Likethat

Pris på candy buffet

12 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg hiver lige denne tråd op og håber på et par svar.

Vi skal være ca. 80 gæster og regner med at have en slikbuffet til receptionen,hvor vi også skal have bryllupskage - og evt. en is-cykel, hvor man kan få isvafler, mens vi får taget billeder.

Under alle omstændigheder, så skal det jo bare være lidt ekstra, man kan stå og hapse af under receptionen - men samtidigt skal der også være en hvis mængde, for at det ser ud af noget.

Er der mon ikke nogen, der har nogle input eller tanker om, hvad I selv gør, og hvor meget I selv budgetterer med?

0

Annonce ♥

Jeg fandt en amerikansk hjemmeside (skal se om jeg kan finde linket bagefter) som beregnede 1 kg. slik pr. 8 personer i en situation som den beskrevne (1/4 pund pr. person). Vi bliver ca. 75 til receptionen, så jeg beregner 10 kg. og nok ca. 10 slags, måske lidt færre.

Edited by Maria17.08.2013
1

Jeg fandt en amerikansk hjemmeside (skal se om jeg kan finde linket bagefter) som beregnede 1 kg. slik pr. 8 personer i en situation som den beskrevne (1/4 pund pr. person). Vi bliver ca. 75 til receptionen, så jeg beregner 10 kg. og nok ca. 10 slags, måske lidt færre.

Jeg venter spændt på det link..

0

Annonce ♥

Man skal jo tænke på at de færreste spiser sig mætte i slik (hehe) og når det serveres sammen med bryllupskage har man nok ikke kæmpe sukkertrang....

Der er mange -især mænd der slet ikke gider slik. Så er der selvfølgelig børn hvis de er med.... Så vender billedet ☺☺☺☺

0

Nå, nu har jeg kigget mine links igennem og kan se, at holdningen til mængden af slik varierer mellem 500 gram pr. person :blink: og 125 gram pr. person. Flere af siderne nævner flg. punkter til overvejelse:

- Bliver der serveret andet sødt på samme tidspunkt? Fx bryllupskage/kagebord? Det vil mindske mængden af slik indtaget.

- Skal folk kunne tage slik med hjem (som favors)? Hvis der bliver sat poser/æsker frem, vil der blive brugt mere.

- Hvem er gæsterne? Er der fx mange børn vil der nok blive spist mere, mens et overtal af mænd kan betyde at der bliver spist mindre.

Linket med 1/4 pund pr. person er http://www.lilyskandykloudz.com/Candy-Buffet-Ideas.php - men der er som sagt mange og flere af dem har større eller mindre anbefalinger :)

Et par links mere:

http://forums.theknot.com/Sites/theknot/Pages/Main.aspx/wedding-boards_diy_candy-buffet-amount

http://www.wikihow.com/Prepare-a-Candy-Buffet-for-Your-Wedding

0

Annonce ♥