morten+louise

Hvad gør i med bryllupskørsel?

25 indlæg i dette emne

Ja som overskriften lyder, hvad gør i med kørsel på den store dag?

Vi har kigget lidt rundt omkring på biler, og priserne ligger alle steder omkring de 3000 for 2,5 time. Synes egentlig det er mange penge på en bil, men samtidigt vil vi ikke være afhængig af at skulle køre selv.

What to dó:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil give dig ret i, at priserne er de fleste steder, virkelig høje. Særligt taget i betragtning af, at det ofte er fra garage til garage, og oplyste tid derfor ikke til brudeparrets rådighed.

H2B og jeg snakkede det igennem, fandt flere muligheder og kom frem med flere forskellige scenarier. vi kom dog frem til, at han tager med hans best man til kirken i en taxa. jeg skal gøre mig klar hos mine forældre, og derfra og til kirken, kører jeg med min far i de gamles bil, som selvfølgelig bliver pyntet. Fra kirken og til vores receptionssted (som ligger omkring 3,5 minuts kørsel fra kirken), kører vi også i mine forældres pyntede bil, og så fra receptionsstedet og til feststedet har vi så booket en fin bil med chauffør :)

Håber det kan hjælpe jer lidt på vej :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til kirken kører vi hver især med vores forældre.

Fra kirken og videre låner vi mine forældres ene bil, en cooper mini - gul med sorte striber, som jeg håber vi kan få min brudepiges kæreste til at køre, for han er bare en super chauffør :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fars hobby er amerikanerbiler, han har haft sin Chevrolet i over 30 år, såret var selvskrevet at vi skulle køres i en amerikaner. Desværre står min fars chevy halvt skilt ad. Men han fik opgaven, han skulle skaffe kørsel. Det blev en af hans gode kammerater i en stor lækker cadillac!

Prøv evt at se om der er en amerikanerbils klub i jeres by/nærheden. De plejer at være søde til at køre for knap så mange penge. :)

Og så lige lidt billeder vores brudekaret! :) (billederne er taget af skønne Felixia Banck)

C6970B6F-4B3E-4645-990C-5619FE228CA3-271-0000003B0FE02D7E_zps518daaf4.jpg

70FB7BAE-E15F-4A97-8AB7-39FD6E29EECC-271-0000003B09C3ABA2_zps9d160518.jpg

14785513-C4FD-414C-AD17-0DE54ED630E6-271-0000003B0353C2E5_zps56703971.jpg

8A876595-41C4-4858-B612-786ACF4BBDEE-271-0000003C2F98649C_zpsce140515.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar tøser:-)

Altså vi tænker at køre med hver vores forældre til kirken, så er det transporten imens vi skal have taget billeder også frem til festen. Der vil vi helst gerne bare være os to, og nyde den korte tid sammen inden festen går løs.

Og forstiller mig da også det kunne blive nogen gode billeder med en fed bil på, men igen mange penge. Ja måske vi skulle overveje en amerikaner bil, kunne give nogle rå og fede billeder:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min fars hobby er amerikanerbiler, han har haft sin Chevrolet i over 30 år, såret var selvskrevet at vi skulle køres i en amerikaner. Desværre står min fars chevy halvt skilt ad. Men han fik opgaven, han skulle skaffe kørsel. Det blev en af hans gode kammerater i en stor lækker cadillac!

Prøv evt at se om der er en amerikanerbils klub i jeres by/nærheden. De plejer at være søde til at køre for knap så mange penge. :)/>

Og så lige lidt billeder vores brudekaret! :)/> (billederne er taget af skønne Felixia Banck)

C6970B6F-4B3E-4645-990C-5619FE228CA3-271-0000003B0FE02D7E_zps518daaf4.jpg

70FB7BAE-E15F-4A97-8AB7-39FD6E29EECC-271-0000003B09C3ABA2_zps9d160518.jpg

14785513-C4FD-414C-AD17-0DE54ED630E6-271-0000003B0353C2E5_zps56703971.jpg

8A876595-41C4-4858-B612-786ACF4BBDEE-271-0000003C2F98649C_zpsce140515.jpg

ej det er da nogle rigtig fede billeder, dem må jeg lige vise hr mand:) det skal da klart overvejes:-)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min forlovede kender en der har en amerikanerbil, den kommer han og henter mig i og kører mig til kirke,

der venter han så til vielsen er overstået, kører os ud hvor vi skal have taget billeder og hen til festen...og så er den lyserød :D

kan ikke lige finde ud af hvordan man ligger billeder på herinde, så kan desværre ikke vise jer den...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er så heldige at en af min H2b´s venner har en far som samler på gamle biler og istandsætter dem og han har lover at køre os i en gammel sag, det er bare så dejligt...Men havde vi ikke kendt ham så ville jeg have det fint med at pynte min egen bil..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har jo altid tænkt at jeg skulle køre i hestevogn (og helst med hvide heste - lidt Askepot er man vel altid). Der er en hestesporvogn i byen - den overvejede jeg også. Der er i hvert fald plads til kjolen! Og så tænkte jeg at den måske også kunne køre i rutefart med nogle af gæsterne.

Men vi skal holde festen meget tæt på hvor kirken er. Så jeg vil hellere bruge pengene på noget andet (flere gæster til festen f.eks., eller bryllupskage). Jeg har spurgt min papsvigerfar og svigermor, der faktisk blev rigtig glade for at blive spurgt, om de vil køre. Så de kører mig, min far og evt. min hjælper til kirken. Jeg tror også de regner med at skulle køre os derfra igen. Men det kommer lidt an på - jeg kan supergodt lide tanken om at gå til hotellet. Medmindre det altså styrtregner. Eller hvis vi skal rundt og fotograferes flere steder. Hmmmm, det overvejer jeg stadig lidt.

Men det korte af det lange er at jeg også synes det er meget dyrt at leje køretøj. Hvis det er vigtigt for en at det er et eller andet (eller noget bestemt) festligt køretøj så er det jo netop det : vigtigt. Så ville jeg prioritere det. Ellers er en fint pyntet almindelig bil også fin.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hestevogn er også super smukt, hvis vejret er med selvfølge og hvis man ikke har H2B som er allergisk, går nok ikke hvis han sidder der og nyser hele tiden- ville blive til Rudolf på billederne i stedet hele;-)

Ja kan godt følge dig i det med at gå, det kunne være super hyggeligt- dog skal der ikke være ret langt før detmåske ikke er sjovt længere i stor kjole og høje hæle.. Og ja så kommer dilemmaet med at komme ud og få taget billeder...

Det er egentlig ikke fordi vi har et ønske om nogen bestemt bil, vi vil bare ikke selv køre rundt efter vielsen.. Hmm ja tænk at kørslen faktisk kan blive så stor en udfordring:-))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

rigtig fed amerikaner bil der er billeder af...sådan en kunne jeg godt finde på at bruge.

Vi havde lidt håbet at finde en Aston Martin, en nyere en, men kan ikke finde nogen:( De fleste modeller har jo også kun til to personer men der er jo nogen hvor der også er bagsæder i:)

Men det kunne også sagtens være en gammel bil vi vælger. Det ville selvfølgelig være romantisk med hestevogn og især når nu man er hestepige i forvejen:) Men både h2b og jeg elsker biler så det skal selvfølgelig være en bil på den dag:)

Vi må bare se om vi bliver enige i hvilken en det skal være:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lejede en Rolls fra Limo2you. Big mistake!!! Bilen var flot, men ... Vi havde bedt om en bil hvor vi kunne sidde 4 personer. Vi fik at vide af Jette, at det kunne vi sagtens. På selve dagen undrer chaufføren sig over at vi vil være 4 personer i bilen og oplyser, at selvom der på billederne ser ud til at der kan sidde 2 personer på 2 slå-ned-sæder, så må de ikke sidde der når man kører og der er heller ikke plads til kjole og ben på 4 personer. Derudover gik bilen i stå et par gange til kirken, hvilket gjorde en mere nervøs. Chaufføren sidder med en gps på skødet når han skal finde fra kirke til foto location og fra foto location til feststedet. Da han ikke kan se på vejen når han skal se på gps var vi ved at ende i rabatten flere gange og vi måtte flere gange gøre chaufføren opmærksom på at han kørte af vejen. Og selvom han havde gps kunne han ikke finde feststedet og endte med at køre en kæmpe omvej - langt ind i en anden kommune.

Så brug ikke Limo2you. Så er du advaret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har besluttet, at de gæsterne kommer til at se, er når vi forlader receptionen. Når jeg kommer til kirken, ser ingen noget, og når vi kommer til festen er der heller ikke rigtig plads til at komme tæt på med bil (stor entre på Falkoner Alle... yeah right). Så vi har lejet en ladcykel, som min H2B skal transportere mig cirka 500m i, hvor der så er en helt almindelig bil der venter.

Piger - Husk at tage et lagen e.l. med som I kan sidde på! Lys kjole + mørke sæder der måske er blevet behandlet med olie, måske ikke er blevet grundigt vasket = katastrofe!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har købt en richshaw (indisk cykeltaxa) og den er SEJ :thumbsupsmileyanim:/> :loveshower:/>

Gud nej en sjov ide det er da genialt hehe:-))

Vi er dog blevet enige om at spare den del af budget væk, i bund og grund synes vi det blev en for dyr post i forhold til hvad den betyder for os på selve dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som overskriften lyder, hvad gør i med kørsel på den store dag?

Vi har kigget lidt rundt omkring på biler, og priserne ligger alle steder omkring de 3000 for 2,5 time. Synes egentlig det er mange penge på en bil, men samtidigt vil vi ikke være afhængig af at skulle køre selv.

What to dó:-)

Min kæreste skal sove ved hans mor, og de kører ham til kirken. Jeg er hjemme i ores hus og har tyve min til kirken så det bliver i en taxa. Vi har sparet kørsel væk, så når vi skal til feststedet som ligger i den by vi bor så tager vi vores bil. For vi kan gå hjem fra feststedet. Så må vi se om der er nogen der kigger underligt når vi midt om natten kommer gående i bryllups tøj

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det bliver heste vogn for mit vedkommende.. Jeg har redet siden jeg var 7 år, så alt andet er udelukket.. :)

Det gad jeg også gerne, er selv heste pige, men STORT H. Men min kæreste er ikke glad for heste, så vi "nøjes" en Rolls :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fars ven har en rød Volkswagen Beetle fra start 1960'erne, og vil køre mig og min far i den hen til kirken, og så mig og min mand fra kirken til stedet hvor vi får taget billeder, og så hen til festen. Tror så at vi går eller snupper en taxa fra festen og til hotellet. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Er der nogen der kender en, som har en americaner... enten Mustang eller Camaro? Min kommende mand har et ønske til brylluppet, og det er BILEN!!! Men det er dælme ikke så nemt. Havde overvejet Limo2you, men det er nu streget af listen ;)

Som der er skrevet før, kan det godt betale sig, at Google amerikanerbilklub i nærheden af kirken/bopæl, og så tjekke deres hjemmeside ud.... Mange af vores klubber har hjemmesider med billeder af bilerne, der er i klubben - og så kan man vælge bil og derefter kontakte ejeren.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer