June86

Hvad har i Andre gjort med kørsel?

43 indlæg i dette emne

Hej Alle smukke brude og kommende brude..

Jeg er lidt i syv sind..

hvad har i andre gjort/planlagt med kørsel, har i lejet en bil, heste vogn, eller fået et familie medlem til at køre jer, når bruden skal i kirke, og mand og kone skal fra kirke og ud og have taget billeder, og videre til reception?

jeg ved at min forlovede ville elske at vi fik en til at køre os, eller evt en heste vogn, men jeg synes bare det er temmelig dyrt.. Vores budget er ikke fatlagt, vi ved CA. Hvad det bliver, men vi ved ikke helt om der er mulighed for at bruge fx 10.000 over budgettet..

er der evt nogen der har fundet noget rimelig billigt, ang kørsel, og evt vil dele det med mig?

jeg tænker at det ikke må være dyre end fotografen som koster er det 3000/3500 eller noget i deromkring for hele dagen, både kørsel til kirke, i kirken efter kirke, til reception og til fest om aftenen, og vi får alle billederne på cd og 10 StK kan vi få printet.. Og det synes jeg er en fair pris for en fotograf, eller fair er den vil ikke, han skal jo arbejde for mig i 12 timer, men det er en pris jeg rigtig godt kan lide...

er der nogen der kan hjælpe med at fortælle hvor jeg evt kan finde nogen lunde billig kørsel så jeg kan overraske min kommende mand?

Mvh JUNE

alle råd kan bruges ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ingen firmaer, men vil sige netværk! Spørg dine kollegaer, familie, venner mm. om de har en onkel der har en fed bil eller noget i den dur. Det gør vi selv (jeg vil så ikke køre i en gammel spand, så det er lidt sværere her, for hvem har lige en bil til 1 mill. ud over min kærestes chef).

Det skulle næsten være muligt at finde en der vil lave en vennetjeneste billigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejede at spørge vores nabo om hjælp, for han har veteranbiler og laver bryllupskørsel. Jeg tror dog faktisk at vi er gået fra det igen: Der er to minutters kørsel til kirken og derefter ti minutter til feststedet, og det kan jeg fint køre i vores egen Ford Mondeo. :) Hvis der er Nordjylland, hvor I leder, kan jeg dog hjælpe med et tlfnr til ham. Jeg aner dog ikke hvad han tager i pris.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kørte i egen bil, ikke noget smart i den overhovedet. Ikke en post vi ville bruge penge på og er rigtig glad for at det blev i vores egen gl. spand ;) Min far kørte, og han hjalp til da vi var ude at få taget billleder til at slæbe (champagne, glas paraply og min buket).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej Alle smukke brude og kommende brude..

Jeg er lidt i syv sind..

hvad har i andre gjort/planlagt med kørsel, har i lejet en bil, heste vogn, eller fået et familie medlem til at køre jer, når bruden skal i kirke, og mand og kone skal fra kirke og ud og have taget billeder, og videre til reception?

jeg ved at min forlovede ville elske at vi fik en til at køre os, eller evt en heste vogn, men jeg synes bare det er temmelig dyrt.. Vores budget er ikke fatlagt, vi ved CA. Hvad det bliver, men vi ved ikke helt om der er mulighed for at bruge fx 10.000 over budgettet..

er der evt nogen der har fundet noget rimelig billigt, ang kørsel, og evt vil dele det med mig?

jeg tænker at det ikke må være dyre end fotografen som koster er det 3000/3500 eller noget i deromkring for hele dagen, både kørsel til kirke, i kirken efter kirke, til reception og til fest om aftenen, og vi får alle billederne på cd og 10 StK kan vi få printet.. Og det synes jeg er en fair pris for en fotograf, eller fair er den vil ikke, han skal jo arbejde for mig i 12 timer, men det er en pris jeg rigtig godt kan lide...

er der nogen der kan hjælpe med at fortælle hvor jeg evt kan finde nogen lunde billig kørsel så jeg kan overraske min kommende mand?

Mvh JUNE

alle råd kan bruges ;)

Vi havde igennem min kusine lånt en limousine men hendes mor gik fra ham og vi stod pludselig uden kørsel. Så nu er det sådan at jeg tager en taxa sammen med brudepiger og min stedfar til kirken. Vi skal have taget billeder ved kirken. Og så kører kæresten og jeg sammen derfra i vores lille Chevrolet spark ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig :-)

Jeg vil sige som flere andre...kig dig omkring i netværket, om ikke der kan være nogen der har en fed, anderledes, gammel osv bil som i kan låne. Vi sparer også alle de steder vi kan, uden at det går ud over vores ønsker til dagen, fx har min mand spurgt sin chef om lån af hans Jaguar :-) han tilbød faktisk også at spørge sin søn om han ville være vores chauffør den dag, så det er bare så skønt.

Jeg tror faktisk at man kan blive overrasket over hvor gerne folk faktisk gerne vil hjælpe til, uden at det altid skal koste penge...så spørg venner, bekendte, venners venner...søg evt på facebook :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har været ekstrem heldige. Min kæreste er fra en lille by, hvor næsten alle kender alle. Hans farfar havde en lyseblå volvo amazon, som min kæreste kørte i som den første bil efter han fik kørekort. Alle i byen vidste hvem den volvo tilhørte. Af samme grund har familien en meget sentimental tilknytning til bilen. Kort tid efter min kærestes første køretur i bilen, dør hans farfar, og bilen bliver solgt. Nu 9 år senere har vi opsporet bilen, efter den bla har været på færøerne og rundt i landet. Vi opsøgte den nuværende ejer, og han blev meget bevæget over historien, og køre gerne fra odense til nordjylland, så vi kan låne hans bil til bryllups kørslen <3 Dét er bare flot gjort af ham :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg ville gerne have haft hestevogn, ligesom mine forældre havde til deres bryllup for 25 år siden, men det koster for meget. jeg er på su og min kæreste har været arbejdsløs i dnart 2 mdr, så vi ender med at tage min bil at køre i. :-)
desuden er kirken og forsamlingshuset naboer, så vi skal faktisk kun køre når vi skal ud på location med fotografen. vi bor selv tre veje fra kirken, så det heller ikke fordi vi skal køre langt for at komme hjem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ladet kørslen være op til mine forældre - og det blev i deres gamle bil :) De havde i forvejen skudt penge i både fest og kjole, så jeg har det helt fint med, at budgettet ikke var til mere. Min mor havde dog på nettet fundet pynt til bilen:

bilen.jpg

det havde vist kostet et par hundrede, og jeg syntes, det var så fint! Blev rigtig overrasket, da min far kørte den ud af garagen, inden vi kørte til kirke :) De havde pyntet den, mens jeg var til frisør :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vielse og reception og lokationsbilleder var færdige i Botanisk have, stillede vi os ud på Øster Farimagsgade og prajede en taxa (i regnvejr), mens vi drak mousserende vin, det var såå hyggeligt :) vi skulle fra Botanisk have til hotel, og videre derfra en time efter, vi gad ikke "spilde" penge på en fin bil der skulle hente os for så kort en afstand.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at jeg skal køre med min far til kirken i mine forældres nissan quasqai. Fra kirken til fotolocation og videre til feststedet har vi booket en pyntet limousine med chauffør og champagne og det hele. Den kommer ca 70 km herfra og vi har den til rådighed heroppe i 1½ time. Det giver vi 3.500 kr for og det synes jeg egentlig er en rimelig pris når man tænker på, hvor langt den kører for vores skyld :)

Redigeret af Leitschen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kører enten i min svogers eller i min fars bil.... da det er en post vi ikke ønsker at bruge synderlig mange penge på... da vi bor en spytklat fra kirken ) eller hvor vi nu ender ) og lokalet vi skal være i

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kører i vores egen bil. Det er vist ikke til at finde en bil med plads til 6 incl drengene medmindre det er en limo og dem er jeg bare ikke en fan fan af. Må nok lige huske at skrive på checklisten at den skal gøre rent ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal køre i vores egen bil, men der er også kun 2 km, synes det er mange penge for de få minutter på landevejen. Det kunne ellers være fedt at gøre noget helt uventet fx tage turen på ladcykel eller rickshaw, men det er h2b ikke så begejstret for for der er nemlig en led bakke undervejs :)

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er jo mange måder at gøre det på. Handler vel bare om at finde en løsning som passer til ens budget og så hvordan man prioritere, afhængig af hvad man synes er vigtig for en på ens store dag. Vi har ikke selv bil, men vi har snakket om evt. at leje en limousine inkl. chauffør fra www.limo.dk, da vi bor tæt på Kolding, hvor firmaet ligger. De har priser fra 1.200 kr., så det er ikke så galt. For mig er det ikke så vigtigt med køretøjet, det er nok lidt mere H2B der kommer med ind over der, men ja når man nu skal giftes kunne det da være fedt enten med hestevogn eller limousine som transportmiddel, så det bliver noget lidt ud over det sædvanlige, men ja - er også lige afhængig af hvad det kommer til at koste.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fra start af været klar over, at det er en post vi ikke gider bruge penge på, for os er det bedøvende ligegyldigt hvad vi køre i, også selvom det så var en gammel lada :wink:

For os drejer det sig så om, at finde en bil hvor der kun er 2 personer, da vi jo skal have bagsædet for os selv. Jeg har derfor spurgt min moster, om hende og min onkel vil komme og hente mig, og køre mig til kirken. Og efterfølgende køre os fra kirke til feststed. Min moster hjælper mig så også i kjolen. Jeg havde egentlig tænkt at min far og stedmor skulle hente mig, men havde lige glemt at mine 2 brødre på min fars side, jo skal køre med dem, og der er altså ikke plads til mig og 2 brødre på bagsædet af min fars lille swift :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver hentet af en hestevogn hjemme, og bliver kørt til kirken. Her er min far og de to ældste af brudepigerne med.. Efter vielsen bliver min mand og jeg kørt ud til receptionen også i hestevogn.. Når vi skal fra receptionen og ud til feststeder, står min far for at der kommer en bil og henter os.. (Min far har selv en gammel veteran sportsvogn, men vi tror han har fundet på noget andet..) 😊

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer