Guest camillastorgaard

Hjælp er bord "dekorationerne" for rodet?

10 posts in this topic

Jeg for sjov prøvet at lave et "prøve" bord med blomster og lys. Har købt lidt vaser og er i gang med at samle ind og "lave" nogle selv så der kommer 3 forskellige slags vaser på bordene og 3 forskellige slags holdere til lys som er fundet på loppemarkeder osv.

Bordet er selvfølgelig ikke dækket som det skal være, men man får da en ide om hvad det er jeg vil have. Dugene skal være hvide, gerne med en blonde bordløber langs midten. Lysene bliver en dyb, mørk lilla og bordkortene også. Duerne er vores bordkortsholdere.

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det ser for rodet ud og om der skal stå vaser/lyseholdere i en lige linje ned langs bordene eller de skal stå i "klaser" af tre? Er det for meget farve/virvar til et bryllup?

Hvad synes i?

post-59100-0-41754900-1357850716.jpg

post-59100-0-32957200-1357850722.jpg

post-59100-0-94481000-1357850728.jpg

post-59100-0-40170100-1357850736.jpg

post-59100-0-24240600-1357850744.jpg

post-59100-0-53160800-1357850755.jpg

post-59100-0-09449400-1357850763.jpg

0

Annonce ♥

Arj jeg elsker det look! Det må nemlig gerne være lidt rodet, men på den pæne måde!

0

Jeg synes også det er rigtig smukt! :a1221:

Vi kommer også til at have flere forskellige vaser på bordene med "tilfældige" blomster i (altså det bliver overhovedet ikke tilfældigt, men det er det indtryk det skal give :wink: )

0

Synes det ser rigtig fint ud :) Du skal bare passe på, tænker jeg, at det ikke bliver som en "mur" af blomster der er så høje og fylder hele vejen hen ad bordet, så gæsterne ikke kan konversere hen over bordet med hinanden/ se hinanden :) Så tænker lidt at det der med at stille det lidt i klaser er en god ide?

Men bare min mening :)

0

Annonce ♥

Jeg synes som Maria S at du skal passe på med at det ikke bliver for meget en mur og at det ikke bliver for højt. Jeg ville måske undlade at anvende den højeste vase du har med på billederne, den kan evt anvendes andre steder end på bordet, hvor der godt må være lidt pynt. En klynge af vaser i nogle af vinduerne vil den egne sig godt til.

Men udover dette ser dit bord fantastisk ud og rigtig hyggeligt.

0

Jeg er vild med de der vaser med snor på! Hvor er de bare fede!

Dog vil jeg også sige at du måske skal skære lidt ned for højden - dine gæster skulle jo gerne kunne snakke sammen på tværs af bordet!

Men synes du har fat i noget rigtig fedt! De små pip-fugle er godt nok også søde! Hvor har du dem fra?

0

Jeg sys det er alt for rodet! Jeg kan godt følge din tankegang, jeg sys bare overhoved ik at du rammer "helt-tilfældigt-med-fuldt-overlæg"-stilen..

0

Jeg tror i har ret med højden. Heldigvis har jeg kun lavet 2 vaser i den højde så det er ik spildt arbejde endnu:) Det kommer til at blive meget meget mere "helt-tilfældigt-med fuldt-overlæg" at se på på selve dagen håber jeg. Tror jeg laver et prøvebord mere til sommer hvor jeg prøver med de specifikke blomster vi skal have og med den rigtige service og det hele. Det her bord blev lavet ret hurtigt så er nok mere rodet end "helt tilfældigt":)

De små fugle er købt i Føtex:) Synes de var så søde. Jeg fik dem med 50% fordi det var julekortholdere, så 52 fugle for omkring 180kr.

Tusind tak de damer for gode råd:) Så fik jeg lidt tro på det godt kan lade sig gøre, kræver bare lidt mere koordination og overvejelser:)

1

Annonce ♥

Et godt råd er at stille tingene sammen i klynger - på den måde får du noget bordplads hvor der ikke står noget (der er nemlig behov for rolige pletter mellem al det smukke uorden). Hver klynge skal laves med forskellige højder etc.

0

Tak for rådet Miss-lena :) tror også det er det vi ender med at gøre. Er stadig ret glad for ideen så må bare finde en pæn opstilling.

0