J's mor

Fortæl om jeres borgelige vielse :)

10 posts in this topic

Hej alle :)

Jeg er ny herinde, så håber jeg får postet dette indlæg det rigtige sted.

Min kæreste og jeg har været sammen i 9 år, har et barn (snart to). Vi har længe snakket om at blive gift, og tog den endelige beslutning her til aften :heart: Ikke noget videre romantisk, men i første omgang vil vi gerne bare giftes for at sikre hinanden og vores børn bedst muligt. Ingen af os har den store drøm om kirkebryllup, men vil naturligvis gerne holde en fest på den ene eller anden måde. Vi har snakket lidt om at blive borgerligt viet her inden alt for længe, og så holde festen til sommer 2014. Men hvordan gør man lige det? Vi ved endnu ikke om vi vil have en kirkelig velsignelse også. Faktisk ved vi ikke særlig meget, så håber på en masse inspiration og gode ideer herfra :help:

0

Annonce ♥

Mig og H2B skal vies på thorvaldsens museum pga mode uge på Københavns rådhus.

Efter vielsen tager vi, og vores gæster hjem til is og spiser brunch og bryllupskage. Efter bryllupskage er det op til gæsterne om de vil tage hjem, eller blive men vi har ikke andre planer udover at vi (mig og h2b) skal ud og spise, hvor gæsterne selvfølgelig også er velkommen men det vil måske blive på egen regning.

Vi holder så den helt store fest til februar(ca) 2014. - h2b ville ikke kirke eller fest og jeg er opvokset med at når man skal giftes skal det være kirke og fest, så vi gik på kompromis. Museum(rådhus) og fest om et år :))

Men held og lykke med det hele :D

0

Mig og min H2B skal giftes to gange pga. udsendelse. Det første bryllup var 8. september 2012 ved et gadekær i nærheden af os, hvor vi bare havde de nærmeste med (blev så 15 personer). Det var helt perfekt solen skinnede heldigvis (tror det havde været en lidt andet oplevelse i gummistøvler :wink:). Ham der viede os ankom på cykel, det var bare så fedt. Ved det første bryllup spiste vi noget frokost bagefter, bryllupskage og der var også lidt skrub-af mad. Dagen sluttede tidligt allerede kl. 18. Til september næste år holder vi så det store bryllup med kirke og fest.

Synes sagtens I kan gifte jer borgerligt indenfor kort tid og så have god tid til at sende invitationer osv. til festen i 2

0

Vi skal giftes her den 15. Februar 2013 - vi tager rådhuset bare os to min ene søster om måske en kammerat som vidner. Bagefter tager vi en tur på hotel ophold med gourmet menu og intim hygge. Året efter den 15. Februar 2014 skal vi velsignes i kirken og holde fest for en 50-70 mennesker.

Vi har ikke fortalt forældre mv. At vi bliver gift her om 5 uger - og det er fordi jeg gerne vil have det intimt kun for os med efterfølgende lækker mad og hygge. Min bedre halvdel vil i kirken og stor fest - men i den billigere ende.

Vi gør sådan her for at begge er tilfredse og så kan vores familier ikke brokke sig når de finder ud af det for vi holder jo fest.

Der er lige så mange måder at gøre det på som der er brudepar - I skal finde det der er lige jer

0

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Hvad med ringe, hvad gør I der? Vi vil begge gerne have ring på, men jeg er pt. ret gravid med pølsefingre og overvægt ;) Så vil meget gerne vente med ringen til jeg er i min normale størrelse igen. Men der er også bare så lang tid til sommeren 2014. Syntes jo lidt at vielsen og ringen høre sammen. Kan man godt bare blive gift uden ring, og så vente med ringene et par måneder eller mere, til jeg kan passe sådan en igen? Eller er det for underligt? Har vidst lidt at lære her ;)

0

Vi får ringe nu her - men det er fordi min søde forlovede var ked af han ingen forlovelsesring havde. Så vi får dem nu så han kun skulle gå et år uden.

Men I skal da gøre som I vil - jeg kan godt forstå du gerne vil have en ring og jeg synes sagtens I kunne få en når du ikke har gravid fingre længere :-)

0

Vi kan ikke nå at få vores ringe til D 2 februar, så vi skal have midlertige ringe.

Jeg har tænkte mig at at tage noget garn(flettet) eller noget bånd, som passer til vores fingre. - ligesom Pelle hvenegaard og hans kone har gjort :)

0

Vi blev gift på Københavns Rådhus den 17. marts 2012. Vi kunne ikke selv vælge vielsestidspunkt, og det endte med at vi fik en tid allerede ved 10tiden. Så vi gjorde det, at vi inviterede vores forældre+søskende+påhæng til frokost, eftermiddagskaffe og middag i vores lejlighed. Vi blev 14 mennesker i alt, så der var godt proppet i vores lille lejlighed, men simpelthen så fantastisk hyggeligt og helt stille og rolig. Vi fik rugbrødsbuffet til frokost, min mor havde lavet en lækker lækker bryllupskage, og til middag fik vi pasta bolognese. Altså, heeeelt nede på jorden :biggrin: Ved en 22-23tiden tog vi på pub for at fejre St. Patrick's Day. Det var helt perfekt - for os.

Den 23. juni blev vi så kirkelig velsignet og holdt et brag af en fest!

Det kan virkelig anbefales at blive gift flere gange :biggrin: Det var fantastisk med nærværet og helt-nede-på-jorden-hyggen til Rådhusbrylluppet, og fest og alkohol og dans til langt ud på morgenen til selve bryllupsfesten :)

0

Annonce ♥

Kære kommende brud

Jeg har læst din tråd og vil bare orientere om denne mulighed, hvis I ikke helt ved om I vil bruge kirke eller rådhus:

Vi vil meget gerne hjælpe dig med at lave en smuk ceremoni som bekræfter jeres kærlighed til hinanden. Vi er et lille firma, der tilbyder ceremonier uden for kirken, til dem der gerne vil have noget andet. Ki har skrevet om os under planlægning/borgerlig vielse og du er velkommen til at kigge på vores hjemmeside www.livsceremonier.dk og se om det er noget for dig.

I al korthed foregår det på den måde, at jeg eller min kollega (hun dækker Jylland og Fyn - jeg Sjælland og øerne) besøger jer i god tid og vi planlægger ceremonien sammen: hvad ønsker I af musik, sange tekster og ritualer. Vi interviewer jer med henblik på en personlig vielsestale også. Vi kommunikerer undervejs og får det hele til at falde på plads, hvis der er musikere eller andre, vi skal koordinere med. Og vi kommer naturligvis på dagen og gennemfører ceremonien. Den plejer at vare 30-40 minutter, men kan gøres kortere eller længere efter behov.

Vi har mange virkelig tilfredse kunder, og vi har ry for at lave personlige ceremonier, der er både højtidelige og afslappede på en gang.

Vi er henholdsvis psykolog og tidligere præst og vant til at have med mennesker at gøre i forbindelse med livets overgange, både de glædelige og de sørgelige (vi arrangerer også begravelser uden for kirken). Det koster 4.000 kr + moms alt inkl.

Måske er det noget for jer - ellers må du gerne fortælle om det til andre. Tusind Tak. Ane Christensen tlf 26 12 26 29 mail ac1601@gmail.com

0