nannaskibber

Reception ved kanalen i KBH

9 posts in this topic

Hej alle!

Vi skal giftes den 1. juni og nu da julen er overstået begynder planlægnings-sommerfuglene så småt at melde sig :-)

Vi har besluttet at holde reception på en kanalrundfartsbåd og så fest om aftenen. Vi kunne dog rigtig godt tænke os at slippe for det kedelige rådhus og transport fra rådhuset til båden.

Derfor tænkte jeg, at man måske kunne finde et sted langs kanalen, hvor man kunne blive viet og starte receptionen op, og så tage ud at sejle derfra.

Det kunne være fantastisk, hvis det "bare" var et offentligt sted hvor vi kunne samles og drikke lidt champagne - optimalt selvfølgelig overdækket, men det er måske at stramme den lidt :-) Alternativt kunne det være en restaurant/cafe, hvor vi kunne få et glas etc.

Nogen forslag eller erfaringer med fx. Custom House, Kgl. bibliotek etc.?

0

Annonce ♥

Der var én herinde der faktisk blev gift på sådan en kanalrundfartsbåd de havde lejet. Den lå fortøjret til kajen mens de blev gift og de havde fået en fra kommunen til at komme og vie dem. Bagefter sejlede de ud og holdt reception på vandet..

Det kunne måske være en mulighed for jer også.. så slipper I i hvert fald for transport mellem stedet for vielsen og receptionen.. :lol:

0

Der var én herinde der faktisk blev gift på sådan en kanalrundfartsbåd de havde lejet. Den lå fortøjret til kajen mens de blev gift og de havde fået en fra kommunen til at komme og vie dem. Bagefter sejlede de ud og holdt reception på vandet..

Det kunne måske være en mulighed for jer også.. så slipper I i hvert fald for transport mellem stedet for vielsen og receptionen.. :lol:

Det var faktisk lidt smart.

Ellers var min første tanke, at I evt. kunne blive viet ved kastellet? Der er smukt om sommeren, og man kunne evt. søge om tilladelse til at slå et telt/pavillion op derinde? Jeg ved der ofte er en del arrangementer derinde, både med amerikanerbiler og alt mulig andet, så jeg er sikker på man kan leje det.

Vi skal selv vies i Botanisk have, og derefter skal vi på kanalrundfart. Vores store logistiske dilemma er hvordan vi skal fragte så mange mennesker de 2,6 km til kanalen, uden at det koster os en formue.

0

Var til bryllup i sommers hvor vielsen var i Christianskirken på Christianshavn, med efterfølgende reception på kanalbåd - var lige fem minutters gang ned til havnen. Jeg har tidligere været til noget kom-sammen i Christianskirkens have, så mon ikke det er muligt at få sat et telt op der? Der er bænke osv i forvejen. Ellers var der også plads til et telt på havnen, og alle virksomhederne derude har jo lukket i weekenden, så hvis du har en kontakt i Skat e.l. kunne det måske lade sig gøre.

Hvis det ikke skal være kirke, er Islands Brygges kulturhus, med havnen lige forud, måske et bud? Det burde være muligt at få nogen ud til havneparken for at vie jer, det kan være ret smukt derude.

0

Annonce ♥

Jeg har ikke personlige erfaringer med Costum House, men i sommers var der nogle, der holdt deres bryllup derinde, så det bliver da gjort; jeg var der med to veninder til drinks, så stedet var åbent for offentligheden, men det virkede nu som et rigtig hyggeligt, lille bryllup alligevel - og det var super hyggeligt at se deres brudevals :)

Og jeg er vild med stedets rustikke, cool look! Synes det lyder som en rigtig cool ide :biggrin:

0

Custom House er SKØNT! Jeg har været der flere gange, og det er pragtfuldt!

0

Tak for alle jeres input!

Tror jeg vil høre Custom House om mulighed for reception hos dem - ellers tror jeg vil ringe til kommunen og spørger om man må knalde en pavilion op på havnen :-)

Nogen gange ville det altså være fedt at bo i et land, hvor man var nogenlunde sikker på at det ikke øser ned i juni :-)

0

Ellers var Toldboden måske en mulighed? Det ligger også lige ned til vandet, og de har fantastiske lokaler :)

0

Annonce ♥

Nogen gange ville det altså være fedt at bo i et land, hvor man var nogenlunde sikker på at det ikke øser ned i juni :-)

Det vælger jeg fuldstændigt at overse når nu jeg har planlagt udendørs reception i august :lol: Selvfølgelig regner det ikke!

0