremrykke det er at udskyde det så meget at du får det lidt på afstand og kan kombinere bryllup og barnedåb hvad der er mange som gør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tre børn og jeg ville ikke holde bryllup med et spædbarn.

Du risikerer at skulle holde fest midt i et appetitspring eller at du får bøvl med amning så du skal sidde med bar overkrop det meste af tiden.

Det er ikke sikkert at baby vil tage en flaske hvis du ammer. Du risikere gylp eller babybæ på kjolen.

At bryllup eller baby kommer til at fylde mere end det andet og ingen af delene ville være fedt. Selv om der er mange villige arme, vil jeg ikke lade så lille et barn gå fra arm til arm en hel dag og hvis den gør, vil der være stor sandsynlighed for at baby bliver overstimuleret, ked og dermed sover dårligt. Desuden kan du ikke regne med at der er et fast søvnmønster, så du risikere ikke at sove ret meget i ugerne op til.

Der er sikkert andre der synes der vil være ok, men jeg vil ikke råde dig til det.

Hvad med at fremskynde det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tre børn og jeg ville ikke holde bryllup med et spædbarn.

Du risikerer at skulle holde fest midt i et appetitspring eller at du får bøvl med amning så du skal sidde med bar overkrop det meste af tiden.

Det er ikke sikkert at baby vil tage en flaske hvis du ammer. Du risikere gylp eller babybæ på kjolen.

At bryllup eller baby kommer til at fylde mere end det andet og ingen af delene ville være fedt. Selv om der er mange villige arme, vil jeg ikke lade så lille et barn gå fra arm til arm en hel dag og hvis den gør, vil der være stor sandsynlighed for at baby bliver overstimuleret, ked og dermed sover dårligt. Desuden kan du ikke regne med at der er et fast søvnmønster, så du risikere ikke at sove ret meget i ugerne op til.

Der er sikkert andre der synes der vil være ok, men jeg vil ikke råde dig til det.

Hvad med at fremskynde det?

Havde også tænk på at fremskynde det men så ved jeg ikke om jeg kan være i min kjole :-( og alt det vi har booket det skal ombokes også er det ikke engang sikkert at vi kan få det vi vil have

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tre børn og jeg ville ikke holde bryllup med et spædbarn.

Du risikerer at skulle holde fest midt i et appetitspring eller at du får bøvl med amning så du skal sidde med bar overkrop det meste af tiden.

Det er ikke sikkert at baby vil tage en flaske hvis du ammer. Du risikere gylp eller babybæ på kjolen.

At bryllup eller baby kommer til at fylde mere end det andet og ingen af delene ville være fedt. Selv om der er mange villige arme, vil jeg ikke lade så lille et barn gå fra arm til arm en hel dag og hvis den gør, vil der være stor sandsynlighed for at baby bliver overstimuleret, ked og dermed sover dårligt. Desuden kan du ikke regne med at der er et fast søvnmønster, så du risikere ikke at sove ret meget i ugerne op til.

Der er sikkert andre der synes der vil være ok, men jeg vil ikke råde dig til det.

Hvad med at fremskynde det?

Havde også tænk på at fremskynde det men så ved jeg ikke om jeg kan være i min kjole :-( og alt det vi har booket det skal ombokes også er det ikke engang sikkert at vi kan få det vi vil have

Så vent til sommeren 2014 - så kan I sikert få det I nu har booket, barnet er så stort at det kan passes og I kan nyde jeres bryllup. Jge ville godt nok ikke ret gerne giftes med en lille spædbarn. Jeg syntes det var svært bare at komme uden for en dør de første mange uger. Min ældste var 5-6 uger da det var jul og vi skulle afsted til familien, det kunne jeg næsten ikke overskue. Man aner ikke hvordan man bliver som forældre før man står i det og man aner ikke hvilket barn man får. Du risikere også at gå over tid, så du kommer rigtig tæt på brylluppet og så har du måske fået kejsersnit og så kan man ikke ret meget de første uger, der er så mange hvis'er, så det ville jeg ikke turde satse på.

Men stort tillykke med graviditeten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg blev gravid første gang havde vi sat en dato for bryllup, men desværre lå min termin 1 uge efter og aflyste derfor brylluppet. Både fordi jeg vil se smuk ud med kjole på og efter min mening synes jeg ikke gravide brude er flotte. Og også pga jeg ikke kunne overskue begge ting oveni hinanden. Og nu har vi valgt at genoptage brylluppet. Og det bliver så godt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm tror måske vi alligevel rykker brylluppet frem til maj 2013 hvor jeg ca. vil være 16-17 uger henne og håber dermed at jeg kan være i min kjole endnu :fløjt: tror i ikke godt det kan lade sig gøre i og med at jeg er første gangs gravid og har nogle gode mave muskler ?????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo ikke til at sige:) Da jeg ventede min første kunne man sagtens se maven da jeg var i uge 16-17 og min veninde som også ventede sin første var blevet ret så stor ved 16-17 og vi var begge slanke og trænede;) Så det e rjo meget forskelligt....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo ikke til at sige:) Da jeg ventede min første kunne man sagtens se maven da jeg var i uge 16-17 og min veninde som også ventede sin første var blevet ret så stor ved 16-17 og vi var begge slanke og trænede;) Så det e rjo meget forskelligt....

Ja det er virkelig forvirrende men nu er vi blevet enige om at vi kigger på det det nye år også må vi se hvordan det går og hvordan det skal rykkes mange tak for jeres indput

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare indskyde, at da vi tog beslutningen om at fremskyde, så var det super rart.

Ja, ok jeg kommer ikke til at se ud som jeg ville hvis jeg ikke ventede mig, men jeg syntes selv at jeg bliver en super smuk brud selvom udvalget af kjoler er begrænset... og hvis nogen kommer til mit bryllup og siger noget grimt om min mave og kjole, så kan de f#¤2me bare smutte igen (nå nok sure opstød om gravide brude). Tja, jeg syntes i hvert fald ikke at det er kjolen som skal bestemme om i flytter datoen eller ej.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil bare indskyde, at da vi tog beslutningen om at fremskyde, så var det super rart.

Ja, ok jeg kommer ikke til at se ud som jeg ville hvis jeg ikke ventede mig, men jeg syntes selv at jeg bliver en super smuk brud selvom udvalget af kjoler er begrænset... og hvis nogen kommer til mit bryllup og siger noget grimt om min mave og kjole, så kan de f#¤2me bare smutte igen (nå nok sure opstød om gravide brude). Tja, jeg syntes i hvert fald ikke at det er kjolen som skal bestemme om i flytter datoen eller ej.

Det bliver heller ikke kjolen mere da jeg lige har ringet til butikken i dag og de kan lave den med snørreryg :lol: så der ville være plads til en lille mavse :loveshower:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med graviditeten :loveboard:

Jeg ville også rykke brylluppet af flere grunde

1. Du ved ikke hvilken baby du får, og derfor ikke hvor meget tid du får til bryllupsplanlægning

2. Når man har fået en lille baby, har man (de fleste) lyst til at bruge AL ens tid på at kigge, dufte, kysse osv. (og sove)

3. Amning i brudekjole... (HVIS amningen er kommet op at køre)

4. 2 uger efter brylluppet bløder man stadig...

5. Kroppen efter en fødsel.. Maven er ikke helt på plads så kort tid efter.

Og så kan man bare ikke slappe af på samme måde, når der er et barn der skal passes.

Nu ville jeg ikke selv være gravid til vores bryllup, og derfor har vi rykket det 2 år, for vi vil gerne feste, drikke - og kunne slappe 100% af sammen med gæsterne, så vores fest blir uden børn (også for gæsterne). Men hvis du ikke har noget imod at være gravid til jeres bryllup, synes jeg det er en rigtig god idé at rykke det til lidt tidligere på året.. En smuk sommerbrud med fin strutmave.. Meget smukkere bliver det altså ikke :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med graviditeten :loveboard:

Jeg ville også rykke brylluppet af flere grunde

1. Du ved ikke hvilken baby du får, og derfor ikke hvor meget tid du får til bryllupsplanlægning

2. Når man har fået en lille baby, har man (de fleste) lyst til at bruge AL ens tid på at kigge, dufte, kysse osv. (og sove)

3. Amning i brudekjole... (HVIS amningen er kommet op at køre)

4. 2 uger efter brylluppet bløder man stadig...

5. Kroppen efter en fødsel.. Maven er ikke helt på plads så kort tid efter.

Og så kan man bare ikke slappe af på samme måde, når der er et barn der skal passes.

Nu ville jeg ikke selv være gravid til vores bryllup, og derfor har vi rykket det 2 år, for vi vil gerne feste, drikke - og kunne slappe 100% af sammen med gæsterne, så vores fest blir uden børn (også for gæsterne). Men hvis du ikke har noget imod at være gravid til jeres bryllup, synes jeg det er en rigtig god idé at rykke det til lidt tidligere på året.. En smuk sommerbrud med fin strutmave.. Meget smukkere bliver det altså ikke :loveshower:

Det er altså den sødeste og sjoveste tastefejl jeg længe har set :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med graviditeten :loveboard:

Jeg ville også rykke brylluppet af flere grunde

1. Du ved ikke hvilken baby du får, og derfor ikke hvor meget tid du får til bryllupsplanlægning

2. Når man har fået en lille baby, har man (de fleste) lyst til at bruge AL ens tid på at kigge, dufte, kysse osv. (og sove)

3. Amning i brudekjole... (HVIS amningen er kommet op at køre)

4. 2 uger efter brylluppet bløder man stadig...

5. Kroppen efter en fødsel.. Maven er ikke helt på plads så kort tid efter.

Og så kan man bare ikke slappe af på samme måde, når der er et barn der skal passes.

Nu ville jeg ikke selv være gravid til vores bryllup, og derfor har vi rykket det 2 år, for vi vil gerne feste, drikke - og kunne slappe 100% af sammen med gæsterne, så vores fest blir uden børn (også for gæsterne). Men hvis du ikke har noget imod at være gravid til jeres bryllup, synes jeg det er en rigtig god idé at rykke det til lidt tidligere på året.. En smuk sommerbrud med fin strutmave.. Meget smukkere bliver det altså ikke :loveshower:

Det er altså den sødeste og sjoveste tastefejl jeg længe har set :thumbsupsmileyanim:

:lol::toot:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer