Maria-s

krise! KJOLE-KRISE!....

26 indlæg i dette emne

Jeg er super meget ude at sk*** med min kjole :help:

HVIS jeg kunne gå tilbage i tiden, tror jeg jeg havde gjort det og valgt noget andet stof, frem for tynd-tynd silkeciffon der er mere levende en en sæk fyldt med lopper :td:

Men nu HAR jeg jo så valgt det og det er købt i Indien, så der er ikke lige mulighed for at få fat i 5 meter mere

Jeg står nu i den udfordring at

1) kjolen er vel egentlig gået hen og blevet for kort foran

2) Jeg tror jeg efterhånden synes den minder mere om en brudepigekjole, frem for brudekjole?? :huh:

Jeg har prøvet lige løst at drapere noget blonde ud over skørtet, men er i tvivl om det bliver for "kikset"?/ ser billigt ud? FOR voldsomt?

Billede 1) Kjolen helt plain (og for kort når der komme høje hæle på..... :td: )

Billede 2) med blonden ud over

PLEASE kom med jeres uforbeholden mening og hvis ingen af delene dur, så kom gerne med forslag!

10.000 gange tak for jeres hjælp!!

(Beklager billedernes opløsning, ved ikke lige hvad der er sket??)

Hilsen hende der liiiige om lidt godt kunne gå hen og gå i panik, da der kun er ca en måned til der skal gåes til alteret.....

post-58425-0-98190000-1357598098.jpg

post-58425-0-54527600-1357598113.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

Jeg synes ikke at hver nr. 1 eller 2 ligner en brudekjole. Jeg kan ikke helt gennemskue om det er normalt (dansk?) bryllup, men i min verden er det en mærkelig farvesammensætning til netop en brudekjole.

Men det er bare min mening, og det er der ikke grund til at snakke videre om. Du har jo valgt farverne fordi det er det rigtige for dig.

Kjolen er super smuk, men som du selv siger, en smule kedelig. Jeg tror dog at det kunne være rigtig smukt med sådan nogle ærmer der sidder på overarmene i en "krans" hele vejen rundt om brystet. Det ville give den noget ekstra.

Jeg forstiller mig at guldblonderne kommet til at sidde en smule længere nede på kjolen (fra midt lår), og at den samme guldblonde kunne fungere som kransen. Evt med en flot broche lige der ved kavaler gangen.

Det tror jeg faktisk kunne være rigtig rigtig pænt, og det ville gøre at kjolen så ekstra speciel ud til den store dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg synes din kjole er et vovet valg eftersom fleste vælger hvid/råhvide kjoler. men jeg synes din kjole ser rigtig skøn ud. Jeg kunne dog godt bruge nogle mere tydelige billeder. Men udfra hvad jeg kan se er jeg mest til det nederste billede

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det ser rigtig godt ud med guldblonden! Og så er jeg enig med Du og Jeg i, at det kunne se godt ud hvis der kom noget ærmelignende på den.

Alla det der er på Belle

http://www.kennedys.dk/default.asp?id=262&galleri=147

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal tage en dyb indånding... Din kjole er rigtig smuk (omend den ikke er traditionel). Guldblonden er smuk, men jeg synes faktisk du skal holde de hele meget simpelt. Ved at gå i panik og pøse en masse på som fx Belle ærmer eller ekstra stof bliver det bare desperat og kikset IMO. Så det her er hvad jeg synes du skal (eller rettere kan) gøre.

Kjolen er smuk som den er, det er alt det andet uden om, der skal gøre det ekstraordinært.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ideer til hvad der kan gøre det ekstraordinært er

I stedet for et slør, der nok ikke passer helt til stilen, kan du i kirken have en laaaaang matchende stola over armene, der så kan fungere som wau effekt og "slæb" - bå billedet er det et voldsomt et i tyl, men du skulle nok gå efter noget mere enkelt i stof, der matcher kjolen - eller måske noget af guldblonden (det sidste vil gøre den mere eksotisk og inspireret af indien)?

143411569353637817_kZHtmZpb_c.jpg4004i.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med Miss-Lena. Det kan hurtigt blive for meget af det gode. Og hvis det ikke er din oprindelige ide med blonde, synes jeg du skal lade være.

Kunne du ikke finde nogle fine flade sko? Eller bare en sko med en mindre hæl?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kunne også vælge at gå boho. der er en blanding af hippie og blomster fe - forestil dig let opsat hår, blomsterkrans, naturlig buket etc (denne ide kunne fint bruges sammen med den lange og enkle stola over armene)

140526450843614298_pt5t7GTO_b.jpg91620173640972283_K6Snuujf_b.jpgflower-bracelt1.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pointen er at der virkelig er mange måde at gøre din enkle kjole wauuuu - uden at lave om på den. Du skal bare være lidt modig med tilbehøret. Der er mulighed for både elegant, eksotisk, boho eller hvad du nu vil :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes så faktisk at din kjole er rigtig rigtig fin. Ikke traditionelt hvid men det behøver den altså heller ikke være i mine øjne! Jeg kan godt bedst lide den med blonderne over, det vil jo så også lidt løse dit problem med at den er for kort. Jeg synes det vil være synd at sætte ærmer på den. Ideen med en stola ell.lign. kunne godt være flot men det skal jo på en eller anden måde være i et stof der passer til kjolens stof-måske det bliver svært når du nu ikke liiiiige kan købe mere af stoffet.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes kjolen er smukkest uden guld blonden. Er vild med farverne på kjole :thumbsupsmileyanim:

Og hvad så om du ikke kan have høje hæle på… Eller at man kan se lidt tå :biggrin: Jeg kan ikke se på billederne at den er for kort.

Men tag en dyb indånding og slap af. Kjolen er rigtig fin :)

Redigeret af Musenberg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :)

Jeg synes ikke at hver nr. 1 eller 2 ligner en brudekjole. Jeg kan ikke helt gennemskue om det er normalt (dansk?) bryllup, men i min verden er det en mærkelig farvesammensætning til netop en brudekjole.

Men det er bare min mening, og det er der ikke grund til at snakke videre om. Du har jo valgt farverne fordi det er det rigtige for dig.

Kjolen er super smuk, men som du selv siger, en smule kedelig. Jeg tror dog at det kunne være rigtig smukt med sådan nogle ærmer der sidder på overarmene i en "krans" hele vejen rundt om brystet. Det ville give den noget ekstra.

Jeg forstiller mig at guldblonderne kommet til at sidde en smule længere nede på kjolen (fra midt lår), og at den samme guldblonde kunne fungere som kransen. Evt med en flot broche lige der ved kavaler gangen.

Det tror jeg faktisk kunne være rigtig rigtig pænt, og det ville gøre at kjolen så ekstra speciel ud til den store dag :)

Hejsa :)

Beklager den dårlige billede kvalitet og ydermere glemte jeg også at nævne at kjolen slet ikke er færdig, -der er ingen stropper (det er bare min bh jeg har under da jeg hoppede i den for at skulle se noget med nogle sømme) og bunden af kjolen er heller ikke færdig.

Tænker ikke lige det med ærmer er mig, men tak for forslaget med at sænke blonden, det tror jeg lige jeg vil prøve (inden jeg dropper den helt?) :)

Og ja -hehe- jeg ved godt en blå kjole overhovedet ikke er "brudeagtig". Men min mor var blå (blev dog gift på rådhus) og jeg/ vi -min kommende mmand og jeg- har en søn, så meget kyskhed er der ikke over mig og ja så syntes jeg vel bare at en kombi mellem de 2 ting gjorde at min kjole ikke skulle være hvid, men blå :) (Selvom jeg nu ellers flere gange her under processen er kommet i tvivl... Men et valg er taget og det skal (forhåbentlig!!!!) nok ende ud positivt)

:)

Redigeret af Maria-s
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg synes din kjole er et vovet valg eftersom fleste vælger hvid/råhvide kjoler. men jeg synes din kjole ser rigtig skøn ud. Jeg kunne dog godt bruge nogle mere tydelige billeder. Men udfra hvad jeg kan se er jeg mest til det nederste billede

Ja beklager billedekvaliteten.... :) Det kan være jeg lige ligger nogle nye ind hvis jeg kan komme til det :)

Tak for dit svar

Vh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det ser rigtig godt ud med guldblonden! Og så er jeg enig med Du og Jeg i, at det kunne se godt ud hvis der kom noget ærmelignende på den.

Alla det der er på Belle

http://www.kennedys....262&galleri=147

Hejsa :)

Regner med jeg skal have en Cape af en slags. Ved ikke lige det med ærmer?... Hmmm men tak for input, det giver nogle gode overvejelser :)

Vh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er nogle flotte fest kjoler... Der er ikke så meget der siger Bryllup... Men når det er sagt så synes jeg at du skal gå efter din egen mave fornemmelse og ikke hører efter hvad andre synes.. :)

Nej ved godt der ikke er så meget der umiddelbart siger *brudekjole*, men jeg håber at kunne gøre den til det ved hjælp af accessories :)

Yes, I sidste ende skal jeg lytte efter min egen mave, men nogen gange er det rigtig rart at vende det med nogle andre, jeg er nemlig én af dem der, der kan forvirre mig selv så meget at jeg til sidst ikke ved hvad der er op og ned. Med lidt konstruktiv kritik fra folk der ikke kender mig, hjælper det mig til at få et mere klart syn på det hele igen :)

Vh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vælg en statement frisure, der virkelig siger wauuu - gerne med et fantastisk hårsmykke

african-american-wedding-hairstyles-hairdos-august-2008.jpghigh_hair_fashion.jpg

Hej Lena,

Mange tak for alle dine input :) Jeg har lige haft skrevet en mail til den butik hvor jeg i sin tid købte stoffet. Nu krydser jeg bare fingre for at de vender tilbage med at de har mere! Så er der nemlig ikke nogen ko på isen mere :)

håber-håber-håber

Og måske du har ret at det enkle er det bedste. Tror bare lige jeg panikker lidt lige nu, fordi den jo overhovedet ikke ligner en brudekjole... Vil jo nødig ende med at en (eller flere) af gæsterne ender med at overstråle mig og folk bliver i tvivl om hvem der egentlig er bruden... :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med Miss-Lena. Det kan hurtigt blive for meget af det gode. Og hvis det ikke er din oprindelige ide med blonde, synes jeg du skal lade være.

Kunne du ikke finde nogle fine flade sko? Eller bare en sko med en mindre hæl?

Jo jeg leder med lys og lygte efter et par pæne sko uden for høj hæl. Er bare lidt bundet af pris. Og synes der VIRKELIG mange der ikke er særligt pæne....? synes ikke flade sko dur, da ens holdning bare BLIR flottere, når man få et par cm under fødderne :) (Men oprindeligt har det aldrig været tiltænkt med skyhøje hæle da manden min kun er 1½ cm højere end mig ;))

Måske det enkelt er bedst? Er bare bange for folk tror jeg er brudepigen og venter på der skal træde en ind efter mig!.... :blink:

Men mange tak for dit input :)

Vh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

skøn skøn farve din kjole har:-)

Hvad med at få skørt under der er lidt længere? Så bevarer du farven, enkelheden og looket og du får længden rettet. Burde kunn alde sig gøre med et par baner tyl.. uden at den puffer helt op;-D

Hejsa :)

Jeg har jo faktisk tyl under. Tænker bare det vil se lidt underligt ud at det yderste lag stumper?.... Hmmmm vi må se hvor slemt det er når skoene forhåentlig kommer med posten her en af de nærmeste dage :)

Ja jeg er jo også vild med farven, selvom den ikke er brudeagtig ;)

Vh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes klart du skal gå efter udgaven med guldet. Den anden ligner blot en gallakjole. Prøv evt. At dekorere den ENE strop med noget tilsvarede guld-blonde og lade den anden være helt alm.spaghetti. Det vil give kjolen en helhed så det ikke virker som om du blot har viklet om den nederste del. Og ja, klart skal du tænke over en speciel og anderledes frisure der passer det det anderledes look din smukke kjole har.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes klart du skal gå efter udgaven med guldet. Den anden ligner blot en gallakjole. Prøv evt. At dekorere den ENE strop med noget tilsvarede guld-blonde og lade den anden være helt alm.spaghetti. Det vil give kjolen en helhed så det ikke virker som om du blot har viklet om den nederste del. Og ja, klart skal du tænke over en speciel og anderledes frisure der passer det det anderledes look din smukke kjole har.

Hejsa,

Glemte at skrive at der faktisk ikke er stropper på, der er bare min BH jeg lige har på, da jeg skulle prøve den. Den er heller ikke syet færdig på nogen måde, der mangler rigtig meget endnu

Men tak for dit input :)

Vh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt vild med den farve du har valgt... og den er virkelig smuk og speciel med Guld på ...

kan du ikke finde noget guldslør.. eller store hår smykker..

hvad med et par flade/ lillehæl guldsko hvis du synes det bliver for kort foran.....

jo mere storslået det bedre.. go all the way.. ellers vil det muligvis se halv færdigt ud ...

glæder mig til at se et billede fra den store dag

:bearhug: kram

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer