EliseHW

Baby ?! med eller ?

20 indlæg i dette emne

Hej alle brides

Jeg har brug for lidt hjælp

Min rigtig gode veninde ringede i går med den fantastiske nyhed om at de skal være forældre medio juni 2013.

Jeg er RIGTIG glad på deres vegne!

Men tænker nu ... hva søren med brylluppet ?

Vi skal giftes den 7. september 2013 og jeg vil helst ikke have børn med til vores bryllup, da jeg rent egoistisk tænker, at det er MIG og min kommende mand der skal have al opmærksomheden den dag.

Jeg vil selvfølgelig gerne have min veninde med , men ved at det kan blive svært for hende når hun har en nyfødt.

Skal jeg lade den ligge og se hvad hun selv siger? Allerede tage den med hende nu og sige at jeg ikke vil have børn med (hvilket jeg hele tiden har sagt) eller skal jeg bøje mig ??

SUK .....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes virkelig at det er svært.

Kan godt se at en baby er afhængig af sin mor ... meeen ... Tænker bare, renden frem og tilbage til babyen, amning, skiftning - synes bare ikke helt at det hører til et bryllup - i hvert fald ikke til mit bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde heller ikke børn med til vores bryllup. Men kan ikke se hvordan et lille spædbarn kan genere. Blev selv mor for 2 1/2 måned siden og hvis nogen forbød mig tage mit barn med ville jeg blive hjemme. Han kan ikke undvære mad i de 12 timer en bryllupsfest varer og de er efter min mening i den alder for små til at undvære forældrene og blive passet af andre i så lang tid....

Ville måske ikke have svaret sådan før jeg blev mor :)

Amning kan jo foretages i de tilstødende lokaler, ligesom jeg ikke tror din veninde kan finde på at skifte inde ved bordet. Med en babyalarm til festen og evt mormor med til pasning i et tilstødende lokale kan man komme langt.

Spædbørn er sjældent et problem. Småfolk der løber rundt i kirken til bryllupper er jeg til gengæld ikke fan af - de stjæler gerne billedet på en uhøjtidelig og nogle gange respektløs måde... (selvom forældrene synes det er sjovt og sødt) Så det var nok her jeg ville sætte ind- overfor de større børn der kan passes, og ikke babyerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også sige at der er forskelv på baby og små børn.

Til vores bryllup vil vi helst heller ikke have små børn med, og har virkeligt tænkt over hvordan vi skulle formulere det. Men, heldigvis har alle forældrene sagt at de ikke vil have de små med, fordi de er for små til at nyde festen og store nok til at blive passe... Så der er ingen problem.

Men, (og nu er jeg nok lidt farvet af at være gravid) hvis jeg kort tid efter at have født, blev bedt om ikke at medbringe mit spædbarn, så ville jeg blive væk, og jeg ville sikkert også blive så sur at jeg forventede at min mand blev væk sammen med mig. Et spædbarn løber ikke rundt og leger, det sover, spiser og skider... og mens det sover kan man være med til fest :bunny_4: , og mens det spiser kan man sidde lidt i ro med det :a1221: , og mens det skider kan en eller anden stakkels barnepige vel tage det :fløjt: men jeg tror altså at det er de færreste nybagte mødre der vil lade deres spædbarn passe i alt den tid et bryllup tager...

Tja, men med det sagt, så kan jeg også godt forstå at du gerne vil have et børnefrit bryllup ... jeg tror dog ikke at spædbarnet stjæler så meget opmærksomhed at folk glemmer at de er til jeres bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg syntes det virker meget egoistisk. Selvfølgelig kan man tillade sig at være egoistisk når det er ens eget bryllup det handler om og selvfølgelig kan man tillade sig at sige nej til børn ved festen men siger man nej til nyfødte spædbørn så siger man umiddelbart også nej til forældrene. Jeg oplever jo barnevognene ude til flere af de bryllupsfester jeg er ude til og jeg syntes egentlig ikke man bemærker dem. Man skal passe på med at gøre dem værre end det er og man skal passe på med at tro at de stjæler opmærksomheden fra brudeparret. Naturligvis er der nogle som lige skal ud og se til barnevognene i ny og næ og det er formentlig også dem som forlader festen som nogle af de første men alternativet er formentlig at de slet ikke er der fordi de har meldt afbud. Jeg tror man skal gøre sig klart at barnevognene nok er uundgåelige når ens omgangskreds begynder at få børn og man godt vil bevare omgangskredsen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke have børn med til festen, men babyer under ~6 mdr (+/-) kan man altså ikke tage fra deres mor. Der kommer én baby til vores (endnu udfødt) og sådan må det være. Jeg håber dog lidt at vi til den tid kan snakke om, at babyens mormor kan passe baby i et par timer under middagen, eller hvis babyen blir ked af det og umulig pga. festen, at det så kun er moderen der tager tidligt hjem (faderen er h2b's storebror og vores toastmaster).

Men at sige at spædbørn ikke er velkomne er som at sige at moderen ikke er. Det kan koste et venskab, er det det værd?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg kan godt forstå at det kan være lidt irriterende..

Men en baby er vigtigere end et bryllup, så den bliver nød til at være inviteret. Jeg ville nok overveje om veninden kunne få en plus one invitation, så hun kan invitere en barnepige med. En som kan holde øje med babyen i et andet lokale, og så tilkalde moren når den skal bruge hende. Så undgår man i hvert fald baby gråd under taler, og moren kan samtidigt amme sin baby.

Var det min veninde der skulle giftes, ville jeg nok overveje at min mand blev hjemme med baby, og så kunne jeg tage til bryllup alene. Faren kan trods alt godt passe på sit eget barn, og med flaske sulter den ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men jeg kan som sagt godt forstå det kan være irriterende. Min svigerinde (og brudepige) fortalte mig for nyligt at hvis alt går efter planen, så er hun 7-8 måneder henne til mit bryllup. Min første tanke var "nej nej nej, for så kan du jo risikere plukveer og alt muligt som tager fokus fra gæsterne".. Men efter 5 min. havde jeg slet ikke de tanker længere, og nu håber jeg bare den er der i første hug, så jeg kan blive tante :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal lige huske at det med flaske altså ikke altid er en løsning for babyer :) Nogle vil slet ikke have flaske, og nogle forældre er imod det, og nogle gange får man store problemer efter at have givet flaske, da barnet så hellere vil have det, da der er langt mindre arbejde for babyen så, så det er altså ikke en selvfølge at faderen "bare" kan blive hjemme med barnet og moderen så tager afsted :)

Jeg ville personligt sige, tag barnet med, hvilket vi også har gjort med en der havde termin ugen før vores bryllup, nu har hun desværre aborteret :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes man skal passe på med ikke at gøre børn til et kæmpe problem..

Synes tit opfattelsen er, at de bare skriger og larmer helt vildt så man ikke kan høre talerne og at de forstyrrer.

Vi havde flere spædbørn med til vores bryllup, og ærlig talt så bemærkede jeg dem stort set ikke. Var så optaget af hele festen og min lækre mand at jeg ikke ænsede dem, og kom der et enkelt lille grynt under en tale, ja så skulle i se nogle næste flove forældre liste total lydløst ud af lokalet. Intet der forstyrrede mig og min opfattelse af mit fantastiske bryllup.

Små børn er nok noget andet. Her synes jeg godt man kan sige nej, mest af hensyn til at forældrene skal hygge sig lidt:D

Men spædbørn er altså sjældent noget der ødelægger en bryllupsfest. Har haft begge vores total skrige kolik unger med til bryllup, og så tager man jo bare hensyn ud fra dette :D og har intet hørt fra brudeparrene..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores bryllup er der ingen børn, men babyer/spædbarn følger jo ligesom med deres forældre.

Jeg mener også, at hvis du ikke vil have den 2-3 mdr's baby med til dit bryllup, så er det det samme som at udelukke din veninde! Det er dælme de færreste der vil lade sådan en lille én passe af andre. Og helt ærligt - det er jo ikke sovende babyer, der er irriterende til en bryllupsfest! De render jo ikke rundt og forstyrrer. Hvis de græder, går deres mor eller far jo ud af lokalet med dem.

Kan sagtens forstå at dit bryllup ikke er en børnefest - det er vores heller ikke - men det bliver jo ikk en børnefest af, at der er 1,2 eller 3 små babyer.

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et af vores vennepar har en datter på en måned når vi skal giftes. Synes spædbørn er langt "bedre at have med" end lidt ældre børn. Vi har valgt at placere dem "for enden" af bordet så hvis barnet græder kan moderen bare smutte ud med sin datter. De sidder desuden så de kan have liften stående imellem sig. For mig er det en helt fin løsning, jeg har ingen børn, men ville selv være tilfreds med den løsning :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ærlig talt blive meget stødt hvis jeg blev inviteret til bryllup, hvor jeg blev bedt om at lade mit spædbarn blive hjemme. Og jeg ville afgjort melde afbud lige med det samme! (og i øvrigt - helt ærligt - overveje, hvor god jeg egentlig synes min veninde er)

Et spædbarn har brug for sine forældre og især sin mor. Både mht amning (det er altså opreklameret at "man bare kan give en flaske" - så simpelt er det ikke), men især har spædbørn et meget stort behov for nærvær fra især moren.

Jeg tror din veninde vil sidde og tjekke mobilen konstant og i øvrigt tage hjem inden brudevalsen hvis hun kommer afsted uden baby. Omvendt kan i begge være heldige, at baby tager det helt cool til bryllupsfesten "for jeg har min mor" - og så kan din veninde fejre jer, uden at være bekymret for om sin baby er ok.

Jeg synes du skal tage kontakt til din veninde allerede nu, sige at du glæder sig på deres vegne, og at hun selvfølgelig er velkommen til at tage deres baby med til jeres bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen

Tak for jeres mange inputs - og kan da godt se at I alle mener mere eller mindre det samme.

Så har her til morgen snakket med min veninde, hvilket jeg nok bare burde have gjort fra start af!!

Da hun også frabad sig børn (der i blandt også spædbørn) til hendes bryllup i juni i år, er vi blevet enige om ..

Ja, faktisk ingenting. For vil rigtig gerne have hende med - så vi tager det som det kommer....

Føler hun sig ovenpå efter fødslen og har mod på at have baby med , så er hun velkommen - og er overskuddet der ikke, så bliver det kun hendes mand.

Jeg er blevet overbevist om, at en baby ikke vil forstyrre mit bryllup

Så igen - tak alle sammen og rigtig glædelig jul !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt et børnefrit bryllup, dog var der et spædbarn på 2 mdr med. Og jeg lagde først mærke til barnet sidst på aftenen :7himmel:

Barnet sov det meste af tiden, og ellers er det jo på armen eller får mad. Og jeg hørte ikke skrig fra barnet, så går ud fra, at de gik med hende, hvis det havde været et problem :)

Et lille spædbarn ødelægger ikke en kæmpe fest (vi var 80), men kan godt forstå, at I fravælger ældre børn, for så kommer der larm fra leg osv.

Men et spædbarn skal du ikke bekymre dig om :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal heller ikke have børn med. Vi har valgt det, fordi vi synes at alle småbørnsforældrene skal have en friaften, hvor de kan slappe 100% af, og ikke skulle tænke på spise-tid, putttetid, evt bleskift og "Åh, nej hvor er han/hun nu rendt hen". Men min søster skal have en lille dreng her om en måneds tid, og han vil så være ca 4 mdr til brylluppet, og han skal selvfølgelig med, for der er han stadig meget afhængig af sin mor.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer