Guest FotoTina

Hvor lang tid inden bookede i lokale

30 indlæg i dette emne

Jeg sidder og læser ivrigt med herinde og får en masse gode ideer så tak for det til at starte med:)

Nu tænker vi jo på at det måske i er året vi skal giftes. Vi er forlovede, blev det for 6 år siden men har ikke helt snakket dato osv.

Og når jeg så ser at mange ved deres dato 1-2 år før så får jeg da næsten dårlige nerver :pokey:

Vi har fundet lidt lokaler som jeg skal have ringet på og er de optagede jamen så venter vi bare til næste år og booker så nok bare tid nu :balloon:

Men er der virkelig ikke andre end mig der muligvis skal giftes til efteråret og som endnu ikke har noget klar :oops:

Mvh Tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder og læser ivrigt med herinde og får en masse gode ideer så tak for det til at starte med:)

Nu tænker vi jo på at det måske i er året vi skal giftes. Vi er forlovede, blev det for 6 år siden men har ikke helt snakket dato osv.

Og når jeg så ser at mange ved deres dato 1-2 år før så får jeg da næsten dårlige nerver :pokey:/>

Vi har fundet lidt lokaler som jeg skal have ringet på og er de optagede jamen så venter vi bare til næste år og booker så nok bare tid nu :balloon:/>

Men er der virkelig ikke andre end mig der muligvis skal giftes til efteråret og som endnu ikke har noget klar :oops:/>

Mvh Tina

Vi besluttede at gifte os ca et halvt år før datoen og vi kunne fint finde sted, tøj, ringe osv. Men vi tænkte meget ud af boksen, lavede meget selv og fik rigtig meget hjælp af venner og bekendte! :) det kan lade sig gøre, men man blir nødt til at tænke kreativt og gå lidt på kompromis..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
ej nu spørger jeg nok dumt :rolleyes:/> men gå på kompromis? med hvad f.eks?

Når man er sent ude, kan man jo komme ud for at ens favorit sted ikke er ledigt, men at man så må tage ens anden prioritet . :) eller at man må lave noget selv som man måske ik havde drømt om. :) men det behøver ikke blive dårligere af den grund. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej nu spørger jeg nok dumt :rolleyes:/> men gå på kompromis? med hvad f.eks?

Når man er sent ude, kan man jo komme ud for at ens favorit sted ikke er ledigt, men at man så må tage ens anden prioritet . :) eller at man må lave noget selv som man måske ik havde drømt om. :) men det behøver ikke blive dårligere af den grund. :)

Ok på den måde:) så er jeg med...sorry var ikke helt så skarp der;)

Men ja vi har nogle forskellige steder vi gerne vil kigge på og er ingen af de steder ledige så venter vi bare et år:)

Men ellers regner jeg ikke med at løbe ind i udfordringer...men ok er også uforbedrelig optimistGirl%20Power.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tog ud og kiggede på steder da vi forlovede os(2011). Og havde egentlig fundet en dato hvor vi gerne ville giftes. Vi fandt det feststed vi bedst kunne lide og ringede for at booke, MEN så sagde de at de kun havde 4 ledige datoer året efter(2012) og så måtte vi tage en af dem, for vi ville ikke vente Et år mere.

Jeg tror det er meget forskelligt, fra sted til sted og hvor længe før man skal booke.

Her i byen er der fx også mange der booker til konfirmationer MANGE ÅR før. Kommer helt an på hvor populært stedet er. Og hvor "speciel" datoen er. Der er mange der gerne vil giftes 7-9-13, så der kan både kirker og feststeder være svære at finde.

Håber i finder det helt rigtige sted for jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis i ikke er kræsne med datoen, så tror jeg det er nemt nok.. :)

Vi bookede stedet og kirken i starten af foråret - altså knap1½ år før dagen, og der var faktisk allerede en del reservationer i sommer/efterår 2013 og også i 2014.

Min erfaring er, at de steder som er billige (både lokaler og total arrangementer) bliver reserveret mellem 1-2 år før den dag de skal bruges, og er man ude i lidt kortere tid, må man gå de lidt dyrere steder hen.

Jeg bor så også i nordsjælland, så måske det er derfor :) Synes virkelig der er mange der bliver gift. *Host host* og skilt!

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bookede mæsten 2 år før, men var egentlig ikke i vildt gid tid... Skal man giftes om sommeren og går efter en bestemt lokation - så skal man være tidlig ude. Det skal man med meget. Fotograf og dj/band blir også hurtigt bookede - og brudekjoler kan tage op til et halvt år om at komme hjem (dog ofte 4-5 måneder)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Vi bestilte et år før, men det skyldtes, at vi var ret sikre på hvornår vi ville giftes og hvordan det lå i forhold til studie, arbejde, ferie og eksamen.

Jeg var dog noget overrasket for kirken var allerede booket først på dagen, så vi slå til og bestilte den om eftermiddagen. Det er endda en mindre kirke i Vest Sjælland.

Jeg synes bestemt ikke du skal få stress, og føle at alt ting skal være planlagt nu, men jeg tror alligevel at det er en god ide hvis I stikker en føler i jorden hos de steder i gerne vil holde fest og i det sted i gerne vil giftes :) . For som "Du og Jeg" skriver så bliver stederne reserveret til mange ting.

Min kæreste og jeg var tidligt ude med at få ting på plads, men det skyldes også at vi fandt gode tilbud og udsalg, der betød at vi måtte slå til på det tidspunkt. F.eks. blev min kærestes jakkesæt købt allerede i august.

Selvfølgelig kan man sagtens finde de ting man skal bruge til festen op til, men f.eks. på tøj området kan I spare mange penge nu ved at kigge på udsalget.

Så det kommer jo selvfølgelig også an på om I på nogle områder gerne vil spare lidt. Hvis I gerne vil giftes nu til sommer så synes jeg januarudsalget ville være en oplagt mulighed at besøge.

Personligt er vi nok også typerne der godt kan lide at sprede forberedelserne lidt ud, så man ikke skal stå med for mange punkter på to do listen lige op til brylluppet. Det har jeg f.eks. ikke så god tid til, for der ligger meget studiearbejde lige op til at vi skal giftes. Derfor har vi fået klaret mange af tingene nu, hvor vi har bedre tid.

:) Du må endelig ikke føle at der som brudepar kun er én måde at gøre tingene på. For så sagt er det er jo meget individuelt, hvad man har brug for.

På sådan et dejligt forum som dette, kan man også nemt komme til at tro, at et bryllup kun er perfekt, hvis det er forberedt i flere år og hvis man har lavet en masse DIY-projekter. Selv elsker jeg at finde ideer herinde og lave tingene selv. Men jeres bryllup vil være lige så dejligt selvom I først begynder forberedelserne senere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her på bryllupsklar er andelen af brude(par) der planlægger deres bryllup i god tid helt sikkert meget større end ude i virkeligheden - det er jo også derfor vi har noget ret aktive "profiler" herinde, fordi vi elsker at nørde med de små detajler, og hele tiden søger ny inspiration :rolleyes: Herinde finder du også brude, der ikke bare er i god tid, men som faktisk har planlagt deres bryllup siden de var små, og folk der har profiler herinde før de overhovedet skal giftes :lol:

Men det skal du altså ikke lade dig skræmme af!

Vi bookede vores festlokale 1,5 år i forvejen og der var det allerede booket den weekend vi først havde kig på, så vi tog weekeden før.

Men ude i virkeligheden bliver vi da "overhalet indenom" hele tiden. Min bror skal til 3 bryllupper ud over vores til sommer, og de er allesammen blevet annonceret lige for nyligt. MANGE brudepar planlægger deres bryllup på 6-8 måneder tror jeg. Så det kan man da sagtens :biggrin:

MEN du kan ikke være kræsen med både dato, feststed, kirke og musik - for odds for at det går op i en højere enhed er nok ikke så store :unsure: Men det bliver brylluppet jo ikke ringere af :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ej tusind tak for alle jeres kommentarer :cheerleader3: vildt fedt i gider bruge tid på at svare:)

Datoen er absolut ikke fast men bliver det i år så gerne august:) musikken er der styr på da en af vores bekendte er DJ, kirken er der også flere muligheder med. Vi bor på stevns men kommer fra greve så ved endnu ikke hvad det bliver til:) fotograf bliver en veninde/kollega så det er der også styr på. Så er der bare lige locationen det er nok det værste...men nu må vi se. Prøver at ringe rundt i weekenden og se om det er helt sort:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi besluttede os i juni mdr. for dato. Så allerede 2 uger efter var fest sted og kirke booket. Men vi har også valgt d. 7/9-13 så derfor var jeg tidlig ude med alle de store ting, som sted, kirke, musik og fotograf.

Nu er maden, kørsel og ideér til hvordan invitationerne skal se ud, også klar. Så nu mangler jeg "kun" alle de andre ting :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bookede vores feststed ca. et år i forvejen.

Det var egentlig ikke nødvendigt, da det ikke er SÅ populært igen, selvom det er helt fair pris for København (det er andelsforeningens festhus, så det er jo begrænset hvor mange, der kan booke det), men da vi kendte datoen var der jo ikke rigtig nogen grund til at vente - og så var vi også sikre på at kunne få huset hele weekenden, så der er tid til at pynte og gøre klar inden...!

Min H2B friede i april, så vi kommer til at have over et år til planlægningen, men man kan sagtens gøre det på kortere tid! Jeg har noget "familie" i USA som jeg gerne vil have med til brylluppet, så for at give dem tid til at spare sammen til billetten herover, valgte vi at have lidt mere end 1 år til planlægningen... Hvis ikke det havde været en faktor kunne vi måske godt have valgt en tidligere dato, da den vi har valgt ikke har nogen større betydning for os...

Min veninde og hendes mand blev gift i august, han havde friet på Valentine's Day - de havde altså præcis 6 mdr. og 2 dage til planlægningen og det var et rigtig hyggeligt og flot bryllup, holdt på en kro.

En anden veninde, der blev gift for et par år siden, brugte kun ca. 3 mdr. på planlægningen og det var også et virkelig hyggeligt og intimt bryllup. (De holdt det dog hjemme, så de var jo ikke bundet af at skulle booke sted...)

Så man behøver altså ikke være 1 år + ude for at få et skønt bryllup. Det kommer helt an på ens forventninger :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her på bryllupsklar er andelen af brude(par) der planlægger deres bryllup i god tid helt sikkert meget større end ude i virkeligheden - det er jo også derfor vi har noget ret aktive "profiler" herinde, fordi vi elsker at nørde med de små detajler, og hele tiden søger ny inspiration :rolleyes: Herinde finder du også brude, der ikke bare er i god tid, men som faktisk har planlagt deres bryllup siden de var små, og folk der har profiler herinde før de overhovedet skal giftes :lol:

Det tror jeg er helt rigtigt set (selvom jeg ikke lige havde tænkt over det).

Jeg tror det kommer an på. Måske det går i august i år, fordi den helt store bryllupsdato i år er 7. september.... Så kan det jo godt være at der bliver lidt mere luft. Der er ikke andet at gøre end at spørge sig for de steder hvor I gerne vil til. Så er det jo også en fordel at det ikke absolut SKAL være i år.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fra vi valgte at nu skulle det være, og til vi skal giftes går der 8 mdr. vi skal giftes i juli, så det kan sagtens lade sig gøre.. alle de steder jeg kontaktede for små 2 måneder siden, var ledige, og vi valgte datoen, så kirken, da det skulle være den kirke, og så feststed og musik bagefter.. det kan sagtens lade sig gøre, hvis man bare er villig til at gå på "kompromis" :wink: men vi har været meget heldige, at vi slet ikke har skullet gå på kompromis med noget :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bookede Lindenborg Kro (tæt på Roskilde) efteråret 2011 og blev gift 26. maj 2012. Jeg ved ikke hvad I ønsker mht. feststedet.

Lindenborg Kro er meget hyggelig og vi bookede den gule sal og jagt stuen. Der er 3 sale. En blå, gul og rød. De sørgede for næsten alt. Vi havde en pianist med og selv sat anlæg op i jagtstuen, hvor der er dansegulv. Vi valgte at lave vores borddekorationer, men bryllupskage, mad, vin, opdækning, servering og oprydning sørgede de for. Maden var pragtfuld!!! Vi havde valgt Elegant bryllup med et par justeringer, så det passede helt til os. Solen skinnede på dagen, så vi startede med velkomstdrink og bryllupskage på terrassen, hvor vi kunne nyde udsigten ud over fjorden. SMUKT!! Perfekt start på festen!!

Ejeren Lone er meget venlig og de prøvede på alle mulige måder at hjælpe os mht. forberedelserne før brylluppet og på selve dagen. Servicen er helt i top.

Hvis vi skal holde store fester i fremtiden vil vi helt klart holde det der igen, for det er nemt at finde, ligger med en smuk udsigt, er hyggeligt, maden er skøn og meget god service.

Så hvis I gerne vil nyde festen og ikke skulle sørge for en masse ting selv er Lindenborg Kro helt klart et bud. De har også en rimelig god hjemmeside. Tjek den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså. Jeg skal giftes august 2014. Og jeg har bestilt kirken ;-) og skal ud og kigge på et lokale her på mandag. Jeg gør det af to grunde. Gider ikke stå et halvt år før og skal have det hele til at gå amok. For så bliver jeg en ren bridezilla. Også fordi jeg ved hvad jeg vil have :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Datoen har rigtig meget at sige når vi taler om lokaler m.v. Skal man giftes i maj - september løber man nemt panden mod en mur hvis man prøver at booke op til 1 år før hvorimod hedder det januar - marts eller oktober-december harm an lidt lettere spil. Udover selve vielsen og kirke/rådhus er lokalerne samtidig den vigtigste ingrediens i planlægningen. Man kan først komme rigtig i gang med de øvrige ting (udover tøj og kjole) når lokalerne er på plads. Derfor er det en god ide at starte med lokalerne og iøvrigt alt hvad der involverer eksterne og eksterne leverandører.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da han først havde friet (-- givet efter for gruppepres :biggrin: ) bookede vi lokale med det samme. Det var ca et år før. Men vi skal også giftes 7.9.13, så vi ville være helt sikre på at få et lokale, der var stort nok og til overkommelige penge for to studerende...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

7-9-13 bliver så vidt jeg kan vurdere det en større dag end mange lignende indenfor de seneste år og egentlig kan det jo undre. For hvad ligger der bag begrebet 7-9-13: Wikimedia oversætter det som: afværgelse af noget som siges straks efter, at man har sagt noget overmodigt eller banke under bordet: "Vi håber den går" :) Formentlig og forhåbentligt er det ikke med den begrundelse at mange har valgt den dato frem for fordi den er nem at huske. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Før hen kunne man nå et bryllup meget hurtigt og det kan man faktisk også i dag. Det kommer jo an på hvor meget man ligger i dagen. Skal kjolen være det store eller kan man klarer sig med en af modellerne som er hjemme i forretningen.

Ved feststederne er der altid nogle huller i kalenderen og om ikke så er der typisk en masse hverdage at tage af. De gode tilbud kan da også disse dage. Så efterårsbryllup 2013 - ja det kan let nås.

www.sonnerupgaard.dk - det "moderne" forsamlingshus med lokaler og overnatning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer