Pleazure

Budget?

27 indlæg i dette emne

Hey girls

Er i friske på at offentliggøre jeres bryllupsbudget?

:rolleyes: Total budget

:rolleyes: Antal gæster

:rolleyes: Reception, fest om aftenen, overnatning, brunch?

:rolleyes: Location

:rolleyes: Hvor langt er i med opsparingen? (evt. opsparingstips?)

Jeg starter gerne:

- Total budget: ca 82.000,- men vi er ikke helt færdige med budgettet endnu

- antal gæster: ca 70 til reception og 40 til festen

- reception og fest om aftenen

- hjemme :)

- jeg har indtil nu sparet 20.000 op og udgifter for ca. 3.000 er afholdt. Vi overvejer at gifte os i al hemmelighed på rådhuset i starten af 2013, fordi vi kan få en skattemæssig fordel heraf.

Er spændt på at høre fra jer andre :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He ja det er da ingen hemmelighed.

94.000

40 gæster til reception og fest

Ingen overnatning på vores regning

Lokation? Vi holder det på Hannerupskov hvis det er det du mener :)

Vi har 61.000 nu, hvoraf de 20.000 er brugt på depositum, kjole og mandens tøj. Og så håber jeg så at vi når at trylle resten frem :lol: Ellers ryger de på kassekreditten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget er omkring 55.000.

20.000 er allerede brugt pp tøj, ringe, invitationer mm.

Knap 10.000 er sparet op (ud over det vi har brugt)

10.000 får vi i tilskud - så vi mangler kun at spare 15 op.

Festen er på kulsvigergården om koster 30-35.000. Det eneste vi mangler at betale udover festen er brudebuket :)

Gæstelisten er på 59 og det er fest og middag til alle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Heller ingen hemmelighed herfra, så here you go :)

Total budgetet er på ca 115.000

Ca 110 til receptionen og 50 til festen

Reception efter kirke (skal vies kl. 13.30), fest om aftenen, overnatning på feststedet og dertilhørende brunch

Receptionen er hos mine forældre, fest + overnatning + brunch på Schæffergården

Min forlovede havde en opsparing på ca. 80.000 i forvejen, som han gerne vil bruge, og ved siden af har vi sparet ca. 22.000 op

:happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca. 30.000 ,- for de ting vi gerne vil have

Der bliver ca. 26 gæster

Der bliver kun holdt fest om aftenen som vi står for :)

Vi holder festen på Låsby kro :a1221:

Vi har sparet 12.100,- op indtil videre, når vi når til vores dato vil vi have sparet små 34.000,- op i alt. Så har vi altid lidt ekstra penge hvis det er

(vi har gjort det at vi regnede et budget ud og fandt derefter ud af hvad vi skulle spare op hver eneste måned)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har egentlig ikke noget fastlagt budget - men jeg tror ikke at vi kommer over 60.000

Vi skal giftes i Holland, og det betyder en del for budgettet, da alting generelt er lidt billigere hernede - dog er det (i mine oejne) dyrt at blive gift paa radhuset eller anden location (mellem 7000-8500).

Vi holder et lille bryllup kun med de aller-naermeste familie og venner, saa vi bliver max 25-30, og der er overnatning inkl. morgenmad for alle gaester paa vores regning.

Vi skal giftes paa stranden (hvis vi faar tilladelse) og festen holdes paa en beachclub hvor der bliver fri drikkelse og BBQ.

Vi har ikke som saadan sparet op specifikt til bryllup, men det bliver der gjort fra det nye aar :wink:

Redigeret af Christina26
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke noget som sådan fastlagt budget, men vi har besluttet at det ikke må blive dyre end 30-40.000 kr.

Og fordi jeg er under uddannelse og min H2B lige pt står uden arbejde, så bliver min kjole købt brugt, og det samme gør brudepigens kjole, samlet kommer det nok til at koste 2000 kr. i stedet for 15.000 kr. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke decideret et fastlagt budget endnu, ligesom vi heller ikke har nogen præcis dato endnu. Men efter at have været til et bryllup i sommers, som ellers var rigitg flot og fint, som blev holdt hos forældrene og hvor de fik rigtig meget hjælp fra folk de kender, med maden o.s.v., men hvor de også skulle gøre meget af arbejdet selv, så har jeg besluttet at den dag i mit liv vil jeg ikke skulle tænke på noget som helst andet, som om maden er klar og om der er blomster nok - det skal bare være i orden!

Så vi lejer os ind på et slot i nordjylland:

41 inviterede

33.325kr for mad og vin

13.850kr for overnatning på slottet

(gæsterne må selv bestemme om de vil have morgenbuffet dagen efter til 125kr pr. mand)

Og så alle de andre udgifter - alt i alt omkring 75.000kr - fordi vi så også slipper for at skulle løfte en finger selv :P

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Budgettet er på 80.000

ca. 60 gæster til fest og ca. 80-90 til reception

Reception hos min mor og fest om aftenen på Tyrstrup Kro

Jeg har min halvdel på min opsparing (er på SU så kan ikke spare mere op) og min forlovede har fuldtidsjob så han burde ikke have problemer med at spare op. Prisen på musik er dog kommet lidt bag på os og gør at budgettet ikke holder med mindre andre udgifter bliver mindre end forventet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Budget ca 150.000 som er sparet op.

Fest på scheelsminde som er en gammel herregård i Aalborg for ca 65 gæster. Inden festen er der reception for det samme antal plus det løse. Der er ikke overnatning på vores regning men forventer at de fleste gæster overnatter på stedet for egen regning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke decideret et fastlagt budget endnu, ligesom vi heller ikke har nogen præcis dato endnu. Men efter at have været til et bryllup i sommers, som ellers var rigitg flot og fint, som blev holdt hos forældrene og hvor de fik rigtig meget hjælp fra folk de kender, med maden o.s.v., men hvor de også skulle gøre meget af arbejdet selv, så har jeg besluttet at den dag i mit liv vil jeg ikke skulle tænke på noget som helst andet, som om maden er klar og om der er blomster nok - det skal bare være i orden!

Så vi lejer os ind på et slot i nordjylland:

41 inviterede

33.325kr for mad og vin

13.850kr for overnatning på slottet

(gæsterne må selv bestemme om de vil have morgenbuffet dagen efter til 125kr pr. mand)

Og så alle de andre udgifter - alt i alt omkring 75.000kr - fordi vi så også slipper for at skulle løfte en finger selv :P

Er lidt nysgerrig, så bliver lige nødt til at spørge om havd der er for et slot hvor i kan få en fest og overnatning til de priser :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke decideret et fastlagt budget endnu, ligesom vi heller ikke har nogen præcis dato endnu. Men efter at have været til et bryllup i sommers, som ellers var rigitg flot og fint, som blev holdt hos forældrene og hvor de fik rigtig meget hjælp fra folk de kender, med maden o.s.v., men hvor de også skulle gøre meget af arbejdet selv, så har jeg besluttet at den dag i mit liv vil jeg ikke skulle tænke på noget som helst andet, som om maden er klar og om der er blomster nok - det skal bare være i orden!

Så vi lejer os ind på et slot i nordjylland:

41 inviterede

33.325kr for mad og vin

13.850kr for overnatning på slottet

(gæsterne må selv bestemme om de vil have morgenbuffet dagen efter til 125kr pr. mand)

Og så alle de andre udgifter - alt i alt omkring 75.000kr - fordi vi så også slipper for at skulle løfte en finger selv :P

Er lidt nysgerrig, så bliver lige nødt til at spørge om havd der er for et slot hvor i kan få en fest og overnatning til de priser :wink:

jamen, det er Vraa Slots Hotel :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke fundet det rigtige sted endnu. Og der er mange detaljer som ikke er på plads. Men omkring 30-40000 kr vil vi bruge. Vi får lidt hjælp til maden. Vi kender en del kokke osv. Leger lidt med tanken om at holde reception hos svigermor. Og måske hvis hun er frisk så få sat en party telt op med gulv osv :-) kan slet ikke vente. Der er sååå lang tid endnu

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et samlet budget på 160 000 til bryllup og bryllupsrejse, hvor vi så har delt dem op med 100 000 til bryllup og resten til bryllupsrejsen. Alle pengene er opsparet. Der er reception efter vielsen, hvor vi bliver ca. 100 og fest om aftenen, hvor der er 75 inviterede. Festen holdes i Møllehuset, Frederikshavn. Jeg tror ikke vi har nogen gæster der regner med overnatning, men i så fald sker det for egen regning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: Total budget: 80.000

:rolleyes: Antal gæster: Ca 100 til festen, 120 til reception

:rolleyes: Hvad: Reception om eftermiddagen, fest om aftenen og brunch hos mine forældre søndag.

:rolleyes: Location: Reception i min mors galleri, lejet festsal til aftenfesten

:rolleyes: Vi får 40.000 af forældre, resten på kassekreditten (Vi går begge to fra SU til akademiker-fuldtidsløn til sommer, ingen børn, så vi kan hurtigt betale det af igen) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:rolleyes: Total budget: 35.000

:rolleyes: Antal gæster: 40 til festen, 70 til reception

:rolleyes: Hvad: Reception efter kirken, middag og drinks om aftenen

:rolleyes: Location: Reception hjemme og fest i lejet lokale

:rolleyes: Vi havde alle pengene, så ingen grund til at spare op eller låne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I udgangspunktet 60 inviterede fest, 90 til reception, men det blev åbenbart lidt krise for mine tanter at fætre, kusiners og venners for os ukendte kærester ikke skal med, så et sted mellem 10 og 20 ekstra inviterede... Budgettet var i udgangspunktet 60,000, men nu må vi se hvad det kommer på når de nye gæster inkluderes. Svigermor og min far spenderer et endnu ukendt beløb, men det bliver nok cirka halvdelen + eventuelt de ekstra gæster (yes, det blev lidt krise her i julen...). Resten er vores opsparing. Håber at kunne holde det under 70,000, da det virker som det kommer en del afbud fra familie i udlandet.

Det bliver spenderet lidt på vielsen, 2500kr, og noget tilsvarende på reception. Ingen plads til livemusik i budgettet, men har været heldig og får makeup, frisør, heldagsfotograf og muligvis en amatør-DJ (hvor vi selv beslutter musikken på forhånd) gratis. Fest på Frederiksberg, tre serverede retter, kaffe avec & fri bar inkluderet, får have stedet til 05. Ingen overnatning eller transport på vores regning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke decideret et fastlagt budget endnu, ligesom vi heller ikke har nogen præcis dato endnu. Men efter at have været til et bryllup i sommers, som ellers var rigitg flot og fint, som blev holdt hos forældrene og hvor de fik rigtig meget hjælp fra folk de kender, med maden o.s.v., men hvor de også skulle gøre meget af arbejdet selv, så har jeg besluttet at den dag i mit liv vil jeg ikke skulle tænke på noget som helst andet, som om maden er klar og om der er blomster nok - det skal bare være i orden!

Så vi lejer os ind på et slot i nordjylland:

41 inviterede

33.325kr for mad og vin

13.850kr for overnatning på slottet

(gæsterne må selv bestemme om de vil have morgenbuffet dagen efter til 125kr pr. mand)

Og så alle de andre udgifter - alt i alt omkring 75.000kr - fordi vi så også slipper for at skulle løfte en finger selv :P

jeg må sige, alt taget i betragtning - så må det være en god løsning, og man får temmelig meget for pengene - spisning og overnatning til 41 personer for de penge - imponerende.

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores budget er på 50.000

Regner med at der kommer omkring 55 til fest og ca. 75 til receptionen.

Jeg har sørget for rabat på hotelværelserne inkl. brunch, men det bliver på gæsternes egen regning

Lokation er Herstedvester Forsamlingshus

Vi har betalt omkring 10.000 kr. allerede og har resten af pengene.

Spareråd: Køb på tilbud, i england, på nettet generelt og tag i genbrugsbutikker. Jeg har f.eks. allerede købt marcipan til bryllupskagen, kondenseret mælk til fudge, 3 liter bailey og asti til velkomstdrinken samt mange andre ting. :lol: Bare vær sikker på at tingene kan holde sig til bryllupsdagen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: Total budget 180.000

:rolleyes: Antal gæster 100

:rolleyes: Hvad Reception og fest for 100 gæster. Overnatning bliver på gæsternes egen regning.

:rolleyes: Location Herregård

:rolleyes: Hvor langt er i med opsparingen? (evt. opsparingstips?) Vi havde opsparet 120.000, men valgte at betale et lån ud med dem i stedet. Men med penge tilbage i SKAT (det løber op i et større beløb) + udbetaling af feriepenge samt fortsat opsparing på minimum 10.000 kr. om måneden er vi rimelig sikre på at nå det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

regner i andre også alt med i budgettet? dvs. ringe, smykker, kjole, gommens tøj, blomster, invitationer, kage - alt?

I vores budget skulle alt gerne være indregnet... Men nogle gange bliver man jo overrasket... :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

var bare lidt nysgerrig... synes det er vildt flot at nogle kan holde det under 50.000 alt inkl. :thumbsupsmileyanim:

ville ønske vi også kunne spare lidt mere i budgettet, men vi er ikke så gode til at beslutte os og prioritere, så der bliver valgt flere ting til end fra :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer